Groty Mechowskie

19 lipca 2006 (artykuł sprzed 17 lat)
W pewnym momencie ku ogólnemu zaskoczeniu zobaczyliśmy faceta jadącego rowerem po torach, to nie mógł być nikt inny, jak tylko Obcy. Czekając na "godzinę zero" w przydworcowym sklepiku dokonaliśmy ostatnich zakupów. I wreszcie wystartowaliśmy. Wjechaliśmy na Szlak Krawędzi Kępy Puckiej. Pogoda była bardzo ładna i nawet ten dość mocny wiatr nie przeszkadzał nam w jeździe.

Pokonując kolejne kilometry trasy i rozkoszując się pięknymi widokami, pomalutku zbliżaliśmy się do Wejherowa robiąc w między czasie fotki. Humory wszystkim dopisywały. W tak miłej atmosferze nogi same kręcą. Po dotarciu do Wejherowa skręciliśmy w kierunku Kępina.

Na tym odcinku nasza grupa bardzo się rozciągnęła, ponieważ znajdujący się tam spory podjazd okazał się dużym wyzwaniem, dla niektórych uczestników. Wystarczył mały postój na regenerację sił, który szybko załagodził trudy "wspinaczki". Z Kępina pojechaliśmy piękną droga asfaltową prowadząca przez las do Muzy. Następnie wjechaliśmy do lasu na drogę wiodącą do Leśniewa.

Było tam trochę podjazdów, które pokonaliśmy w dzikim pędzie. Przejechaliśmy przez centrum Leśniewa kierując się bezpośrednio na Mechowo. Tym sposobem dotarliśmy do Grot Mechowskich, w których zrobiliśmy sobie pare zdjęć. . Niedaleko był mały sklepik , w którym zrobiliśmy małe zakupy. Z Mechowa pojechaliśmy bocznymi drogami asfaltowymi w kierunku Połczyna, mijając wcześniej Darżlubie.

Takim oto sposobem dotarliśmy do Pucka , w którym zrobiliśmy sobie małą przerwę, podziwiając przepiękne widoki tego urokliwego miejsca. Kolejnym punktem naszego rajdu było Rzucewo , w którym znajduje się piękny dziewiętnastowieczny Dworek Jana 3 Sobieskiego. Po małej przerwie na zwiedzanie wyruszyliśmy w dalszą drogę prowadzącą przez Osłonino oraz rezerwat Beka.

Robin jechał na tyłach wraz z częścią uczestników a ja z "Obcym" oraz "Vegą" pojechaliśmy trochę mocniej. Tym sposobem dojechaliśmy do Rewy , w której zatrzymaliśmy się na mały posiłek regeneracyjny. Pełni sił wyruszyliśmy w drogę powrotną przez Pierwoszyno , (w którym to z przyczyn technicznych musiał nas opuścić "Obcy") oraz Kosakowo. Stamtąd już prosta droga do Pogórza . Przed dworcem PKP w Gdyni Głównej nastąpiło oficjalne zamknięcie rajdu.

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękuję za wzięcie udziału w rajdzie i stworzenie miłej i sympatycznej atmosfery.

Łączny dystans ( Reda - Gdańsk ) 100 km
Średnia - ok. 25 km /h
Trasa - Reda -Szlak Krawędzi Puckiej- Wejherowo-Kępino- Muza Leśniewo- Mechowo- Darżlubie- Połczyno- Puck- Rzucewo- Osłonino- Rezerwat Beka- Pierwoszyno- Kosakowo- Pogórze- Gdynia- Gdańsk.

Organizacja :
Bartosz Ropelewski " Tacoo" , Robert Ciechacki " Robin" (SBT GT Technological)
Tekst : Bartosz Ropelewski " Tacoo"
Zdjęcia : Robert Ciechacki " Robin"

Serdeczne podziękowania dla naszego Sponsora Firmy Summit oraz GT Bicycles

• no proszę i zebrała się niezła grupka znajomych bikerów :) Najfajniejsza fotka to jak wódz broni wejścia do Grotów Mechowskich :-D
    Dobra relacja a jeszcze pewno lepsze miłe spędzenie czasu.

• Groty grotami...

a ja chciałem pogratulować chłopakom zaangażowania. Nie jest łatwo znaleźć firmę wspierającą, a wie to ten, kto próbował. Oby się kręciło...!

• fotki troche slabe albo lycry za luzne - nie widac ktora godzina :)

• hahahahaaa groty

ale wycieczka ładna

• ten pan z broda i wasem

to stawiam ze jest zawodowym zołnierzem