• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrapas nie taki łatwy dla kierowców i rowerzystów

Michał Sielski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny

Część kierowców i rowerzystów do dziś nie wie jak poruszać się w rejonie ul. 3 Maja w Gdyni, gdzie niemal rok temu wyznaczono rowerowy kontrapas. Podpowiadamy jak jeździć bezpiecznie, by ograniczyć niepotrzebne emocje i konfliktowe sytuacje.



Zwracasz uwagę na znaki, gdy doskonale znasz drogę, którą jedziesz?

Kontrapas rowerowy jest wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni do ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Przebiega po jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści mogą łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Kierowcom samochodów pozostawiono dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego można pojechać prosto i w lewo. Tyle teorii. Jak jest w praktyce?

- Różnie, choć i tak znacznie lepiej niż na początku, kiedy wielu użytkowników drogi kompletnie nie zwracało uwagi na oznakowanie i nową infrastrukturę. Cały czas warto jednak kłaść mocny nacisk na edukację - podkreśla Rafał Studziński, odpowiadający za drogi rowerowe w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Najczęściej popełniane błędy i przyczyny niebezpiecznych sytuacji w okolicach kontrapasa.

Strażnik miejski wypisuje mandat za parkowanie i zablokowanie całego kontrapasa. Niestety, wciąż zdarzają się kierowcy, którzy traktują pas rowerowy jak parking. Strażnik miejski wypisuje mandat za parkowanie i zablokowanie całego kontrapasa. Niestety, wciąż zdarzają się kierowcy, którzy traktują pas rowerowy jak parking.

Błędy popełniane przez rowerzystów

1. Jazda kontrapasem w obu kierunkach.

Kontrapas - jak sama nazwa wskazuje - służy do jazdy w przeciwnym kierunku, niż samochody. Rowerzysta jadący w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża musi poruszać się jezdnią. W przeciwnym wypadku może spowodować czołowe zderzenie na kontrapasie.

2. Zbyt dalekie zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego

Rowerzyści mają dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Faza, która włącza zielone światło rowerzystom, pojawia się tylko wtedy, gdy zatrzymają się oni przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Ale trzeba zatrzymać się przy linii, by dostrzegła nas skierowana w to miejsce kamera, a nie stawać pięć metrów przed sygnalizatorem - bo w takim przypadku zielonego światła rowerzysta się nie doczeka.

Błędy popełniane przez kierowców

1. Parkowanie na części lub całym pasie rowerowym

Pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego zmienił się sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy. Obecnie możliwe jest jedynie parkowanie równoległe. Niestety, wciąż wielu kierowców stawia auta inaczej, niż nakazują znaki. Inni parkują nawet na kontrapasie, bo "akurat nikt nie jedzie". Straż Miejska coraz częściej reaguje na takie przypadki mandatami, bo przez długi czas udzielała jedynie upomnień.

2. Jazda kontrapsem

Nawierzchnia kontrapasa nie różni się niczym od jezdni - jest asfaltowa. Oddzielają ją jednak wysepki, znaki i odmalowane niedawno linie. Dla niektórych to za mało. Na początku była to plaga, ale nawet dziś zdarzają się kierowcy, którzy nie patrzą na znaki i próbują jechać kontrapasem. Nawet w miejscach, w których ledwo mieści się samochód. Wjeżdżają na niego także kierowcy skuterów i motocykli, co mieliśmy okazję zaobserwować przygotowując ten materiał.

3. Trąbienie na rowerzystów, którzy jadą jezdnią w górę ul. 3 Maja

Jeśli rowerzysta jedzie ul. 3 Maja w górę, to właśnie na jezdni powinien się znajdować. Nie na kontrapasie (wskazują to duże znaki przy ulicy oraz strzałki na jezdni), ani tym bardziej na chodniku. Kierowcy także powinni pamiętać, że kontrapas służy tylko i wyłącznie do jazdy pod prąd.

Opinie (367) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

    Nie będę jeździł tym g*wnem , bo chcę żyć. Instynkt samozachowawczy mówi co robić, żeby przetrwać.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

    Nagroda Specjalna....

    ...dla Idioty, ktory to wymyslil.

    • 1 0

  • (26)

    W Orłowie na odcinku od ul.Orłowskiej do stacji Shell są wydzielone dwie osobne ścieżki w każdym z kierunków. Dla tych bardziej ułomnych namalowano trzy metrowe strzałki wskazujące kierunek jazdy. No i co z tego, skoro sieroty jeżdżą jak im wygodnie .

    • 131 9

    • (5)

      Dokładnie. Jest tak bardzo wąsko, że nie ma miejsca na dwa rowery. Najgorszy jest moment w kierunku do Gdyni, za przystankiem autobusowym Klif, gdzie jest wąska ścieżka przyklejona do ściany budynku. Barana, który jedzie pod prąd nie ma widać i nagle wyjeżdża zza rogu prosto na czołówkę. Już raz się we mnie wj***ał i ani przepraszam, ani pocałuj mnie w d*pe.

      • 15 3

      • (4)

        nie wiem co za idiota wymyślił ścieżkę w takim miejscu ludzie nie mają jak wyjść ze sklepów nie mają jak wjechać autem w tę posesję wszystko na centymetry przy pędzących samochodach

        • 10 3

        • (3)

          to jest dobra, bezpieczna ścieżka
          tylko nie trzeba łazić jak krowa w koniczynie
          albo jak zombie, z telefonem przy ryju

          o wiele gorzej jest naprzeciw

          • 1 0

          • (2)

            to jest g..wno a nie ścieżka nie korzystam z tego czegoś bo nie chcę mieć wypadku

            • 0 1

            • (1)

              i co wolisz naprzeciw? przeciskać się między manewrującymi furami na parkingu? dostawczakami przed pocztą i sklepami?

              wolę w obie strony jezdzic po morskiej stronie Orlowa, niz przekraczac po trzy swiatla i meczyc sie po krzywej kostce Dauna i z dzikimi kierowcami. a z najdzikszymi pieszymi i rowerzystami daję sobie radę, na tym przeweżeniu też, a jeżdżę tamtędy codziennie. zaraz po wybudowaniu i postawieniu tych znakow, jezdzilem jak kaza znaki, ale teraz tylko po morskiej stronie, zycie mi mile.

              • 1 0

              • nie głuptasku jadę sobie tam jezdnią nikt na mnie nie wpadnie zza zakrętu nie wpadnę na pieszego któremu się poj..ły kolory nawierzchni itd

                • 0 0

    • Nie pochwalam jazdy pod prąd na ścieżce rowerowej (14)

      Ale też rozumiem, że nie każdemu chce się czekać 2 minuty na przejściu dla pieszych (sprawdzone).
      Będąc pieszym w tristarowym Trójmiejście można poczuć się jak śmieć.

      • 31 26

      • Chyba sobie pożyczę to tłumaczenie (6)

        Jak następnym razem będę czekać 2 minuty na skrzyżowaniu na podrzędnym wjeździe. Będąc kierowcą w tristarowym Trójmiejście można poczuć się jak śmieć.

        • 21 12

        • (5)

          gdzie kierowcy czekają po 2 minuty palancie?W dodatku jakiś czub umieścił przycisk na przejściu koło shella w taki sposób że na rowerze nie sposób go nacisnąć bez wyginania się

          • 9 16

          • Takim tonem to do swojego starego startuj (4)

            Jest wiele skrzyżowań ze światłami, gdzie przelotówka ma na tyle dłuższą fazę, że czeka się i po 2 minuty. A do naciskania guzika widocznie musisz umyślnego na ramie wozić.

            • 9 9

            • nie gnoju jeśli się buduje sygnalizacje na przycisk to trzeba wziąć pod uwagę że by nacisnąć przycisk trzeba się zatrzymać jest tam jakaż podpórka albo coś podobnego?

              • 0 0

            • (1)

              Stary tak do niego wołał,więc czego oczekujesz?

              • 2 9

              • to wszystko filozofie co masz ciekawego do powiedzenia?Ja wolę się nie pytać jak twój stary ciebie wychowywał że taki palant mu wyszedł

                • 1 0

            • ty głupku gdzieś przycisk musisz nacisnąć jak jedziesz swoim złomem?Masz odpowiedź debilu

              • 1 0

      • Na wyjezdzie z Balladyny zwyczajnie nic nie widac... (1)

        Przy wyjezdzie z ul. Balladyny przez betonowy mur okalajacy klasztor zwyczajnie nie idzie zauwazyc rowerzysty, ktory jedzie pod prad, ze juz nie wspomne o tych, ktorych to czerwone swiatlo nie obowiazuje. A jak ich otrabic, zeby nie pocalowali maski to w odpowiedzi sie jeszcze srodkowego palca zobaczy...

        • 0 3

        • tam są światła

          masz jechać na zielonym

          • 2 0

      • co to znaczy "nie chce mi się czekać" (4)

        czy ty słyszysz sam siebie co ty mówisz?

        nie chce mi się czekać na skrzyżowaniu na zielone,
        nie chce mi się czekać aż szlaban podniosą,
        nie chce mi się czekać aż drzwi się zamkną

        PS co ma wątek o jeździe rowerów do twojego tematu o przejściach dla pieszych i tristarze?

        • 22 5

        • (3)

          to co słyszysz pajacyku wam samochodowym debilom np nie chce się czekać w korku do waszego wjazdu czy skrętu w prawo to popierd..lacie sobie chodnikami drogami rowerowymi itd

          • 7 28

          • (1)

            Rzadkie przypadki debilow za kierownica, normalni czekaja. I ty tez powinienes. Sorry takie mamy prawo. Pokazujesz swoimi postami jaka pustke masz pod skorupka glowy.

            • 13 2

            • a ty i te porąbane młotki wielkie dżindżiniery pokazują że w d.. byli i g.. widzieli rzadkie przypadki osiołku to popatrz sobie na internet zobaczysz jak "rzadkie" sa to przypadki

              • 1 0

          • I wtedy się obudziłeś

            • 7 4

    • (4)

      To jest idealny przykład źle zaprojektowanej drogi rowerowej. Przecież wiadomo że nikt nie będzie stał 2 minuty na światłach tylko po to, aby za chwilę stać kolejne 2 minuty aby przejechać z powrotem. Tam powinien być dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy.

      • 27 2

      • (2)

        Projekt sobie, życie sobie. Przyjemniej objechać ten odcinek Orłowską, a dalej promenadą Marysieńki, potem Przebendowskich lub szutrem do Sopotu.

        • 6 1

        • (1)

          No właśnie. W tym przypadku rowerzystom szybciej i wygodniej jest jechać tam gdzie nie ma drogi rowerowej. A potem są głosy "przecież budujemy im ścieżki, to dlaczego z nich nie korzystają". No więc właśnie dlatego, że taka ścieżka to utrudnienie a nie ułatwienie.

          • 7 0

          • fakt, po Orlowie jezdzilo mi sie latwiej ńim pobudowali ten jednokierunkowy bzdet
            gdzie po jednej stronie droga dla rowerow to parking dla samochodow
            chore

            • 3 0

      • Jakie 2 minuty,tam stoisz około 5 minut,a najgorzej na skrzyżowaniu Alei z Wielkopolską ,tam trzeba stać na pasach 2 razy po 5-7 minut pies pier....l taką jazdę,co chwila się zatrzymywać i przechodzić przez pasy.Naprawdę w Gdyni to z tymi ścieżkami to jest po prostu kosmos i tragedia.A tak włodarze namawiali żeby przesiadać się na rowery,żeby było mniej korków i spalin,niestety w Gdańsku jeżdzi się dobrze ale o Gdyni lepiej nie pisać więcej bo nerwy wysiadają

        • 3 2

  • ...

    Kontrapas to jakas bzdura twozy sztuczne zamieszanie na drodze jedziemy w tym samyk kierunku albo wcale. Te same przepisy obowiazuja kierowce zarowno roweru jaki samochodu.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

    (7)

    Czesto jezdze w przeciwnym kierunku - w gore. Jade normalnie jezdnia a kierowcy maja pretensje, ze nie jade kontrpasem dla rowerow...

    To jest problemem w tym miejscu :) Jadac w dol - kamera autoscope idealnie wykrywa rowerzyste + petla.

    • 17 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      (2)

      Mnie jeden za karę chciał przejechać, a inny spychał na ten parking

      • 4 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        Dokładnie, kierowcy tam na 3 Maja trąbią na rowerzystów, bo myślą że powinnam jechać kontrpasem pod prąd. Ale w sumie nie dziwię im się aż tak, bo tam nie ma już wówczas miejsca na bezpieczne wyprzedzenie rowerzysty. Zaczęłam więc jeździć chodnikiem na tym odcinku.

        Na światło przy 10 lutego też zdarzało mi się nie doczekać, mimo że nie stałam "5 metrów od świateł", ale może za bardzo z boku, przy krawężniku i dlatego kamera nie łapała, teraz stoję na środku pasa i się już zapala.

        • 1 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        Bo kierowcy nie jeżdżą zazwyczaj rowerami i nie mają wyobraźni. Też tamtędy jeżdżę i spotyka mnie podobna sytuacja, kierowcy mają pretensje, że nie jeżdżę kontrapasem pod prąd, ręce opadają...

        • 5 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Jazda po ulicy i po ścierzce rowerowej (1)

      W przepisach jest jasno napisane że w momencie gdy jest ścieżka rowerowa jest zakaz jazdy ulicą.
      Więc tylko czekać aż policja będzie wlepiać mandaty....

      • 0 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        ścieżce

        masz sprawdzanie pisowni, zacznij go używać

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Nic nie jest intuicyjne w tych projektach

      Planista powinien wybrać się z rodziną, dziećmi na taka trasę zanim wcieli w życie pomysł.

      A tak to trzeba jeździć zygzakiem przez Morską, albo słuchać trąbienia, bo przecież jest pas dla rowerów. Wiadomo, że nie ma kasy/miejsca, ale moim zdaniem lepsza konkretna ścieżka po jednej stronie niż ekwilibrystyka po obu. I tak z reguły do samego celu ścieżką się nie dojedzie. Do tego przejazdy przez światła. Amatorzy się sami znajdą.

      • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Mi sie raz udalo trafić na zielone, zawsze jak jestem tam i widzę czerwone to wjadę na chodnik i skrzyżowanie przejadę przejściem, potem wracam na drogę rowerową, sorry nie mam czasu czekać 5minut aż się łaskawie o 6 rano włączy zielone

      • 2 3

  • Rowerzyści maja problem wszędzie nie tylko na kontrapasach (37)

    • 232 91

    • niestety ale potrzebna akcja stop wariatom rowerowym... (23)

      bo teraz to z prądem pod prąd po chodniku po przejściu a reszta z drogi bo pedalaż jedzie...

      • 71 27

      • (22)

        Szkoda, że zepsułeś ten sensowny komentarz ostatnim epitetem.

        • 20 33

        • Grzecznie już było, teraz będzie paskudnie (21)

          Niestety, ale obcisłegatki sobie na to pracują. Niemal każdego dnia widać osła ze słuchawkami na uszach, jak przemyka chodnikiem między pieszymi i jeszcze dzwonkiem pogania.

          • 36 17

          • zgadzam się, ta cała moda z rowerami to sztuczny wymysł nie poparty niczym (19)

            skutki są czasem, może nawet często, wręcz przeciwne
            od propagandy.
            Rower na drodze jest jak autobus, traktor lub rolnik prowadzący krowę,
            auta z optymalnego spalania muszą zwolnić do 10kmh i spalają 2-3 razy więcej
            przez kilka minut takiej jazdy, w przypadku Słowackiego 30 minut x 200 aut wytwarzających 120-200mg CO2 na kilometr zamiast 50mg.

            Innymi słowy, jeden rower blokujący ruch powoduje zwiększenie naszego śladu węglowego, już lepiej gdyby ta osoba jechałą autem.
            A teraz weźmy 100 takich , którzy uwierzyli w propagandę rowerową,
            jaki impakt węglowy mają na miasto, pomijając to, że sami gazy w tym korku który wytworzyli wdychają.

            PS
            Londyn się wycofuje z pomysłu ścieżek,
            analizy obecnie trwają ale są już pierwsze dowody bezsensowności i szkodliwości zdrowotnej rowerów. Mitem jest, że rower poprawi wam kondycję,
            rónier dobrze można trawę w ogródku skosić, będzie znacznie zdrowiej i bezpieczniej.

            • 27 40

            • nie chce cie martwic, ale to co piszesz kupy sie nie trzyma (3)

              wiesz ze już dawno temu wymyślono drogi rowerowe czy pasy rowerowe?
              taki rowerzysta jedzie wtedy po swoim pasie i nie blokuje auta jadącego swoim pasem.

              Poza tym w mieście nie wiem czy wiesz większość ulic to 50kmh czy strefa 30.
              To oznacza że prędkość rowerzysty jest niewiele mniejsza niż auta. 10kmh to jest szybki marsz, a nie prędkość roweru.

              • 3 4

              • 10kmh jedzie rowerzysta pod górkę Słowackiego lub na Morenę blokując wszystkich (2)

                różnica między 50 a 10 w spalaniu jest x3 do x5 więcej jeśli zwalniasz,
                nie liczę że musisz znó spalić więcej żeby się na nowo rozpędzić
                i nie dodaję efektu zablokowania przepływu,

                nie dyskutuj ze mną tylko odnieś się do wyników badań
                i przestań wymyślać własne teorie

                • 1 1

              • (1)

                zależy jaki rowerzysta durniu bo ja np pod górkę jadę 25 km/h niewiele wolniej od strupieszałego autobusu miejskiego

                • 1 2

              • kolejny cham udający sportowca, 25 pod górkę, ty mitomanie!

                i dziękuję za potwierdzenie reguły

                • 1 1

            • "mitem jest ze rower poprawia kondycje" ...? (7)

              no niezle gosciu, nawet nie wiem jak to skomentowac :D

              • 13 10

              • Badania naukowe udowodniły. (4)

                Że już pół godziny rowerem w ruchu miejskim, przynosi więcej strat niż zysku dla organizmu. Jeżdżę tylko poza miastem i w TPK.. smoła w płucach mi nie pasuje.

                • 8 5

              • tja, "naukowcy radzieccy"...

                • 1 4

              • Dlatego (1)

                koniecznie trzeba zlikwidować ruch pieszy w miastach bo grozi śmiercią od spalin....

                • 7 4

              • pieszy się tak głęboko nie inhaluje

                a na ulicy tylko jest jak ze sklepu do autobusu przechodzi

                • 3 4

              • ja też poza miastem śmigam

                całe życie,
                po mieście to żadna przyjemność,
                wręcz przeciwnie

                • 3 1

              • (1)

                Mit mit, zdrowiej pare min pobiegac. Na rowerze jadac po ścieżkach ok godziny nawet sie nie spocisz

                • 4 13

              • Zapraszam do dyskusji wszystkich twierdzących że rowerzysta dojeżdżający do pracy śmierdzi. Ustalcie wspólną wersję.

                • 4 1

            • dobrze napisałes ale idiotom nie przetłumaczysz

              • 2 0

            • (3)

              chore bzdury i kłamstwa

              Londyn, owszem, wycofuje sie, ale z autostrad rowerowych,
              bezkolizyjnych, wyniesionych na estakadach, przecinających miasto
              we wszystkie strony, jako zbyt drogich nawet dla bogatych Angoli!
              nie wycofuje sie z rozbudowy infrastruktury dla rowerow

              i ma na ulicach w kazdej chwili kilka tysięcy policjantów na rowerach

              • 16 11

              • nie chore i nie bzdury i nie kłamstwa

                czemu takie założenia robisz we własnej głowie?

                spokojnie się przyglądajmy, w jednych miejscach coś się sprawdzi
                w innych nie,
                trzeba to wyważyć, wszystkie za i przeciw

                • 2 1

              • Jak to bogatych? UK jest na granicy bankructwa (1)

                • 1 8

              • to czemu to my migrujemy tam a nie odwrotnie?

                to czemu mahmudy prą tam, a jak unia chce ich wlepić nam, to ońi od nas uciekają tam? przecież nie wszystkie mahmudy znają... ciebie....

                • 7 1

            • matka wie że ćpiesz? (1)

              • 30 15

              • dobre :)

                • 3 3

          • Wszyscy kierowcy to hieny i sługusy PiS-u

            • 9 19

    • (4)

      Ile razy rowerzysta jedzie po chodniku mimo że po drugiej stronie ulicy jest szeroka ścieżka rowerowa i jeszcze ma pretensje ze ktoś mu przed kołami się wlecze.

      Ohhh miał szczęście że zaczął szybko pedałować...

      • 7 7

      • Nie ma obowiązku (2)

        jechać drogą dla rowerów która nie jest po prawej stronie drogi.

        • 4 6

        • ...ale jest obowiązek jechać jezdnią a nie chodnikiem. (1)

          • 4 0

          • psy dają stówę za b9
            taniej chodnikiem, tylko 5 dych

            • 0 0

      • No właśnie, z drugiej strony ulicy, gdzie nie ma jak wjechać. I skąd wiesz dokąd on jedzie, może ma cel lub źródło podróży właśnie po tej stronie?

        • 4 3

    • no mają (5)

      w końcu wolno rowerzyście zajechać przejazd w ostatniej chwili, w końcu wolno parkować na drodze dla rowerów, wolno zajechać mu drogę jak jedzie lewoskrętem (bo rower ma się trzymać prawej strony bezwzględnie)

      • 5 10

      • Ty się lepiej zainteresuj co tobie wolno.. (4)

        ...bo na razie widać, że większość z was nie wie...

        • 3 5

        • większośćz was traktuje zieloną strzałkę jak zielone (3)

          a potem ból poniżej pleców, co widać po ilości minusów.

          • 6 4

          • (2)

            To jak się przyjrzysz to na dodatkowej zielonej strzałce obok sygnalizatora masz bezkolizyjny przejazd w stosunku do osób idących równolegle z Tobą. Musisz tylko w lewo się obrócić i prawo czy nikt na przejście nie wchodzi i ewentualnie przepuścić samochód jak jedzie.

            • 1 4

            • i jeszcze wiedzieć co jest równolegle, a co prostopadle

              ale to za trudne dla kierowcy mitomana

              • 2 1

            • tak tak... "ewentualnie przepuścić", bo przecież to nie jest obowiązkiem ;)

              • 5 0

    • Kierowcy mają problemy ze wszystkimi, więc też z rowerzystami.

      • 5 2

    • Prawda. Mają problem ... z kierowcami.

      • 8 7

  • Ten kontrpas to jedna z największych głupot (5)

    ostatnich czasów w Gdyni. Na palcach jednej ręki można policzyć rowerzystów którzy jeżdżą tym czymś w ciągu dnia.

    • 191 38

    • a co dzieje się tam (1)

      w nocy?

      • 0 1

      • w nocy się normalnie jeździ, problemów większych nie mają ani kierowcy, ani rowerzyści.

        • 0 0

    • To masz dużą rękę

      • 4 3

    • (1)

      Bo rowerzyści w Gdyni jeszcze się nie przyzwyczaili, że jest coś takiego jak kontrapas... na razie są w szoku... Nowości trzeba dozować!

      • 15 13

      • Sądząc po wpisach, to chyba jednak kierowcy mają większy problem z kontrpasami.

        • 23 11

  • (1)

    Największym błędem na kontrpasie na 3 Maja jest kontrapas,tylko jakiś idiota mógł to wymyśleć i zabrać jeden pas z z ulicy,z której korzysta bardzo dużo kierowców...

    • 11 5

    • ulice są nie tylko dla kierowców

      bywają ulice z pierwszeństwem pieszych i dopuszczeniem ruchu rowerów.

      Takich ulic w centrum miasta powinno być coraz więcej.

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

    Tylko debil by chciał tam życie ryzykować ,kontrapas to chory pomysł zakompleksionego urzędasa . (1)

    • 4 7

  • (1)

    to była największa głupota robić coś takiego.

    • 14 4

    • znam większe: np. pisanie takich postów

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum