• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • PARKUJEMY (6)

    Najlepszym rozwiazaniem bylyby pdziemne parkingi i to by rozwiazalo ciasnoty w parkowaniu tylko szkoda ze niema w urzednikach pomyslowosci

    • 6 7

    • (3)

      Jestem pewien, że jak wpadniesz do urzędu z projektem i potrzebną gotówką na taką inwestycje, to miasto chętnie wydzierżawi Ci po nią teren.

      To nie jest kwestia pomysłów, a kosztów samej inwestycji i jej późniejszego utrzymania. W Gdański takie parkingi planuje się wybudować co najmniej od dekady, ale koszty budowy, do potencjalnych zysków są tak niskie, że żaden prywatny podmiot nie chce w nich partycypować.

      • 6 4

      • (1)

        A dlaczego jakiś podmiot ma wyręczac miasto z obowiązków???
        Może jeszcze podmiot ma zadbać o modernizację UM oraz o torowisko tramwajowe?
        LOL

        • 2 5

        • W Gdyni nie musisz wyręczać - składasz projekt biurowca w UM.

          UM zatwierdza - w ramach wspierania biznesu buduje parking podziemny - partycypujesz w kosztach 70 miejsc. Żeby była podkładka - UM stwierdza, że likwiduje istniejące miejsca i pod ziemię przeniesie parking UM.
          Pójdzie 35 mln. Gdyby zostawić obecne parkingi - koszt wyniósłby 0 PLN.

          Tyle że AB nie mógłby wybudować biurowca bez parkingu, albo musiałby ponieść wszystkie koszty budowy podziemnego i dojazdów.

          Tradycyjnie nowoczesna.

          • 0 2

      • Bez jaj - przypomnij ile gotówki wyda miasto na parking pod biurowcem budowanym przez AB?

        • 1 0

    • oczywiście i proszę bardzo - weź kredyt, zakup odpowiedni teren, uzbrój, zbuduj parking i utrzymuj go z opłat.
      Złoty interes nieprawdaż?

      Oczywiście dodam że żeby to się zamortyzaowało, godzina parkingu musiała będzie kosztować kilkanaście złotych, no ale masz rację - warto zacząć przyzwyczajać właścicieli samochodów do tego że jeśli chce się gdzieś przyjeżdżać samochodem, to trzeba sobie KUPIĆ miejsce do parkowania.

      • 4 1

    • następny głąb

      pod całym miastem walnąć jeden, gigantyczny parking

      tylko kto za to zapłaci

      • 4 2

  • strefa 30 to mit

    Policja woli polować na rowerzystów na Świętojańskiej angażując w to radiowóz (stał w jednym miejscu kilka godzin) niż sprawdzać prędkość samochodów na tej ulicy. Jadące 60 km samochody to norma i co? i Nic! Czego się jednak spodziewać jak Policja nie radzi sobie z zaparkowanymi samochodami na skrzyżowaniu ul. Św. Wojciecha i Żeromskiego, 50 metrów od KMP i KP Śródmieście.

    • 4 5

  • Co sie w tym miescie wyrabia....

    Już dawno powtarzam Szczurek czas odejść....

    • 8 2

  • kolejne zmiany

    srodmiescie dla ludzi nie dla aut a zreszta kogo to obchodzi wazne sa podatki no i teraz sie zes*acie ukraincy wypitalaja na zachod kij ich obhodzi smolensk

    • 2 5

  • pudrowanie trupa, co chwila jakiś lokal pusty, handlujący się wynoszą (15)

    Wstyd dla całej Gdyni, że jej najstarsza ulica jest w takim stanie.

    • 53 4

    • (9)

      Wynoszą się, bo nikt tam nie chce przyjeżdżać na zakupy. Ja już przestałam, odkąd niejaki piesiewicz terroryzuje Gdynian.
      Miałam tam aptekę w której kupowałam regularnie od lat i kilka sklepów. Przeniosłam się do Riviery i Klifu, ale chyba o to w tym wszystkim chodziło.

      • 8 10

      • też wolę chodzić kilometrami po rivierze niż te 800m po dziurawym chodniku (4)

        Riviera jest zadbana, otwarta w niedzielę, normalne godziny. Starowiejska z Riwiery ma tylko parking. Mniejszy.

        • 7 3

        • (3)

          I płatny, a w rivierze i klifie darmowe. I nikt nie robi z kierowcow potworow bo smiali na zakupy przyjechac autem a nie rowerem. Tam liczy sie kasa, a nie ideały z d*py.

          • 7 2

          • no to parkingiem nie ma co konkurować z riwierą (2)

            Co innego mają do zaoferowania kupcy?

            • 4 0

            • (1)

              To samo co kupcy z Riviery, ale jak im jakiś idiota zabiera klientów przez ograniczenie parkowanie.... To faktycznie przegra z CH.

              • 2 3

              • no to jak to samo co Riviera, to nigdy nie wygracie miejscami postojowymi

                To fizycznie niemożliwe. Chyba, że się zrzucicie na parking podziemny.

                • 1 0

      • ale co, Piesiewicz tylko ławki załatwił, coś innego się zmieniło? (3)

        Burdel z parkowaniem jest jak był, chodniku tylko bardziej dziurawe

        • 6 2

        • (2)

          No wlasnie burdel z parkowaniem i ograniczanie miejsc parkingowych, bo sciezki rowerowe i inne deptaki to jego pomysly. Zacznij czytac ze zrozumieniem to bedziesz wiedzial co on ma z tym wspolnego.

          • 3 6

          • Kto tu czyta ze zrozumieniem. Ile miejsc postojowych ubyło dzięki Piesiewiczowi?

            Armagedon jakiś był? Bo mnie ominęło.

            • 1 1

          • gość zrobił więcej dla tej ulicy niż władze miasta przez ostatnie 25 lat

            Ławki to jedno, uporządkowanie parkowania to drugie. Jest wciąż syf ale jak na jedną osobę to i tak sporo. Weźcie przykład i też zacznijcie działać np. na rzecz parkingu podziemnego czy jaki tam macie.pomysł na ulicę.

            • 2 3

    • najstarsza dzielnica

      Najpierw było Oksywie...

      • 1 1

    • Ulice

      moja jest 1958 Orłowo -nie mieszka zaden radny wiec piach kurz dziury kałuże

      • 4 2

    • i nie zapominajmy o radnych, którzy zagłosowali za centeum handlowym obok.Radni prezydenta i PO

      • 7 7

    • może chciwość właścicieli lokali jest przyczyną

      Nie da się na to zarobić po prostu.
      Ceny za najem są wzięte z d.

      • 11 1

    • zabytek. lata 30 w pełni.

      • 5 3

  • Co za barany

    Ostatni przedsiebiorcy i handlowcy zwiną się z Gdyni.....tak jak zwijają z Hutniczej.Wszystko przez bus pasy i kalesoniarzy z numerami na plecach.

    • 7 6

  • Myślenie boli

    Wprowadzenie skrzyżowań równirzednych to żart a parkowanie przy Abrahama niepojęte Łatwiej zaparkować oo staremu stawało więcej samochodów Wiem że Gdynia to nie jeden wielki parking ale może ułatwienia a nie utrudnienia także dla kierowców

    • 7 4

  • Wczoraj

    po przejeździe cyklod.... na Ul.Starowiejskiej w Gdyni na odcinku 3 maja-Władysława IV Kretyn-bo inaczej nazwać nie można jechał sobie środkiem a za nim małoletnia córeczka i tamował ruch innych użytkowników. Na zwróconą uwagę stwierdził, że jedzie ścieżką rowerową i że mu wolno. To już nie jest normalne to wskazuje na stan umysłu jak w Rosji.

    • 5 2

  • No i super!

    • 3 5

  • kretynizm

    Dramat abrahama wąska ulica i jeszcze rower na wprost .Skrzyżowanie starowiejskiej i swietojanskiej zwęzić? O zgrozo kto to wymyslił na leczenie!.Piekne skrzyzowanie! Ale psucie to najlepiej wychodzi władzom miasta.....Brak słów......

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum