Kiedy koniec korków między Gdańskiem i Straszynem?
Kierowcy nie mają cierpliwości do prac drogowych prowadzonych na drodze z Gdańska do Straszyna. Wprowadzony tam ruch wahadłowy potęguje korki nie tylko na południu Gdańska, ale także w sąsiedniej gminie.
Inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska dla dynamicznie rozwijających się miejscowości - m.in. Pruszcz Gdański, Straszyn, Borkowo.
Z drogi korzystają także mieszkańcy południa Gdańska, którzy cofają się często do tej drogi, by przejechać nią do centrum.
- Prace u zbiegu ulicy Akacjowej i Borkowskiej , prowadzone w ramach przebudowy drogi ze Straszyna do Gdańska, to koszmar. Wprowadzono tam ruch wahadłowy, choć robotników na placu budowy rzadko widać. Kierowcy tracą tam nawet 20-30 minut. Do kiedy to potrwa? - zastanawia się pani Dagmara, mieszkanka Borkowa.
Drogowcy: trochę cierpliwości
Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową prowadzone są prace związane z budową ronda. Ze względu na fakt, iż ul. Akacjowa jest obecnie jedyną drogą dojazdu do szkół i przedszkoli w Borkowie, utrudnienia związane z prowadzonymi robotami są szczególnie uciążliwe dla mieszkańców.
Czytaj też: Powstanie ważne rondo na południu Gdańska
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku polecił wykonawcy robót wprowadzenie ręcznego sterowania ruchem na skrzyżowaniu w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Działania te zostały wsparte przez Straż Gminną Pruszcza Gdańskiego i w pierwszych dniach wprowadzenia zmiany przez Policję - informuje Emilia Stawikowska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego, któremu podlega Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową (pas jezdni od strony ul. Borkowskiej) wykonano prace przygotowawcze, czyli usuwanie karpin, poszerzenie dróg z płyt drogowych, usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe.
Korek okiem kierowcy na przedłużeniu Starogardzkiej w marcu
Do maja będą prowadzone roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych. Wtedy kierowcy pojadą po płaskim jak stół pasie w stronę Straszyna. Wtedy też drogowcy przeniosą się na drugą stronę jezdni i rozpoczną pracę na pasie w kierunku Gdańska, które potrwają do czerwca. Dopiero wtedy kierowcy pojadą bez problemów przez nowe skrzyżowanie.
Czytaj także: Szybszy wyjazd z Ujeściska na razie nie powstanie
Latem kolejny odcinek Starogardzkiej do remontu
W czerwcu drogowcy przesuną się kilkadziesiąt metrów w kierunku obwodnicy i będą remontować 600-metrowy odcinek drogi do samego Straszyna. Tam prace będą prowadzone najpierw na pasie do obwodnicy, a następnie na pasie w kierunku Gdańska.
Wprowadzenie ruchu wahadłowego jest niemal pewne.
Kierowcy bez przeszkód dojadą ze Straszyna do Gdańska dopiero jesienią tego roku.
Etap 1 - strona lewa w km 0+000 do 0+200 - prace trwają od lutego 2018 i będą prowadzone do maja 2018:
- roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, poszerzenie z płyt drogowych - ul. Borkowska), usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), roboty ziemne, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża) - luty-marzec 2018 r. - wykonane,
- roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - kwiecień-maj 2018
Etap 2 - strona prawa w km 0+000 do 0+200 - od kwietnia 2018 do czerwca 2018, w tym:
- roboty przygotowawcze obejmujące m.in.: usunięcie karpin, usunięcie humusu, frezowanie nawierzchni, roboty rozbiórkowe (elementy brukarskie, podbudowa), roboty ziemne związane z budową ścieżki rowerowej i jezdni, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza) - maj 2018,
- roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - czerwiec 2018
Etap 3 - strona lewa w km 0+200 do 0+859 - od czerwca 2018 do lipca 2018, w tym:
- roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty ziemne - czerwiec 2018,
- roboty branżowe - czerwiec/ lipiec 2018
- przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp, rowów, humusowanie - lipiec / sierpień 2018
Etap 4 - strona prawa w km 0+200 do 0+859 - od lipca 2018 do września 2018, w tym:
- roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie nawierzchni - lipiec 2018,
- roboty ziemne, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), roboty brukarskie - sierpień/wrzesień 2018.
Opinie (103) 1 zablokowana
-
2018-04-18 11:08
Korki (2)
Przynamniej lepiej niż w Gdyni
- 18 5
-
2018-04-18 14:01
chyba jednak nie lepiej, można sobie wygooglać średnia prędkość przejazdowa
na tle całej Europy i świata wygląda to całkiem dobrze
- 3 3
-
2018-04-18 11:16
przynajmniej cokolwiek robią a nie jak szczur:)
- 8 3
-
2018-04-18 12:47
Jakie 27 km red. Naskręt między Gdańskiem Lipce a Starogardem Gdańskim ? 27 km to jest (2)
owszem, ale do Godziszewa, gdzie jest skrzyżowanie z DW nr 224. Od niego do Starogardu jest jeszcze 15 km, czyli omawiany odcinek liczy 42 km.
- 7 3
-
2018-04-18 13:53
Naucz się czytać ze zrozumieniem: przebudowywane jest 27 km. Droga może być dłuższa, ale nie jest przebudowywana cała.
- 4 1
-
2018-04-18 13:50
Przeczytaj jeszcze raz że zrozumieniem.
- 2 3
-
2018-04-18 13:14
"inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska"... - ale władze miasta czekają bo nie jest źle... Jest tragiczna Starogardzka od tablicy "Gdańsk" do końca Starogardzkiej (budowy mostu).
Brak niezbędnego ronda z Niepołomnicką. Ale co tam.. będziemy budować parki rozrywki.- 9 3
-
2018-04-18 12:12
(2)
A kiedy droga dla rowrów? Pytam bo jezdem aktywistom rowrowym.
- 7 8
-
2018-04-18 12:18
Nie karmić trolla! (1)
- 2 1
-
2018-04-18 13:02
takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine- 6 0
-
2018-04-18 12:49
Starogardzka
Przecież tam nic się nie dzieje. Ludzi pracujących nie widać, rozkopane i mega korki. To wstyd kawałek drogi robić kilka miesięcy. Zastanówcie się nad tym rozkopując dalszą część drogi, bo to będzie trwało kilka lat a nie klika miesięcy.
- 13 5
-
2018-04-18 11:53
Odpowiedź brzmi NIGDY. Bo samochodów przybywa a dróg nie. Przeciwnie zwęża się ulice i dodaje kolejne przejścia naziemne bo tak. Komunikacji publicznej się nie rozwija a ta co jest to jakiś żart.
- 29 2
-
2018-04-18 11:29
Wkurzony
W Straszynie wahadło, korki w hu.... a robotników nie widać, co za dziwny kraj ta Polska. Ręce opadają.
- 43 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.