Kolejne zmiany w ruchu w centrum Gdyni
Jeśli zima nie będzie sroga, to do końca roku na ul. Starowiejskiej w centrum Gdyni pojawią się długo zapowiadane zmiany w ruchu. Przez całą długość ulicy rowerzyści będą mogli jeździć w obu kierunkach. W obrębie skrzyżowań zyskają wydzieloną przestrzeń, a poza nimi będą musieli się zmieścić pomiędzy samochodami - jeżdżącymi i zaparkowanymi.
W nocy z piątku na sobotę drogowcy wymalowali czerwoną farbą część skrzyżowania ul. Starowiejskiej i Władysława IV . To wjazdy na Starowiejską, które umożliwiają rowerzystom poruszanie się w przeciwnym kierunku niż samochody - dla aut pozostanie to droga jednokierunkowa, ale rowerem będzie można jechać w obie strony. To część większego projektu zmian na drogach w tej części Śródmieścia.
- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama , Zygmunta Augusta i Mściwoja między Starowiejską a 10 Lutego - informował już w czerwcu Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na razie zmiany widać tylko na jednym skrzyżowaniu. Nie ma jeszcze znaków, pozwalających rowerzystom na korzystanie z jezdni w przeciwnym ruchu niż samochody. Zamieszanie już jednak jest, co potwierdzają zapytani przez nas o kontraruch rowerowy kierowcy.
- Kontra... co? Wymyślają głupoty i tylko proszą się o więcej wypadków. Zrobiliby porządne ścieżki rowerowe, a nie wydziwiają na drogach i utrudniają ruch - denerwuje się pan Jakub, kierowca grafitowej skody.
Zdania są podzielone, zarówno wśród kierowców, jak i rowerzystów, którzy twierdzą, że jazda po nierównym bruku będzie nie tylko mało komfortowa, ale też niebezpieczna. Czas pokaże.
Opinie (424) ponad 20 zablokowanych
-
2017-11-24 21:08
totalny absurd (8)
Trzeba zabrać im farbę. Bo jeszcze bus pas na starowiejska zrobią. Czy wiadomo z nazwiskiem kto za tym stoi?
- 246 20
-
2017-11-24 21:09
oficer rowerowy miasta (2)
- 16 2
-
2017-11-26 12:51
Za te wszystkie wprowadzone zmiany chyba awansują go na generała albo marszałka.
- 1 0
-
2017-11-24 23:23
można powiedzieć ober furkal ofizier w tym języku idee totalitarne brzmią lepiej
- 4 5
-
2017-11-24 22:31
(3)
Poważnie,również chcę wiedzieć z nazwiska kto jest odpowiedzialny za te chore wymysły z tym malowaniem gdzie popadnie..Przecież tą osobe powinno się zamknąć w izolatce w psychiatryku.
- 29 3
-
2017-11-25 00:07
Jarosław Świrowski. Ciekawe tylko ile farby mu zostało? Oby jak najmniej, a jestem rowerzystą (1)
- 8 4
-
2017-11-26 05:42
O niejakim Piesiewiczu zapomnieliscie??
- 0 1
-
2017-11-24 22:43
To se poszukaj.
- 2 6
-
2017-11-25 19:26
Wojciech Sz.
- 0 4
-
2017-11-26 12:42
Debilizm (1)
Może pomyślicie w tych urzędach nad punktami do ładowania samochodów elektrycznych a nie psujecie drogi samochodowe dla rowerzystów , jasne zakorkujcie drogi jeszcze bardziej !!!!
- 5 3
-
2017-11-26 12:49
w urzędach już myślą o tym
małymi krokami wiele miast dąży do eliminacji samochodów napędzanych silnikami spalinowymi w centrach miast.
Kiedy przesiądziesz się ze swojej bryki na coś lepszego?- 2 3
-
2017-11-24 21:11
powoli, ale do przodu w dobrym kierunku (12)
Tylko kierowcy o ograniczonej wyobraźni mają kłopoty ze zrozumieniem sensu uspokajania ruchu oraz wyraźnego przekształcania części jezdni w obszar wykorzystywany przez rowerzystów.
Oczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby całkowita zmiana nawierzchni ulicy Starowiejskiej by przekształcić ją albo w deptak z dopuszczeniem ruchu rowerowego i dostawców w określonych godzinach dnia, albo w ulicę "rowerowo - parkingową" często stosowaną w pobliżu centrów miast Skandynawii, Niemiec czy Holandii, albo w tzw. ulicę z pierwszeństwem dla pieszych, po której mogliby jeździć rowerzyści i kierowcy tak, by nie przeszkadzać pieszym.
Brak sensownej długofalowej wizji przekształceń sposobu funkcjonowania mobilności w Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanym w Gdyni powoduje, że zmiany w Gdyni idą jak po grudzie, a negatywna energia fanatyków motoryzacji znajduje swoje ujście w połajankach osób chcących korzystać z prawa do bezpiecznego poruszania się po mieście - rowerem, pieszo lub korzystając z komunikacji publicznej nie stojąc w korkach.- 58 220
-
2017-11-25 07:41
wreszcie jeden mądry komentarz (1)
W wielu miastach są setki ulic z kontraruchem i nic złego się nie dzieje a tylko spokojniej się jeździ. Inna sprawa że tam w ogóle powinni samochody wywalić i deptak zrobić, na Świętojańskiej też ale z dopuszczeniem trajtków. No ale takie pomysły to nie w Gdyni niestety. W Gdyni samochód jest święty prawie jak jedynie słuszny prezydent.
- 11 15
-
2017-11-26 12:41
A w czym wam przeszkadzają samochody na świętojańskiej? Ruch praktycznie żółwim tempem, a przynajmniej nie trzeba drałować na piechotę 3 km by dojść do celu. Rozumiem, że ruch to zdrowie, dlatego biegam. Ale jak jadę coś załatwić, coś innego niż zakupy to jednak wolę robić to w nieco szybszym tempie, niestety nie mam po 3 h dziennie na to by biegać Świętojańską w tę i z powrotem.
A te kontr pasy, czy ta farba ma taki sam skład jak ta wydzielająca pasy?, jeśli tak to współczuję cyklistą.- 3 1
-
2017-11-24 21:56
wytwor chorej negatywnej energii fanatykow rowerowych (7)
przybral ksztalt czerwonych plam na drogach w Gdyni..... tylko rowerzysci o ograniczonej wyobrazni maja klopoty ze zrozumieniem bezsensu malowania kontrapasow i glupoty jaka jest wpychanie rowerzystow na drogi gdzie zwyczajnie nie ma dla nich miejsca.
gromada glupkow probuje robic w miescie rewolucje, na ktora zdecydowana wiekszosc mieszkancow nie ma najmniejszej checi. Rozwalanie ukladu drogowego w centrum miasta by zrobic dobrze grupce nawiedzonych opetanych negatywna energia rowerzystow jest kompletnie pozbawione sensu. Efekt tych durnych i nieprzemyslanych zmian widac na 3 maja - komunikacja stoi w korkach a obok PUSTY pas dla rowerow, po ktorym nikt nie jezdzi... Mam nadzieje, ze w nadchodzacych wyborach pojawi sie kandydat, ktory tych nawiedzonych rowerowych durniow posle tam gdzie ich miejsce - na osla lawke. Glupota, brak wyobrazni obecnej ekipy forsujacej wbrew wszystkiemu zmiany utrudniajace zycie zdecydowanej wiekszosci mieszkancow zasluguja na negatywny werdykt wyborcow. Szczur pakuj sie razem z Fur kalem- 44 13
-
2017-11-24 22:47
(3)
Bezsens tego rozwiązania można też pięknie zobaczyć w Gdańsku na Wita Stwosza - zabrano połowę drogi na pas dla rowerzystów. Jak po nim przejedzie pięć rowerów na godzinę, to jest święto lasu.
- 10 9
-
2017-11-25 07:38
I bardzo dobrze (1)
przynajmniej janusze w paserati się nie ścigają a wita stwosza to akurat boczna ulica i mało kto nią jeździ więc w czym problem? chociaż mieszkańcy mają ciszej i mniejszy ruch
- 8 2
-
2017-11-26 05:44
Widzę, że nie znasz innego auta niż Vw Passat, ale to świadczy wyłącznie o tobie.
- 1 2
-
2017-11-24 22:49
No i komu to przeszkadza?
- 7 11
-
2017-11-24 22:15
dlaczego nikt nie poruszy tematu (2)
opinii policji, co w sytuacji kiedy wybudowana ścieżka nie jest zatwierdzona przez drogówkę ???? kto weźmie odpowiedzialność za rannych w wypadkach ??
- 17 3
-
2017-11-25 20:13
Sprawdziłem. Drogówka nie zatwierdza znaków. Ludzie douczcie się zanim coś piszecie.
- 2 2
-
2017-11-24 22:48
Odpowiedzialność weźmie sprawca wypadku. Czyli najczęściej kierowca auta.
- 16 1
-
2017-11-25 08:52
Debil... (1)
W domu sobie zrób ścieżkę rowerową nowoczesny z grzywką.Laluś.
- 7 8
-
2017-11-25 20:23
Ty
W domu zrób sobie jezdnie i jeździj tam swoim gratem
- 7 1
-
2017-11-26 09:45
Kamery (4)
Znajomy latem jak wymalowano pierwsze ścieżki rowerowe w Gdyni ustawił monitoring i zaczął liczyć ile dziennie rowerów tam przejeżdża. Wynik 6 sztuk. Sezon był w pełni. Miejsc postojowych nie ma. Zagrożenie dla kierowców i rowerzystów jest ogromne bo takie wyrywkowe dziwolągi które wymalowano na kawałku kilku ulic tworzy zaskakującą sytuację w trakcie jazdy. I jest to mega problem. Gdynia poszła w złą stronę. Dyrektor ZDiZ musi odejść i chyba te stare władze tez Szczurek stępa guć a zając chyba nawet powinien pójść w izolację
- 7 3
-
2017-11-26 10:04
a co konkretnie proponujesz? (3)
mała liczba rowerzystów wynika po prostu z tego, że w Gdyni nie ma spójnej sieci dróg rowerowych, a miasto nie potrafi promować zalet tego prostego środka transportu.
Liczniki rowerowe w Gdańsku zliczają ruch rowerów na okrągło: wczoraj na Grunwaldzkiej w warunkach złej pogody jesiennej około 14:30 licznik podawał 260 rowerzystów.- 2 3
-
2017-11-26 12:30
(1)
Mała liczba rowerzystów wynika: po pierwsze z tego, że miasto nie jest tylko dla młodych i sprawnych osób lubiących jazdę na rowerze, po drugie z ukształtowania terenu (wszędzie pod górkę), po trzecie z powodu specyficznej Gdyńskiej pogody (pada tu przez 300 dni w roku, a w pozostałe dni mrzy). Poza tym 260 głupków na ok 500.000 mieszkańców to chyba niewiele?
- 3 2
-
2017-11-26 12:33
mrzą to może twoje mrzonki
Jak w jedną stronę jest pod górkę, to w drugą jest płasko?
Spróbuj policzyć pieszych w mieście.
Dane na temat dni z opadami w Gdyni podałeś chyba jedynie próbując grać rolę głupiego prowokatora.- 3 2
-
2017-11-26 12:25
do minusujących: faktów się nie podważa
- 2 3
-
2017-11-26 10:27
Dawniej jeździłem często na rowerze. (1)
Dziś już tego nie robię, bo wstyd mi jest utożsamiać się z tą bandą cyklogłupków traktujących przepisy ruchu drogowego jako niezobowiązujące sugestie.
- 6 3
-
2017-11-26 12:30
a co konkretnie proponujesz?
twój wpis nie wygląda ani na wiarygodny, ani przekonujący.
Po prostu dowodzi twojej umiarkowanej (niskiej) zdolności do refleksji.
To nie cykliści konkurują z tobą o miejsce do zaparkowania w pobliżu miejsca zamieszkania lub miejsca pracy.
To nie cykliści powodują większość sytuacji kolizyjnych i wypadków w Gdyni.- 2 4
-
2017-11-26 11:58
Tak na marginesie. (1)
Wiecie ile warszawiak płaci za postój swojego samochodu w strefie płatnego parkowania, (ma prawo parkować w ten sposób przy 8 parkometrach rozlokowanych wokół jego miejsca zamieszkania). Opłata roczna 30 złotych a mieszkaniec nadmorskiej wioski Gdynia ile ?.
- 4 4
-
2017-11-26 12:28
wiesz ile warszawiaków traci czas na szukanie wolnego miejsca do parkowania?
jaka jest przeciętna prędkość samochodu w Warszawie w godzinach porannego szczytu?
Jazda samochodem w Warszawie jest jeszcze znośna tylko dlatego, że jest tam dość gęsty system transportu publicznego, funkcjonuje Veturilo, a wiele funkcji miejskich jest dostępnych w zasięgu pieszego spaceru z miejsca zamieszkania w pobliżu centrów dzielnic.- 3 2
-
2017-11-25 11:37
Gdziejest najwiecej wypadków w Trójmiescie,Gdzie jest najwyzsze OC w Trójmiescie!Gdzie najwiecej Buraków i piratów drogowych w (2)
I to właśnie kolejny raz potwierdza ankieta!!
To i tak zamało bo trzeba wprowadzic opłaty dla blachosmrodów za jazde po miescie!!- 4 13
-
2017-11-26 10:57
(1)
Mój samochód nie smrodzi tylko wytwarza dochód narodowy spalając benzynę, bo płacę VAT i akcyzę wzbogacając biedny budżet.
- 3 2
-
2017-11-26 12:23
wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i akcyzy ze sprzedaży paliw
pokrywają jedynie ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg.
Samochód prywatny nie jest jedynym a nie powinien być głównym środkiem transportu w mieście- 2 1
-
2017-11-26 11:04
Wszystkie chodniki i ulice zamienić w drogi dla rowerów i obwodnice i autostrady...drogi dla rowerów wszędzie... wszędzie drogi dla rowerów... I won! z pieszymi i kierowcami, won! ze zwierzakami... rowerowa Gdynia!!! Wywalić statki z morza! Cała zatoka dla rowerów wodnych! A na Skwerze zrobić skocznię narciarską- też dla rowerów!
- 10 2
-
2017-11-26 10:41
Gdynia nie moje miasto !
Miasto z czerwoną falą, za 150 mln ( tristar ), brukiem na ulicach i chodnikach. Miasto portowe bez drogi dla transportu. Miasto z lotniskiem? bez możliwości eksploatacji i dojazdem do niego przez garaż. Miasto bez inwestycji.
Rybacka wioska, sezonowa wioska, k/Gdańska. Ciągłe niszowe pseudoinwestycje dla wybrańców, a nie dla większości mieszkańców. Podatki MAX. Ale samoocena, oparta na konkursach i nagrodach od urzędników dla urzędników b. wysoka. Teraz lodowisko i 50m basen, bo koszty trzeba mnożyć. I kolejne utrudnienia dla mieszkańców, i kolejne przeszkody dla mieszkańców, i kolejne opłaty dla mieszkańców.- 8 3
-
2017-11-26 10:15
Najpierw powinno się wprowadzić egzamin z ruchu drogowego dla rowerzystów bo robią co chcą i nie znają przepisów, kto by jeździł bez zdanego egzaminu taka sama kara jak dla prowadzącego auto bez uprawnień. W ten sposób nie potrzebne byłyby ścieżki rowerowe w takich miejscach bo rowerzyści wiedzieliby jak bezpiecznie jeździć.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.