Gdynia: wózek przed rowerem w komunikacji
Obecnie w komunikacji miejskiej obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy", więc zdarzają się sytuacje, że matka z dzieckiem w wózku nie może wsiąść do autobusu lub trolejbusu, gdy jadą nim rowerzyści. Dlatego władze Gdyni chcą zmienić przepisy, by uniknąć niepotrzebnych kontrowersji.
Kierowcy muszą prosić rowerzystów
- Oprócz prawa, istotne jest także respektowanie zasad współżycia społecznego. W związku z powyższym zobowiążemy kierowców pojazdów ZKM do następującego postępowania: w sytuacji, gdy w autobusie są już przewożone dwa rowery (czyli maksymalna dopuszczalna liczba), a na przystanku oczekuje pasażer z wózkiem dziecięcym, kierowca zobowiązany będzie poprosić rowerzystę o opuszczenie pojazdu w celu zwolnienia miejsca dla wózka. Oczywiście rozwiązanie to będzie wymagało korzystania z uprzejmości rowerzystów - przyznaje Grażyna Pilarczyk z gdyńskiego magistratu.
Czytaj także: Co można przewozić w komunikacji miejskiej?
Do takich sytuacji dochodzi dość często - w większości przypadków kończą się polubownie. Jednak odmowy rowerzystów - choć incydentalne - także się zdarzają. Zarówno w Gdańsku, jak i Gdyni, bo przepisy w tym zakresie są identyczne w obu miastach. Dlatego gdyńscy urzędnicy szukają rozwiązania, by przepisy były jednoznaczne i wózek zawsze miał pierwszeństwo przed rowerem. Przyznają jednak, że nie będzie to łatwe.
Kto zwróci za skasowany bilet?
Rowerzyści zwracają jeszcze uwagę na inny aspekt sprawy. Nie chodzi bowiem jedynie o uprzejmość, ale też koszty - i to niemałe.
- Jeśli opuszczę pojazd, bo jestem miły, to mój bilet traci ważność. Wchodząc do kolejnego, w którym będą kontrolerzy, jestem narażony na duży mandat [w Gdyni za brak biletu trzeba zapłacić 190 zł - red.], bo sprawdzający bilety wcale mili się już okazać nie muszą. Poza tym dlaczego mieliby mi uwierzyć, że nie dostałem skasowanego biletu od kogoś, kto właśnie wysiadł? - pyta retorycznie pan Patryk z Witomina.
Urzędnicy obiecują, że pochylą się nad tym problemem. Bo na razie rowerzyści rzeczywiście muszą liczyć na szczęście lub wyrozumiałość kontrolerów.
- Sprawdzimy, czy mamy prawną możliwość wprowadzenia zasady, że bilet rowerzysty automatycznie pozostanie ważny na kolejny przejazd - dodaje Grażyna Pilarczyk.
Opinie (808) ponad 20 zablokowanych
-
2018-08-28 06:56
Chciało sie pincet plus (6)
To zasówaj na piechote z wózkiem
- 43 60
-
2018-08-28 09:14
(3)
Do swojej mamusi też mówisz per „dzieciorób” ?
- 11 7
-
2018-08-28 11:58
nie,bo moja mama miala tylko jedno dziecko a nie kupę bachorów... (2)
- 5 3
-
2018-08-31 08:40
Miała tylko jedno, bo jak Ciebie urodziła to zrezygnowała z dalszych prób.
- 0 0
-
2018-08-28 17:39
Niby jedno
Ale słabo trafiła
- 1 4
-
2018-08-28 21:06
Nie każdy dostaje 500+ mając dziecko. Ja mam jedno dziecko i póki co nie dostaję nic więcej od państwa niż do tej pory!
- 2 0
-
2018-08-28 12:32
niedługo rusza Działka na Witominie Plus, zapisuj się
- 1 2
-
2018-08-28 06:28
(5)
Wózek można złożyć...
Rowerzyści zaraz podpinają koła, spuszczą powietrze, ściągną łańcuchy....
Już widzę jak to będzie aby tylko posadzić tyłek w autobusie bo pan,pani- ja mam pierwszeństwo- musi- 15 19
-
2018-08-28 06:38
(4)
Zwłaszcza głęboki ze śpiącym niemowlakiem w środku.
- 14 8
-
2018-08-28 07:23
(3)
Niemowlak w cuchnącym autobusie,fuj, wstydź się
- 2 8
-
2018-08-28 09:10
(2)
To się umyj i nie będzie śmierdziało. I zęby też umyj.
- 10 4
-
2018-08-28 13:40
(1)
Nie dość , że nie rozumie czytanego tekstu to jeszcze koszmarny brak kultury,
typowa madka.Nie rozmnażaj się, zrób ludzkości przysługę.- 2 1
-
2018-08-31 08:37
Język polski trudny język. Skoro śmierdzi w autobusie to znaczy że się nie myjesz tylko wietrzysz. I nie "madka" tylko "matka" pacanie.
- 0 0
-
2018-08-28 06:22
Rowerzysta amator (31)
No ja lubię sobie pojeździć na rowerze ale wrócić już z nim autobusem. Nadal nie rozumiem, co w tym złego, że chce pojechać sobie rowerem gdzieś dalej, a nie mam kondycji, żeby z domu zacząć i w domu skończyć. A ciężko wysiadac z takiego 146 w Mechelinkach jak jezdzi co 40 mknut.
- 47 73
-
2018-08-28 10:28
Rozumiem Cie doskonale (1)
Sam czasami wracam autobusem do domu zeby nie pokonywac po raz n-ty tej samej trasy do znudzenia. Ale na szczescie mieszkam w Szwajcarii, gdzie sa normalni ludzie i nie robia z takich rzeczy problemu.
- 8 4
-
2018-08-31 08:34
Kuźwa autobusem też pokonujesz tą samą trasę i Ci się nie nudzi? Na świecie jednak idioci są.
- 0 0
-
2018-08-28 06:36
(9)
I przez twoje fanaberie matka np. z chorym dzieckiem musi czekać na kolejny autobus....
- 15 17
-
2018-08-28 06:41
(6)
Z chorym to jestem w stanie zrozumieć, ale sam znam kilka mamus co to muszą jechać na spacer na bulwar, bo przecież pod domem nie mogą, a ja rowerem to wg Ciebie muszę.
- 16 18
-
2018-08-28 06:43
trenuj, pewnego dnia kondycja pozwoli pojechać i wrócić (5)
- 19 6
-
2018-08-28 06:53
(4)
No trenuje ale mieszkam na Witominie i zawsze na koniec muszę wjechać pod górkę.
- 10 3
-
2018-08-31 08:32
To słabo trenujesz skoro ciężko Ci pod górę wjechać.
- 0 0
-
2018-08-28 06:56
wybieraj się w kierunku Chwarzna/Wiczlina (2)
na koniec zjedziesz z górki
- 12 6
-
2018-08-28 07:02
Ale tam nie ma morza :-( (1)
- 7 4
-
2018-08-28 08:39
Ojej, przyznaj się że nie masz żadnego argumentu
więc pitolisz trzy po trzy. Nie umiesz korzystać z roweru, przestań zatruwać innym życie.
- 8 3
-
2018-08-28 11:18
(1)
Jak może pani jeździć z chorym dzieckiem komunikacją miejską?! To skrajny egoizm - rozsiewacie zarazki na współpasażerów! Do chorego dziecka to się zamawia lekarza do domu, albo jedzie się taksówką. Nie wyobrażam sobie być takim egoistą, żeby narażać innych ludzi na kontakt z chorym...
- 9 3
-
2018-08-28 11:48
Do chorego (na egoizm) rowerzysty zamawia się egzorcystę
a nie wozi go autobusem
- 4 5
-
2018-08-28 06:29
(9)
Mierz siły na zamiary,jeżdzij tak daleko aby móc wrócić bez problemu ,proste? proste.Rozumiem że matka z wózkiem z Mechelinek ma jechać na wózku.
- 20 13
-
2018-08-28 08:16
Ile można jeździć wokół najbliższej okolicy? (8)
Chce na rowerze zwiedzać dalsze obszary a wtedy w jedną czy drugą albo i dwie strony muszę podjechać.
- 14 10
-
2018-08-31 08:30
Chcesz zwiedzać dalsze obszary? To najpierw nabierz kondycji żeby móc tam pojechać i wrócić na rowerze, a nie tylko się lansować.
- 0 0
-
2018-08-28 08:38
no widzisz - ty chcesz zwiedzać (5)
a matka musi jechać z dzieckiem do lekarza. Przez twoje chciejstwo i zarozumiałość niemowlak ryczy. Jesteś kobietą czy jakimś natestoronowanym babochłopem, który nie ma odruchów macierzyńskich?
- 14 15
-
2018-08-28 11:16
(3)
no super odpowiedzialność, przewozić CHORE dziecko komunikacją miejską - pewnie, niech pozaraża wszystkich dookoła, co tam. przecież madka jest najważniejsza!!!
ręce opadają...- 8 3
-
2018-08-28 11:50
wysilę się na uprzejmą odpowiedź, chociaż kompletnie na to nie zasługujesz (2)
nie każda choroba jest zakaźna. Matki jeżdżą też z dziećmi, które wymagają rehabilitacji i to jest naprawdę ciężka robota, więc lansiarzu w obcisłych gatkach - zamilknij na wieki.
- 4 6
-
2018-08-28 19:54
(1)
to raczej ty nie zasługujesz! nigdzie nie napisałam, że jeżdżę komunikacją miejską z rowerem, nigdy tego nie robiłam i robić nie będę. mój komentarz dotyczył nieodpowiedzialnych i egoistycznych ludzi, takich jak ty, którzy jeżdżą transportem publicznym jak są chorzy i zarażają wszystkich dookoła! ja się nie pcham do autobusu/tramwaju w takiej sytuacji bo szanuję zdrowie innych ludzi. no ale o czym my tu rozmawiamy, jak jedyne na co cię stać to wyzywanie ludzi od "lansiarzy" i wydawanie poleceń typu "zamilknij".
- 4 2
-
2018-08-31 08:28
To, inteligencie, napisz, jak chory człowiek ma dojechać do lekarza? Rowerem? Zimą, jak pada śnieg i jest -10 st. też? Samochodem? A jak nie ma samochodu? Czy z buta iść kilka kilometrów bo jaśnie pan tak sobie życzy? Swoją odpowiedzią udowodniłeś, że jesteś "lansiarzem".
- 0 0
-
2018-08-28 10:43
ta do lekarza hehe , teraz to co najwyżej do galerii na zakupki heheheh, jestem zdania , kto pierwszy ten lepszy , aktualnie na każdej dzielnicy jest lekarz,szkoła,przedszkole wszystko. Kto zwróci za bilet ? Musi być jakiś kompromis. Co innego osoba chora na wózku , wysiadam od razu !!
- 10 2
-
2018-08-28 21:25
Taaaa... co tam inni, najważniejsze to co ja chcę!
Jejuuu... jeśli chce się jeździć rowerem daleko, trzeba wpierw nabrać kondycji. Jak ktoś już wcześniej wspomniał - mierz siły na zamiary! A póki kondycji brak, zadowolić się trzeba wycieczkami w najbliższej okolicy. Proste!
Autobusy przede wszystkim są do przewożenia pieszych pasażerów. Kierowcy, czy to samochodów, czy motocykli, czy rowerów, z zasady przemieszczają się swoim środkiem transportu ;)- 1 3
-
2018-08-28 12:28
Są pociągi z miejscami wyznaczonymi dla rowerów. w czym problem ?
- 2 2
-
2018-08-28 06:31
(3)
Mierz siły na zamiary
- 16 10
-
2018-08-28 06:36
(2)
Siły na zamiary mierz padawanie
- 8 3
-
2018-08-28 07:18
to ja też sobie wpiszę, a co tam (1)
na mierz siły zamiary
- 5 3
-
2018-08-28 11:55
Zamiary na siły mierz
- 4 1
-
2018-08-28 06:38
To pokonuj najpierw krótsze odcinki baranie ! (1)
- 9 6
-
2018-08-28 06:43
Tak to może do ciebie twoja żona mówić co najwyżej, chociaż baran to raczej by napisał i tak coś mądrzejszego.
- 6 6
-
2018-08-28 06:37
Przecież napisałem, że mierze
Do Rewy rowerem, powrót autobusem. Taki mój zamiar.
- 11 7
-
2018-08-28 06:30
To mierz siły na zamiary
- 12 7
-
2018-08-28 22:54
rowerzysci nie mogą byc dykryminowani... (3)
z wielu ważnych powodów rowerzysta może chcieć i ma prawo podjechać autobusem z rowerem/ dla ludzi bez wyobraźni wymienię jeden powód. mógł właśnie żle się poczuc z powodu zawału..może miał prosić aby karetka zabrała go razem z rowerem? rower to czesto kilka tysiecy złotych..nikomu nie powinien udawadniac dlaczego musi podjechac autobusem bo to chore..w momencie wsiadania do autobusu powinna miec pierwszenstwo matka z wózkiem, ale kiedy rowezysta juz jedzie z waznym biletem nie wolno go wypraszac!!! powinny byc zamontowane zewnętrne bagazniki na rowery i na rozkładzie podane godziny jazdy autobusów z zaznaczeniem tych z bagaznikami..tak jak były kiedys zaznaczone godziny o których jeździ niskopodłogowy dla wózków inwalidzkich
- 2 5
-
2018-08-30 20:08
Bagazniki to jest rozwiazanie zwlaszcza na autobusach ktore jezdza do "gorskich " dzielnic
Witomino ,Pogorze Na przyklad takie Nie mam pojecia jaki jest koszt takiego bagaznika
ale mysle ze warto by pomyslec
https://www.youtube.com/watch?v=Y5_89REqhzI- 0 0
-
2018-08-29 10:05
jak masz zawał
to wzywasz karetkę, a nie dźwigasz rower do autobusu.....co z tobą nie tak?
- 0 0
-
2018-08-29 08:53
Litości
Rowerzysta jedzie autobusem bo miał zawał i musi odwieść rower do domu czyli rower ważniejszy od życia.
Naprawdę nic lepszego nie mogłeś wymyślić ?
Zgodzę się że jak ktoś jedzie to nie powinien być wypraszany bo w końcu zapłacił za przejazd ale rowerzysta w autobusie czy tramwaju w zasadzie nie powinien się pojawiać a z artykułu wynika że to dosyć częste zjawisko.- 1 0
-
2018-08-28 09:25
A jak się dostać rowerem z Obłuża na Morską w okolice szkoły Morskiej? (5)
Objazd Pucką nie wchodzi w grę.
- 7 1
-
2018-08-30 19:13
z Obłuża na Morską
do Akademii Morskiej przez estakadę
- 0 0
-
2018-08-28 11:09
Wiśniewskiego, wiadukt Gdynia Stocznia, ja jeżdzę w ten sposób (2)
- 2 0
-
2018-08-28 12:46
(1)
jeździsz po wiadukcie brawo
- 0 2
-
2018-08-28 13:28
te parę metrów prowadzę, nie spinaj się
- 2 1
-
2018-08-28 11:00
Zakazy dla ciężarówek też istnieją. Dlaczego objazd nie wchodzi w grę?!
- 1 0
-
2018-08-28 07:12
(5)
Zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym to kierowca odpowiada za zamocowanie ładunku . W autobusach miejskich nie ma uchwytów do rowerów gwarantujących bezpieczeństwo innym pasażerom. W rowerze jest wiele elementów ostrych i potencjalnie niebezpiecznych np. kierownica , pedały czy korby . Brudne - łańcuch . Przy hamowaniu może nastąpić uszkodzenie ciała współpasażerów . Reasumując : w moim autobusie rowery nie jeżdżą . Dbam o swój spokój . I żadne Regulaminy nie są w stanie podważyć Ustawy .
p.s w gdańsku powstała nowa , świecka tradycja : wyprowadzanie roweu na spacer jak pieska . Po to by w pracy pochwalić się : dojeżdżam rowerem .- 37 17
-
2018-08-28 07:33
(3)
Zgodnie z prawem jako kierowca tego swojego autobusu masz zapier..... i grzecznie wykonywać polecenia swojego pana. A teraz zamilcz prostaku
- 5 18
-
2018-08-30 11:50
Poziom wypowiedzi świadczy o totalnym prostactwie
.- 0 0
-
2018-08-28 07:41
(1)
Ta wypowiedż dowodzi tego że ty jesteś prostakiem,jak było na wakacjach u rodziny na wsi?
- 14 4
-
2018-08-28 08:56
On jest z blokowiska, o wsi dawno zapomniał
- 2 1
-
2018-08-28 12:40
wózki też mają takie wystające i niebezpieczne elementy
wszystko co wypisujesz, to ostatecznie stek bzdur. A jak ktoś wiezie w reklamówce garnek metalowy ze szklaną pokrywą, to wyprosisz go z autobusu, bo przewozi potencjalnie niebezpieczny przedmiot?
- 4 4
-
2018-08-28 06:16
Super zdjęcie (16)
poglądowe , aż oczy bolą !!!
- 145 8
-
2018-08-28 22:15
Hej (1)
Rolady dwie macie robić co chcę uu uu
- 1 1
-
2018-08-30 09:21
.
Kim jestes
- 0 0
-
2018-08-28 07:39
(4)
Ładniejszych pań nie było?
- 34 10
-
2018-08-28 09:12
(1)
Mi sie podobaja. Szarpalbym.
- 7 10
-
2018-08-29 10:38
koneser
:)
- 2 0
-
2018-08-28 08:34
Pokaż swoje zdjęcie piękny Herkulesie..
- 15 10
-
2018-08-28 08:17
Są ładne i sexi
- 6 21
-
2018-08-29 06:53
odpychające
Cielsko wyhodowane na tanim byle jakim żarciu, bary jak u chłopa, ulizane tłuste włosy spięte w kok, no i legginsy... całkowite przeciwieństwo kobiecości. Do tego jakoś tak wieje patolą na kilometr
- 9 3
-
2018-08-28 08:46
(1)
Leginsy to nie spodnieee! dlaczego niektóre kobiety tego nie rozumieją ?
- 42 2
-
2018-08-28 12:32
Klauzula sumienia
Powinna obowiązywać dla sprzedawców legginsów ;)
A tak na serio, niewiele osób się burzy kiedy to szczupła dziewczyna wciąga legginsy i nosi je jak spodnie.
Ja przestałam je tak nosić jak skończyłam liceum i stwierdziłam, że po prostu nie wypada- 12 1
-
2018-08-28 09:01
ciekawe czy mają tatuaże:)? (1)
- 21 4
-
2018-08-28 09:44
Maja
Maja z celilitu
- 13 5
-
2018-08-28 07:39
Mogli by jakaś fajną mamusie a nie... (1)
A najlepsze będzie jak rowerzysta będzie musiał ustąpić miejsca jakiemuś żulowi z wózkiem, jak przepisy zmienią to ciekawe czy będzie napisane, że wózek z dzieckiem?
- 39 3
-
2018-08-28 08:46
Jakby się trochę przeszły
to oponki byłyby mniej widoczne
- 32 5
-
2018-08-28 08:18
Desperat (1)
Ale jakis desperat sie znalazl i przytuli
- 18 2
-
2018-08-28 08:35
Każda potwora znajdzie amatora..
No może poza Pawłowicz, jeszcze nikt tyle alkoholu nie dał rady wypić..
- 23 2
-
2018-08-28 06:04
Udowodnić, że złapał gumę ???!!! (20)
Komunikacja jest publiczna i nic nie muszę!
Przejazd opłacona cmoknijcie mnie wiecie gdzie!- 150 248
-
2018-08-30 05:38
Opłacony
- 0 0
-
2018-08-29 11:29
Szybko wylecisz z ta peknieta guma i rowerkiem, oj szybko...
- 1 1
-
2018-08-28 09:07
Nauczyłeś się już rozróżniać kolory? (1)
- 4 2
-
2018-08-29 09:17
tak , czyli umiem więcej niż ty ?
- 0 0
-
2018-08-28 07:26
Zapłaciłeś już OC? (8)
cmoknij się sam... w siodełko
- 26 9
-
2018-08-28 08:55
A Ty zapłaciłeś? (7)
Bo 1/3 samochodów w Polsce nie ma OC...
- 3 13
-
2018-08-28 08:59
Taa? Pracujesz w pzu (6)
- 7 3
-
2018-08-28 09:22
Nie, czytam raporty :) (5)
na 28 milionów samochodów w Polsce 10 milionów nie ma OC.
Pomyśl o tym następnym razem, jak będziesz się zastanawiał, czemu tak dużą składkę płacisz...- 3 9
-
2018-08-28 09:51
10mln nie ma OC, bo stoją na cegłach na parkingu o_O (4)
- 4 1
-
2018-08-28 10:07
A niech sobie wiszą w powietrzu (3)
Obowiązek jest, kierowcy się wymigują. Tak zresztą, jak z każdego innego obowiązku narzuconego przez prawo. Ja wiem lepiej, durne przepisy...
- 3 6
-
2018-08-29 09:16
Pol aczki zawsze wszystko wiedzą lepiej a co nakazane tego na pewno nie zrobią bo nie, na przekór ! typowi po laczki
- 0 0
-
2018-08-28 10:55
A nie są durne? (1)
- 1 2
-
2018-08-28 12:04
To dlaczego oczekujesz od innych, że będą przestrzegać?
- 2 1
-
2018-08-28 12:02
(1)
Nie bądź taki kurk# mądry.
Zapraszam do Gda tu byś już w mordę dostał!- 1 11
-
2018-08-28 12:11
Kozak w necie...
- 6 0
-
2018-08-28 09:28
(1)
Nie zapomnij o rajtuzach różowych będziesz bardziej widoczny
- 11 3
-
2018-08-28 11:40
no takie coś możesz napisać
ty prymitywie o mózgu przedszkolaczka
- 1 5
-
2018-08-28 09:14
wiemy wiemy i jak będziesz chcial to będziesz jeżdził po A1 i też masz wszystkich gdzieś a jak będziesz chciał się zes ć do łozka to to zrobisz bo też nikomu nic do tego !
- 10 2
-
2018-08-28 06:58
Bierz zapas.
I wymień po drodze.
- 19 5
-
2018-08-28 06:08
Czytanie ze zrozumieniem trudna sztuka
"Rowerzysta NIE musi..." itd.
- 33 5
-
2018-08-29 13:52
zmanipulowana ankieta
Ankieta jest blednie stworzona, "osoba z wózkiem" to matka z dzieckiem lub osoba niepelnosprawna, a to dwie inne sprawy i dwie inne wagi.
IMHO kolejnosc taka:
- osoba niepelnosprawna bezwzglednie
- kto pierwszy ten lepszy
ale kultura zobowiązuje i rowerzysta powinien nie utrudniac zycia innym bez istotnej koniecznosci, jednak nie powinno byc to regulowane, podobnie jak nie jest regulowane od jakiego wieku pasazer powinien siedziec a do jakiego stać.- 0 2
-
2018-08-28 06:15
jeszcze nie matka (92)
Nie wyobrażam sobie czekać na kolejny autobus
- 71 116
-
2018-08-28 06:20
(19)
To kup auto przyszła matko :)
- 31 26
-
2018-08-28 17:26
(2)
Jest prostsze rozwiązanie - nie miej dzieci. Nie ma takiego obowiązku.
- 3 3
-
2018-08-29 12:44
dobrze że inni ludzie tak nie myślą bo by nie bylo komu na tych rowerach jeździć, poza tym kto będzie łozył na twoją emeryturę ugorze społeczny
- 0 0
-
2018-08-28 17:50
Nie ma też obowiązku posiadania roweru.
- 3 3
-
2018-08-28 09:28
(3)
a ty po ch..j kupoweałeś rower ? żeby go w autobusie wozić ?bo z przystanku do firmy masz 200 m ? no i na spotify trzeba się wykazać ?
- 13 4
-
2018-08-28 14:26
wiesz co to w ogóle jest (2)
spotify? xD
- 4 5
-
2018-08-28 16:05
(1)
Ja tam zawsze odpalam Spotify do jazdy na rowerze, nie wiem, jak Ty xD
- 0 4
-
2018-08-29 12:42
wiesz mi tam aplikacje do życia codziennego nie są potrzebne , jestem wolny od tego i nie muszę wiedzieć ile kalorii spalam cisnąć "2"
- 0 0
-
2018-08-28 14:10
To kup auto rowerzysto (1)
- 3 2
-
2018-08-28 15:08
po co ? kupi i będzie pchać bo do autobusu nie zmieści a przecież auto nie jest do jeżdżenia :D
- 7 2
-
2018-08-28 06:36
Bardzo przytomna rada (5)
Dopóki nie ma się dzieci, to można się bawić w bujanie się komunikacją miejską i pedałowanie dla rozrywki, ale potem sobie człowiek uświadamia, że w imię czego...
- 22 9
-
2018-08-28 12:00
ty sobie uświadomiłeś już
że jesteś d**ilem?
- 2 4
-
2018-08-28 08:58
Jak jedyny czas, który spędzasz z dziećmi (3)
to po 3h w korkach codziennie, to tak, koniecznie kup samochód.
Jeszcze zapomną, jak wyglądasz- 4 7
-
2018-08-28 09:18
Bredzisz (2)
Dzięki przesiadce do samochodu zyskałem przynajmniej godzinę dziennie, a to dla mnie bezcenny czas, który mogę poświęcić dzieciom.
- 12 3
-
2018-08-28 10:21
Czyli wszytko jasne
Nie było Cię stać na mieszkanie w mieście, a teraz wylewasz jad...
- 2 8
-
2018-08-28 10:15
Przesiadce z czego?
Dojeżdżasz z Pucka? Czy może zmyślasz, jak zwykle :)
- 3 7
-
2018-08-28 08:25
To kup e-rower jak nie masz siły jeździć. (1)
- 9 4
-
2018-08-28 09:29
ja chyba kupie sobie z dwa rowery - podobno lepiej się z dwoma jeździ autobusem poza tym umiem tylko jeździć z górki i po płaskim a pod górkę się męcze i strasznie pocę brudzą przy tym lansiarskie obcisłe wdzianko które kupiłem dla lansu tak jak i rower ... buuuuu hahahahahah
- 8 2
-
2018-08-28 06:33
Taa..w ogóle to zmień pracę i weź kredyt
- 21 2
-
2018-08-28 06:21
Ale cięta riposta!
- 11 3
-
2018-08-28 06:19
(29)
Uwa kolejny jest za 30 min!!! Niemowlę ryczy bo jest głodne i ma pełną pieluchę
- 23 24
-
2018-08-28 08:02
Matka (17)
Bierzesz plecak, do niej butle z mlekiem w termosie, słoiczek z jedzeniem, kilka pampersow, chusteczki nawilżane itd. I dopiero z domu wychodzisz. Ciężko pomyśleć? Biedne te wasze dzieci. Rodzice nie przygotowani do roli która muszą pełnić
- 37 17
-
2018-08-28 08:53
Moje dziecko nie pije z butli. I teraz co? Musiałabym (o zgrozo) piersią nakramić!!! (4)
Przy biednych ludziach, których zgorszenie wzięłoby i zabiło!
- 25 7
-
2018-08-28 17:28
(1)
Nie ma się czym gorszyć. Ludzkie ciało jest spoko. Nawet chłop ma sutki.
- 4 2
-
2018-08-29 11:49
Nie jest spoko, trzeba długo gotowac i mocno przyprawiać...
- 0 0
-
2018-08-29 07:35
kup mu piwo to zacznie pic z butli. sprawdzone
- 1 0
-
2018-08-28 09:31
To masz kłopot z głowy. Mniejszy plecak potrzebujesz.
Wystarczy znaleźć ustronie miejsce, dzidzie lekko przysłanić kocykiem lub pieluchą i nie widzę nic w tym gorszącego. Straszne w jakich czasach żyjemy. Każdy roszczeniowy, brak empatii... I na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma
- 16 9
-
2018-08-28 08:24
Rowerzysta. (8)
Bierzesz plecak, do niego klej, łatki, pompka, energetyk, płaszcz przeciwdeszczowy itp. I dopiero wychodzisz na przejażdżkę. Ciężko pomyśleć? Biedne te wasze rowery. Rowerzyści wykorzystują je w innej roli niż powinny pełnić.
- 41 9
-
2018-08-28 10:14
Kierowca (4)
Bierzerz wóz z oponami, zapasowy silnik, spojlery, opony na zmianę warunków i ekipę mechaników. I dopiero wtedy wyjeżdżasz na przejażdżkę. Ciężko pomyśleć? Biedne te wasze samochody. Kierowcy wykorzystują je w innej roli, niż powinny pełnić.
Bo nie ma różnicy między sportem a transportem...- 15 8
-
2018-08-29 11:47
Patrząc na tych ped**arzy nie widzę tu żadnego związku ze sportem...
- 1 0
-
2018-08-28 11:00
Jak się samochód rozkraczy (2)
To zjeżdżam na pobocze, wystawiam trójkąt i dzwonię po assistance. Nie żebym kiedyś musiał, ale jakby co, to w każdej chwili mogę.
- 6 4
-
2018-08-28 12:07
Jak to, samochód wozisz lawetą? (1)
Przecież ma koła, głupi kierowcy mają te samochody dla lansu, a lawetami jeżdżą...
- 7 4
-
2018-08-28 12:25
Woziłbym autobusem
Byłoby taniej, ale niestety nie można.
- 7 3
-
2018-08-28 09:31
jaką rolę pełnią rowery? (2)
- 5 10
-
2018-08-28 09:58
Jeździ się na nich? (1)
- 9 4
-
2018-08-28 10:56
nieeeee wozi autobusem dla lansu , nie widziałeś ? :D
- 13 4
-
2018-08-28 23:35
racja ALE całe to karmienie/przewijanie w plenerze fajne jest latem. A co z jesienią/zimą kiedy (1)
leci Ci na głowę, wiatr hula a Ty czekaj na kolejny autobus, kiedy dziecko ma w pieluszce lub jest głodne albo mu zimno. i nawet jak weźmiesz 2 plecaki ze wszystkim co potrzebne, wydarzy się coś czego nie zakładał ani plan A, ani plan B, ani nawet plan C. To pytam się kulturalnie co proponujesz wtedy?
- 2 0
-
2018-08-29 07:33
a zimą robią się lody
- 0 0
-
2018-08-28 09:25
jasne weź pół domu bo jakiś rowerzysta nie ma siły pedałować i rowerem jeżdzi autobusem
- 15 7
-
2018-08-28 06:36
Co za nieodpowiedzialna matka (4)
Wyjść z dzieckiem przed karmieniem, albo nie nakarmić po drodze ;-)
- 38 20
-
2018-08-28 08:52
Nakarmić piersią?! publicznie? (2)
Toż to zabronione!
- 6 8
-
2018-08-28 14:48
i na rowerze (1)
- 2 2
-
2018-08-29 07:37
w autobusie
- 1 0
-
2018-08-28 07:51
mistrz ciętej riposty!
- 5 5
-
2018-08-28 21:43
to je przewiń i daj butelkę z jedzeniem.można - MOZNA !!!!!!!!!!!!!!
- 0 3
-
2018-08-28 18:04
Hm
A jeśli w autobusie są juz trzy wózki? Kolejny się nie zmieści, trzeba czekać. Przydałyby się angielskie składane wózki.
- 2 1
-
2018-08-28 14:28
maDczyna praktyka (1)
przecież zawsze można wejść do restauracji i przewinąć dzieciaka przy stole, a cycka wyjąć na ławce na środku drogi. to chyba normalne, nie?
- 4 7
-
2018-08-28 15:07
uuu ciężkie miałeś dzieciństwo
- 5 2
-
2018-08-28 07:32
Jak się mieszka na wsi (1)
To kolejny za 30 minut
- 6 12
-
2018-08-28 08:45
Nie mieszkamy na wsi
Argument z du...
- 10 2
-
2018-08-28 06:18
"Madki" ogólnie mają często problem nie tylko z wyobraźnią, ale i kulturą i roszczeniowością (18)
- 92 27
-
2018-08-28 08:31
A tatus z wozkiem? (4)
Czy tatus z wózkiem tez by sie nie wkurzył gdyby do autobusu go nie wpuszczono bo jakis rowerzysta sptacil kondycję albo juz mu sie nie chce?Piszcie konkrety nie tylko o mamusiach bo to slabe.Rowerzysta chcial 2przystanki podjechac a ja z wozkiem musialam dralowac....jacy ludzie taki kraj..
- 23 13
-
2018-08-28 10:04
A jak rowerzysta to 60 letnia kobieta? (3)
Nie ma prawa stracić sił?
- 14 11
-
2018-08-28 10:35
Licz siły na zamiary (2)
- 7 6
-
2018-08-28 12:06
Wolisz ją w samochodzie? (1)
Toczącą się 30km/h środkiem drogi?
Zastanów się, czego chcesz...- 8 5
-
2018-08-29 11:41
Chce, zeby jej wcale nie było, z rowerem, czy w samochodzie, nie potrzebuje jej...
- 1 2
-
2018-08-28 06:20
No tak (8)
Rowerzyści nie mają z tym żadnego problemu, hehe
- 37 24
-
2018-08-28 08:02
Rzeczywiście bardzo roszczeniowy ponieważ wsiedli pierwsi, skasowali bilet ale mają wyjść bo chce wsiąść osoba z dzieckiem. (7)
- 35 18
-
2018-08-28 12:23
(1)
Po co wsiadają do autobusu skoro wyszli pojeździć rowerem? A zajmuja dużo miejsca i często mają nawet w du*** to że na przystanku czeka osoba na wózku inwalidzkim !
- 16 7
-
2018-08-28 13:42
bo teraz taklie czasy że każdy zna swoje prawa a nikt nie zna obowiązków i zasad przyzwoitości i dobrych manier ... no ale jak teraz społeczeństwo/nowe pokolenia wychowuje smartfon ... to skąd oni mogą wiedzieć jak się między ludźmi zachować , ludzie to przeszkody na chodnikach które automatycznie się mija gapiąc się w ekranik
- 10 1
-
2018-08-28 08:13
Rowerzysta + rower to jedna osoba, matka + wózek to dwie. (4)
- 19 8
-
2018-08-28 09:07
to wywalajmy ludzi jadących autobusem z dużym bagażem (2)
przecież też zajmują przestrzeń dwóch osób
- 23 5
-
2018-08-28 10:55
wywalmy gryubasów bo zajmują dwa miejsca - autobusy są by wozić rowerzystów
- 13 8
-
2018-08-28 09:56
Za duży bagaż się płaci bilet, za rower i wózek nie.
- 9 3
-
2018-08-28 08:56
Zaraz, to czemu to przestaje działać, kiedy sznurek samochodów z 10 kierowcami
Blokuje autobus z setką na pokładzie?
- 11 6
-
2018-08-28 07:28
„Matka siedzi z tyłu”..... (1)
- 13 2
-
2018-08-28 09:03
sprawdź
czy nie ksiądz
- 6 3
-
2018-08-28 07:16
To akurat problem większości naszego społeczeństwa a nie tylko określonej grupy. Wystarczy poczytać tutaj te wszystkie wpisy. Albo wyjść na miasto :)
- 16 2
-
2018-08-28 06:20
Madki może tak. Ale prawdziwe matki nie zawsze!
- 17 8
-
2018-08-28 08:22
(5)
no oczywiście ze nie, bo w Gdyni odjeżdżają co godzinę;/ Najlepiej się wparować nawet trzecim z kolei wozkiem mimo ze nie ma miejsca bo takie akcje już tez widziałam;/ te mamusie z wozkami to często egoistki. Obym kiedy już zostane matką nie była taka jak one
- 26 16
-
2018-08-28 11:02
(1)
i jak miasto dostosowane jest dla wózków i jacy ludzie są "życzliwi" wszystko zobaczysz ... dla niektórych ludzi posiadanie jak oni to mówią bachora jest gorsze niż dżuma... sami się z jajka wylęgli
- 4 7
-
2018-08-28 20:06
Tyle życzliwości ile sami dajecie rodzice.
Oprocz was są jeszcze inni, np inwalidzi, osoby starsze czy nawet młodsze o kulach. Oni też potrzebują wsparcia. Młodzi rodzice myślą tylko o sobie, są tylko biorcami. Od siebie nie dają nic. Może w zamian chociaż życzliwy uśmiech, brak wyzwisk wobec seniorow.
- 2 1
-
2018-08-28 08:59
To się jeszcze zdziwisz (2)
do czego matka dla dziecka jest zdolna
- 13 9
-
2018-08-28 12:22
potrafi zniszczyć nawet ojca dziecka (1)
- 12 1
-
2018-08-28 12:59
jak ojcie top pi..a a nie facet
- 2 4
-
2018-08-28 16:34
Nie moja wina ze masz tak ograniczona wyobraźnie
- 1 4
-
2018-08-28 07:37
Jak Cie stać na dziecko (12)
To powinnaś mieć tez auto. Jak Cie nie stać na auto to nie rób dziecka. Najłatwiej wyjść z roszczeniami, prawda?
- 24 26
-
2018-08-28 08:27
Jak Cię stać na rower (3)
To powinieneś mieć na taxi. Jak Cię nie stać na taxi to nie kupuj roweru. Najłatwiej wyjść z roszczeniami, prawda?
- 14 9
-
2018-08-28 10:23
Taxi nie wozi rowerów (2)
A szkoda, przydałoby się parę razy po wypadach na Smolną :)
- 5 4
-
2018-08-28 12:21
wożą (1)
dzwonisz i mówisz, że potrzebujesz takiego, co rower weźmie
- 5 2
-
2018-08-28 13:01
dzień dobry chcialbym pojeżdzić na rowerze taksówką :) ... hahahhaa
- 6 3
-
2018-08-28 07:48
Jak cię stać na rower (6)
To po cholerę ci autobus?
- 31 8
-
2018-08-28 08:59
Jak Cię stać na samochód (5)
To po cholerę Ci pociąg w eurotunelu? Po co Ci prom do Szwecji? Po co Ci parkingi pod lotniskiem?
Jedź samochodem!- 10 16
-
2018-08-28 09:33
(4)
hahahahah ale porównanie sęk w tym że drogę którą robi autobus możesz przejechać rowerem tylko... może za mało sił, poprostu jesteś promenadowym lanserem rowerowym ... niestety drogę którą odbywa samolot albo prom ciężko przebyć rowerem :)
- 8 7
-
2018-08-28 10:18
Niby dlaczego? (3)
Ludzie latają na trasach, które da się przejechać samochodem, i pływają na Bałtyku, który da się objechać. Za mało sił? Czy jesteś promenadowym lanserem w starym BMW?
- 6 6
-
2018-08-28 10:59
(2)
jak nie masz siły jeżdzić to nie kupuj roweru - bez roweru łatwiej się chodzi , jeździ komunikacją czy SKM - skoro ty go nosisz ze sobą .a nie jeździsz.. znajdź sobie może coś mniejszego do noszenia... bmw ... dla Turasów
- 8 6
-
2018-08-28 12:09
(1)
jak nie masz siły jeździć to nie kupuj samochodu - bez samochodu łatwiej się lata, pływa promem, czy jeździ lawetą - skoro ty go nosisz ze sobą .a nie jeździsz.. znajdź sobie może coś mniejszego do noszenia...
- 4 5
-
2018-08-28 13:00
samochodu jeszcze nikt w autobusie nie przewoził ale patrząc na takich jak ty nie długo nam czekać ... pewnie pieszych na pasach też nie przepuszczasz bo masz trypla na podeszwie i boli jak ham,ujesz co nie ??
- 3 3
-
2018-08-28 12:27
I mówi to kobieta? Jestem poruszony bezmyślnością Pani....Oli.
- 5 3
-
2018-08-28 12:33
Do jeszcze nie matki (1)
A może trzeba by trochę pochodzić a nie to d*psko tylko wozić jeszcze nie matka a już się martwi na zapas. Niebędzie problemu z nadwagą
- 9 5
-
2018-08-28 12:58
odezwał się ten co rower kupił do wożenia go w autobusie
- 5 5
-
2018-08-28 12:01
To po co z domu wychodzic? Nie lepiej taksowka?
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.