Kolejny krok w stronę drogi rowerowej przez las z Oliwy do Osowy
Wraca temat budowy drogi rowerowej, która przez las ma połączyć Oliwę z Osową. Planiści pracują nad planem zagospodarowania, który zezwoli przekształcić gruntową ul. Kościerską w drogę dla rowerzystów i pojazdów służby leśnej.
Czytaj więcej: Jak zmieni się ulica Kościerska. Kto chce drogi rowerowej, a kto nie chce żadnych zmian?
- Przebieg drogi rowerowej przez ul. Kościerską został wybrany ze względu na już istniejącą drogę terenową, która jest krótsza od ul. Spacerowej . Dodatkowo, jazda ul. Kościerską pozwala przedostać się rowerem przez obwodnicę przez Węzeł Owczarnia , co jest niemożliwe na węźle z ul. Spacerową [brakuje tam nawet chodnika - dop. red.] - tłumaczy Dobrosława Jakubowska, projektantka z Biura Rozwoju Gdańska.
Z badań przeprowadzonych przez BRG, szacuje się, że w środku tygodnia trasę tę pokonuje ok. 300 rowerów dziennie. Dlatego też przebieg drogi rowerowej przez ul. Kościerską został uwzględniony w dokumencie Studium Tras Rowerowych
Kościerska jest ulicą wyłącznie z nazwy: dziś to leśny dukt, który po deszczu staje się niemożliwy do pokonania dla rowerzystów i trudny do przejścia dla pieszych. Dodatkowo korzysta z niego sprzęt leśników, który rozjeżdża drogę gruntową. Wzdłuż traktu wykonany jest za to kolektor, odprowadzający ścieki z Osowej na dolny taras.
Projekt planu zagospodarowania, który został przedstawiony we wtorek radnym z komisji zagospodarowania przestrzennego, ma przekształcić niektóre tereny leśne na nieleśne. Dzięki temu będzie mogła powstać droga rowerowa, po której będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy służby leśnej i służb ratunkowych.
Właśnie ze względu na ewentualny ruch samochodów, droga rowerowa miałaby mieć 3,5 metra szerokości (to szerokość jednego pasa ruchu na "tradycyjnej" jezdni). Do tego dochodzi jeszcze przestrzeń na odwodnienie (rynsztoki), co dodaje jeden metr szerokości potrzebny na inwestycję.
W planie przyjęto jednak szerszy teren w tzw. liniach rozgraniczających. Nie oznacza to jednak, że droga będzie szersza. Linie rozgraniczające tworzą korytarz, w którym projektant musi zmieścić drogę. Dzięki temu, że ma pewien zapas, może ominąć przeszkodę, zamiast ją niszczyć.
Plan nie reguluje kwestii oświetlania drogi rowerowej ani nawierzchni, z jakiej miałaby być wykonana.
- Możemy ustalić rodzaj nawierzchni w planie, ale tego nie robimy, bo nie jesteśmy do tego zobowiązani. Na etapie tworzenia projektu [budowlanego - dop. red] drogi i tak decydujące zdanie w tej kwestii będzie miała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Projekt planu jest oceniany przez radnych komisji zagospodarowania przestrzennego. Do momentu jego wyłożenia i dyskusji publicznej pozostało jeszcze co najmniej kilka tygodni. Z procedurą tworzenia planu zagospodarowania zapoznać się można na stronie internetowej BRG.
Miejsca
Opinie (262)
-
2014-12-12 12:55
(1)
Ja tam bym zrobil 4 pasy w jedną i drugą i problem Spacerowej i Tunelu pod pacholkiem bylby rozwiazany :D
- 2 7
-
2014-12-12 13:51
pacholi tunel to 2,5 miliarda NPL
zrobienie asfaltowej Kościerskiej i otwarcie Reja
da większa "przepustowość" kosztem 0,25 miliarda- 2 2
-
2014-12-12 12:50
Ta leśna droga w rejonie rezerwatu leży w jego granicach. (3)
Nie znam przypadku, aby gdzieś w Polsce poprowadzono ulicę przez rezerwat. Dla mnie to pachnie i korupcją, i prokuratorem.
Należy dokończyć Spacerową i wybudować zaplanowana ścieżkę rowerową, a nie dewastować cenny przyrodniczy obiekt pod ochrona prawną.
Ale tego pedałowaci i urzędziory gdańskie nie rozumieją. Klops!- 18 16
-
2014-12-12 13:38
Faktycznie osioł to napisał albo prowokator (1)
Droga nie leży w granicach rezerwatu ale do niego przylega. Jest wiele dróg asfaltowych w rezerwatach przyrody i nikomu to nie przeszkadza.
- 9 6
-
2014-12-12 13:45
Kiedyś takie bzdury prezentował niejaki Roger Jackowski
Co więcej - takie wyasfaltowane drogi wg niego zwiększają różnorodność biologiczną lasu. Ratunku!!!
- 4 6
-
2014-12-12 13:35
Prawodawstwo Unii Europejskiej zmusza nas do tworzenia planów ochrony rezerwatów przyrody
Tymczasem Rada Miasta Gdańska opiniuje negatywnie projekt zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku o ustanowieniu Planu ochrony rezerwatu przyrody Źródliska w Dolinie Ewy.
Czuję, że sprawa dotrze do Strasburga i będzie to kompromitacja władz Gdańska.- 7 7
-
2014-12-12 13:13
Biuro Rozwoju Miasta, a może Niedorozwoju nie wzięło pod uwagę przepisu prawego mówiacego że:
na terenie parku krajobrazowego obowiązuje m. in. zakaz lokowania inwestycji, które mogą prowadzić do degradacji środowiska. A owa budowa niewątpliwie przyczyni się do dewastacji rezerwatu przyrody.
Więc po co robić ludziom wodę z mózgu. Dura lex...- 10 10
-
2014-12-12 12:41
Mimo wszystko szkoda
Wersja gruntowa była spoko.
Asfaltować, asfaltować, asfaltować!- 7 6
-
2014-12-12 12:21
kanalizacja
Ile razy bym tamtędy nie jechał zawsze śmierdzi ze studzienek ściekowych! Najpierw to bym proponował poprawić.
- 17 1
-
2014-12-12 12:09
Rewelacja!!!!!!
- 8 7
-
2014-12-12 11:59
zróbcie ankietę na temat tego jaką nawierzchnie ma mieć spacerowa i inne drogi
dojazdowe do obwodnicy i też dajcie do wyboru taką debilną odpowiedź, że droga ma być szutrowa bo bardziej pasuje do terenów leśnych
- 36 16
-
2014-12-12 11:43
oby w końcu się udało!
- 61 29
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.