• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne plany związane z rozwojem ruchu rowerowego w Gdańsku

Krzysztof Kochanowicz
5 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdańsk - polską Mekką rowerową ? Gdańsk - polską Mekką rowerową ?

Pierwsza nowinka związana z rozwojem ruchu rowerowego w Gdańsku dotyczy Prezydenta Miasta Gdańska, który ubiega się o prawo organizacji w Gdańsku Światowego Kongresu Rowerowego Velo-city Global w 2014 roku. Druga, to krok w kierunku powołania Polskiej Unii Mobilności Aktywnej i poprawy warunków poruszania się pieszo, jeżdżenia rowerem, korzystania ze środków transportu publicznego i wszelkich innych form aktywnej mobilności w Gdańsku.



Gdańsk oficjalnym kandydatem do organizacji Velo-city Global 2014

Prezydent Miasta Gdańska podjął decyzję o ubieganie się o prawo organizacji w Gdańsku Światowego Kongresu Rowerowego Velo-city Global w 2014 roku.
Kongresy Velo-city organizowane są od roku 1980. Skupiają osoby zaangażowane w realizację działań ułatwiających korzystanie z roweru, jako codziennego środka transportu. Specjaliści inżynierii ruchu drogowego, zarządzania mobilnością, urbaniści, architekci, eksperci marketingu społecznego, ekolodzy i businessmani łączą siły z przedstawicielami samorządów oraz politykami najwyższych szczebli w celu propagowania korzyści wynikających z rozwoju ruchu rowerowego. Kongres organizowany jest przez Europejską Federację Cyklistów i trwa 6 dni. Od roku 2009 organizowane są naprzemiennie kongresy o zasięgu europejskim i ogólnoświatowym (global), o który ubiega się Gdańsk.
Program i struktura kongresu Velo-city Global zakłada pozyskanie prelegentów ze wszystkich sześciu kontynentów, ze szczególnym naciskiem na wybrane rejony świata.
W przypadku Velo-city w Sewilli w roku 2011 były to kraje hiszpańskojęzyczne i kraje basenu Morza Śródziemnego; w przypadku konferencji w Gdańsku będą to przede wszystkim kraje z Europy Środkowej i Wschodniej.

Powołanie Polskiej Unii Mobilności Aktywnej (PUMA)
Miasto Gdańsk, korzystając z zeszłorocznych doświadczeń Pierwszego Polskiego Kongresu Mobilności Aktywnej i podpisania Gdańskiej Karty Mobilności Aktywnej przez przedstawicieli kilkunastu samorządów przygotowuje inaugurację działania Polskiej Unii Mobilności Aktywnej (PUMA).
Stowarzyszenie to ma tworzyć warunki partnerskiej współpracy samorządów lokalnych, ale również organizacji pozarządowych, firm i poszczególnych osób zainteresowanych przygotowywaniem i wdrażaniem działań prowadzących do poprawy warunków poruszania się pieszo, jeżdżenia rowerem, korzystania ze środków transportu publicznego i wszelkich innych form aktywnej mobilności.
PUMA, korzystając z doświadczeń analogicznych struktur funkcjonujących w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Kanadzie, które niedawno podpisały Deklarację Sewilską, ma przygotowywać polskie samorządy i inne podmioty do współpracy międzynarodowej, między innymi przy wykorzystaniu funduszy pozastrukturalnych UE w latach 2014-2020.
Celem działania PUMA będzie upowszechnianie dobrych praktyk stosowanych w krajach stosujących aktywną politykę zarządzania popytem na transport i promowania rozwiązań umożliwiających osiągnięcie celów zapisanych w Karcie Gdańskiej i Karcie Brukselskiej, przewidujących m.in. osiągnięcie 15% udziału ruchu rowerowego w strukturze podróży do roku 2020.

Źródło: Biuro Prasowe UMG

Opracował:

Opinie (76) 1 zablokowana

  • EURO 2012 - VELO 2014

    Oby skala inwestycji i zmian na lepsze była podobna

    • 19 2

  • stowarzyszenia, kongresy, organizacje, struktury, unie ... (1)

    taaa.

    • 16 12

    • zauważyłem że..

      mamy sporo ścieżek dla rowerów, które nagle się urywają znakiem koniec drogi dla rowerów i albo jedziesz chodnikiem, albo zjeżdżasz na drogę i brniesz przez korki wśród samochodów.
      przecież te ścieżki powinny być ze sobą połączone.
      jak któremuś z uczestników zachce się przetestować te ścieżki wstyd będzie przed światem.

      • 5 1

  • niech się za drogi zabiorą (6)

    niech się za drogi zabiorą, może trzeba by zorganizować wycieczkę krajoznawczą po niezbadanych zakątkach miasta dla magistratu żeby zrozumieli, iż miasto nie kończy się na starym mieście lub dwie ulice dalej za urzędem miasta, w okolicy nowego portu nie można po pracy wyjechać, z każdej strony jak nie zamknięty wiadukt (przy stadionie arena, przy 3 krzyżach - notabene był projekt drążenia tunelu z którego miasto po 3 latach się wycofało... bo stwierdzono że jednak będą naprawiać to co stoi - bardzo długo nad tym myśleli ) zwijanie torów tramwajowych w nowym porcie - tak czy inaczej utrudnienia w przejeździe, jedyny węzeł kliniczna zakorkowany na maksa, a tu już mówi się że i on pójdzie do remontu... ale przecież wielką filozofią jest zrobienie przejazdu przez ul. Reja za parę mln., dziury też straszą, atakując z każdej strony, w sopocie już jest pod z tym względem lepiej o gdyni nie wspominając, chyba że ścieżki zrobią 2 pasmowe, trochę szersze żeby można było wjechać na nie samochodem

    • 14 38

    • (5)

      mam dla ciebie złe informacje - jednym z założęn polityki miasta jest zniechęcanie do korzystania z samochodu i promowanie KM i rowerow. Na razie wychodzi im to jeszcze średnio, ale się uczą i rozkręcają korzestając z doswiadczen takich miast jak Kopenhaga. Końcówka twojej wypowiedzi świadczy o tym, że kompletnie nie rozumiesz o co chodzi.

      • 19 6

      • (1)

        własnie dam ci przykład maiłembyc o 8 w pracy jestem o 8:40 bo zerwana trakcja w gdyni dojechałem tylko dlatego że przesiadłem się skaczac przez torowiska na pociag dalekobierzny wiec mi nie pier... o komunikacji w gdańsku i tak jest conajmniej raz w miesiacu ile mozna tłumaczyć szefowi ze sie spóźniłem bo trakcja zerwana

        • 5 14

        • trollu, czy wiesz co to znaczy podział odpowiedzialności?

          chciałbyś, by za wszystko w mieście (kraju) odpowiadał tylko jeden gość lub jedna organizacja?

          • 13 3

      • nie do końca się z tym zgadzam (2)

        jeżeli uważasz, że komunikacja miejska taka jak jest obecnie w gdańsku rozwiąże problemy komunikacyjne to jesteś w błędzie. dwie PESY nie skomunikują trójmiasta.

        poza tym koszt zakupu nawet 2 biletów metropolitalnych może być wyższy niż koszt miesięczny zakupu paliwa do samochodu.

        po trzecie co mają powiedzieć ci, którzy mieszkają w miejscach których nie ma komunikacji miejskiej, a muszą w jakiś sposób dojechać do pracy. nie wydaje mi się aby logicznym była jazda 30 km na rowerze w garniturze w deszczu... przypadek może skrajny ale takie rzeczy też się zdarzają ... ja jakoś tego nie widzę,

        przyjamniej w gdyni rozwój miasta równocześnie polega na zwiększaniu przepustowości ulic jak i budowie ścieżek rowerowych

        jaki prezydent taka polityka .... pozdrawiam

        • 4 11

        • jezeli myślisz, że rozbudowa dróg rozwiąże problemy komunikacyjne Gdyni lub jakiegolwiek innego miasta

          to powodzenia życzy kominiarz

          zasada zrównoważonego rozwoju jest zapisana w konstytucji naszego kraju, nie wszyscy wiedzą co to znaczy, ale to mija, wystarczy wziąć udział w planowanym kongresie lub po prostu wysiąść z samochodu i wybrać inny środek lokomocji.

          • 10 1

        • a ja sie z toba nie zgadzam

          swego czasu pracowalem w garniturze, zostawialem stroj roboczy w pracy, a przyjezdzalem codziennie na rowerze. KM dojezdzalbyl ok 30-40 minut, autem pewnie podobnie. Na rowerze zajmowalo mi to 15 minut, bo skrotem.

          • 3 1

  • Miasto Brudem zarasta i biedą a (3)

    Prezydent Miasta Gdańska podjął decyzję o ubieganie się o prawo organizacji w Gdańsku Światowego Kongresu Rowerowego Velo-city Global w 2014 roku.
    widzi tylko Lechie i rowery
    a wode mamy najdroszszą w Polsce

    • 24 25

    • sprawdź, ile pieniędzy wydaje się na drogi i estakady dla samochodów w Gdańsku (2)

      i zastanów się, czy to co piszesz ma sens

      • 11 6

      • ile lat nic nie zostało zrobione (1)

        że nieudolność w pozyskaniu pieniedzy z UE na dokończenie inwestycji. te które są wykonywane obecnie niestety są z pieniedzy GDDKiA a nie kasy miasta

        • 1 7

        • a przebudowa Grunwaldzkiej też jest z pieniędzy GDDKiA?

          mam wrażenie że nie, ale widzę że asd to ekspert.
          być może jednak tylko "ekspert"

          • 4 1

  • Zbudujcie wcześniej normalne drogi towarzyszu Adamowicz! (4)

    Drogi głupcze! szkoły głupcze!
    NIE DLA PSA KIEŁBASA NIE GŁOSUJĘ NA PO (szczególnie na panią nic nie robie jestem na facebooku POMASKĘ) PSL SLD PIS itp ściemniaczy od lat przy korycie

    • 19 23

    • welwet - aktywna mobilność (3)

      nie nazwę cię głupcem: po prostu wsiądź w sobotę na rower i się wyluzuj

      żadne miasto stawiające na samochody nie miało zadowolonych mieszkańców (w tym kierowców)
      wyłącz silnik, włącz myślenie

      • 16 3

      • kubuś puchatek to ten z małym rozumkiem:-) (2)

        kontenery z portu to też rowerem przewieziesz taaa
        Nie no spoko pociągiem oczywiście prosto do tesco w twojej dzielnicy no nie
        tępe to to

        • 1 11

        • ależ gapciu...

          samochody to nie tylko TIRy i dostawczaki... Kubusiowi chodziło o te samochody, których jedynym ładunkiem jest tyłek kierowcy.

          • 13 0

        • Wyluzuj. "Miś o bardzo małym rozumku" i jemu posobni trolle to dzielni pracownicy UM Gdańsk. którzy dostali "niedzielne, poranne zadanie operacyjne".

          • 0 1

  • "Biuro Prasowe UMG" (1)

    O miażdżącym dla Gdańska raporcie BYPAD Urząd wspomnieć zapomniał? W sumie dziwię się, że Trójmiasto się tą sprawą nie zainteresowało...

    Inna rzecz to kolejne stowarzyszenie - czyli kolejny kasossacz... mi się już płakać chce...

    • 12 11

    • Przecież był o tym artykuł.

      • 0 0

  • kiedy w końcu Budyń wsiądzie na rower?! (2)

    niech da wszystkim przykład!

    • 41 2

    • (1)

      ależ był na rowerze. w ubiegłum roku wraz z panem Karnowskim przy okazji otwarcia zmodernizowanej trasy rowej na wysokości kina Multikino Politechnika!

      • 7 1

      • ale w tym roku jeszcze nie był

        i w tym problem

        • 5 0

  • Taa wielkie hasła, a dewastacji ścieżek rowerowych nikt nie widzi. Każde prace ziemne i asfalt jest rozkopywany i kładą na to kostkę. Czy nikt tego nie widzi?

    • 22 3

  • ruch rowerowy w Gdańsku

    ruch rowerowy w Gdańsku rozwinął się na dolnym terenie od kiedy powstało trochę ścieżek.
    ruch rowerowy całym Gdańsku, także na górnym tarasie - Oruni, Osowej, Morenie, Suchaninie rozwinie się wtedy, kiedy i tam powstaną przyzwoite ścieżki.
    Malowanie kontrapasów uspokajanie ruchu - Ok, nawet bardzo, ale przede wszystkim brakuje ścieżek. Jak zachęcić zwykłych ludzi do jazdy z Moreny do Słowackiego przy Rakoczego? Na razie jadą tam głównie górale i inni zdeterminowani.
    Wrzeszcz - ścieżka po jednej stronie szerokiej dwujezdniowej alei? - nie widziałem takich rozwiązań w rowerowych miastach za zachodnią granicą. A nie słychać, żeby była ochota coś zrobić, kiedy i tak się przekłada chodniki przy remoncie torowiska.
    Itd, ttp.

    • 19 3

  • ruch rowerowy w Gdańsku dopiero się rozkręca (6)

    raport BYPAD dał impuls do innego spojrzenia na ruch drogowy - nie tylko rowerowy
    nie od razu Kraków zbudowano
    szanse kongresu Velo-city są na razie nikłe, ale kierunek inspirujący
    mam nadzieję również malkontentów

    im więcej jeżdżenia (rowerem lub na rolkach) tym mniej smucenia

    • 24 6

    • jedź na rolkach Rakoczego ...

      • 4 3

    • no ludzkość zadrżała (3)

      taki bypad to nie byle co?
      Ile to kosztowało?

      • 6 5

      • nie chodzi o to ile coś kosztowało (1)

        ale czy per saldo się opłaciło przez dodanie wartości

        • 2 2

        • nie opłacało się ;-)

          nic z tego nie wynika.

          • 2 3

      • 200 tys PLN

        a w UM planu wdrożenia wniosków z audytu jak nie było, tak nie ma - rok minął.

        • 3 0

    • Smok!!! Gdzie jest smok!!!!??? W każdej bajce powinien być smok!!!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum