• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kontrapasy i remont chodników w centrum

Patryk Szczerba
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama. Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama.

W centrum Gdyni trwa malowanie nowych kontrapasów. Do końca sierpnia pojawią się na ulicach Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Batorego zobacz na mapie Gdyni oraz Kilińskiego zobacz na mapie Gdyni. Miasto zapowiada też w tym roku remont chodników przy ul. 3 Maja zobacz na mapie GdyniWójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni.



Czy nowe kontrapasy dla rowerzystów w Gdyni to dobry pomysł?

Oprócz trwającej przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni, na ulicach centrum Gdyni od kilku dni malowane są oznakowania na jezdniach. Nowe kontrapasy mają zapewnić bezpieczeństwo i komfort rowerzystom poruszającym się po śródmieściu, ubogim w rozwiązania dla cyklistów.

Gotowe do końca sierpnia

Powstaną one na ulicy Batorego pomiędzy Władysława IV i Abrahama oraz na Kilińskiego między Abrahama i Słowackiego. Na samej ul. Abrahama zlikwidowany zostanie skręt w lewo w kierunku Armii Krajowej (do jazdy w lewo i na wprost będzie służył pas środkowy) i rowerem pod prąd będzie można jechać pomiędzy Armii Krajowej i Batorego.

Nowe oznakowanie powinno zacząć obowiązywać od końca sierpnia. Jego koszt to 160 tys. zł.

- Kontrapasy są wymalowane specjalną czerwoną farbą, po której koła na pewno nie będą się ślizgały, jak przewidują niektórzy. Zmiany mają ułatwić przejazd rowerzystom narzekającym na to, że w centrum nie ma dla nich miejsca - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Na części ulic ruch przeciwny

Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd. Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd.
Kolejne udogodnienia dla rowerzystów pojawią się niebawem. Chodzi przede wszystkim o zapowiadany od jakiegoś czasu tzw. kontraruch na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni.

Wiadomo, że dzięki oznakowaniu pionowemu, bez osobno wymalowanych pasów na jezdni, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd również ulicami jednokierunkowymi za wyjątkiem ulicy Bema.

- Decydujemy się na takie rozwiązanie, ponieważ nie ma na tych ulicach miejsca na wymalowanie dodatkowych pasów. Wprowadzimy je w kolejnych miesiącach, ale nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Furkal.
Pełnomocnik rozwiewa przy okazji pogłoski o tym, że po remoncie skrzyżowania przy dworcu zniknie część kontrapasa na 3 Maja za ulicą 10 Lutego w kierunku Starowiejskiej. Podczas tymczasowej organizacji ruchu rowerzyści muszą w tym miejscu dzielić przestrzeń z pieszymi, ale po zakończeniu prac obecny lewoskręt znów zamieni się w pas dla rowerów.

Remonty chodników obok Hal Targowych

Oprócz udogodnień dla rowerzystów, w tym roku wyremontowane powinny zostać także chodniki przy ul. Wolności, a w centrum przy 3 Maja i Wójta Radtkego naprzeciw Hal Targowych. Miasto na razie poszukuje wykonawcy prac. Powinien być znany w drugiej połowie sierpnia.

Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego. Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego.
Inwestycji przyklaskują społecznicy.

- Co prawda ich stan nie jest tak tragiczny, jak na Starowiejskiej, ale cieszy każda inwestycja skierowana na poprawę komfortu pieszych. Liczymy, że po remoncie miasto pomyśli też o nasadzeniach drzew, ławkach i śmietnikach, bo tych na razie w okolicy brakuje - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poradnik, jak jeździć kontrapasem

Miejsca

Opinie (273) 7 zablokowanych

  • (9)

    A gdzie kask u rowerzysty???

    • 59 18

    • A po co mu kask, on wszystko bierze na pusty łeb.

      • 1 0

    • nie jest wymagany przez przepisy R.D (2)

      • 12 3

      • (1)

        I bardzo dobrze, że nie jest wymagany ale można promować bezpieczne zachowania.

        • 2 1

        • Moze bedzie jeden mniej...

          • 0 3

    • Po co kask u dorosłego rowerzysty? W USA w Kalifornii

      nie trzeba mieć kasku na motocyklu. Jesteś pełnoletni to odpowiadasz za siebie, (ryzykantem nie nosisz kasku). Kupujesz broń, uzywasz na własną odpowiedzialność i masz instrukcję. U nas egzamin i szkolenie. Panstwo za bardzo pcha się w biurokrację. Wedkowałem w Szwecji - nie pytają o kartę wędkarską. U nas jest egzamin.

      • 3 1

    • a gdzie okulary u pieszego ?

      żeby widział po czym idzie.

      • 4 2

    • (1)

      gdzie rozum u rowerzysty

      • 8 10

      • A gdzie u ciebie!

        • 8 4

    • A gdzie kierunkowskazy u kierowców?

      • 11 1

  • Cenna uwaga dla rowerzystów (4)

    Kontrapas służy rowerzystom tylko do jazdy pod prąd!

    Rowerzyści, którzy jadą drogą jednokierunkową nie mogą korzystać z kontrapasu.

    Piszę to, bo widzę, że są osoby, które poruszają się w obu kierunkach.

    • 23 1

    • (3)

      bo ch..je samochodowe potrafią człowieka jadącego przepisowo ulicą "z prądem" mieszać z błotem za to że nie jedzie kontrapasem pod prąd w jakim został wytyczony

      • 5 5

      • to do lasu zawalidrogo! (2)

        póki u Szczura nie buduje się nowych dróg itłok coraz większy to trzymać się zasady
        JEZDNIA DLA SAMOCHODÓW

        • 3 6

        • (1)

          Jakim zawalidrogą. Trzeba być ostatnią łajzą żeby nie potrafić wyprzedzić rowerzysty.

          • 4 3

          • przejechac!

            • 0 1

  • (2)

    Najsmutniejsze że przyjdą wybory i ludzie z przyzwyczajenia i lenistwa zagłosują na gryzonia.

    • 4 8

    • Wybory samorzadowe

      Ja - na pewno nie. Wole oddac glos niewaźny, z obraźliwymi dopiskami

      • 0 1

    • Nigdy więcej!!

      • 4 1

  • A ile nowych miejsc do zaparkowania samochodu powstanie w trakcie tego zamieszania !?

    • 1 1

  • Chodniki, ho ho ho

    O, naprawa chodników to jest ta wielka rzecz na miarę naszych możliwości, o której trzeba trąbić na Trójmiejskim portalu. Niech w Gdańsku wiedzą, że i my możemy naprawić chodnik w centrum miasta. Tacy jesteśmy bogaci.

    • 3 1

  • A ile nowych dróg w Gdyni powstanie i kiedy ?

    Jakieś pomysły Pańswto Urzędnicy ?

    • 2 3

  • Obowiązkowe polisy dla rowerzystów (2)

    Jak najbardziej popieram rowerzystów powinni mieć zapewnione należyte warunki do jazdy z tym że powinni również jako użytkownicy obowiązkowo posiadać polisę OC jak każdy kierowca są niestety również sprawcami wypadków a nie ponoszą odpowiedzialności takiej jak kierowca

    • 14 4

    • Dokładnie!

      • 0 0

    • OC

      OC powinno być powszechne i tanie. Składka powinna rosnąć wraz z wartością przewinień. Obciążanie wysokimi opłatami OC wyłącznie posiadaczy pojazdów, jest niesprawiedliwe.

      • 0 0

  • kontrapasy dla rowerzystów (10)

    to debilny pomysł. ciekawe ile będzie więcej potrąceń przez nie? Kontrapasów w ogole nie powinno być!

    • 239 86

    • Kontrapasów w ogole nie powinno być!

      Oczywiście! Ruch jednokierunkowy: nie dotyczy rowerzystów i po sprawie. Bez żadnych znaków. po prostu wszędzie nie dotyczy.

      • 0 1

    • (1)

      jeszcze trawę niech wymalują

      • 21 5

      • Dokładnie, więc szczur, chodź pomaluj gdynie na żółto i na niebieeskoo

        • 4 1

    • ciebie też nie powinno byc

      • 1 6

    • no właśnie, wszędzie na świecie to sprawdzano... (1)

      ... I ... Zero. Więcej, dzięki kontrapasom i kontraruchowi kierowcy jadą wolniej, więc bezpieczeństwo wzrasta.

      • 16 11

      • Nie wiem czy u nas to przejdzie. Byłem w wakacje

        w Skandynawii autem. Jest 70 to jadą 80 licznikowe. Jest pieszy - stają i przepuszczają. Byłem też na rowerze jako turysta. Ładnie omijają na szosie. Co ciekawe za nim zapali się pomarańczowe to zielone mruga jak u nas dla pieszych...

        • 7 1

    • rozumiem, że na ulicy jednokierunkowej kontrapasem jedzie się "pod prąd" względem samochodów (2)

      a jak będę jechać rowerem w tym samym kierunku co samochody to mam nie jechać kontrapasem, tylko jezdnią razem z autami. Tak? Wtedy mogę dostąć mandat?

      • 21 5

      • (1)

        Kontrapas jest do jazdy "pod prad" . nie wiem czego tu mozna nie rozumiec.

        • 26 6

        • teoretycznie tak, nie chcę być złym prorokiem

          ale będzie tam dochodzić do sytuacji: czołówka rowerzysty z innym oraz motocyklisty z rowerzystą. Taki wydzielony pas między autami będzie do tego kusił
          .....

          • 4 1

    • Stowarzyszenie Rowerowa Gdyni się uparło...

      • 8 5

  • Zmierzyłem natężenie ruchu na 'kontrpasie' na 3-go maja. 3-4 rowerzystów na godzine. (13)

    Nie rozumiem dlaczego trzeba utrudniać życie setkom osób z powodu jakiś pojedyńczych przypadków ? O kosztach nie wspomnę. Jak rowerzystom nie odpowiada jazda po mieście na rowerach to może niech przesiądą się na samochody ?

    • 72 11

    • geniusz i badacz w jednym (5)

      policzylem, ile moglo by miasto zarobic, jakby kasowalo po 100zl kazdego kierowce stojacego na chodniku. Jak nie potrafia jezdzic ani nawet parkowac, to po co pchaja sie do miasta, zbudowanego dla ludzi?

      • 12 15

      • (2)

        lepiej policz ilu rowerzystów jeździ po ścieżkach które powstały kosztem linii kolejowych. Potem pomyśl ilu ludzi już nie może dojechać pociągiem bo rowerzyści nie mieli gdzie jeździć więc specjalnie dla nich rozebrano tory kolejowe

        • 3 3

        • A jakie ściezki powstaly kosztem linii kolejowych ? (1)

          ... tylko nie wymieniaj tej Swarzewo-Krokowa. Bo tam pociągi przestały jeździć DUŻO WCZEŚNIEJ zanim rozebrano tory

          • 1 0

          • nie zmienia to faktu że rozebrano tory i zrobiono ścieżkę rowerową. Podobnie z linią Pszczółki - Skarszewy. Apetyt jest jeszcze na Wejherowo - Choczewo, Słupsk - Bytów, Pruszcz Gd - Lębork... Czy to że przestają jeździć pociągi ma być powodem rozbierania linii kolejowych? Obowiązkiem jest rewitalizacja i puszczanie ruchu pasażerskiego tak aby była alternatywa wobec aut których podobno za dużo w miastach.

            • 0 0

      • Ale przecież za parkowanie aut kierowcy od dawna płacą. Wróciłeś z jakiejś innej planety ? (1)

        W dokładnie wiadomo, że parkometry kosztują więcej niż kierowcy do nich wpłacają (trwa to od lat - przekręt ?)

        • 11 3

        • Chodzi o parkowanie na,,zakazie ,, mądralo.

          • 3 7

    • (1)

      Niestety nie umiesz patrzeć w przyszłość osiołku. Zostałeś w poprzednim wieku jeżeli tego nie rozumiesz. Za 5 lat będzie tu jezdzić dziesiątki rowerzystów przez godzinę.

      • 2 9

      • Właśnie ! Dwie dziesiątki za 5 lat, a za lat 50 przekroczymy setkę rowerzystów ! Na GODZINĘ !!!

        A ten osiołek niech zostanie w swoich czasach dinozaurów z tymi marnymi 900 autami na godzinę. Myślę, że trzeba chyba pomyśleć od razu o dwóch kontrpasach, bo rzeczywiście tłok się robi.

        • 5 6

    • Wiemy dlaczego tak jest (3)

      Jest to tendencja w miastach do zmniejszania ruchu samochodowego w centrach poprzez ułatwianie komunikacji zbiorowej i rowerowej. To jest naprawde najprosztsza przyczyna.

      • 4 5

      • Tłumaczę na polski: "tendencja w miastach do UTRUDNIANIA ruchu samochodowego, dzięki czemu: (2)

        Jest więcej spalin (ale też zwiększa się sprzedaż paliw), jest mniej czasu, jest więcej nerwów, blacharze mają więcej roboty". Komunikacja zbiorowa też stoi w korkach, a rowerzyści robią sobie slalomy na chodnikach.

        • 9 9

        • Rozumiesz założenie, ale z dedukcją masz problem

          • 2 0

        • Proponuję przeprowadzkę do Donbasu.

          • 3 6

    • Też o tym ostatnio pomyślałem.

      Jeszcze przed rozpoczęciem remontu skrzyżowania, na jednej zmianie świateł od strony Hali Targowej ostatnio przejechał autobus przegubowy i około 20 samochodów, następnie na zielonej strzałce z 10 Lutego w 3 Maja pojechało kolejnych 5 samochodów.

      Zakładając, że w każdym samochodzie jest tylko kierowca to mamy 25 osób + w autobusie przyjmijmy kilka może kilkanaście. Na całym kontrapasie przejechał w tym czasie jeden rower.

      Zamiast tego bezsensownego kontrapasa mógłby tam powstać np. docelowy buspas zamiast tymczasowego rozwiązania na ul. Władysława IV.

      Tak to się kończy jak do władzy dochodzą aktywiści, którzy mają tylko jeden wąski pogląd na świat. A zmiany organizacji ruchu na drogach za pomocą puszki farby to bardzo słaby pomysł bo np. na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Abrahama oznakowanie poziome w dalszym ciągu jest błędne - widać oznakowania sugerujące, że Abrahama jest podporządkowana względem AK.

      • 13 3

  • Czas zacząć dyscyplinować kierowców (2)

    co tak psioczą na rowerzystów. W ścisłym śródmieściu jest tempo 30 i oznacza to że jedzie się max 30. Nawet trajtki się nie stosują.

    • 13 16

    • Nikt się nie stosuje

      Jestem zwolennikiem tempo 30 w centrum, zakazu parkowania w Orłowie, ale co z tego skoro nikt tego nie kontroluje, nie pilnuje, nie wymaga ? To są na pewno b.dobre rozwiązania, ale bez samodyscypliny, prewencji, etc. "g" z tego będzie. Zniszczymy, zadepczemy, zajedziemy wszystko.

      • 2 0

    • My was zdyscyplinujemy...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum