• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kilometr drogi rowerowej i nowe przejście na ul. Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
22 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Słupki niezgody będą likwidować rok
Przejście na wysokości przystanku i pl. Górnośląskiego w Orłowie pomogłoby w zapewnieniu pieszym bezpieczeństwa. Bywa z tym różnie. Przejście na wysokości przystanku i pl. Górnośląskiego w Orłowie pomogłoby w zapewnieniu pieszym bezpieczeństwa. Bywa z tym różnie.

Mieszkańcy proponują, by na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, na wysokości targowiska na pl. Górnośląskim, zbudować przejście dla pieszych. Obecnie przez arterię można przejść przy ul. Wrocławskiej zobacz na mapie GdyniInżynierskiej zobacz na mapie Gdyni. Jest szansa, że nowe przejście powstanie przy okazji budowy brakującego kilometra drogi rowerowej łączącej ul. Wielkopolską z al. Zwycięstwa.



Czy dodatkowe przejście dla pieszych na ul. Wielkopolskiej to dobry pomysł?

Targowisko na pl. Górnośląskim w Gdyni to jedno z popularniejszych miejsc zakupowych w okolicy. We wrześniu zakończono inwestycję, w trakcie której uporządkowano skwer nieopodal boksów. Pojawiły się ławki, ścieżki. Niewykluczone, że w przyszłości miasto zainwestuje tam kolejne pieniądze, zwłaszcza, że nowy wygląd skweru spodobał się mieszkańcom Orłowa.

Targowisko na placu Górnośląskim w Gdyni: zmiana otoczenia



Czytaj też: Plac Górnośląski wypiękniał

Kupcom z kolei nie podoba się problem z parkującymi wokół placu kierowcami. W grudniu pisaliśmy o inicjatywie, która miałaby doprowadzić do tego, że ulice przylegające do pl. Górnośląskiego w Orłowie zostałyby objęte strefą płatnego parkowania.

Urzędnicy wymijająco odpowiedzieli, że potrzeba analiz, ale też konkretów w sprawie zmian przepisów prawnych dotyczących stref płatnego parkowania. Dopóki nowe zasady nie zostaną uchwalone przez rząd - zmian parkingowych w Gdyni nie nie będzie.

Czytaj też: Parkowanie przy pl. Górnośląskim nie będzie płatne

Mieszkańcy: potrzebne nowe przejście na pl. Górnośląski w Orłowie



W ostatnim czasie pojawił się postulat dotyczący pieszych zmierzających na targowisko. Według propozycji części mieszkańców bezpieczeństwo i komfort pieszych mogłaby poprawić budowa przejścia dla pieszych na ul. Wielkopolskiej, wysokości pl. Górnośląskiego.

- W zamian warto zlikwidować przejście przy ul. Inżynierskiej. Aż tak dużo samochodów tam nie wyjeżdża z ul. Inżynierskiej, za chwilę w kierunku centrum są kolejne światła. Pieszych też jest tam niewielu. Sensownie byłoby zatem umożliwić przejście bezpośrednio z przystanku autobusowego na targowisko - proponuje pan Michał.
Przypomnijmy, że podobne postulaty od lat przewijają się w przypadku hal targowych w Gdyni i przejścia na ul. Jana z Kolna. Adresowane do urzędników i ZDiZ, nie robią na nich wrażenia, bo twierdzą, że jest tam bezpiecznie, co pokazują statystyki, choć do groźnych sytuacji w tym miejscu dochodzi praktycznie codziennie.

Udało się za to przekonać urzędników do takiego rozwiązania na ul. Morskiej, gdzie w okolicach planowanego lodowiska, będące alternatywą dla tunelu przejście może powstać jeszcze w tym roku.

Czytaj: Nowe przejście dla pieszych na ul. Morskiej w Gdyni

Sprawa zmian na odcinku ulicy Wielkopolskiej pomiędzy Inżynierską i Wrocławską trafiły na posiedzenie prezydenckiego kolegium, na którym zdecydowano o konieczności budowy brakującego kilometrowego odcinka drogi rowerowej po północnej stronie ulicy Wielkopolskiej, tej gdzie znajduje się targowisko na pl. Górnośląskim.

Dodatkowy kilometr drogi rowerowej na Wielkopolskiej w Gdyni



Dzięki temu rowerzyści z Karwin, Dąbrowy i Wielkiego Kacka bez przeszkód dojadą do al. Zwycięstwa. Obecnie, zgodnie z przepisami powinni zjeżdżać na ulice, ale mało kto się na to decyduje. Większość kontynuuje podróż chodnikiem.

- W kontekście zbliżającej się budowy węzła Karwiny oraz przygotowywanego wdrożenia systemu roweru metropolitalnego, znaczenie tej ścieżki wzrośnie jeszcze bardziej - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.
Wiadomo, że na odcinku od ul. Inżynierskiej do ul. Wrocławskiej zmieni się geometria jezdni, więc to doskonała szansa, by stworzyć przejście dla pieszych.

Urzędnicy informują, że rozważaną zmianą dla pieszych jest korekta lokalizacji przejść dla pieszych w taki sposób, aby wygodniej było przechodzić między placem Górnośląskim a przystankami komunikacji miejskiej.

Konkrety będą znane, gdy pojawią się wytyczne do dokumentacji projektowej inwestycji. Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni.

Miejsca

Opinie (190) 7 zablokowanych

  • kolejne sieroty co ciężko 20 m podejść do istniejących (10)

    tam autem w godz szczytu nie da się przejechać to kolejne przejścia robić będą, coraz gorzej sie mieszka w Gdyni przez tych pajaców z um i społecznych imbecyli; "powinni zjeżdżać na ulice, ale mało kto się na to decyduje. Większość kontynuuje podróż chodnikiem" to jak wszyscy o tym wiedza czemu nie stanie tam patrol milicji i nie wlepia mandatów? co ci w obcisłych gaciach lepsi ?

    • 122 88

    • to jak nie da się przejechać to w czym problem aby chociaż piesi mogli przejść? (3)

      Obcisło-gacie może i nie lepsi, ale na pewno znacznie tańsi od blacho-smrodów. dodatkowo:
      Nie smrodzą
      Nie hałasują
      Nie powodują wypadków
      Nie zajmują tyle przestrzeni miejsckiej
      Nie rozjeżdżają/niszczą chodników i trawników
      ....

      • 15 18

      • nie zgadzam sie, bo:

        smrodzą!
        hałasują!
        powodują wypadki! jezdza jak idioci
        zajmują przestrzen miejska na pewno bardziej, niz pieszy, atak samo jak skuterek
        rozjeżdżają/niszczą chodniki i trawniki - a kto skraca droge, itd?

        • 1 2

      • wypadki (1)

        Wypadki to akurat przez rowerzystów się zdarzają bardzo często!

        • 4 2

        • jakieś źródło podasz?

          • 2 0

    • Puk, puk (2)

      PRL już się skończył.

      • 16 13

      • od dwóch lat trwa ślepy lemingu (1)

        • 4 13

        • Debilem jesteś od urodzenia :(

          • 0 3

    • decyzje władz miasta Gdyni

      właściwie za każdym razem wprawaiją mnie w osłupienie. MIeszkam tu całe życie ale w ostatnich latach pogorszenie jest gigantyczne. Przejście dla pieszych na placu Górnośląskim? co mają powiedzieć ludzie wyżej na Wielkopolskiej? Ile lat trwała walka o światła na Łowickiej? a na placu gdzie są dwa przejścia dla pieszych ma być jeszcze 3 i to w tak newralgicznym miejscu? Oraz:
      gdzie jest dodatkowa droga prowadząca na tak wielkie mieszkalne dzielnice jak Karwiny, Wileki Kack, Dąbrowa i wyjazd na Kaszuby? NO GDZIE? Orłowo jest ZA BARDZO EKSLPLOATOWANE, to jest jeden z najbardziej niebezpiecznych punktów dojazdowych do dzielnic mieszkalnych. SZOK I NIEDOWIERZANIE co się w tym mieście wyprawia. Chcecie zrobić jeszcze deptaki w Śródmieściu? więcej ścieżek rowerowych? OK ostatni raz na Skwerze byłam 2 lata temu i nie z własnej decyzji. Wszystko co mogę załatwić będę złatwiac poza centrum Gdyni, jak sobie życzycie, jeśli ktoś nie rozumie - dam zarobić innym firmom, nie tym z centrum Gdyni. I tak już nie ma ludzi w tym mieście, pustki i smutek. A ostatnia rzeźba smutnego dziecka patrzącego w ziemię - POWALA! jeszcze więcej smutku

      • 10 1

    • Jakby wszyscy rowerzyści prawilnie zjeżdżali na jezdnię to dopiero byłby lament.

      • 3 1

    • To sieroto zostaw samochód i podejdź te kilka metrów na komunikację.

      • 7 6

  • Lenistwo pieszych mnie przeraża. (4)

    Przejść 500m to dla nich taki problem, że wyczulone na problemy władze miasta namalują im trzecie przejście po wyjściu z zutobusu.
    Wielkopolska to główna arteria z największych dzielnic Gdyni i Obwodnicy w kierunku centrum zamiast przesunąć przejście dodają kolejne.
    Handlarze zapłaczą jak zmotoryzowani klienci przestaną przyjeżdzać - gratuluję inicjatywy handlarzy - macie łeb do interesów!

    • 29 8

    • 50m, nie 500 tutaj

      • 1 0

    • napisał po czym zaparkował na chodniku przed klatką... 100m przecież iść nie będzie

      • 6 1

    • Niech coś zrobią dla swojego zdrowia i trochę nóżkami popracują , a zakupów na tym rynku nie robię , bo jest za drogo

      • 3 0

    • Dokładnie

      Już teraz powinno się unikać wielkopolskiej, a mądry kierowca nie pojedzie tam na zakupy w godzinach szczytu, czyli obecnie już od 14 dramat się zaczyna. Szanujmy swój czas

      • 1 2

  • (2)

    Przejście zapewniłoby bezpieczeństwo ..., a likwidacja broni wszelakich wykluczy przestępstwa. Myślenia nic nie zastąpi. Tak jak widać na zdj. dziadek, który zaraz będzie walczył z zapałem templariusza o miejsce siedzące, nagina przez 4 pasy niczym emerytowany sprinter. Żadne przejście nic tu nie da, bo będzie postawione 1,5 m za daleko i już nie będzie opłacało się na nie wchodzić lub też czerwone światło będzie paliło się 1,5 s za długo. Wchodzą na jezdnię, bo im autobus ucieknie... trudno Darwin miał racje.

    • 11 3

    • niestety dziadu zapewne już się rozmnożył...

      • 1 0

    • przestań lobbować dizlarzu.

      wypad z miasta ze swoim rzęchem.
      do atobusu śmigaj i do PKMki.
      a a nie ludzi trujesz

      wynocha samochodziarze z centrów miast.

      • 1 5

  • No tak, korek jest tam za mały codziennie... (3)

    Kolejne światła i przejście na ulicu, na której w godzinach szczytu jest permanentny korek... świetny pomysł. Pasy co 200 metrów.
    "Podoba mi się" logika, a raczej jej brak - Kupcy narzekają na parkujące w koło samochody.... a kto będzie im te zakupy robił, jak nie będzie gdzie zaparkować? Żeby jeszcze była gdzieś blisko jakaś alternatywa do zaparkowania... ale nie ma.

    • 16 3

    • W mieście pierwszeństwo w ułatwieniach poruszania się powinien mieć pieszy. (2)

      Jeśli ktoś porusza się samochodem powinien liczyć się z tym, że w mieście pierwszeństwo ma pieszy. U nas niestety jeszcze robi się wszystko aby przejechało jak najwięcej samochodów. Mamy mało przejść dla pieszych, na których dodatkowo trzeba czekać wiele minut na zielone światło. W efekcie ludzie przechodzą w miejscach gdzie nie muszą nadkładać drogi i czekać na zielone światło.

      • 5 4

      • leniwe debile! i tyle w temacie

        • 1 0

      • Miasta/centra miast

        Nie mylmy miasta z centrum miasta. W centrach oczywiście można ograniczać ruch i dawać pieszym pierwszeństwo. Nie można tego jednak robić na całym terenie zabudowanym. Na transporcie zarówno towarów jaki i osób opiera się codzienne życie miast. Płynny przejazd jest konieczny. Społeczeństwo co raz grubsze. Jeśli nie ma pasów w ogóle, albo są oddalone od siebie o kilometr to jest problem. Ale akurat tam, to kwestia ruszenia się 100 m w jedną lub druga stronę do świateł już istniejących. A ze względu na specyfikę tej ulicy w tym miejscu, zrobienie dodatkowych pasów to bardzo zły pomysł.

        • 3 2

  • analiza (1)

    "Urzędnicy wymijająco odpowiedzieli, że potrzeba analiz" brawo! brawo i jeszcze raz brawo !!! o to co robią urzędnicy magistratu i jego szef

    • 3 1

    • ktoś za to przytula niezłą kasę!

      • 1 0

  • jakbyprzejście było co 5m to i tak takie poj** dziadygi i baby by lazły środkiem

    a szczytem głupoty było raz przechodzenie po ciemku, w deszczu, ubranego na czartno dziada o laskach... kuswa debil!

    • 1 1

  • Najpierw pomyśleć

    Pasy to kolejny obszar, na którym nie będą mogły się zatrzymać samochody stojące tam permanentnie w korku. Spowoduje to dalsze zmniejszenie płynności ruchu w tym miejscu - newralgicznym dodajmy. Pozostałe dwa przejścia dla pieszych, które usytuowane są przy skrzyżowaniach, "ułatwiają" w pewnym stopniu komunikację w tym miejscu dla pojazdów skręcających z ul. Wielkopolskiej i jest tu pewnego rodzaju synergia. Gdyby powstały nowe przejścia, to moim zdaniem stawać będą na nich samochody, którym nie uda się z nich zjechać, bo tego się nie da przewidzieć w godzinach szczytu, a więc przejście będzie "pomiędzy" samochodami i nie wiem, czy to pomoże rozwiązać ten problem "bezpieczeństwa" - jeśli on rzeczywiście istnieje (bo nie jestem do tego przekonany). Co znaczy, że poprawi się bezpieczeństwo - to mamy robić coś dla tych co nie przechodzą na przejściach, które są przecież w pobliżu. Bezpieczeństwo tych co używają przejść dla pieszych się tu nie zmieni i nawet nie trzeba tego poprawiać.

    • 1 1

  • Co za bzdura !! (2)

    I tak już nie da się jeździć parkować po Gdyni!
    Ten pas rowerowy to najlepiej jako antypas z jednego pasa zrobić a drugi przerobić na buspas!!

    A tak w ogóle to całą Gdynie zamienić na buspasy pasy rowerowe i deptaki zamiast przejść dla pieszych!
    Tylko ciekawe kto wtedy przyjedzie do tego miasta! Już nic tylko banki i agencje nieruchomości. Każdy woli jechać do galerii bo przynajmniej jest gdzie zaparkować!

    • 12 4

    • zostaw samochód pod oborą w Żukowie. (1)

      a nie przyjeżdżasz do miasta wieśwagenem

      • 0 3

      • Mieszkańcy Gdyni też jeżdżą samochodem

        No chyba że żyją z zasiłków, to ich nie stać.

        • 1 1

  • rowerzyści mogą jechać chodnikiem zgodnie z przepisami

    wystarczy postawić znak typu "dopuszczony ruch rowerów" lub "ciąg pieszo rowerowy". W Gdańsku są już takie sytuacje.

    • 5 1

  • Brak akceptacji

    Nie ma akceptacji na przejście dla pieszych !!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum