• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rusza przebudowa ul. Stryjskiej

Patryk Szczerba
27 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przebudowa ruszy w poniedziałek i potrwa około miesiąca. Przebudowa ruszy w poniedziałek i potrwa około miesiąca.

W poniedziałek drogowcy z firmy MTM pojawią się na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i rozpoczną wyznaczanie pasów dla rowerów. Urzędnicy zapewniają, że utrudnień dla kierowców tym razem nie będzie, ale na problemy mogą natknąć się piesi.



Czy po przebudowie ul. Stryjskiej rowerzyści będą mogli czuć się bezpieczniej?

Wyznaczenie pasów dla cyklistów na wiadukcie w ciągu ulicy Stryjskiej to jeden ze zwycięskich projektów pierwszej edycji budżetu obywatelskiego w Redłowie. Ma ułatwić bezpieczną jazdę chcącym dostać się do al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Do tej pory rowerzyści chcący pozostać w zgodzie z przepisami powinni wjeżdżać na ulicę. W wielu jednak zwyciężał strach. Próbowali przedostać się wąskim chodnikiem, przeszkadzając pieszym wychodzącym lub zmierzającym do kolejki SKM.

Inwestycja początkowo miała być gotowa do końca 2014 roku. Tuż po rozstrzygnięciu okazało się, że pomysł wymaga bardziej szczegółowych analiz, uzgodnień i dodatkowego projektowania. Zdecydowano ostatecznie o powiązaniu istniejącej drogi rowerowej przy Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni ze skrzyżowaniem z ul. Stryjską, a kwota z 39 tys. zł planowanych w projekcie BO wzrosła do 274,5 tys. zł. Tyle miasto zapłaci firmie MTM za wykonanie wszystkich prac budowlanych. Do tego trzeba doliczyć 13 tys. zł, które trzeba było zapłacić projektantowi.

Oprócz pasów na jezdni pojawi się m.in. nowe oznakowanie i sygnalizatory dla cyklistów. Wymieniona zostanie także nawierzchnia ramp do przejść dla pieszych na płyty z wypustkami.

Czytaj też: Jesienią łatwiejsza jazda rowerem w okolicach SKM Redłowo

- Dzięki temu unikniemy powstania kilkunastometrowej, irytującej przerwy w ciągłości trasy. W trakcie kilkumiesięcznych konsultacji, jedynie Komendant Miejski Policji w Gdyni wyrażał swoje negatywne stanowisko dla projektu. W jego opinii rozwiązanie to "wpłynie negatywnie na płynność i przepustowość ruchu". Śmiertelnym zagrożeniem miały też być istniejące przystanki autobusowe nieopodal SKM Redłowo - tłumaczy Jakub Furkal, pomysłodawca utworzenia pasów rowerowych na ul. Stryjskiej.
Według zapewnień urzędników prace nie powinny wpłynąć na płynność ruchu samochodowego na wiadukcie, bowiem będą prowadzone w głównej mierze na chodnikach.

- Jedyną uciążliwością dla zmotoryzowanych może być czas, gdy będą malowane pasy na jezdni, ale to nie powinno zająć długiego czasu. Na utrudnienia powinni przygotować za to piesi, którzy będą musieli przystosować się do nowej organizacji ruchu - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zgodnie z umową prace mają zakończyć się 4 listopada.

Opinie (122) 5 zablokowanych

  • 280 tys za to co zrobili ??!!

    Wow! Tak sie robi kasiorke u nas. 100m wymalowania pasow w kazda strone i po 10m sciezki rowerowej po kazdej stronie przejscia dla pieszych. Nie mowcie, ze tego nie widzicie szara maso lol
    Jedyny efekt to zakorkowanie Luzyckiej i Malokackiej w dol.

    • 2 0

  • Żeby PiS to wszystko sfrezował i przestał budować ścieżki rowerowe

    Kosztem dróg. Jarku, ratuj przed pedałującymi terrorystami! Zakaz pedałowania na jezdni! Jezdnia dla pojazdów samochodowych!

    • 1 0

  • winda na peron skm Redłowo (1)

    czy to prawda, że jeszcze w br. zostanie zamontowana winda na peron skm Redłowo ?

    • 6 1

    • Nie, to nieprawda

      • 0 0

  • Nareszcie zmusi to tą roszczeniową grupę do jazdy przy krawężniku. (1)

    Ale zawsze znajdzie się obcisłogaci ze skorupką na swoim orzeszku, który będzie jechał po jezdni dla samochodów wzdłuż wyznaczonej drogi dla rowerów - "bo może"

    • 11 8

    • Jezdnia dla samochodów

      Coś takiego nie istnieje. A już na pewno nie w tamtym miejscu. Po jezdniach mogą poruszać się też dostawczaki, autobusy, rowery, motocykle, straż pożarna itd.

      • 0 0

  • Z zróbcie kuźwa w końcu lewoskręt ze Zwycięstwa w tą Stryjską z kierunku Gdańska, bo szlak trafia (13)

    krowy staną na środku lewego pasa, zamiast zgodnie z przepisami zjechać do krawędzi, na drugim pasie bus albo trolejbus i korek się robi !!! To samo skrzyżowanie dalej - w lewo do PPNT, są asy skręcające w lewo, które nie staną równolegle do linii, bo miejsca tam na to dosyć i wystają na pół pasa lewego i też się nie da jechać !!!!!

    • 78 8

    • korek się robi z nadmiaru samochodów (10)

      dodawanie pasów do skrętu w lewo utrudnia życie pieszym próbującym przejść na drugą stronę jezdni

      • 8 23

      • jeździj se tym pdałowcem a mnie zostaw w spokoju, Ja będę autem, jestem niesprawny, mam pracę (2)

        do której muszę dojechać, nie dwie godziny (zmiany "na lepsze" w trójmiejskiej komunikacji - więcej przesiadek i wydłużenie czasów dojazdu) ale max 20 min, (kręgosłup chory), muszę z dzieckiem do lekarza jechać, taszczyć zakupów też nie mogę zbytnio, Spadaj do piaskownicy misie ustawiać wg swojej niedojrzałej teorii pedałowania.

        • 6 9

        • Ta już to widzę

          jak musisz codziennie przez kilka lat z dzieckiem do lekarza jeździć. To naczelny argument leni przyspawanych do samochodów. Aha, jeszcze dodaj do tego zawożenie, oczywiście codziennie, chorej matki do szpitala; taszczenie zakupów już odhaczone :)

          • 0 0

        • Daj spokój

          skończy chłopak gimnazjum, znajdzie robotę i od razu mu się optyka zmieni

          • 2 2

      • chodzisz po lewoskrętach? na czerwonym? ciekawe. Dorośnij. Lewoskręty są aktywne tylko wtedy, kiedy piesi już przeszli (3)

        • 11 2

        • jak na jezdni dobuduje się lewoskręt lub prawoskręt (poszerzenie blisko skrzyżowania) (2)

          to piesi będą mieli dłuższą drogę do przejścia.
          czy to naprawdę jest takie trudne do zrozumienia?

          Zauważ, że piesi są potrącani lub nawet giną na chodnikach lub przechodząc na zielonym świetle: poczytaj statystyki. Nasz piękny kraj przoduje w statystykach ofiar ruchu drogowego wśród pieszych.

          Pamiętaj o zrozumieniu sensu nowych przepisów: niedługo pieszy będzie miał prawo przechodzić nawet na czerwonym świetle, a jadąc samochodem potrącając go w takiej sytuacji nie pozostaniesz bezkarny.

          • 2 3

          • Nie zrozumiałeś sensu nowych przepisów (1)

            ale to nie dziwne - pedalarskie gimby nie rozumio

            • 1 2

            • popieprzeni puszkarze tym bardziej

              • 1 2

      • Korki, to się robią z powodu głupoty. (2)

        Niektórych kierujących.

        Są też i opinie z durnymi argumentami.

        • 16 1

        • jak nie jesteś empatyczny, to traktujesz spokojne argumenty za durne (1)

          samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście.

          Jeśli tej prostej prawdy nie zrozumiesz, będziesz przez wiele lat tkwił w korkach, które sam tworzysz i wszyscy myślący tak jak ty. Po kilku latach dojdą problemy zdrowotne, a miasto będzie cię obciążać coraz większymi podatkami na budowę i utrzymanie kolejnych elementów przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

          • 2 2

          • Bardziej bym się martwił

            kosztami leczenia twojego przewymiarowanego mózgu. Duże obciążenie dla NFZ

            • 0 3

    • Hej! (1)

      Niektóre skrzyżowania w Gdyni pamiętają czasy 15 samochodów na całe miasto.Między innymi właśnie to! RONDA są potrzebne od dawna.

      • 6 7

      • Spokojnie

        Rondo na skrzyżowaniu Podjazd / 10 Lutego / Dworcowa to w czasie ostatnich wyborów miała być "kwestia tygodni". Co prawda szczurowaci nie dodali dyplomatycznie, ilu tygodni, a przecież każdy kolejny rok liczy ich sobie 52 z hakiem.

        • 2 1

  • w końcu - tam jest wystarczająco szeroko dla dwóch autobusów i dwóch rowerzystów (3)

    • 7 11

    • rowery do gazu..tj na złom, pedalarze obcisłogacie do skm-ek. Drogi dla rowerów - tak, ale z sensem (2)

      i wtedy walę w ryja każdego pedalarza, który będzie udawał fit ekologa i jechał jezdnią jak jest ścieżka. (a sznurek aut smrodzi za nim pyr pyr brum brum na 1 biegu - brawo ty! bo jedno auto nie smrodzi a ty - oddychasz świeżutką spalinką pro zdrowotnie na serce).
      Za przeskakiwanie z jezdni na chodnik, i odwrotnie, jak czerwone dla pieszych i jazdę po przejściu dla pieszych (trzeba zsiąść, przejść z prędkością normalnego pieszego, go można mieć kuku) - soczysty kop w zad!

      • 4 9

      • Nigdy nie przyjechałeś na czerwonym? A co z limitem predkosci, zawsze jeździsz 50 w miescie i ani km wiecej. Jak rowerzysta łamie zasady o ktorych piszesz to ryzykuje swoje zdrowie i zycie. Kierowca samochodu igra z życiem postronnych.

        • 1 0

      • gimnazjaliści... mają taką fantazję

        • 1 1

  • Budżet Obywatelski (2)

    pajac coś wymyśli kilka osób zagłosuje a męczą się tysiące ! głupia demokracja

    • 8 7

    • (1)

      Na pasy rowerowe zagłosowało 418 osób - ot, te Twoje "kilka".
      Jak nie jesteś pajacem to wymyśl coś lepszego i poddaj pod głosowanie.

      • 2 0

      • przymusowa eutanazja dla 418 osób !

        • 0 1

  • Stryjska i Łowicka (1)

    Na Łowickiej czerwona DDR. Dojeżdżamy do ronda ze Stryjską i mamy świeżo po remoncie asfalt ciemny, chyba granatowy. Dlaczego raz jest tak a raz siak? Naprawdę to jest takie trudne, trzymać się czerwonego koloru dróg dla rowerów? Ciekawe w jakim to kolorze wyznaczą pasy.

    • 13 0

    • Nie Łowickiej tylko Łużyckiej

      Łowicka jest na Małym Kacku i łączy Olkuską z Wielkopolską. Łowicka byłaby dobrym rozwiązaniem dla jeżdżących z Karwin czy Wlk Kacka do centrum gdyby połączyć ją od Olkuskiej za torami kolejowymi z ul Olimpijską gdzie urywa się DDR. Ale to teren PKP - NIE DA SIĘ !

      • 1 0

  • Po co ?! (1)

    Robi się ścieżki dla rowerów pasy a te muły i tak jeżdżą po ulicy. Więc jaki jest sens tych inwestycji dla rowerzystów. Ale czego wymagać od ludzi którzy uważają że wygrają zderzenie z autem.

    • 3 4

    • czego wymagać od ludzi, którzy próbują na siłę zderzyć się z rowerzystą

      • 0 0

  • to ma być przebudowa? (3)

    śmiechu warte. Trudno się dziwić, że inwestorzy uciekają z Gdyni, skoro takie jest tempo rozwoju infrastruktury i jego rozmach. Ech, moje miasto, żal patrzeć, jak bardzo staje się zaściankowe.

    • 16 1

    • Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem (2)

      To jest projekt z Budżetu Obywatelskiego, który ma w budżecie ok. 100 tys. zł na dzielnicę. Mozna za to zrobić jakieś usprawnienia, naprawy. Co Ty chcesz za takie pieniądze przebudowywać? Lotnisko?

      • 0 0

      • no to podaj jakąś aktualną dużą inwestycję drogową w Gdyni nie z budżetu obywatelskiego (1)

        • 1 0

        • A kto powiedział, że liczba i skala inwestycji wyłącznie drogowych definiuje rozwój miasta? Idąc tym tokiem rozumowania, Moskwa powinna być dla nas niedoścignionym wzorem do naśladowania ze swoimi 11-pasmowymi drogami w centrum miasta. Uwaga - zakorkowanymi drogami. Kiedy wreszcie zrozumiemy, że poszerzanie dróg jedynie przyciąga kolejne samochody i wcale nie udrażnia miast. W takim Amsterdamie i Kopenhadze już dawno to zrozumieli.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum