• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu ul. Armii Krajowej. Rowerzyści pojadą nową drogą

Joanna Skutkiewicz
14 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Dobiegła końca długa, ponad roczna przebudowa ul. Armii KrajowejMapka w Sopocie. W ramach prac przebudowano i wyasfaltowano drogę dla rowerów - jedną z najczęściej wybieranych przez rowerzystów dróg w Sopocie.



Czy często jeździsz rowerem po Sopocie?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie to jedna z najpopularniejszych tras rowerowych w tym mieście. Jazda rowerem al. Niepodległości jest zabroniona, dlatego jadący jednośladami muszą wybierać pomiędzy ul. Armii Krajowej a pasem nadmorskim.

Remont ul. Armii Krajowej rozpoczął się na przełomie kwietnia i maja zeszłego roku i po ponad roku dobiegł wreszcie końca. Dzięki zmianom rowerzyści mogą teraz przejechać przez Sopot bardziej komfortowo i bezpiecznie.

Zmiany dla rowerzystów



Droga rowerowa, podobnie jak jezdnia na ostatnim remontowanym odcinku (od ul. Wybickiego do ul. Reja), została wyasfaltowana. Powstały wyniesione, bezpieczne skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ulicami Reja i Kochanowskiego. Tym samym zostały zakończone wszystkie prace związane z remontem całej ulicy Armii Krajowej, wraz z położoną przy niej jedną z najważniejszych dróg rowerowych w Trójmieście.

- Gdy inne miasta dopiero budują drogi rowerowe, my je przebudowujemy zgodnie z najnowszymi standardami: prostujemy, wynosimy skrzyżowania - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Szybszy ruch powinien odbywać się bliżej środka jezdni, a droga rowerowa jest buforem oddzielającym pieszych od samochodów, tak by piesi nie musieli poruszać się miedzy dwoma ciągami jezdnymi.

Rower w gdańskich autobusach. List czytelnika



Będzie bezpieczniej



W ramach przeprowadzonych prac poprawiono bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniach - zawężono światło jezdni, dzięki czemu piesi i kierowcy wyjeżdżający z ulic poprzecznych mają większe szanse dostrzeżenia samochodu jadącego wzdłuż ul. Armii Krajowej. Na całej remontowanej ulicy Armii Krajowej posadzono także ponad 50 drzew, lip drobnolistnych i kasztanowców. Koszt całej przebudowy ulicy Armii Krajowej od al. Niepodległości do ul. Reja to ok. 2,7 mln zł.

Przebudowa ulicy Armii Krajowej jest częścią większego projektu pn. "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".

Obecnie trwa jeszcze remont chodnika z prawej strony ul. Armii Krajowej, od ul. Kochanowskiego do ul. Reja, jednak te prace nie są częścią powyższego projektu. Chodnik zostanie wykonany jeszcze tego lata.

  • Po ponad roku dobiegł końca remont ul. Armii Krajowej.

Poprawiono też ul. Rzemieślniczą



Niedawno został przebudowany także najstarszy fragment drogi rowerowej na ul. Rzemieślniczej. Na drodze, którą do niedawna pokrywała fazowana kostka betonowa, położono asfalt. Część rowerowa na całej długości przebiega wzdłuż jezdni - bez zbędnego przecinania z ciągiem pieszym. Ulica Rzemieślnicza, oprócz drzew, zyskała także 12 dodatkowych miejsc postojowych dla rowerów, których powstanie było możliwe w związku z likwidacją 9 miejsc dla samochodów i posadzeniu w ich miejsce drzew.

Opinie (48) 2 zablokowane

  • Droga rowerowa bez kombinacji.

    Jechałem ta drogą i tak powinny wygladać drogi rowerowe w miescie. solidne. Jazda byla płynna, komfort. Komu tu dziekować ? Ja całą drogę chwaliłem pana Karnowskiego który lubi w skrócie, Bezpieczenstwo. Dziekuję.

    • 0 0

  • "Rowerzyści pojadą nową drogą" (14)

    Nie, nie pojadą. Droga super, ale i tak większość niespełnionych sportowców w obcisłych gatkach będzie jeździć ulicą. I co im zrobicie?

    • 42 69

    • Ja zazwyczaj jeżdżę w lesie ale czasem pojadę miastem. Korzystam ze ścieżek rowerowych bo bezpieczniej (1)

      niż ulicą ale wiele razy zastanawiałem się, dlaczego niektórzy rowerzyści na siłę jadą ulicą, utrudniając ruch, mając obok ścieżkę rowerową. Niestety, przepisy tego nie regulują i pozostaje jedynie zdrowy rozsądek i wyobraźnia, których wielu rowerzystom brakuje!

      • 2 2

      • wyobraźni to brakuje wielu kierowcom

        lekceważącym limity prędkości na terenie zabudowanym i poza nim.

        • 1 0

    • obcisłogaci jeżdżą na kolarzówkach, co najmniej (3)

      30-35km/h, a tam jest ograniczenie do 30. Jako, że nie udowodniono, aby obcisłe gacie, ani sport, źle wplywał na organizm w tym mózg, a wręcz przeciwnie, wspomaga oba, natomiast udowodniono, że toksyny, w tym te wydzielane przez samochody uszkadzają mózg, wnioskuję, że twój komentarz jest smutkiem tego ostatniego. Coś jeszcze ci chodzi po głowie?

      • 33 6

      • A to ciekawe, ponieważ ja jeżdę "górskim" i też mam obcisłe gacie, co nie przeszkadza mi korzystać

        ze ścieżki rowerowej. Pozdrawiam.

        • 3 0

      • teee lewaku (1)

        napompuj se koło! hehe

        • 6 11

        • ok

          • 7 1

    • asd

      Tępaku, bo mamy takie prawo.

      • 0 0

    • Dla mnie ta trasa jest zbyt dużym zagrożeniem (3)

      zbyt wąska, zbyt kręta, wiecznie coś wyjeżdża i nie ustępuje pierwszeństwa. ....

      ta trasa powinna być zlikwidowana, a nie pudrowana. strefa 30 miejsce roweru jest na jezdni. miejsca tam sporo. po co wciskać to bezsensownie na chodnik? i ile z tego chodnika tam zostało? jak pieszo to tylko gęsiego? prowizorka jedna wielka. kierowcy szczęśliwi bo mają cała jezdnie dla siebie. reszta musi się męczyć

      • 20 3

      • W Holandii obok ulic objętych Strefą Tempo 30 buduje się wydzielone drogi dla rowerów

        by samochody nie przeszkadzały rowerzystkom i rowerzystom. Armii Krajowej jest ulicą o dość dużym natężeniu ruchu samochodów, w związku z tym stworzenie wzdłuż niej dwukierunkowej drogi dla rowerów ma sens. Oczywiście nie jest ona trasą do treningów dla kolarzy, ale dla codziennych rowerzystów się sprawdza dość dobrze żeby nie powiedzieć znakomicie.

        • 5 1

      • (1)

        w kierunku powinna być możliwość jazdy jezdnią i w zasadzie można wykazać przed sądem zgodność z prawem takiej jazdy bez żadnego problemu. Niestety można mieć konflikt z lekko przygłupimi kierowcami.

        • 6 2

        • nie. bo jest jeden kierunek tam wiec moze byc z lewej tez

          ale juz pomijając wystarczyło zrobić szeroki chodnik, a na jezdni kontrapas. za grosze byłoby wszystkim wygodniej i bezpieczniej!

          • 0 3

    • (1)

      Bo zgodnie z art. 1 lit. z Konwencji o r.d. infrastruktura po lewej stronie jest dobrowolna. Chyba że na jedni postawią zakaz.

      • 2 0

      • gdyby jezdnia była dwukierunkowa to tak

        • 1 1

    • a po co mają jechac tym chodnikiem powiedz może?

      • 1 1

  • Bandyterka zabrała pieszym chodnik. Teraz ludki w obcisłych gaciach będą nas terroryzować. Kto dopuszcza do takich rzeczy?

    • 5 5

  • (4)

    Powinni zrobić hopki-zwalniacze dla rowerowców bo pędzą jak szaleni, wydaje im sie że mają pierwszeństwo przed wszystkimi.

    • 10 10

    • pędzą jak szaleni, a i tak znacznie wolniej niż kierowcy obok (1)

      • 5 1

      • Ok więc uderz w ścianę przy 30km/h na rowerze i samochodem. Jest różnica?

        • 0 1

    • siema pieszy (1)

      droga rowerowa to nie chodnik, ma nawet najczęściej inny kolor, wyjmij łeb z komórki i zacznij uważać jak łazisz

      • 2 2

      • Zdejmij słuchawki jak pedałujesz na rowerze.

        • 1 1

  • Nadal chodnik i sciezka razem

    Kiedys mieszkalem na tej ulicy. Wtedy i teraz brak konkretnego rozdzielenia sciezki rowerowej od chodnika. Kiepiski pomysl, dlaczego nie zrobiono sciezki w czesci osi jezdni przesuwajac jej szerokosc o szerokosc obecnej sciezki. Kiedy nastepny wypadek na tej chorej trasie ni chodnik ni sciezka rowerowa.

    • 8 0

  • niech jeszcze sm i policja zrobi porządek z kierowcami

    którzy traktują ddr na armii krajowej jak miejsca postojowe (warzywniak na ak 74) i parking dla dostawczaków (żabka na ak 60)

    • 3 2

  • (3)

    Czy rowerzyści mogą być kiedyś z czegoś zadowoleni? Zawsze mało :-( roszczeniowa grupa. Teraz hejtujcie ile wlezie.

    • 6 6

    • W Polsce co chwila jest jakaś inna koncepcja realizacji drogi rowerowej, nawet w ramach jednego miasta. Gdańsk niedawno remontował przy Grunwaldzkiej i wymyślili, że przy przejściach dla pieszych przez Grunwaldzką droga będzie przerywana, znak rower dopuszczony i jakoś to będzie. Gdzie indziej droga rowerowa jest częścią ulicy, jeszcze gdzie indziej są dwie drogi po każdej stronie ulicy, jednokierunkowe, miejscami jest jakiś parking przy ulicy z ruchem jednokierunkowym i rowerem można jechać pod prąd, no jeden wielki burdel (i to tylko sam Gdańsk! ten sam urząd miejski na miłość boską). Nie życzę kierowcom aut (do których też należę) takiego szamba. Ścieżki rowerowe często nie tworzą spójnej sieci, w Gdyni co chwilę trzeba przejeżdżać z jednej strony na drugą Zwycięstwa, bo...? Bo tak sobie zrobili i do statystyk podają ile jest kilometrów dróg rowerowych, a nie jaka jest ich jakość i często przejeżdża się na drugą stronę ulicy a tam d*pa, ścieżka jest kilka metrów i nagle się kończy, żadnego znaku pionowego, wracaj przez ulicę, czekaj na światłach. Bez hejtu: wsiądź na rower i doświadczysz tych wszelkiej maści koszmarów. Doświadczysz pieszych, którzy mają łeb w komórce i pakują się pod koła. Biegaczy, którym nawierzchnia ścieżki rowerowej masuje cudownie stópki i nie mogą biec łaskawie chodnikiem. Psiarzy, których pupilki radośnie gonią rowery, ale nie można ich trzymać na smyczy bo "azorek chce się tylko przywitać". Drogi rowerowe w mieście nadają się dobrze do jednego: żeby bez uprzykrzania życia kierowcom aut wyjechać za miasto.

      • 5 0

    • Mają gdzieś przepisy ruchu drogowego

      Sam jeżdżę rowerem i widzę ilu rowerzystów przejeżdża na czerwonym.
      Chcesz być szanowany szanuj przepisy, Ciebie też obowiązują

      • 0 0

    • Mogą być zadowoleni, ale jak coś jest zrobione z głową

      Po co wydawać tyle pieniędzy na remont, który niewiele zmienia? Tam jest ograniczenie do 30km/h, wydzieliliby fragment drogi i byłoby dużo taniej i lepiej. Ale teraz można trąbić o wielkiej inwestycji i jak to poprawiają dobrobyt rowerzystów.

      • 4 0

  • hehe dali zdjęcie z Anglii, nie z Sopotu i myślą że (1)

    ludzie nie zauważą ruchu lewostronnego

    • 5 11

    • Armii Krajowej na tym odcinku jest jednokierunkowa .Nie pisz więcej bzdur jak nie wiesz

      • 1 0

  • (1)

    Ta cała droga to jakaś kpina. Esy floresy kosztem pieszych i miejsc postojowych zamiast normalnych pasów rowerowych w jezdni.

    • 8 3

    • Kpina to twoja głupota moze jeszce chodnik po srodku drogi by wdychac spaliny z obu stron dzbanku?

      Tak właśnie drogi rowerowe maja być wydzielone i odseparowane jak najdalej od ulicy. Nie poto korzystamy z roweru by truć się spalinami.

      • 0 2

  • fragment między uniwerkiem a rondem z ul Sikorskiego dalej do bani

    dlaczego DDR nie została zrealizowana wzdłuż ulicy, tylko trzeba niebezpiecznie skręcać o 90 stopni przy straży pożarnej?

    • 5 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum