• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?

Krzysztof Koprowski
7 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Widok od węzła Kliniczna w stronę ul. Twardej. W tym miejscu droga rowerowa zostanie wyprowadzona na trawnik po prawej stronie.
  • Droga rowerowa będzie poprowadzona na prawo od drzew do widocznego w tle skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej - Twarda.
  • Lokalizacja planowanego wydzielonego odcinka drogi rowerowej.
  • W tym miejscu droga rowerowa będzie wprowadzona w jezdnię.
  • Zakończenie pierwszego etapu realizacji nastąpi na wysokości zjazdu na parking biurowca C200.
  • Dalej w stronę centrum Gdańska wykonany jest krótki odcinek drogi rowerowej wzdłuż biurowca C200.

Czy wreszcie uda się rozpocząć realizację pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z KolnaMapka z wykorzystaniem jednego pasa ruchu tych ulic? Dopiero w trzecim postępowaniu przetargowym wpłynęła oferta, która mieści się w kwocie tego projektu realizowanego z Budżetu Obywatelskiego.



Z której trasy rowerowej będziesz częściej korzystał(a) w drodze do centrum?

Budowa pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z Kolna to inwestycja realizowana z Budżetu Obywatelskiego 2020.

Zakres robót przewiduje wykonanie wydzielonego krótkiego odcinka drogi rowerowej pomiędzy istniejącą drogą rowerową na węźle Kliniczna a skrzyżowaniem ul. Marynarki Polskiej z Twardą.

Od tego skrzyżowania rowerzyści będą poruszali się w obu kierunkach jezdnią na pasie ruchu, który obecnie pełni funkcję prawoskrętu w ul. Twardą.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna. Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna.

Dwukierunkowa trasa rowerowa zamiast prawoskrętu



Od pozostałych pasów ruchu trasa rowerowa będzie oddzielona słupkami i progami. Kierowcy w ul. Twardą będą natomiast mogli skręcać z pasa ruchu, który obecnie służy wyłącznie do jazdy prosto.

W pierwszym etapie tak poprowadzona droga zakończy się po zaledwie ok. 200 m - na wysokości zjazdu na parking biurowca C200Mapka (dawny biurowiec Stoczni Północnej). Docelowo trasa rowerowa w jezdni będzie poprowadzona znacznie dalej i powstanie kosztem jednego pasa ruchu.

Trzykrotna próba znalezienia wykonawców robót budowlanych



Próbę wyłonienia wykonawcy robót I etapu podejmowano trzykrotnie. We wrześniu 2021 r., po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, ogłoszono pierwszy przetarg na prace budowlane. Wpłynęła tylko jedna oferta - spółki MTM z Gdyni na kwotę ok. 245 tys. zł, co znacznie przekroczyło kwotę 183 tys. zł przewidzianą w kosztorysie Budżetu Obywatelskiego. Postępowanie zostało unieważnione.

Kolejne postępowanie ogłoszono w październiku 2021 r. i po kilku tygodniach unieważniono ze względu na brak ofert.

Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym br. Wpłynęły dwie oferty:
  • Grupa Flize-Gres z Gdańska - 152 274 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 279 000 zł.

Prace budowlane muszą być wykonane do końca czerwca br.



Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Jeżeli tańsza oferta zostanie zaakceptowana przez urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedsięwzięcia do końca czerwca 2022 r.

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • Hejtuje jednym słowem: bezmyślne i bezsensowne

    Droga co parę dziesiąta metrów przecina drogę tramwajową, prowadzi po trotuarze i jest zagrożeniem dla pieszych!!!
    zamiast wydlużyć w obu kierunkach drogę rowerową jaka jest przez C-200, bezsensownw kombinacje, Drogi rowerowe na terenach investycji Cavitany miasto powinno wymóc na inwestorach ( miejsce by sie znalazło!!!

    • 0 1

  • Kolejne zwężanie dróg... (6)

    industrialna Marynarki Polskiej i Jana z Kolna miałaby potencjał na odciążenie Al. Zwycięstwa, gdzie DDR jest wytyczona przez park. Zamiast tego zwęża się drogę również tutaj, tworząc nadmiar dróg rowerowych (bo na DDR na Alei Zwycięstwa nie ma korków rowerowych, więc równoległa DDR nie jest potrzebna) i potęgując korki.

    • 18 23

    • xD (1)

      A jak ktoś chce dojechać do biurowców przy Marynarki Polskiej, to co, ma się teleportować z Alei Zwycięstwa? Poza tym trasa wzdłuż alei Zwycięstwa jest bardzo głośna i bywa bardzo ruchliwa, jeżeli chodzi o ruch rowerowy - potrzebne jest przede wszystkim zbudowanie ekostrady wzdłuż linii kolejowej - co jest już planowane.

      • 11 2

      • I znając naszych urzędników będzie jeszcze długo planowane.

        • 0 0

    • Mylisz się i to bardzo

      Bardzo wielu turystów pokonuje trasę przy stoczni i dalej w kierunku Nowego Portu. Gdzie dokładnie jadą tego nie wiem ale pracując w C200 latem widzę bardzo dużo osób jadących chodnikiem przy Jana z Kolona i kierujących się w stronę Marynarki.
      Czy Ty jadąc rowerem z Gdańska do Nowego Portu wybrałbyś trasę przy Zwycięstwa ?
      Jechałeś nią kiedyś ?
      Jadąc z Gdańska przy Zwycięstwa zaliczmy górkę przy Zieleniaku a potem kolejną przy Klinicznej.
      Jadąc przy Jana z Kolna masz równą i do tego krótszą trasę.

      • 0 0

    • przeciez to zupełnie inne miejsce inny kierunek

      zwyciestwa plus trakt konny to 8 szerokich pasow tu kolejne 4 ale koerofczykom to ciagle malo...... na zwyciestwa tez nie ma korkow na jezdni. mozna wiec marynarki zamknąć dla ruchu samochodow idac twoim tokiem myslenia

      • 3 1

    • Jaka równoległa DDR?

      To jest osobna DDR prowadząca z różnych i do różnych miejsc. Ona nie ma służyć odciążeniu DDR na Zwycięstwa, tylko zapewnieniu krótszego przejazdu z Klinicznej do Trzech Krzyży i do biurowców po drodze.

      • 8 3

    • Ale odciążenie skąd dokąd? na Przymorze czy do NP i tak już jest.
      A do Oliwy nie będzie, chyba że wróci temat drogi Czerwonej przez Wrzeszcz.

      A nie wróci. Zresztą bez kontynuacji w formia tunelu pod Sopotem*, albo tunelu pod Pachołkiem** to by było bez sensu. Tylko po co? I tak się zapcha.

      *) x lat temu chodził taki temat. No fajnie by było, z połączeniem z Różową i najlepiej alternatywą do Sopockiej na Karwiny. Ale ten...

      **) naciągane. jak do obwodnicy to jedź od razu do obwodnicy.

      • 2 3

  • Powoli sieć dróg rowerowych Gdańska zaczyna nabierać spójności (6)

    Warto pamiętać, że w dobrze zarządzanych miastach najważniejsze jest działanie na rzecz uspokojenia i redukcji ruchu kołowego. Wzdłuż głównych arterii o dużym natężeniu ruchu warto tworzyć wydzielone drogi dla rowerów - mam nadzieję, że po DDR na Jana z Kolna powstanie DDR wzdłuż alei Armii Krajowej - tamta DDR także ma być tworzona z budżetu Obywatelskiego. Warto łączyć oba tarasy miasta dobrymi drogami dla rowerów.

    • 29 19

    • Człowieku co bierzesz że masz takie wizje? Ja też chcę bo normalnie szlak mnie trafia jak widzę tą naszą sieć dróg rowerowych

      • 0 0

    • haha a to dobre wazeliniarze urzedu jak widac tutaj sa promowani (1)

      • 0 2

      • pudło i nieprawda

        • 0 1

    • Spójność drog rowerowych w gdańsku (1)

      Bo chyba padnę że śmiechu

      • 6 3

      • spójność jest pojęciem stopniowalnym

        wpis nie zawierał tezy, że sieć rowerowa w Gdańsku jest spójna, tylko że budowa tej drogi jest jakimś małym krokiem w kierunku zwiększenia spójności sieci dróg rowerowych Gdańska. Warto jednak pamiętać, że rowerzyści nie jeżdżą wyłącznie po wydzielonych drogach dla rowerów, ale także np. na jezdniach ulic (uspokojonego ruchu), nie mówiąc o ulicach i placach, które są uwolnione lub będą stopniowo uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów.

        • 1 1

    • Baaaardzo powoli. Tak do 2000, może 2005 Gdańsk był liderem w komunikowaniu miasta ddrami. A potem pfffff.

      Mnie za to nie płacą, ale jakby jakiś redaktor szukał tematu na artykuł to pewnie dałoby się zrobić animację z nowymi DDRami w kolejnych latach...

      • 5 1

  • Widać że nikt nad tym nie panuje

    Gdzie jest oficer rowerowy ?
    Podejrzewam, że nie ma bo był za drogi a przecież Gdańska nie stać na rozrzutność. To żałosne.
    Był marketing, żenująca nazwa stanowiska "oficer" a potem nastała cisza. Ktoś pamięta jakieś działania oficera ?
    W mieście nie ma osoby która by zajmowała się tylko i wyłącznie ddr, a to duży błąd. Tak naprawdę takie osoby powinny być co najmniej dwie. Zastępstwa, konsultacje, wyjazdy w teren, monitoring stanu obecnych dróg, bo ten jest coraz bardziej żałosny. Pracy jest dużo.
    Odnośnie drogi ddr przy Jana z Kolna. To co jest proponowane na grafice jest żałosne. To w zasadzie nic nie zmienia a nawet zwiększa szanse na wpadnięcie rowerzysty pod tramwaj. Rowerzyści przy C200 będą musieli "przeciąć" tory tramwajowe i jeszcze raz na Twardej. Bo osoby jadące do Nowego Portu nie pojadą tak jak pokazuje mapka ddr w przeciwną stronę żeby zaliczyć górkę tylko wybiorą krótszą i płaską trasę czyli ul. Twardą.
    Najciekawsze jest że inwestor który buduje kolejne biurowce ma głęboko w d... rowerzystów. Przy C200 została zbudowana ddr, przy nowych biurowcach zrobiono z tyłu nową drogę ale bez ddr. I moim zdaniem ddr przy tej drodze byłby najlepszym rozwiązaniem. Ciekawe czy miasto próbowało zainteresować inwestora taką opcją.
    Teraz mamy standardowy pomysł na likwidację jednego pasa.
    A jest jeszcze przecież szeroki pas między ulicą i torami PKP.
    Byłoby miło żeby w artykule były wyjaśnione te wszystkie kwestie.

    • 1 0

  • Kiedy rowerem z sopotu do orłowa -przy plaży ? (3)

    Nigdy .(bo jest duża góra z ciekawymi schodami dla mamutóffg- i macie targac rowery ..

    • 2 3

    • Nie wszędzie się da/opłaca. (1)

      Moim zdaniem koszt dla środowiska byłby za duży w zestawieniu z ewentualnymi korzyściami dla rowerzystów. Już wolę sobie wejść na te schody.

      • 2 1

      • Można wejść z rowerem,ale rower za ciężki,a trasa piękna .Seniorzy,,,,

        • 0 0

    • Fajnie by było...

      • 2 0

  • Nie prościej wykorzystać do tego ul Twardą i Swojską ???!!!! (3)

    Nie prościej wykorzystać do tego ul Twardą i Swojską ???!!!!
    Piękny skrót do Marynarki Polskiej z Jana z Kolna!!!!
    TAK wiem miasto lub komplikować :(

    • 3 4

    • I ten błąd na mapie !!!! Marynarki Polskiej a powinno być Jana z Kolna !!! (1)

      Profesjonalizm

      • 0 4

      • Jana z Kolna zaczyna się na wysokości kładki słoiku.

        • 2 0

    • to teren prywatny i do tego inwestycyjnu

      wiec zostala by zniszczona po kilku miesiacach...

      • 1 0

  • Zero spójności (5)

    Z Przymorza / Zaspy nie ma połączań w górę do Oliwy, nic nie ma w tym temacie od Wrzeszcza aż po Sopot jeden wyjazd na Zaspie tylko.

    • 7 4

    • A koniem można

      • 0 2

    • (3)

      Jest przejazd przez Braci Lewoniewskich, Pomorską oraz Drogę Zieloną. Brakuje Kolobrzeskiej.

      • 5 1

      • (1)

        Jeszcze Piastowska z dość spokojnym ruchem (porównując z Kołobrzeską) i przejście pod przymorze skm.

        i ostatecznie oliwa, tyle że schody trzeba zrobić.

        • 2 1

        • w Oliwie powinien powstać tunel dla pieszych i rowerzystów do południowego skraju peronów SKM i PKP

          od ulicy Derdowskiego (Śląskiej).

          • 5 0

      • Przejazd przez Braci Lewoniewskich, a następny... przez Drogę Zieloną na granicy z Sopotem.

        • 1 0

  • Tia

    Pewnie robyg albo ktoś inny od adamowiczow

    • 1 1

  • Mam nadzieje ze zasadza jakieś drzewa

    Nikt nie chce jeździć w spalinach. Brakuje zieleni

    • 6 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum