• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany w ruchu w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na razie czerwona farba pojawiła się na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej z Władysława IV. Na razie czerwona farba pojawiła się na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej z Władysława IV.

Jeśli zima nie będzie sroga, to do końca roku na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w centrum Gdyni pojawią się długo zapowiadane zmiany w ruchu. Przez całą długość ulicy rowerzyści będą mogli jeździć w obu kierunkach. W obrębie skrzyżowań zyskają wydzieloną przestrzeń, a poza nimi będą musieli się zmieścić pomiędzy samochodami - jeżdżącymi i zaparkowanymi.



Czy wprowadzenie rowerowego kontraruchu na Starowiejskiej to dobry pomysł?

Wprowadzenie strefy Tempo 30 niewiele zmieniło, bo po nawierzchni z kostki brukowej i przy dużym ruchu mało kto jeździł po ul. Starowiejskiej szybciej. Więcej zamieszania wprowadził kontrapas rowerowy, ale prawdziwa rewolucja na całej ul. Starowiejskiej nadeszła dopiero teraz.

W nocy z piątku na sobotę drogowcy wymalowali czerwoną farbą część skrzyżowania ul. Starowiejskiej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. To wjazdy na Starowiejską, które umożliwiają rowerzystom poruszanie się w przeciwnym kierunku niż samochody - dla aut pozostanie to droga jednokierunkowa, ale rowerem będzie można jechać w obie strony. To część większego projektu zmian na drogach w tej części Śródmieścia.

Na tym skrzyżowaniu kierowcy i piesi już teraz muszą mieć się na baczności, bo samochody osobowe jadą w jedną stronę, a autobusy w drugą. Są też dwa przejścia dla pieszych, a dojdzie jeszcze przejazd rowerowy. Na tym skrzyżowaniu kierowcy i piesi już teraz muszą mieć się na baczności, bo samochody osobowe jadą w jedną stronę, a autobusy w drugą. Są też dwa przejścia dla pieszych, a dojdzie jeszcze przejazd rowerowy.
- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - informował już w czerwcu Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na razie zmiany widać tylko na jednym skrzyżowaniu. Nie ma jeszcze znaków, pozwalających rowerzystom na korzystanie z jezdni w przeciwnym ruchu niż samochody. Zamieszanie już jednak jest, co potwierdzają zapytani przez nas o kontraruch rowerowy kierowcy.

- Kontra... co? Wymyślają głupoty i tylko proszą się o więcej wypadków. Zrobiliby porządne ścieżki rowerowe, a nie wydziwiają na drogach i utrudniają ruch - denerwuje się pan Jakub, kierowca grafitowej skody.
Zdania są podzielone, zarówno wśród kierowców, jak i rowerzystów, którzy twierdzą, że jazda po nierównym bruku będzie nie tylko mało komfortowa, ale też niebezpieczna. Czas pokaże.

Opinie (424) ponad 20 zablokowanych

  • totalny absurd (8)

    Trzeba zabrać im farbę. Bo jeszcze bus pas na starowiejska zrobią. Czy wiadomo z nazwiskiem kto za tym stoi?

    • 246 20

    • oficer rowerowy miasta (2)

      • 16 2

      • Za te wszystkie wprowadzone zmiany chyba awansują go na generała albo marszałka.

        • 1 0

      • można powiedzieć ober furkal ofizier w tym języku idee totalitarne brzmią lepiej

        • 4 5

    • (3)

      Poważnie,również chcę wiedzieć z nazwiska kto jest odpowiedzialny za te chore wymysły z tym malowaniem gdzie popadnie..Przecież tą osobe powinno się zamknąć w izolatce w psychiatryku.

      • 29 3

      • Jarosław Świrowski. Ciekawe tylko ile farby mu zostało? Oby jak najmniej, a jestem rowerzystą (1)

        • 8 4

        • O niejakim Piesiewiczu zapomnieliscie??

          • 0 1

      • To se poszukaj.

        • 2 6

    • Wojciech Sz.

      • 0 4

  • Debilizm (1)

    Może pomyślicie w tych urzędach nad punktami do ładowania samochodów elektrycznych a nie psujecie drogi samochodowe dla rowerzystów , jasne zakorkujcie drogi jeszcze bardziej !!!!

    • 5 3

    • w urzędach już myślą o tym

      małymi krokami wiele miast dąży do eliminacji samochodów napędzanych silnikami spalinowymi w centrach miast.

      Kiedy przesiądziesz się ze swojej bryki na coś lepszego?

      • 2 3

  • powoli, ale do przodu w dobrym kierunku (12)

    Tylko kierowcy o ograniczonej wyobraźni mają kłopoty ze zrozumieniem sensu uspokajania ruchu oraz wyraźnego przekształcania części jezdni w obszar wykorzystywany przez rowerzystów.

    Oczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby całkowita zmiana nawierzchni ulicy Starowiejskiej by przekształcić ją albo w deptak z dopuszczeniem ruchu rowerowego i dostawców w określonych godzinach dnia, albo w ulicę "rowerowo - parkingową" często stosowaną w pobliżu centrów miast Skandynawii, Niemiec czy Holandii, albo w tzw. ulicę z pierwszeństwem dla pieszych, po której mogliby jeździć rowerzyści i kierowcy tak, by nie przeszkadzać pieszym.

    Brak sensownej długofalowej wizji przekształceń sposobu funkcjonowania mobilności w Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanym w Gdyni powoduje, że zmiany w Gdyni idą jak po grudzie, a negatywna energia fanatyków motoryzacji znajduje swoje ujście w połajankach osób chcących korzystać z prawa do bezpiecznego poruszania się po mieście - rowerem, pieszo lub korzystając z komunikacji publicznej nie stojąc w korkach.

    • 58 220

    • wreszcie jeden mądry komentarz (1)

      W wielu miastach są setki ulic z kontraruchem i nic złego się nie dzieje a tylko spokojniej się jeździ. Inna sprawa że tam w ogóle powinni samochody wywalić i deptak zrobić, na Świętojańskiej też ale z dopuszczeniem trajtków. No ale takie pomysły to nie w Gdyni niestety. W Gdyni samochód jest święty prawie jak jedynie słuszny prezydent.

      • 11 15

      • A w czym wam przeszkadzają samochody na świętojańskiej? Ruch praktycznie żółwim tempem, a przynajmniej nie trzeba drałować na piechotę 3 km by dojść do celu. Rozumiem, że ruch to zdrowie, dlatego biegam. Ale jak jadę coś załatwić, coś innego niż zakupy to jednak wolę robić to w nieco szybszym tempie, niestety nie mam po 3 h dziennie na to by biegać Świętojańską w tę i z powrotem.

        A te kontr pasy, czy ta farba ma taki sam skład jak ta wydzielająca pasy?, jeśli tak to współczuję cyklistą.

        • 3 1

    • wytwor chorej negatywnej energii fanatykow rowerowych (7)

      przybral ksztalt czerwonych plam na drogach w Gdyni..... tylko rowerzysci o ograniczonej wyobrazni maja klopoty ze zrozumieniem bezsensu malowania kontrapasow i glupoty jaka jest wpychanie rowerzystow na drogi gdzie zwyczajnie nie ma dla nich miejsca.
      gromada glupkow probuje robic w miescie rewolucje, na ktora zdecydowana wiekszosc mieszkancow nie ma najmniejszej checi. Rozwalanie ukladu drogowego w centrum miasta by zrobic dobrze grupce nawiedzonych opetanych negatywna energia rowerzystow jest kompletnie pozbawione sensu. Efekt tych durnych i nieprzemyslanych zmian widac na 3 maja - komunikacja stoi w korkach a obok PUSTY pas dla rowerow, po ktorym nikt nie jezdzi... Mam nadzieje, ze w nadchodzacych wyborach pojawi sie kandydat, ktory tych nawiedzonych rowerowych durniow posle tam gdzie ich miejsce - na osla lawke. Glupota, brak wyobrazni obecnej ekipy forsujacej wbrew wszystkiemu zmiany utrudniajace zycie zdecydowanej wiekszosci mieszkancow zasluguja na negatywny werdykt wyborcow. Szczur pakuj sie razem z Fur kalem

      • 44 13

      • (3)

        Bezsens tego rozwiązania można też pięknie zobaczyć w Gdańsku na Wita Stwosza - zabrano połowę drogi na pas dla rowerzystów. Jak po nim przejedzie pięć rowerów na godzinę, to jest święto lasu.

        • 10 9

        • I bardzo dobrze (1)

          przynajmniej janusze w paserati się nie ścigają a wita stwosza to akurat boczna ulica i mało kto nią jeździ więc w czym problem? chociaż mieszkańcy mają ciszej i mniejszy ruch

          • 8 2

          • Widzę, że nie znasz innego auta niż Vw Passat, ale to świadczy wyłącznie o tobie.

            • 1 2

        • No i komu to przeszkadza?

          • 7 11

      • dlaczego nikt nie poruszy tematu (2)

        opinii policji, co w sytuacji kiedy wybudowana ścieżka nie jest zatwierdzona przez drogówkę ???? kto weźmie odpowiedzialność za rannych w wypadkach ??

        • 17 3

        • Sprawdziłem. Drogówka nie zatwierdza znaków. Ludzie douczcie się zanim coś piszecie.

          • 2 2

        • Odpowiedzialność weźmie sprawca wypadku. Czyli najczęściej kierowca auta.

          • 16 1

    • Debil... (1)

      W domu sobie zrób ścieżkę rowerową nowoczesny z grzywką.Laluś.

      • 7 8

      • Ty

        W domu zrób sobie jezdnie i jeździj tam swoim gratem

        • 7 1

  • Kamery (4)

    Znajomy latem jak wymalowano pierwsze ścieżki rowerowe w Gdyni ustawił monitoring i zaczął liczyć ile dziennie rowerów tam przejeżdża. Wynik 6 sztuk. Sezon był w pełni. Miejsc postojowych nie ma. Zagrożenie dla kierowców i rowerzystów jest ogromne bo takie wyrywkowe dziwolągi które wymalowano na kawałku kilku ulic tworzy zaskakującą sytuację w trakcie jazdy. I jest to mega problem. Gdynia poszła w złą stronę. Dyrektor ZDiZ musi odejść i chyba te stare władze tez Szczurek stępa guć a zając chyba nawet powinien pójść w izolację

    • 7 3

    • a co konkretnie proponujesz? (3)

      mała liczba rowerzystów wynika po prostu z tego, że w Gdyni nie ma spójnej sieci dróg rowerowych, a miasto nie potrafi promować zalet tego prostego środka transportu.

      Liczniki rowerowe w Gdańsku zliczają ruch rowerów na okrągło: wczoraj na Grunwaldzkiej w warunkach złej pogody jesiennej około 14:30 licznik podawał 260 rowerzystów.

      • 2 3

      • (1)

        Mała liczba rowerzystów wynika: po pierwsze z tego, że miasto nie jest tylko dla młodych i sprawnych osób lubiących jazdę na rowerze, po drugie z ukształtowania terenu (wszędzie pod górkę), po trzecie z powodu specyficznej Gdyńskiej pogody (pada tu przez 300 dni w roku, a w pozostałe dni mrzy). Poza tym 260 głupków na ok 500.000 mieszkańców to chyba niewiele?

        • 3 2

        • mrzą to może twoje mrzonki

          Jak w jedną stronę jest pod górkę, to w drugą jest płasko?

          Spróbuj policzyć pieszych w mieście.

          Dane na temat dni z opadami w Gdyni podałeś chyba jedynie próbując grać rolę głupiego prowokatora.

          • 3 2

      • do minusujących: faktów się nie podważa

        • 2 3

  • Dawniej jeździłem często na rowerze. (1)

    Dziś już tego nie robię, bo wstyd mi jest utożsamiać się z tą bandą cyklogłupków traktujących przepisy ruchu drogowego jako niezobowiązujące sugestie.

    • 6 3

    • a co konkretnie proponujesz?

      twój wpis nie wygląda ani na wiarygodny, ani przekonujący.

      Po prostu dowodzi twojej umiarkowanej (niskiej) zdolności do refleksji.

      To nie cykliści konkurują z tobą o miejsce do zaparkowania w pobliżu miejsca zamieszkania lub miejsca pracy.

      To nie cykliści powodują większość sytuacji kolizyjnych i wypadków w Gdyni.

      • 2 4

  • Tak na marginesie. (1)

    Wiecie ile warszawiak płaci za postój swojego samochodu w strefie płatnego parkowania, (ma prawo parkować w ten sposób przy 8 parkometrach rozlokowanych wokół jego miejsca zamieszkania). Opłata roczna 30 złotych a mieszkaniec nadmorskiej wioski Gdynia ile ?.

    • 4 4

    • wiesz ile warszawiaków traci czas na szukanie wolnego miejsca do parkowania?

      jaka jest przeciętna prędkość samochodu w Warszawie w godzinach porannego szczytu?

      Jazda samochodem w Warszawie jest jeszcze znośna tylko dlatego, że jest tam dość gęsty system transportu publicznego, funkcjonuje Veturilo, a wiele funkcji miejskich jest dostępnych w zasięgu pieszego spaceru z miejsca zamieszkania w pobliżu centrów dzielnic.

      • 3 2

  • Gdziejest najwiecej wypadków w Trójmiescie,Gdzie jest najwyzsze OC w Trójmiescie!Gdzie najwiecej Buraków i piratów drogowych w (2)

    I to właśnie kolejny raz potwierdza ankieta!!
    To i tak zamało bo trzeba wprowadzic opłaty dla blachosmrodów za jazde po miescie!!

    • 4 13

    • (1)

      Mój samochód nie smrodzi tylko wytwarza dochód narodowy spalając benzynę, bo płacę VAT i akcyzę wzbogacając biedny budżet.

      • 3 2

      • wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i akcyzy ze sprzedaży paliw

        pokrywają jedynie ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg.

        Samochód prywatny nie jest jedynym a nie powinien być głównym środkiem transportu w mieście

        • 2 1

  • Wszystkie chodniki i ulice zamienić w drogi dla rowerów i obwodnice i autostrady...drogi dla rowerów wszędzie... wszędzie drogi dla rowerów... I won! z pieszymi i kierowcami, won! ze zwierzakami... rowerowa Gdynia!!! Wywalić statki z morza! Cała zatoka dla rowerów wodnych! A na Skwerze zrobić skocznię narciarską- też dla rowerów!

    • 10 2

  • Gdynia nie moje miasto !

    Miasto z czerwoną falą, za 150 mln ( tristar ), brukiem na ulicach i chodnikach. Miasto portowe bez drogi dla transportu. Miasto z lotniskiem? bez możliwości eksploatacji i dojazdem do niego przez garaż. Miasto bez inwestycji.
    Rybacka wioska, sezonowa wioska, k/Gdańska. Ciągłe niszowe pseudoinwestycje dla wybrańców, a nie dla większości mieszkańców. Podatki MAX. Ale samoocena, oparta na konkursach i nagrodach od urzędników dla urzędników b. wysoka. Teraz lodowisko i 50m basen, bo koszty trzeba mnożyć. I kolejne utrudnienia dla mieszkańców, i kolejne przeszkody dla mieszkańców, i kolejne opłaty dla mieszkańców.

    • 8 3

  • Najpierw powinno się wprowadzić egzamin z ruchu drogowego dla rowerzystów bo robią co chcą i nie znają przepisów, kto by jeździł bez zdanego egzaminu taka sama kara jak dla prowadzącego auto bez uprawnień. W ten sposób nie potrzebne byłyby ścieżki rowerowe w takich miejscach bo rowerzyści wiedzieliby jak bezpiecznie jeździć.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum