Kartuska. Rusza przebudowa drogi rowerowej

Przebudowa odcinka od ul. Gronostajowej do ul. Źródlanej jest częścią prac realizowanych na ul. Kartuskiej.
Przebudowa odcinka od ul. Gronostajowej do ul. Źródlanej jest częścią prac realizowanych na ul. Kartuskiej. fot. xatolux/123rf.com

W najbliższy poniedziałek, 15 listopada, rusza przebudowa chodnika i drogi dla rowerów na ul. Kartuskiej w Gdańsku, na odcinku od ul. GronostajowejMapka do ul. ŹródlanejMapka. Prace potrwają do końca grudnia i będą wiązać się ze zmianą organizacji ruchu dla pieszych i rowerzystów.



Przebudowa chodnika i drogi dla rowerów na wspomnianym odcinku ul. Kartuskiej obejmie również wykonanie zjazdu z ul. Kartuskiej na teren powstającego pawilonu handlowego oraz przyłącza wody, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej.

Trwające prace wymuszą zmianę organizacji ruchu dla pieszych i rowerzystów. W trakcie robót, gdy chodnik i ścieżka rowerowa będą całkowicie wyłączone, ruch pieszych i rowerzystów będzie odbywał się drugą stroną ulicy. Podczas innych prac chodnik zostanie przekształcony tymczasowo w ciąg pieszo-rowerowy. W rejonie budowanego zjazdu na teren pawilonu handlowego kierowcy mogą spodziewać się miejscowego zawężenia jezdni.

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy



Prace mają zakończyć się pod koniec grudnia. Inwestorem prac jest JM Nieruchomości BIS Sp. z o.o.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (37) 3 zablokowane

  • no w koncu moze ucywilizuja ten odcinek

    • 6 11

  • i na czym ma ta przebudowa polegać? (14)

    tam juz jest 4m chodnik na którym poprowadzono 2.5m pasek rzekomo rowerowy. Zrobiliby normalnie pasy ruchu w jezdni na całej długości do adamowicza to było coś, a nie pudrują ten bubel.

    • 25 11

    • pasy tworzone w jezdni, po której odbywa się intensywny ruch kołowy (8)

      nie są postrzegane jako wystarczająco bezpieczne dla dzieci w wieku 11 lat i osób starszych. Ciekawe, czy posłałbyś swoją córkę/wnuczkę do szkoły rowerem by mogła tam dotrzeć samodzielnie jadąc po takim pasie, na którym co kilkadziesiąt metrów byłby zaparkowany "na chwilę" samochód dostawczy lub inny prywatny.

      • 19 12

      • (3)

        To można zawsze dopuścić jazdę rowerem po chodniku jak ktoś przemieszcza się z minimalną prędkością.
        Ważne żeby nie nakazywać jazdy rowerem po chodniku. Bo to patologiczne rozwiązanie i dla pieszych i dla rowerzystów. Zyskują wyłącznie kierowy bo mają całą jezdnie dla siebie. W cywilizowanym mieście tak być nie powinno.

        • 12 5

        • w świetle naszych przepisów osoba mająca więcej niż 10 lat nie ma prawa jechać rowerem po chodniku (2)

          Dlatego przy jezdniach ruchliwych ulic trzeba wyraźnie oddzielać drogę dla rowerów od jezdni. Oddzielenie takiej drogi od chodnika nie jest tak istotne jeśli ruch pieszych ma charakter kropelkowy.

          • 8 3

          • ma pełne prawo jechać każda osoba. wiek nie ma znaczenia

            wystarczy odpowiedni znak. Takich chodników w Gdańsku jest dużo. wyjdz z domu i sam zobacz. na pewno na jakiś trafisz po krótkim spacerze

            • 10 2

          • zawsze smiesza mnie ludzie

            ktorym wydaje sie ze chodnik z różowej kostki to juz nie chodnik tylko droga rowerowa :D ludzie przeciez to jedna i ta sama niczym nie oddzielona przestrzen. wezcie pomyslcie samodzielnie.

            • 4 2

      • Wbrew pozorom, pasy rowerowe w jezdni są zwykle bezpieczniejsze niż wydzielone drogi rowerowe. (1)

        Oczywiście nie zawsze, przy drodze przelotowej o podniesionej prędkości maksymalnej, ala autostrada, się nie sprawdzą (w takich miejscach drogi rowerowe powinny być fizycznie odseparowane) ale przy normalnej miejskiej ulicy (jak Kartuska), to całkiem dobre i bezpieczne rozwiązanie.

        Natomiast na ulicach o niskim natężeniu ruchu, w strefach 30 itp, rowery powinny poruszać się po jezdni.

        Wydzielone drogi rowerowe są niebezpieczne z powodu wielu punktów kolizyjnych (każde skrzyżowanie, każdy wjazd na parking, posesję itp.) a rowerzysta na drodze rowerowej jest mniej widoczny dla kierowców niż na jezdni.

        W dodatku, wydzielone drogi rowerowe są zwykle dwukierunkowe a kierowcy często je ignorują i obserwują tylko jedne kierunek ruchu (ten z którego nadjeżdżają samochody).

        Z tego powodu, to na przejazdach rowerowych w ciągu wydzielonych dróg rowerowych i na nich samych, dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń.

        • 8 5

        • Jest jeszcze kwestia przyzwyczajenia. Od tylu lat rowerzystów przeganiano z dróg na chodniki, na te "wydzielone" dwukierunkowe drogi rowerowe, że jak dostajemy pas to się boimy go używać. A jak dostajemy kontrapas, to czasem jeździmy lewą stroną jezdni. Przecież tak trzeba było, pod karą mandatu, na AK w Sopoćkowie! Miną lata nim to z nas zlezie jak zła skóra z węża.

          Wczoraj na Cystersów w Oliwie, wąskiej uliczce, ale popularnym skrócie rowerowym ze starej Oliwy w stronę Sopotu, jakoś gostek jechał po lewej stronie obok byczego autobusu, pod prąd kontrapasa. By uniknąć czołówki musiałem wskoczyć na krawężnik. A gdybym nie umiał?! Gdybyśmy się zderzyli, a potem upadli pod tylne koła tego autokaru? Ilu buców-społeczników przeganiało przedtem tego gostka z jezdni na "ścieżkię"?

          • 2 1

      • Londyn polikwidował drogi rowerowe (1)

        Zostawili tylko rowerostrady i te wzdłuż wielopasmówek. Wszędzie są pasy rowerowe, a przed światłami śluzy i jeździ się bezpiecznie. A po chodniku tam nie wolno w ogóle. Więc się da.

        • 9 6

        • Holandia tez juz tylko pasy w miastach wyznacza

          nie bawią się w wydzielone trasy. jeszcze trochę i te co są będą znikać na rzecz właśnie pasów.

          • 3 7

    • Ciągłe ten sam bezmózggowiec odporny na wiedze !My rowerrzysci dzbanku nie chcemy truć sie spalinami (3)

      a pasy w jezdni są wyjatjkowo niebezpieczne dla wszystkich rowerzystów bez względu na wiek!!

      • 7 17

      • Tak bo 20cm dalej się nimi nie trujesz. Weź się puknij.
        Jadąc pasami wdychasz ich mniej!! Bo mniej stoisz na światłach ( przy ruchliwej jezdni), jedziesz szybciej więc i krócej!

        Co do bezpieczeństwa nie słyszałem żeby jakiegoś rowerzystę na pasach ruchu w jezdni potrącono. Na chodnikowych ścieżkach jest to codzienność! Już nie wspominając o bezpieczeństwie pieszych. Kolor kostki nie chroni, a przeważnie jest wąsko.

        • 8 7

      • Jak nie chcesz to się wyprowadź do miasta/wsi w której nie ma samochodów. Nikt cie nie trzyma.

        • 3 2

      • ech ty mózggowcze rowerrzowy

        mniej emocji, weź ze dwa wdechy, odstaw papierosy, będzie dobrze

        • 1 2

    • skoro wjazd do pawilonu

      to po drugiej stronie będzie też?

      • 0 0

  • (6)

    Szkoda, że nie ma szans na drogę rowerową w odcinku Kartuskiej od Adamowicza do Łostowickiej. Za ciasna zabudowa.

    • 34 6

    • W którym miejscu jest za ciasna? jak by chcieli to by zrobili.
      Poza tym można by było poprowadzić alternatywną trasę od Brzoskwiniowej do Adamowicza tanim kosztem.

      • 14 2

    • był, jest plan

      zabudowy rowu po stronie parzystej. Od ronda do świateł.

      • 5 0

    • (3)

      Nie.za duzo tych rowerzystow.Niech po.lasach jezdza a nie drogach

      • 2 19

      • Nie za dużo tych samochodów i kierujących nimi cyklofobów? (2)

        sami sobie generują korki codziennie i do tego jeszcze zajmują bezproduktywnie miejsce do parkowania 23 godziny na dobę.

        • 6 2

        • A potrzebujesz sobie produktywnie posiedzieć na chodniku ? (1)

          Na pewno znajdzie sie miejsce i dla ciebie.

          • 1 2

          • nie mam przyjemności w siadaniu na chodniku

            wiem jedynie, że samochód zaparkowany na chodniku zmniejsza możliwość poruszania się po nim pieszych i nie mających doświadczenia szosowego rowerzystów, którzy nie chcą wchodzić w nieprzyjazne relacje z kierowcami lekceważącymi limity prędkości na leżącej obok jezdni.

            • 1 1

  • Rozumiem, że pas dla rowerów będzie teraz miał regulaminowe 6 m szerokości ? (4)

    • 18 8

    • W pionie?

      • 10 1

    • o ile wiem, jednokierunkowa droga dla rowerów (pas do jazdy rowerem) może mieć szerokość 1 metra (1)

      to wystarczy rowerzyście i rowerzystce, o ile ten pas nie jest zajęty przez dostawczaki lub inne samochody "parkujące tylko na chwilę" trwającą kilkanaście minut.

      • 9 5

      • przepisy mówią że musi być minimum 1.5m dla 1 kierunkowej. I nie bój się - będzie to dokładnie 1.5m aby samochodom nie przeszkadzać. No i aby święta przepustowość nie poczuła się urażona.

        • 2 0

    • 6m ? Tyle co droga dwujezdniowa dla aut ? Dobry żart :)

      • 5 1

  • Yhym (1)

    Jak do Adamowicza, to moze robyg coś wybuduje?

    • 7 3

    • Społka Srebrna juz sie zgłosiła do przetargu

      Kacper lobbować juz zaczął

      • 10 1

  • (4)

    Droga rowerowa zabierze parking przy aptece całodobowej.

    • 5 18

    • pienisz trollu.

      Proponuję Tiry na ul Długiej i parking na Długim Targu. Tylko dizle nas zbawią. Amen.

      • 11 0

    • tam nie ma żadnej apteki

      • 6 0

    • Parking jest z boku, ale ciągle są ludzie którym nie chce się tam zjechać i parkują na drodze dla rowerów. I regularnie dostają mandaty

      • 7 0

    • to nie był parking

      To nie był parking tylko prawoskręt do garazu podziemnego. Parking jest za szlabanem po prawej.

      • 5 0

  • Na górnym tarasie Gdańska ważne znaczenie może mieć droga rowerowa od Kampinoskiej do zbiornika Augustowska

    w ten sposób powstałaby ciągła infrastruktura rowerowa wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego do samego Kanału Raduni. Nakłady na jej budowę okazałyby się dużo bardziej sensowne niż cackanie się z krótkimi odcinkami drogi dla rowerów wzdłuż Kartuskiej. Oczywiście wzdłuż tej najdłuższej ulicy w Gdańsku powinna powstać ciągła droga dla rowerów nie zmieniająca strony jezdni co kilkaset metrów.

    • 2 1

  • Wolę jechać jezdnią

    Z moich doświadczeń najbardziej niebezpiecznie jest na odcinku Emaus - 3 Maja. Wolę na górnym odcinku Kartuskiej od Mostu Saurona w dół jechać jezdnią niż ryzykować fikanie przez maski włączających się do ruchu samochodów

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Znajdź trasę rowerową

Forum