Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa
Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję, że kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem będzie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. To rozwiązanie po myśli mieszkańców, którzy od dawna walczyli właśnie o ten wariant. Nie chcieli oni wiaduktu drogowego, gdyż obawiali się wtłoczenia aut na swoje osiedle.
Przypomnijmy:
- W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
- Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy - budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
- Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
- Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu
- Władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.
- Podczas konsultacji, na których pojawił się m.in. Wojciech Szczurek, mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego. Nie chcieli zwiększonego ruchu samochodowego na osiedlach i zadeklarowali, że dzieci do szkół i przedszkoli wolą odprowadzać po bezpiecznym trakcie pieszo-rowerowym.
Prezydent Gdyni: niesamowite zaangażowanie mieszkańców
- Są w Gdyni sprawy szczególnie istotne, czy to dla ogółu mieszkańców, czy dla części naszej lokalnej społeczności, które wymagają szczególnej formy rozmowy i szczególnego rodzaju namysłu. Jedną z takich spraw okazał się właśnie temat połączenia Małego Kacka z Karwinami. Już od pierwszych chwil w niesamowity wręcz sposób zaangażował mieszkańców, stąd decyzja o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Było dla nas bardzo ważne, by każda zainteresowana tą sprawą osoba mogła wyrazić swoje zdanie - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Siła i liczba argumentów przytoczonych przez gdynian za budową kładki pieszo-rowerowej sprawiła, że rozstrzygnąłem na korzyść tego rozwiązania.
Argumenty na wysokim poziomie
Władze miasta są zadowolone z przebiegu konsultacji, które okazały się bardzo merytoryczne.
- Konsultacje społeczne to dobry sposób na rzeczową rozmowę o tematach budzących w mieście emocje. Możemy zapoznawać się z różnymi punktami widzenia, zderzać ze sobą przeciwne opinie, rzucać na dyskutowane tematy zupełnie nowe światło - zwraca uwagę wiceprezydent Michał Guć. - Konsultacje nie są formą głosowania czy plebiscytu, a sposobem na zebranie argumentów, zgromadzenie danych i uporządkowanie posiadanej wiedzy, by na ich podstawie podjąć optymalną decyzję.
Budowę kładki realizował będzie Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Kładka powinna być gotowa w 2021 roku.
Opinie (309) 2 zablokowane
-
2019-02-28 21:40
Zgoda na budowę tylu osiedli wydali.. (1)
A kto planował dojazd ? a teraz zamiast budować kładkę dla emerytów z buraczanej powinno się zbudować wiadukt i rozładowac węzeł Strzelców/Wielkopolska
- 1 3
-
2019-02-28 21:47
Chętni na tanie mieszkania byli to budowali - proste
- 1 0
-
2019-02-28 17:33
Dramat (5)
Młodzi mieszkańcy na strzelców nie maja czasu uczestniczyć w zebraniach/ konsultacjach - w przeciwieństwie do 500 emerytów z buraczanej.
Wiozę dziecko codziennie do szkoły i tak jade ulica buraczana itd.. wiec mówienie o rozjeżdżeniem jest bzdura , zbudowanie wiaduktu odkorkowalo by Wielkopolska !! Skróciło i ułatwiło dostęp do oświaty , przychodni, policji.
Drogi prezydencie Brawo , wydawaj zgody na budowy tysięcznych osiedli a pózniej odcinaj je od świata , BRAWO- 13 11
-
2019-02-28 21:45
A zmuszał ktoś mieszkać na strzelców?
- 3 1
-
2019-02-28 18:54
(1)
No niestety na spotkaniach mogli być "aktywiści miejscy" czy różni właśnie emeryci i renciści.
Natomiast ludzie pracujący (którzy nomen-omen sfinansują tą budowę) zapewne byli wtedy po prostu w pracy.- 1 5
-
2019-02-28 19:02
wymówki
jak się chce żyć dobrze, to trzeba się trochę swoim otoczeniem zainteresować. Nie trzeba zresztą chodzić na spotkania jeśli się pracuje rzeczywiście tyle, czasem wystarczy stworzyć listę poparcia i przejść się po sąsiadach.
- 2 0
-
2019-02-28 18:59
gdzie byliście, jak trwały konsultacje?
Zwalanie winy na prezydenta brzmi śmiesznie, biorąc pod uwagę, że to miasto zaproponowało wiadukt, a odstąpiło od pomysłu dopiero po protestach mieszkańców. Trzeba było się zorganizować i podpisać kontrpetycję to może byłaby szansa.
- 4 1
-
2019-02-28 17:43
Powyższa wypowiedź świadczy o klasie i inteligencji biednych zapracowanych mieszkańców ul. Strzelców...
- 8 0
-
2019-02-28 21:01
Nazwiska! Adresy tych 500 bezmózgich pajaców!
Niech pozostałe 10000 mieszkańców im pokaże
- 2 9
-
2019-02-28 20:15
Ja tam żałuję, że nie będzie wiaduktu (1)
Wcale nie dlatego, że chciałabym objezdzać nim korki na Wielkopolskiej. Po prostu mieszkam na Karwinach i każda nowa, dodatkowa droga jest moim zdaniem potrzebna - 1 nitka prowadząca na Strzelców, tego zupełnie nie rozumiem, jak mieszkańcy tego osiedla mogli chcieć tylko takiego dojazdu? Zawsze lepiej jest mieć alternatywę.
- 5 3
-
2019-02-28 20:59
Oni pewnie w większości chcieli. Przegłosowali ich mieszkańcy starych Karwin.
- 1 0
-
2019-02-28 20:53
"studenty pomagajo"
Kładka pomysł dobry.
Sprawdź czy jesteś za czy przeciw
zrzutka.pl/firebus- 0 0
-
2019-02-28 13:32
z czego się cieszyć?? (4)
Czy z tego, że wybrali że mają tylko 1 połączenie z Wielkopolską przez ul Strzelców? Z tego , że stoją tam wku… aby zjechać na Sopocką? Z tego że w razie pożaru czy dojazdu karetki wszystko wisi na 1 połączeniu? Gratulacje...bardzo dobry wybór ! :)
- 13 7
-
2019-02-28 18:54
jak chcą, to niech mają
ich sprawa.
- 2 1
-
2019-02-28 13:35
(2)
Widzę że jeszcze są normalni ludzie którzy trzeźwo myślą... Brawo
- 4 3
-
2019-02-28 13:44
bo u nas w biurze zajmujemy się takimi projektami od lat i nie raz to sprawdzaliśmy :)
- 1 1
-
2019-02-28 13:40
Co z tego, skoro są w mniejszości?
- 4 0
-
2019-02-28 11:50
to osiedle (2)
jest przykładem jakie miasto Gdynia ma podejście do "przyszłych mieszkanców" Wielkie osiedle a od miasta Gdyni dostali ZERO, zero nowych dróg.
Mieszkanców też mi nie szkoda - widziały gały co brały, chcieliście mieć mieszkania za 10tys/m2 na dawnych polach gdzie była jedna droga , a miasto nie planowało nic tam zrobić zrobić - to sobie narzekajcie ale nic to nie zmieni, będziedzie teraz tkwić w wiecznych korkach.- 20 1
-
2019-02-28 13:58
(1)
tu jest jeszcze gorzej, miasto chciało, mieszkańcy nie chcieli
- 4 2
-
2019-02-28 18:53
dokładnie
Pretensje do tych 500 osób, które wnioskowały za kładką. Reszta się nie wypowiedziała, a ryby głosu nie mają...
- 3 1
-
2019-02-28 10:46
(5)
dobrze teraz rower jest najważniejszy. wreszcie.
- 14 15
-
2019-02-28 12:27
(3)
Na wsi owszem...
- 0 3
-
2019-02-28 12:48
(2)
Jeśli Amsterdam, Kopenhaga, Londyn itd to wsi - jak najbardziej
- 2 0
-
2019-02-28 17:31
(1)
Jakby nie patrzec to tak. A dlaczego ciagle robicie porównania do tych oklepanych miasteczek? Nie lepiej do Zurychu, Nowego Orlenu, czy Dubaju?
- 3 0
-
2019-02-28 17:47
Nowego Orlenu nie znam ;)
Zurych - dramat kierowcy. Dubaj, jak i Brasilia (obecna stolica Brazylii) - mokry sen zmotoryzowanego, który... nie wypalił. Poczytaj o Brasilii. Chcesz inne? Zaparkuj jednym kołem na krawężniku w Pradze. Wjedź do historycznego centrum w zasadzie dowolnego włoskiego miasta. Pojeździj po Paryżu. Polawiruj między zaparkowanymi zawsze w całości na jezdni, niezależnie od klasy drogi i jej szerokości, w Szkocji. Zapłać za parkowanie gdziekolwiek w starej UE...- 1 1
-
2019-02-28 13:40
Nawet ważniejszy od ludzi, zwłaszcza starszych
co widać przy budowie ścieżki rowerowej przy al. Zwycięstwa, zwłaszcza budynku 190a
- 0 3
-
2019-02-28 12:05
Od lat żadnego ruchu (1)
Kiedy kładka między Wiśniewskiego a Hutnicza?
- 5 4
-
2019-02-28 17:43
A tam po co?
- 0 0
-
2019-02-28 13:18
No,to mi się podoba.Szczur kocham Cię. (1)
Byłem i jestem wrogiem wiaduktu z jezdnią bo mieszkam przy Nałkowskiej i nie chcę zwiększenia ruchu samochodowego.
- 11 8
-
2019-02-28 17:42
Bez wiaduktu i kropka.
Chcieli mieszkania w lesie i ciszę i spokój ?
My też chcemy spokój, bez waszych wycieczek z dzieciaki do szkoly itp
Bedą nam tłok robić na naszym osiedlu , a dzieci mogą pieszo chodzić do szkoły , nas za młodu do szkól nigdy nikt nie wozil.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.