• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany w ruchu w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na razie czerwona farba pojawiła się na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej z Władysława IV. Na razie czerwona farba pojawiła się na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej z Władysława IV.

Jeśli zima nie będzie sroga, to do końca roku na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w centrum Gdyni pojawią się długo zapowiadane zmiany w ruchu. Przez całą długość ulicy rowerzyści będą mogli jeździć w obu kierunkach. W obrębie skrzyżowań zyskają wydzieloną przestrzeń, a poza nimi będą musieli się zmieścić pomiędzy samochodami - jeżdżącymi i zaparkowanymi.



Czy wprowadzenie rowerowego kontraruchu na Starowiejskiej to dobry pomysł?

Wprowadzenie strefy Tempo 30 niewiele zmieniło, bo po nawierzchni z kostki brukowej i przy dużym ruchu mało kto jeździł po ul. Starowiejskiej szybciej. Więcej zamieszania wprowadził kontrapas rowerowy, ale prawdziwa rewolucja na całej ul. Starowiejskiej nadeszła dopiero teraz.

W nocy z piątku na sobotę drogowcy wymalowali czerwoną farbą część skrzyżowania ul. Starowiejskiej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. To wjazdy na Starowiejską, które umożliwiają rowerzystom poruszanie się w przeciwnym kierunku niż samochody - dla aut pozostanie to droga jednokierunkowa, ale rowerem będzie można jechać w obie strony. To część większego projektu zmian na drogach w tej części Śródmieścia.

Na tym skrzyżowaniu kierowcy i piesi już teraz muszą mieć się na baczności, bo samochody osobowe jadą w jedną stronę, a autobusy w drugą. Są też dwa przejścia dla pieszych, a dojdzie jeszcze przejazd rowerowy. Na tym skrzyżowaniu kierowcy i piesi już teraz muszą mieć się na baczności, bo samochody osobowe jadą w jedną stronę, a autobusy w drugą. Są też dwa przejścia dla pieszych, a dojdzie jeszcze przejazd rowerowy.
- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - informował już w czerwcu Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Na razie zmiany widać tylko na jednym skrzyżowaniu. Nie ma jeszcze znaków, pozwalających rowerzystom na korzystanie z jezdni w przeciwnym ruchu niż samochody. Zamieszanie już jednak jest, co potwierdzają zapytani przez nas o kontraruch rowerowy kierowcy.

- Kontra... co? Wymyślają głupoty i tylko proszą się o więcej wypadków. Zrobiliby porządne ścieżki rowerowe, a nie wydziwiają na drogach i utrudniają ruch - denerwuje się pan Jakub, kierowca grafitowej skody.
Zdania są podzielone, zarówno wśród kierowców, jak i rowerzystów, którzy twierdzą, że jazda po nierównym bruku będzie nie tylko mało komfortowa, ale też niebezpieczna. Czas pokaże.

Opinie (424) ponad 20 zablokowanych

  • Idiotyzmy szczurka (3)

    Ciekawe kto na tym zarobił? Bo tak głupich i niebezpiecznych dla rowerzystów i kierowców rozwiązań NIGDZIE nie widziałam... będzie sie czym chwalić. Kolejne osiągnięcia po lotnisku, skrzyżowaniach równorzędnych (kretynizm roku w Gdyni, gdzie w centrum nie było problemów) i kilku innych „genialnych pomysłach” magistratu służących im samym a nie mieszkańcom tak naprawdę

    • 8 2

    • przyjedź do Gdańska, tam ulic z dopuszczeniem ruchu rowerów pod prąd jest bardzo wiele (2)

      nic istotnego się nie dzieje, wszyscy jadą tak, że nikt nikomu za bardzo nie przeszkadza

      • 0 5

      • Pojedźmy do Syrii (1)

        Tam jest jeszcze gorzej

        • 0 2

        • dlaczego myślisz, że w Gdańsku jest gorzej?

          w strefie skrzyżowań równorzędnych i uspokojenia ruchu liczba kolizji i wypadków spadła bardzo wyraźnie. Piesi się czują bezpieczniej.

          Poziom hałasu uległ znaczącej redukcji.
          Liczba mieszkańców Gdańska rośnie, Gdyni maleje.

          • 2 1

  • Kamery (4)

    Znajomy latem jak wymalowano pierwsze ścieżki rowerowe w Gdyni ustawił monitoring i zaczął liczyć ile dziennie rowerów tam przejeżdża. Wynik 6 sztuk. Sezon był w pełni. Miejsc postojowych nie ma. Zagrożenie dla kierowców i rowerzystów jest ogromne bo takie wyrywkowe dziwolągi które wymalowano na kawałku kilku ulic tworzy zaskakującą sytuację w trakcie jazdy. I jest to mega problem. Gdynia poszła w złą stronę. Dyrektor ZDiZ musi odejść i chyba te stare władze tez Szczurek stępa guć a zając chyba nawet powinien pójść w izolację

    • 7 3

    • a co konkretnie proponujesz? (3)

      mała liczba rowerzystów wynika po prostu z tego, że w Gdyni nie ma spójnej sieci dróg rowerowych, a miasto nie potrafi promować zalet tego prostego środka transportu.

      Liczniki rowerowe w Gdańsku zliczają ruch rowerów na okrągło: wczoraj na Grunwaldzkiej w warunkach złej pogody jesiennej około 14:30 licznik podawał 260 rowerzystów.

      • 2 3

      • do minusujących: faktów się nie podważa

        • 2 3

      • (1)

        Mała liczba rowerzystów wynika: po pierwsze z tego, że miasto nie jest tylko dla młodych i sprawnych osób lubiących jazdę na rowerze, po drugie z ukształtowania terenu (wszędzie pod górkę), po trzecie z powodu specyficznej Gdyńskiej pogody (pada tu przez 300 dni w roku, a w pozostałe dni mrzy). Poza tym 260 głupków na ok 500.000 mieszkańców to chyba niewiele?

        • 3 2

        • mrzą to może twoje mrzonki

          Jak w jedną stronę jest pod górkę, to w drugą jest płasko?

          Spróbuj policzyć pieszych w mieście.

          Dane na temat dni z opadami w Gdyni podałeś chyba jedynie próbując grać rolę głupiego prowokatora.

          • 3 2

  • Chory pomysł. (1)

    Ktoś na siłę wprowadza głupoty, bo musi się rozliczyć z kasy wziętej w ramach "Civitas Dynamo". Zapewne kasę już przejedli, i zamiast na budowę infrastruktury zostało na kilka wiader farby.
    Czekam, aż poleje się krew na ulicach - większej głupoty niż jazda rowerem pod prąd za bagażnikami parkujących samochodów nie widziałem. Wystarczy, że ktoś zaparkowany cofnie pół metra, żeby zobaczyć, czy samochód nie jedzie i już ped.a. larz leci prosto przed maskę jadącego samochodu. W dodatku nie ma dokąd uciec. Będą trupy, a ktoś ze szmatką bezie zmywał te durne pasy.

    • 5 5

    • ja widziałem stłuczki kierowców wjeżdżających w rufę samochodów wyjeżdżających z parkingów na Grunwaldzkiej

      dla mnie to była większa głupota.

      Mogę podać jeszcze więcej przykładów.

      Im więcej rowerzystów na jezdniach, tym bezpieczniejsi piesi w mieście.

      • 3 3

  • Najpierw powinno się wprowadzić egzamin z ruchu drogowego dla rowerzystów bo robią co chcą i nie znają przepisów, kto by jeździł bez zdanego egzaminu taka sama kara jak dla prowadzącego auto bez uprawnień. W ten sposób nie potrzebne byłyby ścieżki rowerowe w takich miejscach bo rowerzyści wiedzieliby jak bezpiecznie jeździć.

    • 5 2

  • Dawniej jeździłem często na rowerze. (1)

    Dziś już tego nie robię, bo wstyd mi jest utożsamiać się z tą bandą cyklogłupków traktujących przepisy ruchu drogowego jako niezobowiązujące sugestie.

    • 6 3

    • a co konkretnie proponujesz?

      twój wpis nie wygląda ani na wiarygodny, ani przekonujący.

      Po prostu dowodzi twojej umiarkowanej (niskiej) zdolności do refleksji.

      To nie cykliści konkurują z tobą o miejsce do zaparkowania w pobliżu miejsca zamieszkania lub miejsca pracy.

      To nie cykliści powodują większość sytuacji kolizyjnych i wypadków w Gdyni.

      • 2 4

  • Gdynia nie moje miasto !

    Miasto z czerwoną falą, za 150 mln ( tristar ), brukiem na ulicach i chodnikach. Miasto portowe bez drogi dla transportu. Miasto z lotniskiem? bez możliwości eksploatacji i dojazdem do niego przez garaż. Miasto bez inwestycji.
    Rybacka wioska, sezonowa wioska, k/Gdańska. Ciągłe niszowe pseudoinwestycje dla wybrańców, a nie dla większości mieszkańców. Podatki MAX. Ale samoocena, oparta na konkursach i nagrodach od urzędników dla urzędników b. wysoka. Teraz lodowisko i 50m basen, bo koszty trzeba mnożyć. I kolejne utrudnienia dla mieszkańców, i kolejne przeszkody dla mieszkańców, i kolejne opłaty dla mieszkańców.

    • 8 3

  • Wszystkie chodniki i ulice zamienić w drogi dla rowerów i obwodnice i autostrady...drogi dla rowerów wszędzie... wszędzie drogi dla rowerów... I won! z pieszymi i kierowcami, won! ze zwierzakami... rowerowa Gdynia!!! Wywalić statki z morza! Cała zatoka dla rowerów wodnych! A na Skwerze zrobić skocznię narciarską- też dla rowerów!

    • 10 2

  • No cóż. (1)

    Ciekawe co jeszcze te całe lewactwo wymyśli. Najlepiej niech tą czerwoną linię narysują na środku jezdni, a rowerzyści będą mogli po niej jeździć pod prąd.

    • 6 3

    • Szczurek lewakiem kretynie ? Dostajesz paranoi ?

      • 0 1

  • Tak na marginesie. (1)

    Wiecie ile warszawiak płaci za postój swojego samochodu w strefie płatnego parkowania, (ma prawo parkować w ten sposób przy 8 parkometrach rozlokowanych wokół jego miejsca zamieszkania). Opłata roczna 30 złotych a mieszkaniec nadmorskiej wioski Gdynia ile ?.

    • 4 4

    • wiesz ile warszawiaków traci czas na szukanie wolnego miejsca do parkowania?

      jaka jest przeciętna prędkość samochodu w Warszawie w godzinach porannego szczytu?

      Jazda samochodem w Warszawie jest jeszcze znośna tylko dlatego, że jest tam dość gęsty system transportu publicznego, funkcjonuje Veturilo, a wiele funkcji miejskich jest dostępnych w zasięgu pieszego spaceru z miejsca zamieszkania w pobliżu centrów dzielnic.

      • 3 2

  • Debilizm (1)

    Może pomyślicie w tych urzędach nad punktami do ładowania samochodów elektrycznych a nie psujecie drogi samochodowe dla rowerzystów , jasne zakorkujcie drogi jeszcze bardziej !!!!

    • 5 3

    • w urzędach już myślą o tym

      małymi krokami wiele miast dąży do eliminacji samochodów napędzanych silnikami spalinowymi w centrach miast.

      Kiedy przesiądziesz się ze swojej bryki na coś lepszego?

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum