• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kontrapasy i remont chodników w centrum

Patryk Szczerba
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama. Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama.

W centrum Gdyni trwa malowanie nowych kontrapasów. Do końca sierpnia pojawią się na ulicach Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Batorego zobacz na mapie Gdyni oraz Kilińskiego zobacz na mapie Gdyni. Miasto zapowiada też w tym roku remont chodników przy ul. 3 Maja zobacz na mapie GdyniWójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni.



Czy nowe kontrapasy dla rowerzystów w Gdyni to dobry pomysł?

Oprócz trwającej przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni, na ulicach centrum Gdyni od kilku dni malowane są oznakowania na jezdniach. Nowe kontrapasy mają zapewnić bezpieczeństwo i komfort rowerzystom poruszającym się po śródmieściu, ubogim w rozwiązania dla cyklistów.

Gotowe do końca sierpnia

Powstaną one na ulicy Batorego pomiędzy Władysława IV i Abrahama oraz na Kilińskiego między Abrahama i Słowackiego. Na samej ul. Abrahama zlikwidowany zostanie skręt w lewo w kierunku Armii Krajowej (do jazdy w lewo i na wprost będzie służył pas środkowy) i rowerem pod prąd będzie można jechać pomiędzy Armii Krajowej i Batorego.

Nowe oznakowanie powinno zacząć obowiązywać od końca sierpnia. Jego koszt to 160 tys. zł.

- Kontrapasy są wymalowane specjalną czerwoną farbą, po której koła na pewno nie będą się ślizgały, jak przewidują niektórzy. Zmiany mają ułatwić przejazd rowerzystom narzekającym na to, że w centrum nie ma dla nich miejsca - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Na części ulic ruch przeciwny

Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd. Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd.
Kolejne udogodnienia dla rowerzystów pojawią się niebawem. Chodzi przede wszystkim o zapowiadany od jakiegoś czasu tzw. kontraruch na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni.

Wiadomo, że dzięki oznakowaniu pionowemu, bez osobno wymalowanych pasów na jezdni, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd również ulicami jednokierunkowymi za wyjątkiem ulicy Bema.

- Decydujemy się na takie rozwiązanie, ponieważ nie ma na tych ulicach miejsca na wymalowanie dodatkowych pasów. Wprowadzimy je w kolejnych miesiącach, ale nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Furkal.
Pełnomocnik rozwiewa przy okazji pogłoski o tym, że po remoncie skrzyżowania przy dworcu zniknie część kontrapasa na 3 Maja za ulicą 10 Lutego w kierunku Starowiejskiej. Podczas tymczasowej organizacji ruchu rowerzyści muszą w tym miejscu dzielić przestrzeń z pieszymi, ale po zakończeniu prac obecny lewoskręt znów zamieni się w pas dla rowerów.

Remonty chodników obok Hal Targowych

Oprócz udogodnień dla rowerzystów, w tym roku wyremontowane powinny zostać także chodniki przy ul. Wolności, a w centrum przy 3 Maja i Wójta Radtkego naprzeciw Hal Targowych. Miasto na razie poszukuje wykonawcy prac. Powinien być znany w drugiej połowie sierpnia.

Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego. Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego.
Inwestycji przyklaskują społecznicy.

- Co prawda ich stan nie jest tak tragiczny, jak na Starowiejskiej, ale cieszy każda inwestycja skierowana na poprawę komfortu pieszych. Liczymy, że po remoncie miasto pomyśli też o nasadzeniach drzew, ławkach i śmietnikach, bo tych na razie w okolicy brakuje - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poradnik, jak jeździć kontrapasem

Miejsca

Opinie (273) 7 zablokowanych

  • Czy to pan Jakub Furkal jest odpowiedzialny za genialny pomysł wdrożenia kontr pasu dla rowerzystów na 3 maja? (1)

    Jeśli tak, to zalecam wizytę u lekarza. Ścieżki rowerowe w Gdyni tak, ale nie kosztem dróg!!!

    • 7 5

    • Rrrr

      • 0 0

  • i tak

    Nie będą z nich korzystać. Tak jak z kontrapasu na 3 maja., który tylko korki. Jeżdżą tam po wąskim chodniku przed cyganerią. Na Władysława. IV jest ścieżka rowerowa.i tak jadą po przeciwnej stronie. Na pytanie czemu facet odpowiedział "bo po tej stronie mieszkam". Serio? I ciśnie po wąskim chodniku, bo ciężko jechać po ścieżce, po czym przejść przez jezdnię na światłach.Skończcie przede wszystkim z pobłażaniem dla rowerzystów i egzekwujcie od nich łamanie prawa a potem wywalajcie dla nich pieniądze w błoto.

    • 10 2

  • Bywalec

    Przyjedżcie do Gdanska.Zobaczcie,podumajcie a nawet podziwiajcie.Można lepiej.

    • 6 2

  • tylko rowerzyści

    Może wyrzućmy wszystkich z Gdyni aby rowerzyści mieli gdzie jeździć

    • 9 2

  • Brawo , będzie mniej rowerzystów

    • 3 3

  • Ten co to wymyślił niech przejedzie się po nich w godzinach szczytu i zimową porą. Dla samochodów wyjeżdżających z miejsc parkingowych na ulicy 3-Maja lub skręcających z 3-Maja w 10-Lutego oraz na ulicy Starowiejskiej rowerzysta nie jest widoczny.Centrum miasta bez kontrapasów było zakorkowane w godzinach szczytu więc tworzenie tego typu udogodnień to prowokowanie niebezpiecznych sytuacji.

    • 3 6

  • Co to jest

    za głupia moda ? Może już dość tego chlastania farbą na lewo i prawo ?

    • 4 5

  • Może teraz czas na obwodnicę.

    Jak można na tak wąskiej drodze robić kontrpasy. Chore.

    • 2 3

  • Czyli legalizacja dzikiego parkingu na lewym pasie na Abrahama ? Ciężko wyegzekwować przepisy ?

    • 1 1

  • brawo... (1)

    Utrudniania życia normalnym, pracującym ludziom ciąg dalszy. Jak ktoś ma czas na jazdę rowerem to proszę bardzo ale niech realizuje swoje pragnienia w miejscach, które są do tego przystosowane: w parkach, lasach, poza miastem. Miasta były od początku budowane tak, żeby były przyjazne samochodom, nie po to wydawano mnóstwo kasy i budowano szerokie ulice, żeby teraz zaprzepaścić ten dorobek i działać w kierunku odwrotnym.

    • 6 6

    • ten "dorobek" zaprzepaszczają kierowcy

      jeżdżąc nawet na krótkie odległości najbardziej przestrzeniożernym środkiem lokomocji jakim jest prywatny samochód.

      Drogi są dla ludzi, poruszających się nie tylko samochodami.

      Asfaltowe drogi były budowane na przełomie XIX i XX wieku z inicjatywy stowarzyszeń i klubów rowerowych.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum