Gdynia policzy i przepyta rowerzystów
W blisko 50 miejscach w Gdyni w maju zostanie zbadane natężenie ruchu rowerowego. Wyniki zostaną wykorzystane nie tylko przy planowaniu siatki połączeń, ale będą też uzupełnieniem podobnych badań wśród pieszych i pasażerów ZKM.
Badanie przez pytanie
Gdy wieloma "twardymi" inwestycjami pochwalić się trudno, co rusz pojawiają się inne zachęty, jak np. startujący w kwietniu konkurs "Do pracy jadę rowerem" czy europejska rywalizacja rowerzystów mierzona za pomocą aplikacji. W tym roku dołączy do nich badanie natężenia ruchu, które zostanie przeprowadzone w maju w blisko 50 punktach w mieście.
Czytaj też: Gdynia chce zmieniać Morską dla rowerzystów
Pieniądze, jak w przypadku chociażby projektu Civitas Dynamo, wykłada Unia Europejska, więc z magistratu płyną sygnały, że można tylko zyskać.
Tym razem chodzi o projekt Flow, do którego Gdynia przystąpiła w maju 2015 roku. Cel w największym skrócie można określić jako próbę zwiększenia komfortu pieszych i rowerzystów na drodze.
Badanie było już prowadzone raz jesienią, ale wiosną ma dać dużo bardziej wymierne wyniki.
By dobrze zaplanować
- Chcemy docelowo uzyskać wirtualny model ruchu rowerowego na wzór podobnego, który został stworzony dla ruchu samochodowego w ramach Civitas Dynamo - wyjaśnia Rafał Studziński z ZDiZ Gdynia.
Oprócz obserwacji ruchu rowerowego, w poszczególnych punktach pojawią się również ankieterzy, którzy zadadzą cyklistom proste pytania o wiek, charakter podróży oraz jej trasę. W tym również będą ujęte dane z ośmiu urządzeń zliczających automatycznie ruch rowerowy w Gdyni. Wyniki mają zostać dołączone do podobnych prowadzonych wśród pieszych oraz badań wypełnianych przez pasażerów ZKM.
Niestety trudno będzie o to, by całość miała bezpośrednie przełożenie na szybką budowę konkretnych tras rowerowych. Projekt, podobnie jak w przypadku Civitas Dynamo, tego nie zakłada. Jak przekonują urzędnicy, może okazać się jednak bardzo pomocny w przyszłości podczas planowania w Gdyni sieci dróg rowerowych, w momencie zmian ruchu drogowego w poszczególnych częściach Gdyni.
Miejsca
Opinie (398) 2 zablokowane
-
2016-03-29 15:29
Nietrafiony pomysł na 3 maja. (4)
Mieszkam na tej ulicy i nigdy, od czasu wydzielenia kontrpasa dla rowerów nie widziałem na nim rowerzysty. Za to codziennie widuję korki po zabraniu pasa do skrętu w lewo. Wiem co mówię bo ciągle wyglądam przez okno.
- 30 8
-
2016-03-29 15:38
(1)
no to chyba jasny komunikat - przesiądź się na rower nie będziesz stał w korku
myślenie nie BOLI- 5 8
-
2016-03-29 15:52
Nie mam ani roweru ani samochodu. Mieszkam na 3 maja.
Ale osobiście i tak wolę samochody. Jeszcze mi się nie zdarzyło aby któryś przedzierał się chodnikiem jak to ma miejsce w przypadku grubasów w obcisłych gaciach na rowerach.
Dajmy na to dzisiaj. Idę sobie 10 lutego i rozmawiam z Niunią przez telefon a tu nagle grubas w gaciach na rowerze od tyłu trąca mój łokieć. Dobrze że mam mocny chwyt. Inaczej potłukłby mojego IPhona. Jak mu krzyknąłem - Gdzie jedziesz gruby kiju? To się nawet nie zatrzymał tylko obdzwonił jakąś staruszkę co mu drogi nie ustąpiła.- 5 5
-
2016-03-29 17:59
Przejechałem już tam z ponad 10 razy. I nie zapominaj - była zima, i oznakowanie
ma być poprawione.
- 3 4
-
2016-03-30 14:04
Rowerzysta na kontrpasie
Ja kiedyś widziałem. Nieżywego.
- 2 2
-
2016-03-29 15:37
to skandal
Kolejny idiotyzm za unijne pieniądze. Gdynia podejmuje się każdego nawet najgłupszego projektu byle tylko dotacja Unijna byla.... przez to Gdynia jest jak wydmuszka - w rzeczywistości pusta i bezużyteczna...
- 25 1
-
2016-03-29 15:41
kasę tylko wydają a jak coś robią to g. do kwadratu
jak niepotrzebne estakady za miliony wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego albo nieprzejezdne ścieżki rowerowe ze żwirku ciągnące się od granicy z Sopotem wzdłuż morza. Dekle z UM
- 16 1
-
2016-03-29 15:47
Brak wyobraźni (7)
Nie wiem czy tylko dotyczy to rowerzystów ale ich brak wyobraźni jest widoczny.
Niedawno widzialem dwoch rowerzystów jadacych ul. Chwarznienską w okolicach Sokółki gdzie ulica jest wąska, zniszczona i pośrodku linia ciągła. Nie ma mozliwości wyprzedzenia a w kazdej chwili mogą sie przewrócić bo pełno dziur w jezdni. Nie byłbym zdziwiony sytuacją gdyby nie obok równolegle do jezdni istnieje super scieżka rowerowa wybudowana duzym nakładem i teraz jest pytanie po co?- 14 6
-
2016-03-29 17:14
jaki brak wyobrazni,,, tak jest bo pedalarze sa ponad wszystko. (4)
- 2 6
-
2016-03-29 17:17
Rowerzystom brak wyobraźni, a tobie brak kultury (3)
- 1 3
-
2016-03-29 19:49
ale im brak i wyobraźni i kultury co wielokrotnie tutaj i na filmikach udowodnili (2)
więc po co społeczeństwo ma dźwigać koszty
dla kilku chamów- 2 3
-
2016-03-29 22:19
99.9% filmików w sieci to gwiazdy za kółkiem nie rowerzysci (1)
- 1 1
-
2016-03-30 10:09
99.9% rowerzystów na filmach i wypowiadających się tutaj to terrorystyczne chamonarcyzy
a kierowców mamy takich około 20%
więc widzisz jakie środowisko bierzesz w obronę- 1 0
-
2016-03-29 17:24
wybudowana dużym nakładem bez drobnego udogodnienia
wjazdu na nią. Pierwsze miejsce (jadąc od Fregatowej), gdzie można bez ryzykowania wywrotki (lub wykonania cyrkowych sztuczek albo łamania prawa - ciągła to zakaz zatrzymania) zjechać na DDR to przejazd między ulicami Merkurego i Amona. A w międzyczasie są przecież dwa ronda, na których rowerzysta może się pojawić na dowolnym wlocie! Niestety, infrastruktura jest projektowana na odwal i potem są takie sytuacje.
- 5 0
-
2016-03-30 09:10
A no Polskie prawo
Jest to szlak rowerowo pieszy na którym i tak pieszy na tej ścieżce rowerowej ma pierwszeństwo
- 0 1
-
2016-03-29 15:50
gdynia ma tylko juz finanse na pytania i sondaze w zapzyjaznionych agencjach gdzie jeszcze mozna wyrwac cos na boku
- 10 1
-
2016-03-29 15:53
Unia daje? Kolejny mit i kit (3)
Unia rozdziela. Gdyby dawali ze swoich, to nie byłoby tak durnych projektów. Dla lewactwa chore projekty są ważniejsze, niż tworzenie nowych miejsc pracy.
- 12 8
-
2016-03-29 17:57
Prawuś ! Wypociłeś swoją bełkotliwą "opinię" ?
- 4 1
-
2016-03-29 17:58
Święta racja
Projekt dofinansowany musi być nieopłacalny. To wiedzą managerowie dużych firm państwowych od dawna.
Czyli im glupiej, tym lepiej. Dlatego np DDR nie może być zbudowany z sensem, bo wtedy miasto musiałoby samo za to zapłacić.Proste?- 1 3
-
2016-04-28 19:41
gallux!!!
tesknilismy!!!!
- 0 0
-
2016-03-29 15:55
STOP rowerom.
Idę sobie 10 lutego i rozmawiam z Niunią przez telefon a tu nagle grubas w gaciach na rowerze od tyłu trąca mój łokieć. Dobrze że mam mocny chwyt. Inaczej potłukłby mojego IPhona. Jak mu krzyknąłem - Gdzie jedziesz gruba świnio? To się nawet nie zatrzymał tylko obdzwonił jakąś staruszkę co mu drogi nie ustąpiła.
- 24 7
-
2016-03-29 15:58
W Gdyni drogi rowerowe są robione tylko na pokaz (4)
Idę o zakład, że Szczurek wolałby wybudować jakąś mega estakadę rowerową "najlepszą" w Polsce ale o długości np 500 m niż 15 km zwykłych dróg rowerowych za tą samą kasę.
W tym mieście przy inwestycjach nie liczy się codzienna użyteczność dla mieszkańców tylko efekt PRowy. Nie ważne, że coś nie potrzebne ale jak napiszą o nas dzięki temu we wszystkich gazetach to budujemy..- 26 3
-
2016-03-29 16:15
To nie dotyczy wyłącznie Gdyni, (1)
ale właściwie każdego samorządu w Polsce. Przecież w całej Polsce wycina się drzewa na placach, pokrywa polbrukiem i na miejsce wyciętych drzew stawia się donice z krzewami obok ławek z chromowanymi poręczami. I wtedy wszyscy się cieszą, gazety piszą, że jest schludnie i nowocześnie. Jak coś się buduje to z rozmachem, żeby broń Boże, za dużo zieleni nie zostało. Podobnie jest z infrastrukturą rowerową. Ale nie jest to sprawa Gdyni, lecz całej Polski
- 4 4
-
2016-03-29 19:50
zatem rąbać Polskę
do samego końca
- 3 2
-
2016-03-29 16:33
Roz.... mnie tym. Wyjedz gdzies do cywilizacji I zobacz infrastructure drogowa a pozniej wroc do nas to sie zalamiesz. Nie wspomne o jakosci. To tak jak Holek w tej reklamie polskich klockow hamulcowych, efekt calkiem przeciwny.
- 1 1
-
2016-03-29 20:31
Dokładnie!!!
Tak to właśnie wygląda w Gdyni, niestety :(
- 1 2
-
2016-03-29 16:09
Obowiazkowa karta rowerowa (1)
- 14 4
-
2016-03-29 22:21
i obowiązkowe testy dla kierowców co roku
- 3 0
-
2016-03-29 16:10
Budjemy drugie Chiny (zamiast Drugjej Japonii czy Irlandii) (20)
Co to jest za pytanie ? Środek transportu ? Rower to transport dla biedoty trzeciego świata , jeśli chodzi o rekreacje / turystykę OK ale nie w smogu miasta .
- 15 16
-
2016-03-29 16:19
Dla ciebie gościu rower to transport dla biedoty (10)
a dla mnie środkiem transportu ŚWIADOMEGO WYBORU, a za biednego się nie uważam. W Chinach, gwoli ścisłości, rower odchodzi do przeszłości. Na razie jest fascynacja korkami i smogiem.
- 7 10
-
2016-03-29 18:09
Coz kazdy ma swoje dziwactwa
- 5 2
-
2016-03-29 18:12
Wiec jestes wsteczniakiem (7)
I hamulcem postepu. Cale szczescie takie dziwolagi naleza do rzadkosci. Pewnie nosisz obcisle gacie i nie masz dziewczyny. Jestes zwyklym frustratem
- 5 7
-
2016-03-29 19:42
za poprzedniej władzy postęp liczono w ilości dymiących kominów (6)
teraz w ilości dymiących rur wydechowych...
- 2 5
-
2016-03-29 20:27
I jedna i druga metoda nienajgorsza (5)
- 4 1
-
2016-03-29 20:55
(4)
obejrzyj sobie Japonię na streetwiew
zdziwisz sie, ale rowery dominują- 1 3
-
2016-03-29 21:42
I co z tego? (3)
- 1 1
-
2016-03-30 01:24
(2)
to że kłamiesz
nic nowego- 1 2
-
2016-03-30 09:04
(1)
zobacz Tokyo:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Modal_share
samochody o wiele mniej popularne od rowerów i komunikacji publicznej
w ogóle, uzywanie argumentow wydlubanych z nosa pozwala łatwo wykryć analfabetę- 1 2
-
2016-03-30 10:15
gdzie Tokio i Japonia a gdzie Polska i Trójmiasto
Tokio jest płaskie
i ma populację ponad 13mln,
koniec wywodu- 1 1
-
2016-03-30 19:41
Kiedyś to było w ChRL cudownie
Kanapę - na ramie, teściową - na ramie, prosiaka - na ramie. A teraz przesiedli się do własnych czterech kółek i pedalarze mogą zrobić badania terenowe, czy lepiej im było wtedy czy teraz. Wyniki będą no, tego, "zaskakujące".
- 0 1
-
2016-03-29 17:55
Masz coś do stopy życiowej Holendrów i Duńczyków, liderów jazdy rowerem ? (5)
Ty w swoim autku budujesz dobrobyt w PL ? Jakoś go nie widać. I trudno zawsze zwalać to tylko na polityków.
- 3 8
-
2016-03-29 18:16
Mam (4)
Oni są tak ze**ani ze strachu, że nawet Abdeslama nie przesłuchali porządnie, bo był zmęczony. Reszta terrorystów miała czas pokasować sobie wszystko z kompów i komórek i są czyści.
Masz rację Wojciechu. Odbiło im tak w krajach starej unii, że potrafią już tylko wypisywać nowe procedury i jeździć na rowerach.
A Ty niewolniku Wojciechu, musisz na ten burdel pracować. W Brukseli, gdzie większość zatrudnionych płaci 50% podatku, ludzie boją się wychodzić z domu, a policja nie ma prawa wejść do domu terrorysty po 22. Jesteś żałosnym gościem. Jeździj dalej na rowerku po cudownych ścieżkach i tyraj na dewiantów.- 5 5
-
2016-03-29 19:51
głąb (3)
- 2 5
-
2016-03-29 20:06
błąd to twoje myślenie, albo twoja dysfunkcja (2)
za który zapłacisz "mój panie", jak płacą naiwni obywatele Brukseli i Paryża. A jutro sobie sprawdzę twoje dane, żeby nie było wątpliwości i sąd przyśle ci niebawem pozew o znieważenie.Szukaj poradni na dysleksję.
- 6 4
-
2016-03-29 21:00
zadbaj o ortografię, MikrySofciu, bo oczy bolą
- 3 2
-
2016-03-30 10:16
tak tak, wy zwierzęta już tak macie
dlatego wy jecie pod stołem
- 0 3
-
2016-03-29 22:23
dania niemcy holandia cała skandynawia to biedota 3 swiata?
acha
- 4 2
-
2016-03-30 09:13
a kto produkuje smog? (1)
po co pozwalać (takim jak ty) smrodzić, jak można mieć czyste miasto?
- 1 0
-
2016-03-30 09:13
producenci rowerow produkuja smierdzace gazy i spaliny z kominow
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.