Gdynia: kontrapasy i remont chodników w centrum
W centrum Gdyni trwa malowanie nowych kontrapasów. Do końca sierpnia pojawią się na ulicach Abrahama , Batorego oraz Kilińskiego . Miasto zapowiada też w tym roku remont chodników przy ul. 3 Maja i Wójta Radtkego .
Gotowe do końca sierpnia
Powstaną one na ulicy Batorego pomiędzy Władysława IV i Abrahama oraz na Kilińskiego między Abrahama i Słowackiego. Na samej ul. Abrahama zlikwidowany zostanie skręt w lewo w kierunku Armii Krajowej (do jazdy w lewo i na wprost będzie służył pas środkowy) i rowerem pod prąd będzie można jechać pomiędzy Armii Krajowej i Batorego.
Nowe oznakowanie powinno zacząć obowiązywać od końca sierpnia. Jego koszt to 160 tys. zł.
- Kontrapasy są wymalowane specjalną czerwoną farbą, po której koła na pewno nie będą się ślizgały, jak przewidują niektórzy. Zmiany mają ułatwić przejazd rowerzystom narzekającym na to, że w centrum nie ma dla nich miejsca - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Na części ulic ruch przeciwny
Kolejne udogodnienia dla rowerzystów pojawią się niebawem. Chodzi przede wszystkim o zapowiadany od jakiegoś czasu tzw. kontraruch na ul. Starowiejskiej .
Wiadomo, że dzięki oznakowaniu pionowemu, bez osobno wymalowanych pasów na jezdni, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd również ulicami jednokierunkowymi za wyjątkiem ulicy Bema.
- Decydujemy się na takie rozwiązanie, ponieważ nie ma na tych ulicach miejsca na wymalowanie dodatkowych pasów. Wprowadzimy je w kolejnych miesiącach, ale nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Furkal.
Pełnomocnik rozwiewa przy okazji pogłoski o tym, że po remoncie skrzyżowania przy dworcu zniknie część kontrapasa na 3 Maja za ulicą 10 Lutego w kierunku Starowiejskiej. Podczas tymczasowej organizacji ruchu rowerzyści muszą w tym miejscu dzielić przestrzeń z pieszymi, ale po zakończeniu prac obecny lewoskręt znów zamieni się w pas dla rowerów.
Remonty chodników obok Hal Targowych
Oprócz udogodnień dla rowerzystów, w tym roku wyremontowane powinny zostać także chodniki przy ul. Wolności, a w centrum przy 3 Maja i Wójta Radtkego naprzeciw Hal Targowych. Miasto na razie poszukuje wykonawcy prac. Powinien być znany w drugiej połowie sierpnia.
Inwestycji przyklaskują społecznicy.
- Co prawda ich stan nie jest tak tragiczny, jak na Starowiejskiej, ale cieszy każda inwestycja skierowana na poprawę komfortu pieszych. Liczymy, że po remoncie miasto pomyśli też o nasadzeniach drzew, ławkach i śmietnikach, bo tych na razie w okolicy brakuje - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Poradnik, jak jeździć kontrapasem
Miejsca
Opinie (273) 7 zablokowanych
-
2017-08-02 14:47
zbytek i chaos
poruszam się po mieście zarówno rowerem, jak i samochodem i uważam, że te czerwone pasy są zbyteczne i wprowadzają zbędne zamieszanie. Jako kierowca nie mam pewności, czy mogę po tym jechać, czy nie, a jako rowerzysta, boje się po tym jechać, ze względu na samochody prowadzone przez kierowców, którzy jednak zdecydują, że mogą.
Uważam, że na naszych drogach panuje chaos. Jest za dużo znaków, a do tego masę reklam i rozmaitych napisów, wymuszających na kierowcy ciągłe czytanie, zamiast skupienie się na bezpiecznej jeździe. Jeśli do tego na drodze lub na poboczu pojawi się policja, ludzie wariują i robią dziwne ruchy, bo nigdy nie mają pewności, czy nie złamali przypadkiem jakiegoś przepisu.- 26 3
-
2017-08-02 14:54
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zgadzam się !!!
- 16 1
-
2017-08-02 15:01
Nie ma nic złego w kontrapasach
pod warunkiem że są z głową zrobione i nie wprowadzają w błąd jak ta na 3maja.
poza tym nawierzchnia z bruku to nie odpowiednia nawierzchnia pod rower.- 10 4
-
2017-08-02 15:06
Jakie i ile miejsc pracy powstało w Gdyni w ciągu ostatnich 20 lat? (2)
Czy pozycja Gdyni na tle sąsiedniego Gdańska pod względem ekonomicznym wzrosła czy zmalała?
Jakie wielkoskalowe inwestycje transportowe zostały w mieście zaprojektowane i wdrożone, aby zapewnić mieszkańcom rozbudowujacych się dzielnic peryferyjnych normalny dojazd do pracy w centrum?
Czy marginalizacja gdyńskiego portu jest faktem i jaki jest w tym udział władz miasta, w tym osobiście prezydenta Szczurka, który brał udział w wyłączeniu Dalmoru z granic portu i przekazania tego terenu do rozszarpania deweloperom?
W jakim normalnym mieście człowiek odpowiedzialny za zmarnotrawienie 100 milionów złotych w dalszym ciagu pełni funkcję prezydenta?
Ile milionów z budżetu gdynian w ciągu 20 lat wydano na osobisty PR prezydenta Gdyni?- 23 5
-
2017-08-02 22:12
A ile ty trollu zarobiłeś na ciągłym trollowaniu? pochwal się (1)
- 0 4
-
2017-08-02 22:54
Człowieka, który zadanie racjonalne pytania nazywasz trollem?
To znaczy, że w demokratycznym państwie, w demokratycznie podobno rządzonym mieście nie ma możliwości zadania pytania Szczurkowi i jego ludziom, bo każdy kto to robi jest trollem? Jakie to genialne w swojej prostocie! Po co się tłumaczyć przed Gdynianami, skoro można ich opluwać.
- 3 0
-
2017-08-02 15:36
Co można by wybudować za kasę z "lotniska" i Opener'a?
Za te 100 mln wywalonych w "lotnisko" i kasy wydawanej od lat na snobistyczny spęd "Warszawki" w gumiakach, zwany Opener'em - można by w końcu naprawić chodniki w śródmieściu, wybudować tunel pod torami na Chyloni, pomyśleć nad zreformowaniem połączeń z dzielnicami północnymi miasta...
Ale, po co? Lepiej wybudować kolejkę na Kamienną Górę, Infobox, itp. itd.
Czekam na nowego Prezydenta Gdyni.- 21 3
-
2017-08-02 15:46
sonaż
...wystarczy popatrzec na sondaż i wszystko jasne...dla mieszkańców Gdyni oczywiście nie dla tego betonu siedzacego od ponad 20 lat w UM...chore pomysły i chora władza w mieście...
- 17 0
-
2017-08-02 15:49
??? (2)
Nie dość że autem trudno się poruszać po mieście to jeszcze włącza się w to kolarzy ! 25km w skm , 5 km rowerem !
- 5 3
-
2017-08-02 19:14
sprzedaj auto -kup Rower (1)
- 2 1
-
2017-08-03 12:28
zakupy dla rodziny
Jedź rowerem po tygodniowe zakupy dla całej rodziny!
Nie bądź baba!
Wtargaj to se na górę, na piętro X. Nie masz bagażnika, żeby część zostawić na 5 min na dole? Po prostu połóż na klatce. Nikt nie weźmie, żaden zwierz tego nie zbruka. Jak leming bądź, na rower siądź i myśl o sobie, żeś pępek świata, a reszta to słudzy, w tym mama i tata.- 0 1
-
2017-08-02 15:50
(5)
Jeżdżę do pracy rowerem od dwóch lat. Pracuję w centrum Gdyni. Uważam, że to dobre zmiany tylko wszyscy użytkownicy dróg muszą być ostrożni i tyle. Nie spodziewałem się tylu komentarzy przeciwko rowerzystom. Tendencje na świecie w miastach są takie, żeby ograniczyć ruch samochodów a oddać przestrzeń mieszkańcom. Jazda rowerem to samo zdrowie i mniejsze korki rano. Poza ty, dajemy dobry przykład naszym dzieciom.
- 17 13
-
2017-08-02 15:57
zmiany w Polsce zaczely sie za pozno
najpierw prawie 2 dekady prywatny samochod byl traktowany jako idealne rozwiazanie na mierna komunikacje, budowanie dobrego samopoczucia spoleczenstwa zlaknionego konsumpcji itepe. A potem nagle sie obudzilismy w kraju, z zanieczyszczeniem na poziomie trzeciego swiata, z otyloscia i chorobami cywilizacyjnymi, ktore dogonily i przegonily zachod w pare lat oraz miastami, ktorym jakoscia zycia blizej Azji centralnej.
I wez teraz zmien cos w rok czy dwa, jak kazda zmiana jest traktowana jako atak na styl zycia- 9 4
-
2017-08-02 16:04
A samochody same jeżdżą?
Tekst o "oddawaniu przestrzeni mieszkańcom" jest kuriozalny. Samochodami kierują ludzie, którzy m.in. tam mają biura a samochód to ich narzędzie pracy. To, że ktoś ma biuro w centrum nie znaczy, że siedzi tam 8 godzin i się nie rusza. To co fundują nam władze miasta to marne polepszenie sytuacji dla garstki ludzi a utrudnienie dla większości. Poza tym zmiany są wprowadzane byle jak i na siłę. Te bohomazy z wiadra farby to nie są dobre inwestycje. Połączenia np. drogi rowerowej z węzła Wzgórze do drogi w ciągu Alei Piłsudskiego w dalszym ciągu brak. Zmiany w tym układzie wprowadzają tylko zamęt i zamieszanie a korzyści są znikome i iluzoryczne.
- 10 3
-
2017-08-03 08:38
??? (1)
Jazda rowerem między samochodami i wdychanie spalin jest zdrowa? Od kiedy? W lesie to ja rozumie ale w smogu?
- 3 1
-
2017-08-03 11:56
więcej rowerów = mniej samochodów = mniej zanieczyszczeń i hałasu = więcej rowerów... wystarczy zostawiać samochód podczas codziennych krótkich podróży na rzecz innych środków transportu. wszyscy zyskują.
- 1 0
-
2017-08-04 15:39
Jazda do pracy rowerem, a potem siedzenie w biurze ze spoconym rowerzystą...
Ile firm/instytucji jest wyposażona w prysznice, aby taki "zdrowy" pracownik po porannej przejażdżce mógł się umyć i "ogarnąć", a nie siedzieć w przepoconej odzieży i "pachnieć". Chciałabym żeby było ich jak najwięcej... Jeśli taki rowerzysta sam siedzi w biurze to ok, niech siedzi. Jednak jeśli inni mają z nim przebywać, to nie najzdrowsze rozwiązanie. Fuj Fuj... No chyba, że mówimy/piszemy tutaj o rowerzystach w garniturach i rowerzystkach w spódnicach lub sukienkach, którzy dla relaksu porannego wsiadają w słoneczny poranek na rower miejski i jadą nim 200 m do pracy :) To inna sprawa. I proszę nie porównujmy Gdyni do Amsterdamu i naszych polskich pracowników-rowerzystów z tamtymi, tak jak nie porównujmy sytuacji meteorologicznej w tych dwóch miastach.
- 0 0
-
2017-08-02 16:00
Obowiązkowe polisy dla rowerzystów (2)
Jak najbardziej popieram rowerzystów powinni mieć zapewnione należyte warunki do jazdy z tym że powinni również jako użytkownicy obowiązkowo posiadać polisę OC jak każdy kierowca są niestety również sprawcami wypadków a nie ponoszą odpowiedzialności takiej jak kierowca
- 14 4
-
2017-08-03 08:55
OC
OC powinno być powszechne i tanie. Składka powinna rosnąć wraz z wartością przewinień. Obciążanie wysokimi opłatami OC wyłącznie posiadaczy pojazdów, jest niesprawiedliwe.
- 0 0
-
2017-08-03 15:38
Dokładnie!
- 0 0
-
2017-08-02 16:07
Zrezygnuję z jazdy samochodem w dniu, w którym rowerzyści zrezygnują z jazdy rowerem.
Może być ?
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.