• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia połączy swoje drogi rowerowe

Michał Sielski
12 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W przyszłym roku ta droga zostanie przedłużona, a znak zdjęty. W przyszłym roku ta droga zostanie przedłużona, a znak zdjęty.

Dwie ważne "dziury" w gdyńskich drogach dla rowerzystów znikną w przyszłym roku. Właśnie zaczęło się projektowanie odcinków, które mają połączyć istniejące już trasy. - W tym roku projekt, w przyszłym budowa - zapowiada Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.



Czy wprowadzenie ruchu rowerzystów na drogi dla samochodów to dobry pomysł?

Na razie trwa projektowanie tras. Dokumentację projektowo-kosztorysową dla przedsięwzięcia pod nazwą "Budowa ścieżek rowerowych wraz z odwodnieniem, oświetleniem i przebudową kolidującej infrastruktury technicznej" wykonuje Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które zaoferowało wykonanie zamówienia za 93.357 zł brutto.

Czytaj także: Połączone drogi rowerowe przy al. Zwycięstwa.

Planiści projektują połączenie odcinka od kontrapasu na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni do Węzła Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni. Wreszcie będzie też można bez problemu podróżować w Orłowie. Na ul. Orłowskiej między nowym odcinkiem wykonanym przez Invest Komfort zobacz na mapie Gdyni a tym, który już wcześniej istniał, także powstanie nowy odcinek drogi dla rowerzystów.

- W tym roku projektujemy, a w przyszłym ruszamy z pracami budowlanymi - zapowiada Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej. - To łatanie dwóch ważnych "dziur", które obniżały komfort podróży rowerem po Gdyni - dodaje.

Co ciekawe, w Orłowie podróż rowerzystów nie będzie w całości przebiegała po drodze rowerowej. Ze względu na ograniczenia terenowe, od parkingu przy ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni pojadą już oni jezdnią wraz z samochodami.

- Ruch jest tam niewielki, więc jeśli wszyscy będą przestrzegać przepisów, to nie będzie najmniejszego problemu. To dobre miejsce na to, by rowerzyści i kierowcy samochodów uczyli się, że są równoprawnymi użytkownikami dróg - zauważa Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (175) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Bajzel w tej Gdyni mają jak cholera,nie maja ścieżek rowerowych ale jest lotnisko to niech fruwają.

    • 5 2

    • Szczura wina leb mu sie starzeje to i nie kontroluje juz wszystkiego jak kiedys
      a pozatem kompleks wiekszego gdanska mu d*pe sciska

      • 3 2

    • a żebyś wiedział

      w Czechach ju z wymyślili "rowerowy helikopter" wiec lotnisko będzie miało w tym sens

      • 1 0

  • szczur a czemu ty zapier...alasz po gdyni swoim monstrum vw tourage 3.0 v6 i psujesz klimat w gdyni do tego przyczyniasz sie do korkow a ludzi traktujesz jak plebs i kazesz im zapierd...lac na rowerach a sam szczurza d*pe wozisz w luksusach fraje...ejeden
    gdynia cie rozliczy juz niedlugo ha..ie

    • 7 5

  • to sa jaja (3)

    Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski to najwiekszy baran jakiego w zyciu spotkalem , przykre ze tacy ludzie maja wladze na pewno to spartoli za co sie wziol ,on ma wogole jakis zawod

    • 13 5

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • To fakt wyjatkowy idio... , ciekawe czy ze swoim szczurkiem po lesie jeszcze biega harcerzyki , jedni graja w pilke a inni harcerze a potem buduja taki skrzyzowania jak po UM tam jest chyba z 10 par swiatel na odcinku 200 m moze chce jakis rekord pobic te inzyniery bo glupoty juz pobili gamonie ale o tym by ruch byl bardziej plynny i zeby odizolowaz ruch pieszy od jezdni to nawet nie mysla bo po co najwyzej ktos zginie

      • 1 1

    • Z zawodu jest dyrektorem.

      • 1 0

  • Ten typek to słynny Alfons Gać - Trzebiatowski w nowej odsłonie!

    • 3 2

  • Kiedy w niebiesko-białej Gdyni choć jedna dłuższa niebieska droga rowerowa? (2)

    Gdynia powinna być przyjazną dla ludzi przestrzenią publiczną z każdej dzielnicy. Na dzisiaj często są wąskie drogi rowerowe jedną stronę pasa, a nie w każdą stronę(jak jeżdżą na nich nieprzepisowo rowerzyści tworząc niebezpieczeństwo i bałagan), na Zwycięstwa koło PPN-T zewnętrznych pasach obecnej jezdni należy tylko dopilnować, aby rowerzyści jeździli zgodnie z wskazaniem strzałki.
    Choć osobiście uważam, że te nie powinny być na poziomie chodnika, tylko na poziomie jezdni, ich powierzchnia powinna być pokryta kolorem ją wyróżniającym w Gdyni widziałbym niebieski lub lazurowy tak jak w Londynie kolorze jasnoniebieskim. Tam gdzie już pobudowano ten ceglasty, który pasuje do gdańskich budowli, ale nie do gdyńskich, który obok np. PPN-T wygląda śmiesznie. Z badań wynika, że po wprowadzeniu szerokich, wygodnych, umożliwiających szybką jazdę ścieżek dużo więcej gdynian używa roweru na co dzień, jeżdżąc nim do pracy. Jest to korzystne zarówno ze względów zdrowotnych, jak i ekologicznych - mniej spalin.
    Na pozostałym obszarze ulicy należy posadzić dodatkowe rzędy drzew i krzewów oraz wykonać zielone place parkingowe i odpoczynkowe publiczne.

    Dobrym rozwiązaniem byłoby utworzenie podziemnych ciągów parkingów i np. warsztatów pod zielenią i zielonymi placami, takie rozwiązanie przyjęto na Polach Elizejskich w Paryżu. W efekcie użytkownicy ulicy nie wiedzą nawet, że pod ciągami zieleni są parkingi, podobnie mogłoby być w Gdyni.

    • 3 7

    • Kosakowo Airport sobie na parking przeróbcie.

      • 0 0

    • Bezstronny

      Jestem pełen podziwu dla działań urzędników gdyńskich w kwestii ścieżek rowerowych. Coś wreszcie się ruszyło. Nadal jest wiele niedoróbek i ścieżek kończących się na przystankach albo urywających się, ale w porównaniu do tego co było to jest niebo, a ziemia. Brawo Twoi urzędnicy

      • 2 0

  • zmuda boze tylko nie wspominajcie o tym gamoniu

    • 5 3

  • ścieżki rowerowe zamienić na miejsca parkingowe (4)

    rowerzyści i tak nie jeżdżą po tych ścieżkach tylko jeżdżą między samochodami zlikwidować ścieżki a dla rowerzystów mandaty i to wysokie!!!

    • 7 7

    • zlikwidować parkingi (3)

      kierowcy i tak ich nie szukają tylko stają na chodnikach i ścieżkach rowerowych.

      • 7 2

      • (2)

        Po pierwsze samochody są ważniejsze od rowerów, po drugie kierowcy płacą ubezpieczenie i podatki za swoje samochody, a rowerzyści nic, to jak miasto buduje ścieżki rowerowe to niech rowerzyści oddają to w mandatach jak nie umieją nawet normalnie jeździć.

        • 2 5

        • co Ty z tym ubezpieczeniem?? (1)

          płacisz OC na fundusz odszkodowawczy, nie na drogi, to raz. Dwa - pisałem już wieloktrotnie, że my też płacimy podatki przeznaczane na infrastrukturę i też się jej domagamy, a jednocześnie nasza infrastruktura kosztuje 1000 razy mniej za tę samą długość.

          • 4 1

          • Ja tak tylko przez frustrację

            Tak na prawdę to ja nie mam radykalnego stosunku do rowerzystów, a wojna samochodowo-rowerowa mnie w gruncie rzeczy śmieszy. To nie znaczy, że nie widzę problemów. Uważam, że te problemy są wyolbrzymiane. Jeżeli zajmuję takie stanowisko w dyskusji na forum to przez wrodzony cynizm i frustrację życiową.

            • 2 0

  • Gdynia - Sopot

    Najbardziej kompromitujące miejsce na trasie Gdynia- Sopot to odcinek Al. Zwycięstwa od ul. Kościelnej do Wielkopolskiej. Zgodnie z przepisami można przejechać ekstremalnie ruchliwą jezdnią, lub pchać rower od salonu Lexusa do przejścia dla pieszych przy Wielkopolskiej. To taki wyjątkowo wyrazisty przykład działania 'Gdyni rowerowej"

    • 9 1

  • Pełnomocnik

    Jaki pełnomocnik takie ścieżki:(
    Pan bezradny się do tego nie nadaje!!!
    Jak może przebiegać ścieżka rowerowa przez przystanek autobusowy np. ul. Działdowska, Mireckiego, Zamenhofa itd. lub wzdłuż parkingu przy ul Morskiej od Estakady do ul. Działdowskiej. Drzwi samochodów otwierają się na ponad połowę ścieżki rowerowej!!!
    Dramat i nie ma się z jakimkolwiek innym miastem porównać infrastrukturą rowerową.
    Panie Szczurek czas na zmiany Pana nocnika ds. rowerów

    • 3 3

  • dan (1)

    ... a na ul.Morskiej to nadal jest tak genialnie namalowana ścieżka że i tak każdy jeździ jak chce? Zamiast zrobić po całej długości z jednej strony to rowerzysta musi zasuwać raz na jedną raz na drugą stronę przez pasy ... i tak każdy jeździ jak mu się podoba bo przełażenie kilka razy przez pasy nie ma sensu ...

    • 10 0

    • najlepsze są i tak znaki

      ginące w koronach drzew, zasłonięte innymi znakami. Skąd rowerzysta ma wiedzieć, że obok biegnie ścieżka, zwłaszcza, jeżeli brak na niej znaków poziomych? Widziałem już zbyt dużo czerwonych chodników.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum