• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia wyda 163 mln zł na rowerzystów

Michał Sielski
16 stycznia 2024, godz. 08:20 
Opinie (198)
Droga rowerowa zbudowana zostanie m.in. na ul. Hutniczej. Droga rowerowa zbudowana zostanie m.in. na ul. Hutniczej.

Strategia Rowerowa dla miasta Gdyni do roku 2030 jest już gotowa. Jeśli 23 stycznia tego roku przegłosują ją radni miasta, w ciągu najbliższych lat rowerzyści mogą liczyć na inwestycję ponad 163 mln zł, głównie w infrastrukturę.



Co najbardziej przeszkadza ci w regularnej jeździe rowerem?

Przypomnijmy: konsultacje i prace nad tym dokumentem trwały od 22 listopada do 5 grudnia poprzedniego roku. Po ich zakończeniu został stworzony dokument, który po przegłosowaniu przez Radę Miasta 23 stycznia br. ma zacząć obowiązywać. Jego wdrożenie planowane jest niemal od razu, bo część projektów już czeka na wykonanie.

- Dokument wskazuje nie tylko cele i kierunki rozwoju, ale także szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dzięki takiemu podejściu zapewnimy synergię w naszych działaniach w ramach równoważenia transportu w naszym mieście - dodaje.


Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni



W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście, co jest obecnie największą bolączką "sieci" dróg rowerowych w Gdyni.

Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)

Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni. Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni.
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:

  1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt oszacowany: 5 mln zł.
  2. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
    Realizacja: lata 2025-2026.
    Koszt: 500 tys. zł.
  3. Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: na razie nieznany.
  4. Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: 10,5 mln zł.


Miejsca

Opinie (198) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Brawa dla włądz Gdyni za konsekwętną walkę z kierowcami (7)

    W mieście tylko rower i komunikacja. Ja Jeżdżę rowerem cały rok.

    • 17 57

    • (4)

      policja i słuzby tez na rower, transport publiczny tez na rower....puk puk w pustą główkę

      • 19 6

      • (2)

        no tak, bo te korki w których stoi policja, śmieciarki i autobusy to rowery tworzą, nie samochody.

        • 5 9

        • (1)

          Masz rację dużo winy jest przez rowery

          • 12 3

          • To rowery blokują obwodnicę i miasto jak nie zmienią opon na zimowe

            • 2 1

      • Dzięki Waszym samochodzikom, właśnie do tego dążymy.

        Dostawcy jedzenia już przesiedli się na rowery...

        • 2 6

    • A ja samochodem cały rok a rowerem po lesie od czasu do czasu

      • 8 4

    • Przejedź się do biblioteki po słownik.

      • 4 2

  • Oni kiedyś obiecywali 100 milionów na dzielnice, lodowisko, basen, obwodnicę Witomina itd (6)

    Tylko skrajny naiwniak znowu da się nabrać na tę propagandę.

    • 91 3

    • (3)

      nabrali sie na koalicje 13 grudnia to i nabiora sie na to.

      • 6 13

      • (1)

        Nabrali się kiedyś na 8 lat rządów tfu i spółki

        • 8 4

        • jurny to był stefan niesioł

          • 4 3

      • To było 45 lat temu

        • 1 1

    • kierowcy przynoszą dochód do budżetu (1)

      a edalarze tylko koszty

      • 6 6

      • nieprawda

        kierowcy przynosza dochod, ale generuja jeszcze wieksze koszty
        a roweraki nie potrzebuja drogi grubej na dwa metry i szerokiej na dziesiec
        wszedzie zewszad, pod nadzorem zmotoryzowanej uzbrojonej uradarowionej policji
        nie chca soli, nie chca skrzyzowan wielopoziomowych i tuneli

        a ja zgarniam moze tylko trzy srednie krajowe, ale moj szef z dziesiec
        i nasze pity karmia takich kierowczykow, raczej niz odwrotnie

        niestety - moda.
        do dzis Onyszkiewiczowi wypominaja raczej rower i swetr, a nie NFOZZ
        do dziś Fotydze pamietaja że zlamala reke w kolizji rowerowej a nie ze nas zrównała z Botswana,
        hardcore negotiator

        • 3 6

  • Radni samorządności i PO wspólnie przegłosują nową strategię rowerową. (6)

    Dalsza likwidacja parkingów, zwężanie ulic, ścieżki rowerowe malowane farbą, Dokąd prowadzi to szaleństwo.

    • 54 10

    • A gdzie wady? (4)

      • 4 14

      • W pańskim braku wyobraźni (3)

        w codziennym życiu rower nigdy nie zastąpi samochodu

        • 15 6

        • (2)

          Jeśli nie chcesz to nie zastępuj. Nikt ci nie każe rezygnować z samochodu. Powinieneś się cieszyć że przybędzie dróg rowerowych, bo dzięki nim więcej osób zamiast stać przed tobą w korku, wybierze rower, a ty dojedziesz samochodem szybciej.
          Jest wiele osób, które nie potrafią, nie mogą albo nie chcą prowadzić samochodu - priorytet organizacji miasta dla samochodów ogranicza ich możliwości poruszania się.

          • 4 9

          • (1)

            Więcej osób chyba wepchnie swe rowery do pojazdów komunikacji miejskiej i skm gdy stwierdzą że droga przerasta ich możliwości

            • 8 3

            • Dlatego potrzebne są inwestycje w spójną infrastrukturę rowerową.

              • 2 2

    • Do normalnego miasta

      Takiego miasta, w którym da się żyć i kierowcy nie terroryzują reszty społeczeństwa, nie są na pierwszym miejscu, a liczy się człowiek.

      • 6 16

  • Super. Czekam na strefę czystego transportu i strefę ciszy w centrum (5)

    Nie po to płaciłem 15 tysięcy za metr żeby teraz wdychać wasze spaliny. Idę do pracy pieszo lub jadę rowerem, podobnie do sklepu. Nie podoba się? To przeprowadź się do centrum.

    • 10 50

    • Spaliny są twoje,bo twoja elektrownia to robi

      • 8 4

    • (1)

      Jeżeli wydałeś 15k za m2, a nie masz szczelnych okien - to sam sobie jesteś winny. Mieszkam przy ciągu komunikacyjnym w kamienicy co ma już ponad 50 lat i tego problemu nie mam. Może czas kupić sobie domek na wsi?

      • 6 3

      • A wiesz, że

        Gdybyś miał szczelne okna w mieszkaniu to byś się udusił?

        • 2 4

    • Frajer

      No to grubo przepłaciłes i nie marudź tylko wdychaj

      • 0 1

    • Tak

      Dokladnie powoli powinno sie zwalniac i ograniczac mozliwosc wjazdu samochodami w srodmiescie np poprzez tworzenie sciezek rowerowych, zasadzanie zieleni oraz budowanie malej architektury przyjaznej mieszkancom.

      • 1 1

  • Czyli z Obłuża na Grabówek dalej jeździmy przez Chylonię (1)

    A ze Śląskiej na Morską dalej po schodach albo wiaduktem w opcji dla samobójców. To nie jest żadna strategia a wykaz, na co przy dobrych wiatrach starczy kasy do 2030 roku.

    • 40 2

    • Ważne, że padło słowo synergia.

      • 2 0

  • Groteska (1)

    główna ulica syf. Za przystankiem Traugutta
    w stronę Pl Kaszubskiego wszystko się rozpada poręcze skrzynie drewniane widok przedni. Nie mówiąc już o pobocznych uliczkach. Sklepy z tanią odzieżą rozmnażają się jak Żabki na głównej ulicy. Żadnej porządnej kawiarni
    wszystko małe wielkości kuchni i siedzimy na zydlu przy ulicy.
    A oni na ścieżki rowerowe niech te ścieżki przeprowadzi przez Urząd miasta. I to jest Gdynia w pigułce.

    • 53 6

    • A po co mam siedzieć w kawiarni na świętojańskiej jak tam smród i hałas od samochodów? Nawet z ruchem jednokierunkowym jest tego za dużo. Wolę pojechać na Monciak.

      • 0 2

  • Ta banda szkodnikow musi odejsc, jak najszybciej

    • 56 2

  • Dobry kit wyborczy.

    • 35 2

  • Pan Szczurek coś się gubi (5)

    Skoro grać o wyborców na obcinku rowerowym zamierza PO z ru***ami Miejskimi, to logiczne byłoby zawalczyć o serduszka kierowców... Dziwna postawa

    • 23 4

    • (4)

      a co jeśli pomysł, żeby zabijać miasto przez wtłaczanie jeszcze większej liczby samochodów poszerzając im drogi, jest jednak nienajlepszy?

      • 2 6

      • (1)

        Raczej rozwijać miasto dzięki zapewnieniu mieszkańcom wygodnej i szybkiej mobilności niezależnej od centralnie planowanych rozkładów jazdy.

        • 3 3

        • No przecież to właśnie rowery są i poruszanie się pieszo. Niezawodne, niezależne od centralnego planowania. Cieszę się że się zgadzamy.

          • 1 1

      • odłóżmy ocenę pomysłu czy najlepszy czy najgorszy (1)

        faktem jest, że entuzjaści ścieżek rowerowych poprą PO i ruchy miejskie. Niezależnie ile im Szczurek obieca miliardonów na ścieżki, stąd ośmiesza się takimi obietnicami

        • 1 1

        • 3m jest nietypowe pod wieloma wzgledami. moja rodzina w Pyrlandii jeszcze bardziej za PO, przeciw PIS

          ale moi znajomi aktywisci rowerowi z Lub i z Waw juz w wiekszosci to DzielcyPIS, republikały i inne takie

          powinna w PL być partia rowerowa. zakazująca gadania o innej polityce niż rowerowa, zachecajaca by czonkowie i aktywiści nalezeli TAKŻE do innych partii/ruchów, gdzie by se kanalizowali wszystkie inne potrzeby, od miesięcznic po inwitro, za to w obrębie partii rowerowej zdolni wejść w koalicje z samym diablem, byle dbać tylko i wyłącznie o interesy rowerzystów, raczej niż np. producentow rowerow, drogowców, płatników pit cit itd, operatorów wypożyczalni typu Mevo i Veturilo, operatorów komunikacji publicznej itd

          to zresztą dobry przykłąd. pamiętam deklarację waaadz SKM ze przenigdy nie wrócą do biletów za rowery. a potem w PKM je wprowadzili. jest regres naszych praw, bo zajmują się nimi partie ogólne, a nie nasze.

          • 2 3

  • Że słucham? 163 miliony??? (10)

    A ja prosze miasto o zrobienie podjazdu do bloku dla 3 inwalidów za 8,5 tyś i miasto mówi że nie ma! Wózki trzeba wciągac po schodkach pod blok! To jakiś żart...może wprowadzić "nakaz" jazdy tylko na rowerach???

    • 68 7

    • (3)

      Dlaczego nie mogłoby zrobić obu tych rzeczy? Jeśli to faktycznie rola miasta a nie np. zarządcy nieruchomości/spółdzielni z tym podjazdem dla wózków.
      Poza tym, miasta przyjazne rowerzystom i z ograniczanym ruchem samochodowym są przy okazji bardziej przyjazne pieszym z wózkami dziecięcymi i inwalidom.

      • 11 4

      • (2)

        Oczywiście, osoby niepełnosprawne nie korzystają z samochodów i jeżdżą wszędzie rowerami

        • 4 6

        • To już Twój chochoł. Oczywiście osoby niepełnosprawne poruszają się i samochodami, ale jest też duża liczba osób o obniżonej lub ograniczonej sprawności, która samochodu nie poprowadzi bo nie umie, boi się, nie chce albo nie stać ją na samochód. Nie zapominajmy o nich próbując nieba przychylić kierowcom.

          • 2 1

        • w Wielkiej Brytanii więcej osób z niepełnosprawnościami korzysta z rowerów niż z wózków inwalidzkich

          nie widziałem jeszcze niewidomego jadącego samodzielnie samochodem. Na tandemach organizowane są wyścigi rowerowe dla osób niewidomych.

          • 1 2

    • (2)

      Bo miasto bardziej dba o rowerzystów niż o niepełnosprawnych. Takie czasy że trzeba transport dostosowywać do podwózki rowerów drogi rowerowe robić takie by za mocno nie krzyczeli ewentualnie spychać pieszych z chodnika i dopuszczać tam ruch rowerów itd. Do pełni szczęścia rowerzystom potrzebny jest przejazd obwodnicą. Póki co np Gdańsk załatwił przyczepę by mogli podwozić swe rowery zaś niepełnosprawni muszą się martwić jak dojść lub dojechać na przystanek gdy chodniki krzywe zbyt wysokie itd.

      • 6 9

      • A dlaczego ma nie dbac ? Taki niepelnosprawny to dla miasta tylko problem i koszt. Nie doklada do kasy tyle co pelnoprawny obywatel

        • 1 7

      • w interesie zarówno rowerzystów jak i osób z niepełnosprawnościami jest tworzenie warunków

        do minimalizacji roli samochodów w mieście. Gdyby kierowcy nie mieli prawa do parkowania samochodów na chodnikach, obie grupy by zyskały (nie mówiąc o wszystkich pieszych).

        • 0 1

    • (2)

      8,5k dla 3 osob ? Really ? Z miejskiej kasy placic za prywate dla trzech osob ktore i tak nic nie wnosza. Ten co jedzie rowerem i tak juz wystarczajaco sponsoruje te zywoty

      • 2 7

      • (1)

        serio dla trzech osób? a ile kosztuje zmodernizowanie skm dla potrzeb rowerzystów bo nie dają rady dojechać do celu? dodajmy jeszcze ścieżki rowerowe całą infrastrukturę z której będzie korzystało ileś osób...To wolę udogodnienia dla niepełnosprawnych z których uwaga! skorzystają również rowerzyści. Co niby sponsoruje rowerzysta?

        • 3 2

        • Nie karm trolla

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum