• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ułatwienia dla rowerzystów na ul. Morskiej

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Rowerzyści na przejściu w tym miejscu to codzienność

Pasy ruchu oraz nowa wyspa na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni mają pomóc rowerzystom w swobodnym i bezpiecznym przejeździe przez skrzyżowanie z Morską. Trwa poszukiwanie wykonawcy prac.



Czy jeździsz rowerem po przejściach dla pieszych?

Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Morskiej w Gdyni to newralgiczne miejsce, gdzie rowerzyści - z braku innej możliwości - zmuszeni są do ryzykownego wjazdu pod rozpędzone samochody lub łamania przepisów i jazdy po przejściu. W tej lokalizacji droga rowerowa wzdłuż Morskiej kończy się na chodniku przed skrzyżowaniem i tylko niektórzy jadą dalej jezdnią.

Urzędnicy z ZDiZ chcą, by do końca roku sytuacja uległa zmianie i proponują rozwiązanie mające zapewnić cyklistom bezpieczeństwo.

  • Obecnie droga rowerowa w miejscu planowanych prac urywa się.
  • Obecnie droga rowerowa w miejscu planowanych prac urywa się.

Przetarg ogłoszony



Ogłoszono przetarg na przebudowę skrzyżowania, która ma umożliwić swobodny przejazd z ul. Warszawskiej na drogę rowerową wzdłuż ul. Morskiej przy torach kolejowych. Z kolei jadący od strony Grabówka będą mogli przejechać na drugą stronę Morskiej bez konieczności przeprowadzania roweru na jednym z wcześniejszych przejść dla pieszych.

Gdynia chce zmienić złe nawyki rowerzystów


Ci, którzy chcą jechać jezdnią w kierunku centrum, będą mogli to robić dalej, bo droga rowerowa po lewej stronie prowadzi tylko do dworca SKM.

W ramach prac powstanie wyspa rozdzielcza wlotu ul. Warszawskiej oraz przejazd dla rowerzystów w poprzek ulicy Morskiej, kierujący ich na drogę przy torach.

Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów

Zmiany do końca roku



- Warto zaznaczyć, że będzie to przejazd wyłącznie dla ruchu rowerowego z obowiązkową sygnalizacją świetlną, co zagwarantuje bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Spór o dojazd do bloku przy ul. Morskiej


Na oferty urzędnicy czekają do 19 sierpnia. Wybrany wykonawca będzie miał 70 dni na wykonanie prac.

Przypomnijmy, że na Morskiej w 2020 roku ma powstać nowe przejście naziemne przez ul. Morską na wysokości ul. Denhoffa zobacz na mapie Gdyni. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne". Projekt zdobył w 2018 roku uznanie mieszkańców głosujących w budżecie obywatelskim i dzięki temu zostanie zrealizowany.

Nowe przejście dla pieszych przez Morską w Gdyni

Miejsca

Opinie (241) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejne utrudnienie dla (3)

    kierowców pojazdów z napędem silnikowym. Wszystkie pojazdy skręcające z ul.Morskiej w ul.Warszawską-mając "zielone" światło-przyzwyczajeni są do tego, że ewentualną przeszkodą może być tylko pieszy na przejściu dla pieszych zaraz za skrzyżowaniem czyli z 10 metrów od skrzyżowania-- a w sytuacji jak nikogo nie ma-/a często nikogo nie ma na przejściu- bo urząd pracy prawie w upadłości likwidacyjnej-( bezrobocia prawie nie ma)- to normalnie po wykonaniu skrętu w prawo bez większego zwalniania jadą spokojnie w górę ul.Warszawskiej. Teraz -Uwaga-na nadjeżdżający rower od razu z prawej !-jeszcze daleeeeeko-przed przejściem. Będzie się działo....w miejscu ze dwa trzy metry wcześniej- gdzie jest 468/

    • 13 6

    • zgadzam się, rozpędzone rowery jadące przez to skrzyżowanie na wprost to kiepski pomysł (1)

      A rowery jadące obecnie po przejściu, mimo łamania przepisów, to dla mnie jako kierowcy nie problem. Bo mam dobrą widoczność i nie znikają mi w martwym polu.

      • 0 2

      • Ja mam wzmocniony grill z przodu, wiec to dla mnie tez nie problem..

        • 0 0

    • Jeden z objawów samochodozy:

      stwarzanie zagrożenia dla zdrowia i życia legalnie jadących rowerzystów jest 'utrudnieniem dla kierowców'

      • 4 2

  • Na filmiku ewidentnie widzimy (4)

    jak towarzystwo łamie przepisy prawa o ruchu drogowym. Rower w takiej sytuacji należy przeprowadzić. A co by się stało gdyby "rowerek" przeprowadzono by te z 10-15 metrów na własnych odnóżach ???? Co by się stało takiego (???)-bo powstało by jakieś wielkie opóżnienie "????

    • 24 13

    • To by ich te ciasne majty na pol przeciely..

      • 0 0

    • (2)

      A co by się stało gdybyś jechał przepisowo 50/h.

      • 11 1

      • (1)

        Jeżdżę, poważnie. I co, teraz gdy o tym wiesz, zdejmierz swoje uprate p*psko z siodełka I przeprowadzisz rower przez przejście zgodnie z przepisami??

        • 2 2

        • Daj pan spokoj, przepukliny chlopiec dostanie od przepychania rowerka.

          • 2 0

  • Rowery w Gdyni to ostatnio (4)

    są b.niebezpiecznym środkiem transportu w stosunku do pieszych,a o kierowcach pojazdów to już nie wspomnę. W Gdyni zapanowała chyba jakaś psychoza rowerowa bo już bezkarność i bezmyślność rowerowych kaskaderów osiągnęła apogeum. Jeżdżą jak wariaci i to b.szybko. Często jadą równolegle w tzw.trójce> gdzie wtedy nie mieszczą się na ścieżce rowerowej-jadą jak na "legalu" całą szerokością chodnika nawet tego bez ścieżki,a wąskiego nawet dla pieszych. Nie zwalniają przy wiatach przystankowych. Pełna moc na pedały i naprzód.. Wielokrotnie byłem świadkiem jak piesi w różnych sytuacjach musieli wykonywać gwałtowne uniki lub odskoki aby uniknąć najechania lub potrącenia przez kolejnego bezmózga. To samo przy manewrach -ścieżka rowerowa-chodnik-ulica(jezdnia) bez względu czy coś jedzie czy nie. i**otyzm totalny zapanował i koniec. Czas to chyba zdecydowanie ograniczać,a nie lansować i promować to bezmyślne towarzycho poprzez przywileje i ograniczenia dla innych.

    • 28 6

    • W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa pieszego należy pilnie wzywać Straż Miejską/Policję (2)

      może to ktoś uznać za donosicielstwo, ale jeśli rowerzysta nie dostanie mandatu, to się nie nauczy manier na drodze i logicznego myślenia.

      • 2 2

      • tylko jak go dogonić? Auto przynajmniej ma numery, które można spisać a ped**arz jest bezkarny. (1)

        • 1 2

        • Kij w szprychy, kop od boku i juz zatrzymany.

          • 0 0

    • I w koncu ktorys w lampe wylapie od pieszego i bedzie zdziwiony jak sowa..

      • 0 0

  • Tylko rowerzyści??? (21)

    A kiedy coś dla kierowców, np tunel pod ulica Pucka??

    • 94 28

    • A mało to miasto podporządkowane jest blachosmrodziarzom? (8)

      Staruszki gania się jak szczury tunelami bez windy czy pochylni bo zebra ze światłami uniemożliwi zasuwanko na jezdni. Bo jak to tak panisko w pasacie miałoby cokolwiek przepuszczać? Niestety taka roszczeniowa postawa wielu osób to efekt wieloletniej polityki planistycznej. A weź spróbuj zrobić coś, by się w tym mieście normalnie żyło i niech kierowcy wyczują, że może im się to nie spodobać. Chryste, nawiązaniem to martyrologii narodu Polskiego nie będzie końca! Niestety wygoda uzależnia, ale sorry, to Wasz problem. Skończyło się dogadzanie kosztem innych.

      • 12 12

      • (2)

        Ty chyba nigdy nie byłeś na Puckiej, tam nawet pieszy nie ma jak przejść przez ciągle zamknięty szlaban

        • 3 1

        • Pieszy zawsze przejdzie.

          • 0 0

        • ale on się domaga tunelu tylko dla kierowców

          • 1 0

      • Wez sie rąbnij w leb..

        • 0 0

      • drogi sa finansowane z podatku w paliwie (3)

        czas opodatkowac pieszych i pedelarzy!:)

        • 10 18

        • co tam opodatkować pieszych i ped**arzy

          akurat o wiele lepsze będzie biczowanie takich durniów jak ty

          • 4 2

        • poczytaj sobie trochę o podatkach i ich podziale z budżetu państwa. co jest finansowane dochodami własnymi JST a co z budzetu

          • 6 0

        • nie te w mieście

          • 10 0

    • infrastrukturę drogową i uliczną w mieście tworzy się dla ludzi

      a nie wyłącznie dla kierowców. Tak się robi w każdym razie w dobrze zarządzanych miastach.

      • 0 0

    • Poszukaj! (2)

      Temat Puckiej już został ogłoszony.

      • 5 7

      • obietnice przedwyborcze, i tylko tyle!

        • 1 1

      • ale on się domaga tunelu tylko dla kierowców

        • 2 2

    • Jak ktoś kiedyś tłumaczył, tam są złoża ultra twardej ziemi i nie da się przez nią przekopać.

      • 3 2

    • Będzie tunel dla rowerzystów : szer 150 cm, zmiennokierunkowy. Pieszym wstęp wzbroniony.

      • 4 1

    • Rower (3)

      Kiedy szczur zajmie się infrastruktura drogową np. dziurawa i polatana hutnicza a nie tworzeniem dróg rowerowych kosztem pasa ruchu dla samochodów ul. Janka Wiśniewskiego i inne !!

      • 5 8

      • w którym miejscu zabrali Ci Janka Wiśniewskiego? (2)

        Tam jeden pas powinien być zabrany na buspas, w jednym autobusie zmieści się 100osób vs jeden ksiaże w swoim samochodzie. I korki by się skonczyły.

        • 9 2

        • chcesz to sie bujaj w tłoku na zaszczanym fotelu

          ze smrodem czosnku po kebsie i potem spod pach

          • 4 7

        • chodzi mu pewnie o ten odcinek od dworca do tego chodnika po którym rowery jeżdżą, by kierowcy mogli pojechać kilkaset metrów 70/h, by zwolnić do zaraz zwolnić do 40 na odcinku z wjazdem na stację, serwisu opon i iluś tam wjazdów na posesje, które mają pokonywać rowerzyści w ramach niwelacji i tego, co zrobiono dla dobra, wygody i bezpieczeństwa rowerzystów oczywiście.
          Urzędnicy są mega nieodpowiedzialni.

          • 6 0

    • (1)

      Nie da się wykopać tunelu pędzlem i farbą. Da się?

      • 25 1

      • Gdynia powinna zakupić zaczarowany ołówek.

        • 13 2

  • A czy z legendarnym już słupkiem w drodze rowerowej coś będzie zrobione? (9)

    • 70 15

    • Beda go malowac, bo juz poobijany.

      • 0 0

    • (1)

      Zostanie poszerzony.

      • 3 0

      • będzie taki motylek do niego dospawany

        żeby wyłapać kolano rowerzysty

        • 4 1

    • będzie zrobione jak tylko Janusze przestaną jeździć po chodniku swoimi stalowymi rumakami.

      • 3 3

    • Nie, musi być śmierć, ofiara z życia złożona pod stopy boskiego urzędnika

      wtedy może będzie jakaś dyskusja jak z tego wybrnąć.

      • 6 1

    • To jest pomnik głupoty autorstwa Łucyka więc zostanie

      • 8 3

    • Wstawia drugi taki odblaskowy taki amerykanski

      • 2 0

    • Tak, podobno UM ma zakupić okulary dla rowerzystów.

      • 11 5

    • Postęp

      Daj zarobic na wypadkach. Fajne odszkodowanie można wyrwać

      • 9 3

  • Najpierw to.... (17)

    Nauczyć pseudo rowerzystów przepisów,obowiązkowe OC,oznakowany pojazd ! Zobaczymy czy wtedy będą tak szarżować po chodnikach ! Bo teraz to jest jakaś paranoja w Gdyni !

    • 120 62

    • Nie tylko (2)

      Problem nie dotyczy tylko Gdyni. Kiedyś jakiś zbiór baranów wymyślił i uchwalił, że osoba która ukończy 18 lat może jeździć rowerem po ulicy. To miało rozwiązać problem braku ścieżek rowerowych. Ktoś uznał, że kierowca musi przejść szczegółowy egzamin z przepisów rowerowych natomiast rowerzysta dostaję "nagłego olśnienia" i już wszystko wie. W pierwszej kolejności należy przywrócić karty rowerowe. Kto nie ma karty rowerowej ten nie jeździ rowerem.

      • 0 1

      • napisał ktoś, dla kogo zdanie egzaminu na prawo jazdy było szczytem osiągnięć intelektualnych (1)

        Przepisy prawa o ruchu drogowym potrzebne rowerzystom są do ogarnięcia przez 10 letnie dzieci po kursie na kartę rowerową. Co roku otrzymują ją dziesiątki tysięcy uczniów naszych szkół.

        • 0 0

        • Ale nie jest to dokument po egzaminie panstwowym, jak na prawo jazdy.

          • 0 0

    • Kiedyś (6)

      były karty rowerowe i bez tego ani rusz po drogach publicznych. Uczono przepisów ruchu drogowego w szkołach. Sam taką maiłem:-) Wystarczała ona do kierowania motorynką, której posiadaczem po Wigrach 2 w roku 84. byłem. Uczyć, uczyć, uczyć.

      • 16 8

      • rowerzysta nikogo na pasach nie zabije !!! (4)

        a codziennie na każdym gdyńskim skrzyżowaniu można przyłapać i mandatem dowalić co najmniej jednego kierowcę - jak nie kilkuset takich pot.morderców - jadących na tzw późnym żółtym....
        a wystarczy kilkanaście kamer - bo tylko na samych mandatach za "późne żółte" - miasto zarabiało by po 10'000zł Dziennie!!!

        • 13 4

        • W domu sobie kamery wstaw, konfidencie..

          • 0 0

        • (1)

          ale statystyki, są czymś poparte?

          • 1 4

          • statystyki są oparte o badania

            nie muszą być poza nimi poparte czymkolwiek

            • 0 0

        • Tzw. późne żółte to było kiedyś. Teraz na topie jest wczesne czerwone.

          • 5 0

      • w szkołach nadal są lekcje wychowania komunikacyjnego w ramach różnych przedmiotów

        w wielu szkołach prowadzone są kursy na kartę rowerową. W dobrze zarządzanych miastach kursy rowerowe i "karty" - zaświadczenia o ukończeniu kursu są tylko potwierdzeniem poziomu kompetencji, a nie warunkiem dopuszczającym do ruchu po ulicach. Wyobraź sobie, że rygoryzm w stosowaniu przepisów nie jest jedyną ani najlepszą drogą poprawy bezpieczeństwa ruchu niezmotoryzowanych.

        • 1 2

    • i kamizelki odblaskowe dla tych co chcą się poruszać po jezdni (4)

      niech przynajmniej będą widoczni skoro nie mają stref zgniotu czy poduszek powietrznych

      • 20 9

      • nie chcą, a jezdnia jest zasadniczo przeznaczona dla ruchu rowerzystów (3)

        i to na tych zasadach jakie akurat obowiązują w przepisach.
        Rowerzyści chcą, by odbierać prawa jazdy motopsycholom, którzy mają problem z rowerem na jezdni.

        • 8 3

        • odbierać prawa jazdy motopsycholom lekceważącym limity prędkości (1)

          chcą nie tylko rowerzyści, ale również nasi prawodawcy. To nie jest jedyny sposób dyscyplinowania kierowców, chociaż niektorzy twierdzą, że powinien być traktowany jako główny. Lepiej działa odpowiednie ksztaltowanie infrastruktury, nie powinna ona prowokować do szybkiej jazdy po mieście.

          • 0 0

          • Nie ty mi prawko wydales, nie ty bedziesz odbieral.

            • 0 0

        • masz rację! Zróbmy drogę rowerową na Obwodnicy! A co tam! Niech motopsychole

          mają za swoje!

          • 0 3

    • Klima (1)

      I obowiązkowa klima w rowerach. I pasy!

      • 7 0

      • I trójkąt ostrzegawczy.

        • 4 0

  • Dlaczego wyrzuca się ciężkie pieniądze na takie coś? (28)

    Nikt. Dosłownie nikt po tym nie będzie jeździł.

    • 70 111

    • (11)

      Mylisz się. W końcu będzie można bezpiecznie dojechać do Śródmieścia. Obecnie wymaga to sporo odwagi żeby zrobić to zgodnie z przepisami czyli jezdnią.

      • 26 4

      • (10)

        Jak boisz się jechać jezdnia to przesiadka do komunikacji miejskiej. Nikt nie zmusza Cie do jazdy rowerem. Ci na skuterach też mają mieć swoje pasy bo boją się jechać obok samochodów??

        • 10 30

        • (5)

          To raczej kierowców jeżdżacych jak wariaci powinno się pozbawiać prawa jazdy i wysyłać do komunikacji miejskiej. Bo jak dokładnie w tym miejscu kierowca ciężarówki specjalnie zepchnął mnie z jezdni, bo wg niego rowerzysta powinien jechać po pasach, to coś człowiek miał z czerepem. A zapewniam, takich spotyka się co drugi-trzeci przejazd...

          • 13 3

          • dlatego od lat proponuję ideę (3)

            każdy kto dostarczy Policji filmik z kimś łamiącym przepisy
            otrzyma do kieszeni - połowę mandatu jaki policja tamtemu wlepi
            .
            a gwarantuje, że w ciągu jednego roku ilość piratów drogowych spadnie o 90%
            ----------------------------------------------------

            • 10 2

            • Ty co? Urodzony konfident? Zdjecia, filmy i juz donosic? Nie wroze dlugiego zywota, kanalio..

              • 0 0

            • (1)

              Liczba piratow, nie ilość. Ty powinienes dostac do kieszeni słownik poprawnej polszczyzny.

              • 1 5

              • Akurat niepoliczalność nie wygląda źle w kontekście nieobliczalności i w zestawieniu z kryterium ilościowym wyrażonym w %.

                • 2 0

          • Jakbys tam sie nie pchal, nikt by cie nie spychal. Po cos tam jechal?

            • 0 0

        • Jazda rowerem po wielu ulicach to prawie samobójstwo.

          Sam chętnie jeżdżę po bocznych ulicach, ale na przelotówkę w życiu rowerem nie wjadę. Nie chcę zginąć albo zostać kaleką.

          • 2 0

        • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce, która w świetle polskiego prawa

          ma obowiązek poruszania się po jezdni, jeśli chce dojechać np. rowerem do szkoły w ramach akcji Rowerowy Maj.

          • 4 0

        • (1)

          Ja się akurat nie boję i najczęściej jeżdżę jezdnią pomiędzy samochodami (ku uciesze kierowców), bo szkoda mi czasu na ciągłe przejeżdżanie z jednej strony drogi na drugą. Ale żeby jadąc Morską i skręcić w ul. Podjazd trzeba zmienić dwa razy pas na krótkim odcinku. Kierowcy raczej jadą tam więcej niż 50 km/h. Zwłaszcza ci co kontynuują podróż ul. Śląską.

          • 3 0

          • możesz tak robić i jest to zgodne z prawem

            Niemniej mam wrażenie, że gdy skończą, nadużywając prawa, będą chcieli zmieść cię z jezdni zakazem ruchu rowerów, gdyż to przecież dla ciebie stworzyli infrastrukturę, byś jechał 3x dłużej i został wyłączony z ruchu.
            Tak działa w Polsce system kłamstw!

            • 1 1

    • (12)

      Znowu coś dla bicyklow. A kiedy dla kierowców???
      Jakaś masakra!!!! Czy urzędnicy mają jakąś propozycję???

      • 15 38

      • Dla kierowców jest mnóstwo inwestycji (9)

        Tylko tego nie zauważasz bo przyjmujesz to za oczywistość że buduje się nowe drogi i skrzyżowania i naprawia istniejące.

        • 13 6

        • Bo to jest oczywista oczywistosc.

          • 0 0

        • (7)

          Wam się buduje. Ale wy i tak zapitalacie po chodnikach, przejściach, drogach nawet jak macie ścieżki. Dramat!!!!

          • 11 17

          • Nie "nam", bo nam na drogach nie było źle (4)

            "Buduje" się, bo podjęto zobowiązania związane z legislacją europejską.
            A że ona wynika z innych uwarunkowań i innych możliwości, nikogo nie obchodzi.
            Urzędnik bezrefleksyjnie to wykona, wskaźnik dostarczy i ch*j!

            • 2 1

            • kto ci dał prawo wypowiadania się w imieniu rowerzystów? (3)

              infrastrukturę dla rowerów powinno się tworzyć dla mieszkańców, chcących korzystać z roweru z poczuciem bezpieczeństwa. Mieszkańcy, którzy się definiują jako "rowerzyści" sobie poradzą (i sobie radzą) bez tej specjalnie dla nich jakoby tworzonej infrastruktury, którą sam zresztą krytykujesz.

              • 1 1

              • nie wypowiadam sie "w imieniu" a w odniesieniu do formy wypowiedzi poprzednika (1)

                Poczucie bezpieczeństrwa wynika z poczucia wartości i umiejętności. Czasem jest przytępione brawurą lub złą oceną. A na pewno, nieznajomością zasad ruchu drogowego. Celowo nie używam słowa "przepisów". Nie twierdzę, że na jezdni można czuć sie komfortowo ale nie w obecności tam rowerzystów tkwi problem. Ono tkwi w bezhołowiu legislacyjnym i urbanistycznym.
                Dla "naszego" dobra stawia sie znaki zakazu na estakadzie (gdzie czułem się całkiem spoko) czy przed wiślanym tunelem. I jak przypuszczasz, tylko totalny brak alternatywy powoduje, że nie ma ich na Węźle Pokoju Tak jak tunel trochę rozumiem (wiry powietrzne w zamkniętej przestrzeni), tak ograniczanie ruchu rowerów w miejscach ruchu miejskiego (50km/h) jest próba unikania odpowiedzialności za tę "dyktę i pażdzierze", którą jest nasza urbanistyka miejska. Tak jak dziurę w jezdni "naprawia" się ograniczeniem prędkości...

                • 0 1

              • ograniczenie prędkości jest zbyt rzadko stosowane

                i jeszce rzadziej przestrzegane przez kierujących samochodami w naszych miastach. Stąd brak poczucia bezpieczeństwa wśród osób, które może i chciałyby kkorzystać z roweru, ale nie decydują się na taki krok nawet wtedy, gdy mają cel niezbyt odlegly od swojego miejsca zamieszkania. W warunkach niedorozwoju komunikacji publicznej wsiadają w samochody, a całe miasto równo zmierza w ślepą uliczkę niezrównowazonego rozwoju.

                • 0 0

              • Oni sami sobie nadają to prawo

                i odbierają ci prawo do komunikacji, przymuszając do jazdy w warunkach piaskownicy z dziećmi, słupkami na drodze, gdzie twoja uwaga skierowana na ewentualność kolizji na przejeździe doprowadzi cię do np. kalectwa. Przy okazji sprawiając komunikację rowerem nieznośną i trudną.

                • 1 2

          • Infrastruktura rowerowa nie powstaje dla rowerzystów, a dla i z powodu kierowców.. (1)

            Jest to wyłącznie propaganda i skutek wydawania praw jazdy coraz większym ułomom psychoruchowym.

            • 7 3

            • nie zgodzę się z Tobą - ona powstaje jedynie dlatego, że to nośny, europejski temat

              Przy którym można się trochę "pogrzać".
              Przecież urzędnikom mieszkańcy do niczego nie są potrzebni. Spokojnie znajdują powody do dobrej zabawy we własnym gronie. Są im potrzebne jedynie nasze podatki.
              Za które zbudują rogatki na Grabówku i Kolibkach i odseparują się w utopijnym "centrum".

              • 1 1

      • Dla takich kierowców jak Ty proponuję (1)

        wizytę u lekarza od głowy.

        • 26 12

        • A dla rowerakow proponuje dodatkowe kolka po bokach, jak tak sie boja jezdzic...

          • 0 0

    • Zobacz filmik.

      • 1 2

    • ja będę

      • 6 0

    • Chyba ze zbyt dużą łatwością przychodzi ci stwierdzenie "nikt"

      • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo się cieszę z wszelkich inwestycji, ale trzeba zadbać o bezpieczeństwo przechodniów (16)

    Rowery na każym chodniku, tak jakby każdy chodnik był ścieżką rowerową. Zero wyczucia i pomyślunku ze strony kierujacych. Gdzie są służby, które powinny wlepiać mandaty? Mieszkam w centrum i nikogo nie widzę, nadal jest tak samo. Przez to Sródmieście jest niebezpieczne.

    • 39 28

    • O co ci chodzi czlowieku (1)

      Widzisz jak jezdza nasi super kierowcy sam sobie chodz po tych trasach dla rowerow na ulicy prostaku jeden

      • 0 0

      • Nie chcesz, to pedaluj po lesie, badz wokol bloku.

        • 0 0

    • Proszę zwrócić uwagę, że ścieżka rowerowa kończy się na chodniku. (3)

      Gdyby geniusze chociaż pociągnęli ją parę metrów dalej, można by legalnie przejeżdżać z jezdni. Takie rozwiązania są w Gdyni codziennością, można albo przejechać te parę metrów nielegalnie, albo co chwila zsiadać z roweru.

      Analogicznie, jeżeli jedziesz samochodem, czy spodoba ci się rozwiązanie zmuszające do wyjścia z samochodu i przepchnięcia kawałek w miejscu, gdzie droga na krótkim odcinku się urywa?

      • 8 0

      • Droga sie nigdy nie urywa, za to rowerowe nie powinnybistniec. Co to za rowerowa propaganda od kilku lat? Pogielo was do reszty?

        • 0 0

      • żadna infrastruktura, która nie kończy się bezkolizyjnym przyłączniem do ruchu, nigdy nie powinna być legalna i oddana do użytku (1)

        Takie właśnie obłędy doprowadzają do olewania przepisów, skoro sami zarządcy ruchu kpią sobie z prawa i skutków swoich decyzji.

        • 5 0

        • To nie jest olewanie przepisów. Jeśli DDR brakuje ciągłości, rowerzysta nie jest zobowiązany do korzystania z niej

          • 1 0

    • ha ha (4)

      A widzisz ile d**ili chodzi po ścieżkach rowerowych ???
      Nawet mamusie z wózkami bo jest lepszy asfalt i lepiej się pcha ...
      gdy dzwonisz dzwonkiem , albo krzyczysz z daleka jeszcze opryskliwie reagują ,
      wpuszczają dzieci na rowerkach biegowych lub na hulajnogach - żałość ....
      Więc co tu dużo mówić - powinniśmy szanować się na wzajem...Nie tylko rowerzyści są winni ...

      • 13 7

      • Po to jest sciezka, zeby dziecko sie tam uczylo jezdzic, a nie, zebys tam sobie wyscigi urzadzala, pedalaro w za ciasnym kasku.

        • 0 2

      • Przypominam, że pierweszeństwo pieszych na obu rodzajach dróg rowerowych i pieszych (2)

        obowiązuje na podstawie art.33 pord " Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."
        Żaden inny przepis tego faktu nie zmienia nawet dla drogi rowerowej i pieszej z wyznaczoną częścią dla ruchu rowerów i pieszych.
        Takie mamy prawo!
        Wynika z tego, że pierwszeństwo rowerzysty na tym asfalcie jest jedynie domniemaniem, bo nawet asfalt obok chodnika nie jest drogą rowerową.

        • 5 8

        • Droga dla rowerów / droga dla pieszych i rowerów to są dwa zupełnie różne byty. I na tej pierwszej pieszy może przebywać w ściśle określonych warunkach (tak samo jak rowerzysta na chodniku) i nie ma tam absolutnie żadnego pierwszeństwa. A ten drugi byt jest po prostu bez sensu. Albo dopuszczamy znakiem ruch rowerowy na chodniku (bo jak słusznie piszesz, można sobie malowac linie dowolnie i to nic nie znaczy) albo malujemy pas rowerowy.

          • 1 2

        • Możecie oczywiście minusować, ale jestem kierowcą i rowerzystą

          a mam powody, by twierdzić, że w tej interpretacji się nie mylę.
          Napiszę tylko, że to jest tylko jeden, bo są inne powody, dla których rowerzyści chcący bezpiecznie się przemieszczać nie chcą korzystać nawet z tych asfaltów wytyczonych obok chodników.
          Dodam też, że ta konstrukcja fikcyjnych zapisów jest celowym zamydleniem nierozwiązywalnej sytuacji.

          • 5 2

    • po chodniku na ul.Chylońskiej (2)

      śmigają rowerzyści, hulajnogi a pieszy gdzie ma podziać

      • 5 5

      • Chcesz wierzyć lub nie, ale przyczyną stałą tej sytuacji są kierowcy i ich aspiracje (1)

        oraz traktowanie ruchu rowerowego jako coś niepożądanego w świecie motoidiotów.
        I żeby nie było, sam jestem kierowcą, ale nie motoidiotą.

        • 18 2

        • Cykloglupki takie niewinne?

          • 0 0

    • Aż w końcu jakiś dostanie w kły i się zdziwi!

      • 1 2

    • zero wyczucia i pomyślunku ze strony ...

      kierujących samochodami chciałeś napisać? Demonizowanie zagrożenia tworzonego przez tolerowanie ruchu rowerów po chodnikach i przejściach dla pieszych to typowe dla zarażonych samochodozą odwracanie uwagi od rzeczywistych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu. W Polsce co roku na przejściach dla pieszych ginie lub odnosi obrażenia wielu mieszkańców. Są oni ofiarami nieodpowiedzialnie jeżdżących kierowców. Niektórzy z nich są sprawcami wypadków na chodnikach i drogach dla rowerów. Nieodpowiedzialna jazda niektórych rowerzystów może i jest źródłem braku poczucia bezpieczeństwa w niektórych wypadkach, ale nie jest źródłem żadnego realnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu. Sami rowerzyści jeśli jeżdżą bez wyobraźni, to sami są często pierwszymi ofiarami własnego zachowania.

      • 7 0

  • pierwsze skojarzenie:

    dostawili słupów na środku śmieszki rowerowej?

    • 0 0

  • gdynia nie moje miasto ! Mieszkaniec. To miasto urzędu m.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum