• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • Straciłem i tak nadzieję.... (4)

    Drogi rowerowe w Gdyni są prowadzone w bardzo niebezpieczny dla rowerzystów sposób. Zastanawiam się czemu mają służyć stawiane bezpośrednio przy DR słupki - w razie konieczności zjechania z DR może to stanowić dodatkowe niebezpieczeństwo dla rowerzysty. Dlaczego DR są prowadzone bezpośrednio przy przystankach bez żadnych barierek utrudniających pieszym wejście na DR. Ludzie czekając na autobus stoją sobie na DR. Drogi Rowerowe są za wąskie i niedostosowane do korzystania z nich jako szlaków do transportu. Gdańsk wypada pod tym względem dużo lepiej. drogi szersze, prowadzone bezpieczniej, przystanki odgrodzone. Ech. Jestem z Gdyni ale pod względem infrastruktury rowerowej to jesteśmy ..... wstyd. Tylko na pokaz. Dziesiątki stojaków i dwie drogi. I malowane wszędzie gdzie się da "GDYNIA ROWEREM' co mnie wk.... . No i Policja która by wszystkich rowerzystów najlepiej wsadziła za byle co.

    • 5 4

    • Nawet nie porównuj gospodarza jak i inicjatyw Gdyni do Gdańska. (3)

      Jakbyście mieli budynia z jego pomysłami i interesami ,to nawet nie chcę sobie wyobrażać co byście gadali na niego.Cała Polska wam Szczurka zazdrości.

      • 0 4

      • (2)

        Pat pisze o infrastrukturze rowerowej. Jeśli chodzi o ściezki rowerowe, to Gdańsk jest nr 1 w Polsce. Mam nadzieję, że Gdynia szybko go dogoni, mamy wzór blisko.

        • 5 0

        • Nr 1 w Polsce (1)

          pod względem propagandy rowerowej na pewno. Większość ścieżek dzielonych z chodnikami, a więc wbrew polityce "wielkiego, rowerowego świata"
          BYPAD dało dwóję i jakoś nie słychać o polepszeniu oceny.

          • 1 2

          • BYPAD nie jest od dawania stopni

            tylko ustalania poziomu rozwoju i kierunków dalszych działań z założeniem uczestniczenia w planowaniu regularnych rowerzystów.

            • 0 0

  • Może Gdynia zrobi w końcu coś dla użytkowników samochodów. (18)

    Jakieś parkingi, zatoczki, mniej słupków i zakazów zatrzymywania...

    • 78 34

    • (1)

      jo, budujcie parkingi i baseny i będzie pięknie!

      • 7 3

      • Trzeba tylko coś wyburzyć...

        Miejsca nie ma na nowe drogi, a samochodów jak na razie ciągle przybywa. To co może urząd miasta wyburzyć i postawić parking piętrowy ;-)

        • 0 0

    • (5)

      Jak będą budować parkingi to nigdy nie zmniejszy się ruch samochodowy i zanieczyszczenie środowiska. Jestem przeciw.

      • 7 4

      • jakby był duży parking na placu za Batorym (4)

        to bym nie jeździł w kółko po centrum szukając miejsca gdzie by tu

        • 4 3

        • No i dlatego nie jezdze do centrum samochodem. Szkoda czasu na krazenie samochodem w kolko. I jeszcze generowanie smrodu i spalanie paliwa. Nie potrzebny mi tam parking. Nie potrzebuje przyjechac tam samochodem. Nie musze wjechac w drzwi sklepu. Tak przy okazji - dziennie powinno sie przejsc 5 km dla zdrowia.

          • 0 0

        • jakbym kilka razy jeździł w kółko swoją bryką, (2)

          to bym uznał, że twierdzący, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście mają rację i szukałbym innej opcji.

          • 0 5

          • Odpowiem ci pytaniem.

            Ile masz dzieci i jak często wozisz je do centrum z torbą pełną sprzętu sportowego?

            • 1 0

          • już minusują nie mający argumentów

            Wesołych Świąt w korkach i bez nich!

            • 1 1

    • (8)

      hahahaaha, przeciez Gdynia jest zawalona samochodami. Chodniki to parkingi. Nie wiem co promujesz? Smrod, halas i otylosc spowodowana brakiem ruchu? Naprawde jestes za łomotem, korkami, kolizjami, rozwalonymi i brudnymi chodnikami? Czy tak na zlosc mamusi odmroze sobie uszy??

      • 18 22

      • dobra cofnijmy sie w czasie moze kupie konia bede jezdzil brzyczka a kon bedzie walil na droge ? :) (7)

        • 18 10

        • (4)

          W tej chwil w USA b. popularne robia sie male samochody elektryczne i hybrydowe. Punkty do ladowania sa juz praktycznie wszedzie. Malo kto juz kupuje SUVa czy pickupa. Bardzo popularny jest tez w tej chwili rower. Tradycyjny i elektryczny. Wiec to moze my sie jednak cofamy w rozwoju...

          • 7 4

          • .44 (1)

            Sprzedaż nowych aut osobowych i lekkich ciężarówek w USA to około 15 mln sztuk rocznie. Nie wierzę w brednie które tu napisles... Jak hybrydy i elektryki stanowią 5 % to będzie dobrze ale myślę ze bliżej 2%

            • 4 2

            • jak w USA zaczął się boom samochodowy to powozów konnych było nadal bardzo dużo

              hybrydowych rowerów jest kilkadziesiąt razy więcej niż hybrydowych samochodów. Pozostawaj sobie niedowiarkiem i nadal tkwij w korkach i płać podatki na budowę i utrzymanie przewymiarowanych dróg. Ja już wybrałem inny scenariusz przyszłości.

              • 3 1

          • my się nie cofamy, tylko realizujemy tradycyjny scenariusz

            próby zmiany scenariusza podejmowane są przez miasto Gdynia ze zbyt małą determinacją.

            • 1 0

          • ciekawe są też velomobile

            małe pojazdy na pedały (czasem ze wspomaganiem elektrycznym) posiadające lekką, aerodynamiczną osłonę. To dla tych, którzy są nieodporni na odrobinę deszczu ;)

            • 4 0

        • rowery elektryczne to przyszłość

          samochody z napędem spalinowym to przeżytek. Nie wypisuj farmazonów o przyszłości, bo jej obraz masz mocno nieaktualny.

          • 5 9

        • Czarne, biale, czarne, biale. To jest artykul o rowerach. Nie pozostawiaja kup, nie domagaja sie siana, nie demoluja chodnikow jak samochody, nie zabijaja pieszych.

          • 9 12

    • Dobry pomysł

      Zgadzam się z kolegą,najlepiej remont ul.Morskiej by się przydał.
      Zwłaszcza w rejonie Estakady Kwiatkowskiego.
      Polska to chory kraj ,ścieżki rowerowe się buduje ,a o remontach ulic się zapomina.

      • 1 1

  • Ścieżki powinno wydzielać się z dróg, (33)

    bo tak to się dzieje w miastach "na zachodzie", które stawiają na rower jako środek transportu. Nie z chodnika!

    Z czasem i kierowcy się ucywilizują.

    • 107 43

    • Tylko ilu rowerzystów pozabijają (12)

      lub ilu rowerzystów samych się pozabija, nim się obie strony ucywilizują dostatecznie, by dzielić ze sobą drogę?

      • 8 21

      • zadna strata, rowerow ci w sklepach pod dostatkiem

        • 1 0

      • nie bądź taki nadopiekuńczy

        w realu łatwiej się piesi, rowerzyści, kierowcy i rolkarze dogadują lepiej niż na tym portalu.

        • 0 1

      • Rowerzysci sami sie pozabijaja (4)

        Co rusz widze debila pedzacego na rowerze.... Kiedy straz miejska zacznie tych rajdowcow wylapywac i karac?

        • 20 16

        • (2)

          Przynajmniej zabijaja tylko siebie. Kierowcy samochodow zabijaja pieszych i rowerzystow.

          • 14 12

          • żeby tak się skupili na rowerzystach to nie byłoby problemu na chodnikach (1)

            • 3 3

            • Moze lepiej niech sie skupia na sobie.

              • 2 2

        • za co mają ich wyłapywać?

          Jak na razie to kierowcy zabijają siebie i przechodniów, ale są chimeryczni: na portalu udają obrońców pieszych i generalnie bezpieczeństwa ruchu.

          • 15 15

      • (3)

        Ile dotychczas było ofiar śmiertelnych na ul. Rajskiej w Gdańsku?

        • 18 1

        • Potrącenia były (1)

          a Rajska jest tak dziurawa i falista, że nie trudno o niej o wypadek, gdy np rowerzysta będzie objeżdżał dziurę czy kałużę. A coś tam z tych malowideł jeszcze widać na hm,hm asfalcie?

          • 8 3

          • na Rajskiej ruch samochodów odbywa się w ślimaczym tempie

            bo ustawia się kolejka za samochodem ustępującym pieszym. Inaczej mówiąc dla normalnego miasta ważniejsze jest uspokojenie i redukowanie skali ruchu samochodów niż wydzielanie dróg dla rowerów. Te ostatnie powinny powstawać oczywiście kosztem lekkiego zwężania jezdni - to też uspokaja ruch.

            • 4 5

        • Na Hucisku jak pamiętam to na razie tylko jeden samochod dachował,

          ale jadący od strony Wałów Jagiellońskich, nie od Nowych Ogrodów w stronę Podwala Staromiejskiego. Ten "manewr" nie wynikał z istnienia tam pasa do jazdy rowerem.

          • 6 1

      • tak się składa że najwięcej wypadków jest na drogach rowerowych w chodniku na styku z ulicami nawet kiedy są światła i wymalowane przejazdy

        • 10 1

    • oczywiście w wielu miastach europejskich tak się robi ale takim pasem (1)

      mogą jeździć autobusy, skutery, motocykle i taksówki , wtedy ma to sens..

      • 1 0

      • jak zaczynają jeździć motocykle, to traci sens

        nie pisz że w miastach europejskich kosztem jezdni powstają tylko buspasy z dopuszczonym ruchem rowerów, taksówek, skuterów i motocykli, ponieważ tam powszechnie występują także pasy wyłącznie dla rowerów i rowerów wspomaganych elektrycznie - i to ma także sens, którego niestety niektórzy nie potrafią pojąć.

        • 1 2

    • farmazony waść opowiadasz (2)

      NIGDY nie widziałeś jak to się odbywa na "Zachodzie" Jest to odrębna ścieżka , budowana POZA jezdnią dla samochodów. Tam nikt bezrozumnie nie szwenda się pomiedzy samochodami. Chyba że jest debilem twojego kalibru.

      • 4 9

      • 47% ruchu rowerowego w Holandii odbywa się w ruchu mieszanym (1)

        wraz z ruchem samochodów po jezdni.

        • 6 3

        • Niemcy rezygnują z wydzielonych ścieżek na rzecz pasów w ulicach

          efekt - trzy razy mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdańsku.

          • 3 3

    • olo, jak zwykle pisowska powalająca retoryka

      • 0 2

    • Nie każdy chce czy musi chcieć korzystać z roweru. (9)

      Ja roweru nie lubię i nie będę nim jeździł.

      • 17 16

      • (6)

        A ja nie lubie pana kierowcy :)

        • 8 11

        • Dzięki Panu kierowcy masz towar w sklepach. (5)

          • 12 9

          • (2)

            za dużo tego szajsu w sklepach. ludziom się od tego w d*pach przewraca. na pohybel Panu Kierowcy! NA STOS!

            • 7 8

            • to proszę bardzo - pieszo do Chin po nowy łąńcuch lub dętkę (1)

              przez jakiś czas idioty będzie mniej

              • 5 5

              • wyluzuj nerwusie

                • 5 3

          • Dostawy powinny odbywac sie w wyznaczonych godzinach w centrum. Przykladowo 2 godziny rano. To kwestia organizacji.

            • 4 5

          • znam wielu maszynistów dowożących towary do sklepów pociągami

            po robocie przesiadają się na rower i udają się do domu na obiad. To samo dotyczy wielu kierowców dostawczaków. Przy bramce na autostradzie często widuję zaparkowane rowery.

            • 7 8

      • a ja nie lubie kminku i nie mam zamiaru go jeść.

        • 23 2

      • a kto ci każe? ja nie lubię samochodów więc nie mam i tyle w temacie

        • 23 6

    • Rower jako srodek transportu :) (3)

      W takim razie jesli kierowcy maja oddac czesc drog to rowerzysta majacy rower jako srodek transportu powinien placic oc jesli w tym ruchu chce brac udzial. Pjona wesolych swiat

      • 12 13

      • to oczywiste

        przecież rozpędzony rower jest w stanie wykoleić tramwaj, zburzyć dom mieszkalny albo zmieść przystanek z pasażerami...

        • 15 7

      • I Polska byłaby wtedy jednym jedynym krajem na świecie z obowiązkowym OC dla rowerzystów...
        jakoś inni nie maja takich głupich pomysłów

        • 18 8

      • Wiekszosc rowerzystow jest tez kierowcami, ktorzy placa oc, wiec glupoty piszesz.

        • 13 10

  • Gdynia nie ma dostępu do morza! Jak toś pyta zawsze kieruje w stronę Władysławowa .

    • 0 3

  • jakim chodnikiem??? chyba ulicą? (6)

    rowery to normalny środek transportu, kończy się ścieżka zjeżdżamy na ulicę.
    panie redaktorze, proszę skorygować podpis pod zdjęciem.

    • 14 8

    • dokładnie (5)

      Gdy ścieżka kończy się, rowerzysta ma obowiązek zjechać na jezdnię, chyba że panują złe warunki atmosferyczne itd.

      • 9 0

      • (4)

        W takim wypadku jak na zdjęciu masz obowiązek równo z końcem ścieżki zakończyć jazdę i zejść z roweru, a nie rozpędzony wskakiwać komuś z chodnika wprost pod koła samochodu. To nie jest skrzyżowanie.

        • 2 2

        • (2)

          A powiedz mi Panie kierowco, jak Ty widzisz włączenie się później rowerzysty do ruchu po drodze? Czy wg Ciebie rowery mają jeździć TYLKO po ścieżkach?

          Na skrzyżowaniu ja jakiegoś sensownego rozpoczęcia jazdy też nie widzę. Staję sobie przy drodze, na chodniku i czekam aż nic nie jedzie i wtedy nagle się ładuję na jezdnię, wsiadam na rower i jadę?? Tylko dlaczego bym miał to robić dopiero na skrzyżowaniu... no jak to zrobić normalnie?

          • 1 3

          • Znak informuje jasno: "koniec drogi dla rowerów". (1)

            W tym momencie nie masz prawa kontynuować jazdy po chodniku roztrącając pieszych. Możesz jechać chodnikiem tylko warunkowo podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła). Nie masz też prawa narażać kierowców na niebezpieczeństwo nagłego wtargnięcia na swoim bmx-ie wprost pod samochód. Możesz natomiast zejść z roweru i grzecznie przeprowadzić go 100m dalej na ul Piłsudskiego i tam dalej uprawiać swoje hobby rowerowe.

            • 3 3

            • Rower to nie hobby, to srodek transportu. Rowerzysta naraza na niebezpieczenstwo tylko siebie. Ty jestes uzbrojony w blachy. W miescie powinienes sie spodziewac rowerzystow i pieszych. Nie wiem jak moga cie zaskoczyc, skoro powinienes sie ich spodziewac.

              • 1 1

        • Właśnie to nie jest ustalone w kodeksie. Jest tylko informacja, że należy jeździć ulicą, a jak jest ścieżka, to ścieżką rowerową. Tylko, że te ścieżki tak właśnie są budowane... nagle ciach i nie ma ścieżki.

          Dlatego ja jestem przeciwnikiem ścieżek za wszelką cenę. Budowanych "z zamysłem", bo może kiedyś.... tzn. z całą pewnością za 30 lat przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze trasa rowerowa ;)

          • 1 2

  • Tworzone są nowe ścieżki rowerowe (17)

    a ci co jeżdzą na rowerach szosowych nadal blokują drogi. Wzdłuż grunwaldzkiej idzie ścieżka a cały czas mijam oszołomów co jadą ulicą.

    • 50 11

    • Skoro ich mijasz, to chyba nie blokują? (6)

      • 16 8

      • to znaczy że muszę wykonać dodatkowy manewr, poprzedzony tym, iż z normalnej prędkości muszę zwolnić za takim (5)

        dzieckiem dwóch peda.lów, a za mną też robi się przez to ciaśniej na drodze. Szkoda, że nie można was porozjeżdżać. Walcem bym jeździł

        • 5 7

        • Coz za agresja. Dodatkowy manewr trzeba wykonac. No tragedia. Ruch nie bedzie plynny? I jeszcze zwolnic trzeba. O zgrozo! Toz musi byc traumatyczne przezycie.

          • 0 0

        • jak masz przed sobą sznur samochodów, to nawet manewru nie możesz wykonać (2)

          napisz po prostu, że zazdrościsz rowerzyście, który cię mija z prawej nie stojąc w korku, którego nie tworzy. Tak czy inaczej Wesołych Świąt! życzę Ci, by nawet blokujący ci drogę kierowcy w czasie świąt zwracali się do Ciebie ludzkim głosem. Myślę, że się im odwzajemnisz uprzejmością, której dałeś na tym portalu niejednokrotnie wyraz.

          • 2 3

          • Jeśli jest wąsko i nie można minąć rowerzysty (1)

            to tworzy korek, owszem.

            • 2 1

            • więcej korków tworzą samochody, których w 3mieście już jest za dużo

              w przeliczeniu na 1000 mieszkańców w Sopocie jest więcej niż w Berlinie. O tym nie pomyślałeś?

              • 0 1

        • biedaku musisz wykonac dodatkowy manewr straszne polscy kierowcy to takie beznadziejne szmaty że ręce opadają dodatkowy manewr słupy znaki drogowe piesi wszystko przeszkadza

          • 5 4

    • Dlaczego policja i straż miejska nie wali za to mandatów? (2)

      Stać takiego na rower za 5 czy 10 tysięcy, niech zapłaci 500 zł mandat.

      • 20 9

      • (1)

        chyba masz zwidy Pablo, albo babski syndrom mówienie że coś dzieje się "zawsze" kiedy zdarzyło się raz, może dwa (zjawisko "babizmu" jest niezależne od płci, tak na wszelki wypadek piszę żeby nie być posądzoną o szowinizm. ale właśnie mnie olśniło, przecież "babizm" i "babsztylizm" to typowy przejaw modnego ostatnio dżender. wow, jestem na czasie! możesz być "babą" czy masz czy nie masz ptaszka!)

        • 10 12

        • a poza tym
          żeby być panem trzeba mieć wygląd, pieniądze i pozycję społeczną
          sam szrot poniemiecki nie wystarczy

          • 0 0

    • o jaką grunwaldzką chodzi? (6)

      drogi rowerowe budowane kosztem chodnika w dobrze zarządzanym mieście nie są obowiązkowe dla cyklistów. Ulice blokuje nadmiar samochodów, rowerzyści, jeśli się tam pojawiają, tylko spowalniają ruch, który i tak już jest dawno spowolniony przez nadmiar samochodów.

      • 5 11

      • Scieźka rowerowa (5)

        Zobowiązuje do jechania po niej rowerem, nie po jezdni. Tak samo każdy pieszy może powiedzieć że ruch samochodowy jest wolny to będziemy spacerować po jezdni. Jednak niektórzy z miłośników pedałów są mocno ograniczeni.

        • 10 3

        • (2)

          ograniczony to jesteś ty nigdzie na świecie rowerem kolarskim nie jeździ się po polbruku

          • 3 3

          • (1)

            ależ jeździ się, patrz ---> trasa Paryż-Roubaix ;)

            • 0 2

            • to tylko dla masochistów

              faktycznie poprzedni wpis to było lekkie przegięcie

              • 0 0

        • to że zobowiązuje nie znaczy że nie można tego przepisu kwestionować

          jazda rowerem jest tak samo dobrym sposobem poruszania się po mieście jak chodzenie pieszo, jazda samochodem czy jazda autobusem. Rowerzysta zwykle na jezdni nie stwarza zagrożenia, tylko naraża się na ryzyko, a miejsca zabiera mniej niż jadący samochodem.

          • 7 2

        • patrząc na niektóre kwiatki typu Armii Krajowej w Sopocie zastanawiam się jakim czubkiem był osobnik wydający pozwolenie na taki projekt drogi rowerowej a co do rowerów szosowych to powodzenia w jeździe 50 km/h po czymś takim idioci w sejmie widac nie mają pojęcia że nie każdy rowerzysta to amator jeżdżący 3X w roku w koło bloku

          • 5 3

  • (14)

    Rychło w czas.

    • 20 13

    • (10)

      Super! i jeszcze Obłuże z Morską - chociaż to pewnie nie taka prosta sprawa.
      Jak najwięcej dróg rowerowych w całej Gdyni !!! :)

      • 12 5

      • A jaki problem (9)

        Po staremu jechać ulicom ? Zwłaszcza ngdy szeroko i ruch nie za duży ?

        • 4 6

        • piszom jak slyszom (2)

          Mówiom jak myślom

          • 5 3

          • uszy wiendnom (1)

            • 1 0

            • ci co minusujom nie kumajom?

              .

              • 1 0

        • jechać ulicom z umytom ramom można (1)

          • 8 3

          • Nie poświęcaj ulicą tyle uwagi

            • 1 0

        • (2)

          Bo docelowo rower powinien sluzyc tez dzieciom, starszym ludziom, kobietom, mezczyzna. Dlatego drogi rowerowe powinny byc po pierwsze bezpieczne i wygodne.

          • 7 6

          • mężczyzną nie (1)

            mężczyznom

            • 3 1

            • Chmm

              Czy mężczyzna to jest ona, tak jak kobieta?

              • 0 0

        • Idąc cmentarnom alejom szukam ciebie przyjacielu...

          • 4 2

    • Na Piłsudskiego można wyznaczyć drogę dla rowerów po obu stronach jezdni i nie ma potrzeby budowania nowej.

      • 0 0

    • (1)

      Przede wszystkim niech ta ścieżka ma ciągłość zachowaną, a nie tak jak to jest teraz gdzie sytuacja wygląda mniej więcej tak: scieżka -> pasy -> ścieżka -> kawałek chodnika -> ścieżka -> pasy -> ulica -> scieżka -> koniec scieżki -> ścieżka z drugiej strony ulicy dwupasmowej oddzielonej balustradą etc:P

      • 4 1

      • Badania wykazały, że najpopularniejsze są rowery crossowe. No to i macie kross miejski.

        • 0 1

  • Kosztem chodnika (19)

    Urżniecie połowę chodnika malując białą linie i się pochwalicie nową ścieżką rowerową. A piesi z rowerzystami będą się zderzać i będzie pełno nieporozumień, że ktoś kogoś zahaczył.
    Nie jestem wrogiem ścieżek rowerowych ale dosyć już krojenia chodników na pół, połowa dla pieszych połowa dla rowerzystów.
    Na prawdę nie stać was na coś lepszego?!

    • 196 21

    • (7)

      Ale jaką masz propozycję? Urżnąć pas jezdni, czy może wyburzyć budynki?

      • 20 26

      • samochody osobowe będą jeździły po chodnikach bo ich kierowcy stwierdzą że boją się jeździć koło TIRów (2)

        Nic nie robić tylko wymagać od rowerzystów przestrzegania przepisów. Rower to pojazd i według prawa ma się poruszać po ulicy. Jak tak dalej będzie się działo to samochody osobowe będą jeździły po chodnikach bo ich kierowcy stwierdzą że boją się jeździć koło TIRów ?

        • 28 17

        • jasne, pod warunkiem jednym (1)

          Zakładasz ze tylko dorośli mogą i powinni jeździć rowerami?

          • 2 1

          • sprawne byki, jak ty i ja

            i jak te wypierdy w beemwiczkach
            nieulękłe, czyli co żadnej ceny benzyny się nie ulękną
            a tylko boją się myszy i deszczyku

            • 0 0

      • (1)

        Pasy jezdni mają po 3,5 metra, podczas gdy bez problemu mogą mieć po 3 metry. Starczy miejsca dla rowerów, jak się przemaluje odpowiednio jezdnię.

        • 31 27

        • To jest najlepszy pomysł.

          • 1 2

      • (1)

        Tam nie ma budynków. Trzeba urżnąć kawałek skwerku. Trzeba to było już dawno zrobić, we dwóch ze szwagrem byśmy zrobili w dwa dni. Ale urzędasy robią z tego "inwestycję" jakby lecieli na Marsa. Zresztą dawno już bym ich tam wysłał...

        • 28 2

        • Najważniejsze aby pasy rowerowe znajdowały sie na wysokości chodnika, a nie były częścią jezdni. No chyba że ktoś chce garść trupow miesięcznie.

          • 11 19

    • (7)

      Prawda jest taka że w Gdyni nie ma gdzie jeżdzić rowerem,te wszystkie ścieżki rowerowe pokonuje się w 10 minut...co to za jazda

      • 29 14

      • (2)

        Ciągle tylko te ścieżki rowerowe aż się juz rzy... Chce. Mamy ogromny park krajobrazowy , leśne piękne drogi, nadmorskie szlaki to jeszcze ciągłe marudzenie i szukanie dziury w całym bo rowerzyści potrafią tylko po równym a cała reszta ma się sciskać na chodnikach.

        • 18 13

        • to jakby powiedziec

          A ty? Masz taką ładna obwodnicę a się uparles jeździć autem po miescie

          • 0 1

        • Tam są leśne ścieżki rowerowe, a tu jest mowa o miejskich.

          • 11 5

      • BZDURA!

        jesli pokonujesz wszystkie sciezki rowerowe w Gdyni w 10 minut to jeszdzisz za szybko na swojej dwukolowej rakiecie... Pamietaj ze zachowanie ostroznosci i uwagi obowiazuje takze Ciebie... nawet na sciezce rowerowej...

        • 6 1

      • to już wiemy, kto jeździ jak wariat 70 km/h po ścieżkach....

        • 3 1

      • (1)

        No tak ta cała masa krytyczna to żenada .

        • 21 10

        • co proponujesz?

          to że umiesz smucić to wiemy. Wesołych Świąt!

          • 4 9

    • Popieram. Ścieżki rowerowe kosztem jezdni, a nie chodnika.

      • 5 0

    • no no

      bo wstawią krawężnik pośrodku

      • 1 1

    • podaj przykład takiego miejscabo gadasz głupoty

      • 3 3

  • Pieniądze na pedalarskie zachcianki

    to i tak pieniądze psu w d*pę

    • 1 6

  • dużo tekstu, ale z refleksją nie tęgo (4)

    w Kopenhadze i innych miastach prowadzących rzetelną politykę miejską poważnie traktującą ruch rowerowy nie tylko infrastruktura rowerowa ale cała infrastruktura transportowa jest rozbudowana pod kątem dobra pieszych i rowerzystów, a nie wyłącznie kierowców aut. Do infrastruktury transportowej należą również elementy infrastruktury komunikacji szynowej - takie jak na przykład odpowiednie węzły przesiadkowe, przyjazne dla pieszych, rowerzystów i niepełnosprawnych.
    Teksty na temat pasa rowerowego na Starowiejskiej zmilczę, bo generalnie mało trafione.

    • 2 0

    • to moze sie kolega zatrudni w UM i pokieruje rozbudową drog rowerowych w Gdyni? (3)

      a co do Starowejskiej i pasa rowerowego, wystarczy postac w pogodny dzien z godzinke nieopodal i przyjrzec się co się dzieje pomiędzy rowerzystami korzystajacymi z tego pasa a kierowcami wyjezdzacymi z miejsc parkingowych, albo odwrotnie?

      • 0 2

      • Kolega nie uznaje nepotyzmu

        • 2 0

      • czekam na propozycję. (1)

        Wielokrotnie doradzałem w wielu sprawach, ale byłem słuchany "wybiórczo".

        • 1 0

        • w takim razie kolega swietnie wie jak to dziala, prawda?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum