• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    znowu samorządniackie miasto mówi że coś robi a cała robota będzie polegać na rozlaniu farby
    tej samej farby której od 20 lat brak by namalować przejścia na Abrahama w tym właśnie przy starowiejskiej
    warto zwrócić uwagę na to pokazane tu "przejście dla pieszych" na którym są dwie pary świateł co wymusza na pieszym stanie jak pajac przed pustą drogą nad czym czuwają bardzo czujni w tym miejscu strażnicy i policja

    • 27 4

    • haha, ale zawiść

      pusta

      • 2 2

  • to będą kolizje i wypadki...

    dobrze że szpital nie jest daleko.

    • 5 3

  • (5)

    w latach 70/80tych ludzie z taką samą mentalnością jak większość komentujących tutaj protestowali przeciwko korzystnym zmianom w Kopenhadze, na szczęście lobby samochodowe przegrało i miasta, ulice zostały przywrócone pieszym/rowerzystom. To nieuchronne również u nas. Sam jestem kierowca samochodu, co więcej fanem motoryzacji, ale to jak parkują Polacy, to jakiś dziki zachód, trzeba się trochę ucywilizować, to element naszej podstawowej kultury osobistej.

    • 11 21

    • tylko co ma piernik do wiatraka ?! (1)

      Raz że ciężko mi porównać Gdynię z Kopenhagą, dwa do nauki parkowania potrzebne jest konsekwentne nauczanie przez "pouczanie". Tym czasem jak centrum miasta będzie zamknięte dla ruchu to jak do szpitala dojadą karetki ? Jak poruszać się będą starsi ludzie którzy głównie zamieszkują ten rejon Gdyni ? Mam wrażenie że na siłę promuję się jedną stronę medalu a o drugiej urząd stara się zapomnieć.

      • 9 4

      • "Mam wrażenie że na siłę promuję się jedną stronę medalu a o drugiej urząd stara się zapomnieć."

        A wszystko to pod nazwą Miasto Wspólne.
        Wspólne to chyba i dla pieszych, i rowerzystów, i aut? A nie dla rowerzystów kosztem aut...?

        • 2 2

    • Argument z Kopenhagą jest chybiony. (1)

      To miasto o diametralnie innym ukształtowaniu i uwarunkowaniach. Ma dużo mniejszą powierzchnię niż Trójmiasto przy dużo większej gęstości zaludnienia. Gdańsk Sopot i Gdynia mają ok. 747tys. mieszkańców na 413km2. Kopenhaga ma 518tys. mieszkańców na 88km2. Gęstość zaludnienia Trójmiasta to ok. 1.808os/km2 a Kopenhagi ok. 5.886os/km2. Największa wysokość nad poziomem morza w Trójmieście to 205,7m n.p.m. a w Kopenhadze 24m n.p.m.

      Zatem wprowadzanie rozwiązań z Kopenhagi w Trójmieście to nieporozumienie i mija się z celem. Najgorszą rzeczą jest brak pomysłu na usprawnienie komunikacji publicznej - aby dać możliwość sensownej i atrakcyjnej alternatywy a w zamian za to szykanowanie kierowców np. w ramach "porządkowania" sposobu parkowania zmniejsza się liczbę legalnych dostępnych miejsc postojowych do 1/4 liczby pierwotnych (!) a później zdziwienie, że kierowcy kombinują. A wybór jest albo samochód i dojazd w 20 minut nawet z uwzględnieniem korków lub jazda autobusem w 40 minut a autobus kursuje co 20 minut (!) więc w razie spóźnienia czas dojazdu to 20 minut samochodem lub godzina autobusem. Rowerem np. na Chwarzno lub Witomino jednak nie każdy będzie jeździć.

      To po prostu zła kolejność wprowadzania ewentualnych zmian, które w Gdyni ostatnio niestety idą w bardzo złym kierunku.Zmiany są wprowadzane na siłę, jak najmniejszymi kosztami i powstają takie buble jak skrzyżowania równorzędne, bez przebudowanej i dostosowanej infrastruktury z pozostawionym starym oznakowaniem poziomym, które jest trwalsze niż nowe.

      • 8 4

      • masz racje tylko zabraklo paru zdan, przede wszystkim wiekszosc inwestycji miejskich jest robiona i planowana pod prywatne interesy np deweloperskie. widac to bardzo w gdyni. prezydent miasta to zaklamany cwaniak co wszystko zapisuje na zone a sam udaje biednego, a te przerobki skrzyzowan to zeby sie cos dzialo. niestety nic sie nie zmieni jak prezydentem dalej bedzie tej siwy ryj

        • 5 1

    • Mylisz pojęcia.

      Faszyzm z Wolnością

      • 5 3

  • Rowerzyści straszą na chodnikach (3)

    Władze Gdyni za nic mają przepisy kodeksu drogowego, pomimo iż ten zabrania jazdy chodnikiem. Urządzają sobie jazdę slalomem pomiędzy pieszymi, albo nagle wyskakują zza pleców co przyprawia o palpitacje serca. W Europie ścieżki biegną wzdłuż chodników,ale są oddzielone od niego, nadto maja odpowiedzcie ukształtowanie co uniemożliwia jazdę na łeb na szyję. W miejscach gdzie szybkość musi być ograniczona kładziona jest specjalna nawierzchnia, tarka by wibracje wymuszały na rowerzyście zmniejszenie prędkości. U nas niestety dzicz.

    • 26 3

    • Piesi straszą na scieżkach. (2)

      Piesi mimo, iż chodnik jest szerszy lubią spacerować tempem żółwim po ścieżkach dla rowerów. Niejednokrotnie musiałam minąć pieszego chodnikiem, gdyż też spacerował ścieżką. No ale przecież rowerzyści to samo zło.
      Zdecydujcie się proszę gdzie w końcu rowerzyści mogą jeździć bo nic wam nie pasuje.

      • 7 6

      • Chyba coś ci się poplątało (1)

        To rowerzyści myślą że wszystko i wszędzie mogą. Na ściechach rowerowych na ulicy i chodniku. Nawet w autobusie. Wariactwo!

        • 4 2

        • To zagraniczne imię? :D

          Rowerzyści jeżdżą w autobusach? Chcę to zobaczyć! ;)
          Jak łańcuch pękł , też parę przystanków rower przejechał w autobusie do najbliższego serwisu i nikt z tym problemu nie miał, a nawet ktoś pomógł go załadować.

          • 2 3

  • problemem w gdyni jest korupcja i nepotyzm na najwyzszych szczeblach wladzy, a siwy ryj sie cieszy i zapisuje fanty na zone

    • 9 0

  • moje trzy grosze (1)

    A może ZDiZ przestałby wymyslać udogodnienia, których wszyscy mają dosyć, a zabrał się za konkretne działania. Ulica Sienkiewicza od 4 miesięcy jest zarwana po ulewach i nic sie nie robii. To kluczowa ulica doa ruchu po Kamiennej Górze i Centrum. Ruch turysrtyczny tuz tuz . i co. I ZdiZ to nie obchodzi. Postawili zagrody i jest zgodnie z przepisami. Panowie, albo bierzecie się di roboty, albo znajdzcie sobie inne zajęcie, moze przy malowania kontrapasów, bo to lubicie najbardziej.

    • 12 1

    • Bo najlepszą metodą naprawy dróg są ograniczenia prędkości i bariery... hehehehehe

      • 4 1

  • A na Władysława IV kierowcy autobusów nagminnie łamią przepisy jadąc prosto pasem do skrętu w prawo (w kierunku Św. Maksymiliana). I nikt nie reaguje. a buspas zaczyna się dopiero od skrzyżowania (bodajże) ze Żwirki i Wigury.

    • 6 1

  • widzę tam ze 3 roweirzystow na krzyz. za to wszyscy jezdza autasmi. Jak mi kaza isc piechota

    z zakupami itp. kilometr, to wale to i jade do centrum handlowego. Skoro ped**arze maja fory, to niech sklepikarze zamykaja swoje budy,.

    • 14 3

  • wszystko zrobia zeby zamknac ulice dla ruchu kolowego... propaganda i ograniczanie po kawalku.
    Dotacje wam za VELO zabiora, czy was do reszty pogielo?

    • 11 3

  • Skrzyżowania równorzędne i tempo 30

    To zwyczajne pozorowanie działań i wprowadzanie niepotrzebnego zamieszania. Skrzyżowania równorzędne pomiędzy Władysława IV a Świętojańską to totalna porażka. Jeśli nie dochodzi do kolizji to tylko dlatego, że jadący ul. Abrahama w kierunku Urzędu Miasta zachowują daleko idącą ostrożność i nie korzystają (w trosce o swoje bezpieczeństwo) z pierwszeństwa przejazdu przed nadjeżdżającym z lewej. Jeśli chciałoby się uzyskać odszkodowanie to lepszego miejsca nie ma.

    A co do strefy tempo 30 to nawet komunikacja miejska tego nie przestrzega ...

    ZDiZ nie ma pomysłu i pozoruje działania, które niosą więcej kłopotu niż pożytku.

    • 18 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum