• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu leśnych dróg rowerowych

Joanna Karjalainen
19 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (55)
W ramach inwestycji wyremontowano prawie 10 km leśnych dróg rowerowych na terenie Sopotu. Zdjęcie poglądowe. W ramach inwestycji wyremontowano prawie 10 km leśnych dróg rowerowych na terenie Sopotu. Zdjęcie poglądowe.

Zakończyły się prace związane z modernizacją leśnych dróg rowerowych na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego w Sopocie. Wyremontowano drogi rowerowe o łącznej długości niemal 10 km.



Jakiego typu rowerem zwykle jeździsz?

Modernizacja leśnych dróg rowerowych na terenie Sopotu odbyła się w ramach projektu pod nazwą "Szlak Turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami". Drogi o łącznej długości 9.14 km utwardzono naturalnym materiałem i wykonano ich miejscowe odwodnienia, dzięki czemu nie będą rozmywane przez deszcze. Remontem objęto także łączniki szlaków z osiedlami miejskimi.

Sposób modernizacji miał na celu nie tylko poprawę komfortu poruszających się nimi rowerzystów, lecz także ochronę bioróżnorodności i zmniejszenie oddziaływania człowieka na środowisko.

- Leśne szlaki rowerowe to świetne miejsce do rekreacji, nie tylko latem - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Chcemy jak najpełniej wyzyskać ich potencjał, ale tak, by jednocześnie ochronić te przyrodniczo cenne miejsca. Dzięki modernizacji znacznie poprawił się komfort podróżowania tymi ścieżkami, zwłaszcza rowerem. Natomiast same drogi są mocniejsze i bardziej odporne na warunki atmosferyczne.

Za 1,6 mln zł wyremontują szlaki turystyczne w lesie



Za czwartym podejściem



Wykonawca remontu, konsorcjum firm Balmora Andrzej Czupryński i FHU Cris-Han Krzysztof Józef Niedzielski, został wyłoniony za czwartym podejściem, tj. po trzech nieudanych przetargach. Miasto musiało też ostatecznie dołożyć ponad pół miliona złotych do realizacji tej inwestycji, ponieważ według planu do wydania na ten cel było 1,1 mln zł.

W ramach inwestycji realizowano następujące odcinki dróg rowerowych:

  • odcinek nr 2 i odcinek nr 3 - wykonanie oznakowania kierującego do szlaku o łącznej długości 1889 m przebiegającego od sanatorium Leśnik do Wielkiej Gwiazdy,
  • odcinek nr 4 - remont szlaku biegnącego wzdłuż Drogi Nadleśniczych o długości 554 m: wykonanie lokalnego profilowania i zagęszczenia istniejącej utwardzonej nawierzchni z kruszywa naturalnego, oczyszczenie i udrożnienie rowów i zbiorników odparowujących,
  • odcinek nr 5 - remont szlaku biegnącego od ul. Kolberga do Drogi Wielkokackiej o długości 600 m: wykonanie nawierzchni oraz wykonanie oznakowania,
  • odcinek nr 6 - remont szlaku biegnącego wzdłuż ul. Reja wraz z Pętlą Reja (odcinek sopocki) o długości 4174 m: wykonanie bieżących robót na nawierzchni asfaltowej oraz wykonanie oznakowania,
  • odcinek nr 7a - wykonanie oznakowania szlaku oraz remont szlaku będącego łącznikiem ul. Spacerowej i Drogi Nadleśniczych znajdujących się na terenie administracyjnym Sopotu o długości 1966 m,
  • odcinek I - wykonanie drobnych robót, takich jak: uzupełnienie ubytków, oczyszczenie i udrożnienie rowów i zbiorników odparowujących,
  • odcinek II - ułożenie dwuwarstwowej nawierzchni szutrowo-gruntowej: nawierzchnia z kruszywa skalnego granitowego 0/31,5 grubości 10 cm na podbudowie z kruszywa skalnego 0/63 o grubości 20 cm, oczyszczenie i udrożnienie rowów i zbiorników odparowujących,
  • odcinek III - ułożenie nawierzchni dwuwarstwowej: nawierzchnia z kruszywa skalnego granitowego 0/31,5 grubości 8 cm na podbudowie z kruszywa skalnego 0/63 grubości 15 cm, odwodnienie szlaku zabezpieczającego przed wodami opadowymi i roztopami ul. Spacerową w Gdańsku,
  • odcinek nr 8 - wykonanie oznakowania szlaku oraz remont szlaku biegnącego od skrzyżowania Drogi Nadleśniczych z granicą Sopotu, wzdłuż granicy Sopotu i Gdyni o długości 479 m,


Zakres zamówienia obejmował również wykonanie i montaż sześciu tablic informacyjnych zgodnych z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Koszt realizacji ścieżek rowerowych wraz z nadzorem wyniósł 1 677 500 zł. Dofinansowane wyniesie 549 tys. zł i pochodzi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Opinie (55) 1 zablokowana

  • To jeszcze trzeba wysłupkować, by leśnicy nie zdewastowali

    • 20 2

  • Koniec remontu można ciąć!

    • 4 2

  • naprawdę nam nie trzeba leśnych dróg od leśników... (1)

    niech spier... na drzewo

    • 7 2

    • moźe by na kilku tych "turystycznych" drogach ponawbijać kołków, takich solidnych, żeby harwestery i ciężarówki miały trudniej? że partyzantka i nielegal? no skoro legalnie się nie da, trzeba nielegalnie!

      • 0 0

  • A jest jakaś mapa tych naprawionych dróg? (1)

    • 5 1

    • Autor tam pewnie nawet nie był, nie jeździ na rowerze to po co mapka? To zdjęcie jest ze szlaku?

      • 3 0

  • Najpierw PRowy tekst o ochronie bioróżnorodności, a następnie wysypywanie kruszywa w lesie... co za bzdury (2)

    Nie ma to jak utwardzać las, żeby tego lasu w lesie było coraz mniej... Tragedia.
    Chcecie prostych ścieżek to chodżcie po chodnikach, a las zostawcie w spokju.

    • 8 2

    • (1)

      Dokładne, ciężąrówy woziły a walec ugniatał to kruszywo cały dzień waląc spalinami na kilometr. Droga szerokości 4 metrów, wielkie rowy melioracyjne, nic to nie ma wspólnego z rowerami, turystami a oni pitolą farmazony o rowerzystach, turystach, bioróżnorodności. Widziałem efekty tego remontu i nie pojmuje na co poszło tyle kasy. A przede wszystkim PO CO???

      • 1 0

      • spytaj dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych

        nazywa się Obajtek... przypadek?

        • 0 0

  • a McDonalds, albo chociaż gofry są? Bo tak głupio iść do lasu bez możliwości kupienia czegoś do jedzenia

    i koniecznie jakieś toi toie, no i parking w środku, aby samochodem można było dojechać do punktu widokowego...

    • 1 2

  • Zepsuli remontem ścieżki (1)

    Wcześniej ubita, równa leśna ścieżka. Teraz nierówna, kamienista trasa z poprzecznymi wybojami powodującymi obijanie pośladków o siodełko. Nie polecam urzędników zlecających ten remont ani firmy która go wykonała. Nie dość, że remont trwał długo i utrudniał korzystanie ze ścieżek rowerzystom to komfort przemieszczania po nich spadł drastycznie. Mówię o odcinku zrealizowanym w okolicach Sopotu Brodwino i Bernardowo. Z innych nie korzystałem.

    • 10 2

    • Bo tłuczeń to słaba nawierzchnia dla roweru.

      Na MTB niby wszystko jedno, ale oni wolą single z błotem, piachem i korzeniami. Na innych rowerach jedzie się lepiej leśnym duktem, nawet gdy czasem jest trochę błota, czy piachu. 3cm tłuczeń (a w TPK sypią często grubszy) to jak gwoździe porozrzucane na drodze.

      • 2 0

  • Kłamstwo i tyle

    Ścieżki są zdewastowane przez "leśników", a jedyne nowe utwardzenia są pod maszyny! Gruz i kamienie to materiał na ścieżki? Nawet pieszy wiosną będzie mieć problem...

    • 49 5

  • Napiszcie ile drzew wyrżnięto

    Tak przypadkiem

    • 6 1

  • modernizacja miała również na celu : "ochronę bioróżnorodności i zmniejszenie oddziaływania człowieka na środowisko "

    Ha, ha. Ciekaw jestem jak wysypanie kruszywa przez człowieka w parku krajobrazowym wpływa na bioróżnorodność , no i zmniejsza oddziaływanie człowieka na środowisko .... Czy ktoś kto to nam zapodał uważa nas za ido..w?!

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum