• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: pasy dla rowerzystów przy Urzędzie Miasta

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na wysokości skweru Plymouth można już jechać pasem rowerowym.
  • Na początku drogi rowerowej na al. Piłsudskiego rowerzyści będą "spotykali się" z pieszymi.
  • Zlikwidowano strzałkę dla jadących w prawo z ul. Świętojańskiej w al. Piłsudskiego.
  • Na zbudowanej wyspie przy UM pojawił się kolejny sygnalizator.

Pasy rowerowe na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, nowy cykl sygnalizacji na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni to zmiany, które zaszły w ostatnich dniach w centrum Gdyni. Kierowcy nie są do nich przekonani, za to urzędnicy przekonują, że są potrzebne, by rowerzyści mogli bezpiecznie i swobodnie tędy przejechać.



Przypomnijmy:

  1. Zmiany dla rowerzystów w okolicach Urzędu Miasta zaczęły się przed wakacjami. Wtedy zaczęto prace przy wymianie nawierzchni na drodze rowerowej na ul. Piłsudskiego, których wartość to 750 tys. zł.
  2. Pod koniec lipca skończyły się też roboty przy bulwarze, gdzie w okolicach parkingu powstała m.in. wyspa do przejazdu, której - jak tłumaczą urzędnicy - nie można mylić z rondem.
  3. Wymalowano też pasy łączące bulwar z istniejącą drogą rowerową wzdłuż al. Piłsudskiego.
  4. Ostatnim elementem miały być prace przy ul. Świętojańskiej. Tam przejazd rowerowy urywał się na wysokości skweru Plymouth, gdzie budowany jest biurowiec Square firmy AB Inwestor.


Jak oceniasz rozwiązania dla rowerzystów przy UM w Gdyni?

Od kilku dni rowerzyści mogą jeździć po pasie rowerowym, który powstał na środku jezdni. Dzięki niemu przejeżdżający przez przejazd na wysokości Partyzantów mogą wjechać na pas i dalej jechać prosto pasem przez skrzyżowanie i kontynuować jazdę ul. Świętojańską bądź skręcić w prawo w kierunku al. Piłsudskiego, gdzie zaczyna się droga rowerowa.

Rozwiązanie, choć dopiero wdrożone, zdążyło już wzbudzić sporo kontrowersji wśród kierowców. Obawiają się, że rowerzyści na osobnym pasie wcale nie będą bardziej bezpieczni niż na ulicy. Urzędnicy przekonują, że to najlepsze wyjście i przy okazji przypominają, żeby pamiętać o zasadach ruchu.

Śluza rowerowa pozwoli ominąć korek



- Rowerzyści włączający się do ruchu z ul. Partyzantów w kierunku centrum muszą ustąpić jadącym ul. Świętojańską kierowcom, ale mają dodatkowy bonus w postaci śluzy rowerowej umiejscowionej za sygnalizatorem przy przystanku - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik rowerowy prezydenta Gdyni.
Gdy światło jest zielone, rowerzyści jadą swoim pasem, ale skręcając w prawo muszą zjechać z pasa rowerowego i włączyć się do ruchu kołowego. Gdy dla aut jest czerwone, mogą skorzystać ze śluzy umiejscowionej przed sygnalizatorem i przejeżdżając po niej dojechać do początku drogi rowerowej przy al. Piłsudskiego.

Dzięki zmianom została zachowana ciągłość dróg rowerowych w tym miejscu. Dzięki zmianom została zachowana ciągłość dróg rowerowych w tym miejscu.
To rzadko spotykane w Gdyni rozwiązanie wymusiło likwidację zielonej strzałki w tym miejscu oraz dopuściło przez kilka sekund równoczesną jazdę pojazdów w dół ul. Świętojańskiej i z naprzeciwka, skręcających najczęściej w al. Piłsudskiego, co spowodowało już pierwsze kolizje. Do jednej z nich doszło we wtorek po południu.

17:01 20 LISTOPADA 18 (aktualizacjaakt. 17:49)

Wypadek przy urzędzie miasta w Gdyni (23 opinie)

Wypadek na Świętojańskiej przy urzędzie miasta. Karetka, policja, ulica zamknięta.
Wypadek na Świętojańskiej przy urzędzie miasta. Karetka, policja, ulica zamknięta.

Inżynierowie ruchu tłumaczą, że taka organizacja ruchu pozostanie na stałe, a dzięki detekcji pojazdów sytuacja powinna się z czasem stabilizować. Kierowcy zaś powinni zachować w tym miejscu czujność.

- Liczymy, że bezpieczeństwo rowerzystów i komfort pieszych idących przez ul. Świętojańską na wysokości apteki podniesie dodatkowy sygnalizator na wyspie przy Urzędzie Miasta - dodaje Jakub Furkal.

Piesi i rowerzyści razem, bo musi być parking



Nierozwiązanym problemem pozostanie przejście pieszych po wąskiej drodze rowerowej pomiędzy skwerem Plymouth i parkingiem dla 10 aut. W teorii powinni tu jeździć wyłącznie rowerzyści, w praktyce to najkrótsza droga dla pieszych wracających lub udających się na bulwar z ul. Świętojańskiej.

Miejsca jest mało, więc wzajemne oskarżenia o pierwszeństwo w trakcie sezonu rowerowego gwarantowane. I tak pozostanie przynajmniej do czasu zabudowy terenu w ramach Parku Centralnego. Rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie ok. 10 miejsc skośnych parkingowych przy drodze rowerowej i zamiana ich na ok. 4-5 równoległe, na co nie było jednak zgody władz miasta.

Opinie (453) 8 zablokowanych

  • przypomina mi to Wrocław (2)

    a we Wrocławiu infrastruktura rowerowa jest nr 1 w Polsce

    • 16 8

    • w Warszawie nie byłeś (1)

      • 8 4

      • byłem

        i co tam napotkałem? Urywające się nagle pasy rowerowe, jazda rowerem razem z wymijającymi Cię na żyletki autobusami, albo: dojeżdżasz do ogromnego skrzyżowania np. koło rotundy i okazuje się, że wszystkie pasy dla rowerów znikają i trzeba się zastanawiać, ocb. We Wrocławiu jest to znacznie lepiej wszystko rozwiązane. A o Gdańsku nie ma co gadać. Pociągniętych jest wiele DDR wzdłuż głównych drug, ale mają pełno bubli. Już nie wspominając o tym, że dwukierunkowe DDR są niebezpieczne w "sezonie" (czyli w cieplejszych miesiącach), jak jest duży ruch. Jeden się wlecze 10 km/h, inny chce jechać 25-30 i robi się wielki bajzel. Już nie wspomnę, że jest paru asów na elektrykach, którzy zasuwają po DDR na oko 40-50 km/h bez kasków, a nawet bez oświetlenia.

        • 3 1

  • Cześć (3)

    Jestem rowerzystą z 30-letnim stażem i uważam że to co się wyprawia w kwestii ścieżek rowerowych w Gdyni to jest kryminał. nie chodzi mi nawet o to że jakiś inteligent zrobił ścieżkę rowerową na środku dwóch pasów które regularnie i często zmieniają w tym miejscu kierowcy zwłaszcza ci którzy chcą skręcić w ostatnim momencie w prawo. Ale to jest jak gdyby kawałek głupoty. Główna bzdura to kompletnie idiotyczne rozprowadzenie ścieżek po mieście. przypomnę geniuszem z urzędu miasta żeby ludzie chętnie korzystali ze ścieżek rowerowych muszą być one ciągłe to znaczy pozwalać Na przejechanie z punktu a do punktu b ścieżką bez konieczności zatrzymywania się bo ścieżka właśnie się skończyła drałowania następnie chodnikiem czy też jezdnią a potem wskakiwania na inną ścieżkę zaczynającą się znowu gdzieś kompletnie z kosmosu. wydzielone pasy dla rowerzystów nie są złym pomysłem ale muszą być zrobione w taki sposób żeby rowerzyści i kierowcy wchodzili ze sobą w jak najmniejszą interakcję ponieważ jak przyjdzie co do czego to niestety człowiek na rowerze nie ma żadnych szans W zderzeniu z kilkuset kilogramowym albo kilku tonowym pojazdem.

    • 65 4

    • Dodatkowo w tym rozwiązaniu rowerzyści zostali zmuszeniu to zatrzymywania się na sygnalizacji świetlnej. (2)

      Wiele osób jadąc od strony Zwycięstwa chce dostać się w okolice bulwaru, a tu będą musieli wjechać na środek ulicy, dojechać do świateł, potencjalnie odczekać na ich zmianę i przebijając się między samochodami skrecającymi w Piłsudskiego dostać się na tamtejszą ścieżkę rowerową.. Kompletnie bez sensu - chyba chodziło tylko o odhaczenie tematu.

      • 7 3

      • a co, jak jechali jezdnią wcześniej to nie musieli? (1)

        • 6 0

        • Jak jechali jezdnia mieli warunkowa strzałkę w prawo

          • 2 3

  • Zacofanie (2)

    W tym mieście jezelibchodzino ścieżki . Na tunel na Chyloni tez czekam. Dostać sie z Chylonii do Gdyni rowerem - niemożliwe. Czy na to naprawdę nie było funduszy. Łączenie kawałków ścieżek na chybił trafil

    • 29 4

    • gdzie na chybił-trafił (1)

      Zlikwidowali jedną z dwóch najważniejszych dziur - niepołączony ciąg do Sopotu z ciągiem nadmorskim i wzdłuż Władka IV. Drugą, na wysokości Wielkopolskiej, właśnie likwidują.

      A że za mało, za wolno - to inna sprawa.

      • 7 0

      • Taa zlikwidowali i wepchneli rowerzystów na pieszych ja sobie zawsze skrecalem w prawo tak jak auta na skrzyżowaniu teraz jakiś d**il pod przykrywką ciągłości chce mnie wpychac w wąskie gardła z pieszymi. Identyczny gniot jak haffnera w Sopocie. Była szeroka ulica zrobili d**ile waziutka ulice i pseudosciezki na chodniku.

        • 5 0

  • Zlikwidować te pseudo sciezki (4)

    Zakaz pedałowania! Przykład z wczoraj: jadę sobie ul Pucką A tam dwóch ped**arzy i jadą dziurawąulicą podczas gdy po obu stronach są cieżki rowerowe.

    • 30 11

    • (2)

      ścieżki to są w lasach

      • 9 3

      • (1)

        I w Gdyni dla ped**arzy. A co to niby są te bazgroły na dziurawych drogach?

        • 5 6

        • Nie ma pojęcia ścieżki rowerowej w ustawie

          • 5 1

    • A widziałeś palancie te ścieżki na puckiej? Gdzie nimi baranie dojedziesz jak one są ślepe? Urywaja się przed przyjazdem kolejowym i spory kawał przed unruga/ czernickiego. Zbudował to jakiś idiota a ty masz coś do ludzi ze ułatwiaja sobie jazdę? Przykład puckiej to dowód na to jakimi idiotami jest wypełniony urząd miasta

      • 4 2

  • oburzona mieszkanka (5)

    Skoro tak idziecie na rękę rowerzystom to ja nie chce ich widzieć w autobusach trolejbusach ani na chodnikach. Może ktoś by się zabrał w końcu za to ? rowerzyści panoszą się jak święte krowy.
    Walczyli o to by jeździć po ulicy a i tak jeżdżą chodnikami i jeszcze wielce oburzeni że ludzie tam chodzą .. teraz walczyli o ścieżki rowerowe na ulicach i jaki jest efekt ? i tak ciągle jeżdżą po chodnikach między ludźmi. Porażka !!!!! Szkoda że innych mieszkańców (w sense nie rowerzystów) czyt. pieszych , zautomatyzowanych czy w ogóle się na to zgadzają ?

    • 27 14

    • Kto walczył chora kobieto ja jeżdżę od 20 lat. Pod koniec lat 90 prawie nie było tych durnych ścieżek i ja się o nie nie proszę. Mnie one wręcz przeszkadzają bo są robione na siłę bez ładu i składu

      • 7 1

    • Mają konsultacje , tyle , że nie z mieszkańcami , między sobą ...

      • 6 1

    • najważniejsze, żebyś ty stara kk się nie panoszyła (2)

      • 8 5

      • do Pana Osz (1)

        pudło. Mam 25 lat także nie taka stara.
        Chyba prawda w oczy kole, skoro nie znając mnie od razu pluje Pan jadem.

        • 9 4

        • Franz miał na ten temat inne zdanie

          • 4 3

  • gratuluje wyborcom szczurka

    brawo głąby, dziękuję wszystkim którzy zagłosowali na tego co szkodzi gdyni

    • 8 5

  • Bzdura! (4)

    Pas który idzie środkiem i później skręca na przejście dla pieszych na swiatlach w prawo to jest bzdura ponieważ samochód dalej skręca za przejsciem w prawo i automatycznie rowerzysta i kierowca mają zielone światło i jeżeli równocześnie będą skręcać to rowerzysta wjeżdża pod samochod

    • 15 3

    • Tam jest znak pionowy. Nakaz jazdy rowerem na wprost.

      • 5 0

    • A co mówią przepisy o przejazdach rowerowych?

      • 0 5

    • (1)

      o matko. Wez oddaj prawko. poruszaj sie komunikacja publiczna dla dobra wszystkich.

      • 2 4

      • O tatko

        Weź oddaj mózg do naprawy bo jesteś d**ilem

        • 1 5

  • to chyba tylko urzędnik mógł wymyślić,jazda na jednym kole bez trzymanki

    • 5 8

  • Kierowcy! (5)

    Wyp... lać z centrów miast. Zostawcie swoje rzęchy pod swoją obora w Żukowie, gdy do miasta prYjezdzacie. Z czym do ludzi buraki?

    • 14 11

    • popieram.

      dość ci*lowatych i leniwych grubasów niszczących miasto w śmierdzących maszynach

      • 3 3

    • Idiota (1)

      • 3 5

      • cię zrobił

        • 5 1

    • Ty i Twoja matka też ci*lu (1)

      • 6 3

      • uważaj na siebie

        • 4 1

  • Wszyscy mądrzy dopóki nie dojdzie do tragedi!

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum