• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • nie widzę przyjemności jazdy rowerem po centrum miasta (1)

    w brudzie, smogu.

    • 3 5

    • yyyyyyy no wlasnie chodzi o ograniczenie ruchu samochodowego i stworzenie dla niego alternatywy. Tu nie chodzi o przyjemnosc, tylko o transport. Rower jest tez srodkiem transportu. Tanim i wygodnym

      • 8 0

  • generalnie dla tych 10 rowerzystow

    Taki hejzel dla pieszych i kierowców???!!!

    • 2 11

  • (3)

    Lepiej pozno niz wcale. Byleby nie znow kosztem chodnika. Tam jest szeroka jezdnia, spokojnie mozna wydzielic pasy rowerowe (moznaby je odzielic jakos), spowolnic ruch samochodowy. Chodniki zostawcie dla pieszych. Takie laczenie chodnika z rowerami wzbudza tylko konflikty. Odseparowac jak najbardziej rowerzystow, pieszych i samochody.

    • 13 3

    • (1)

      Nie mam przekonania do kontrabasów - zwłaszcza w takim miejscu,gdzie panuje duży ruch samochodów. Wolałabym już jechać chodnikiem.

      • 3 0

      • Jasne, ja tez. Ale ruch w centrum nalezy ograniczyc i spowolnic. Wtedy rowerzysci przestana sie bac. Oczywiscie idealem jest odseparowana droga rowerowa, zarowno od pieszych jak i samochodow.

        • 3 2

    • co ty tam chcesz spowalniać? gdzie malowac pasy - między jezdnią a przystankami?

      !!! jełop

      • 3 6

  • Gdynia wcale nie chce łączyć tych ścieżek więc po co tak bufoniasty tytuł?

    • 4 3

  • Jest potrzebna w tym miejscu

    I nie tylko tym. Marzy mi się gęsta sieć ścieżek rowerowych w centrum plus połączenia do wszystkich dzielnic. Pomyślcie o drodze od skm stocznia do dworca głównego. Ulica i tak jest do remontu, a jest bardzo szeroka, więc można jej trochę zabrać na rzecz ścieżki rowerowej :)

    • 7 2

  • (1)

    Co z dzielnicami ? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 3

    • w dzielnicach mam wrażenie, że jest więcej ścieżek niż w centrum

      • 2 2

  • Popieram!

    Pomimo dość trudnych uwarunkowań związanych z ukształtowaniem terenu Gdyni starajmy się tak gdzie się da inwestować w drogi rowerowe!!!

    • 8 2

  • (3)

    292 dni czy to nie za długo

    • 4 5

    • Nie, skądże (2)

      Zanim znajdzie się znajomy, co do przetargu przystąpi, zanim zakupi niezbędny sprzęt, gdy go wygra swoją "rewelacyjną" ofertą, zanim zatrudni pracowników z odległych, ubogich wiosek i wreszcie zanim przeliczy, ile na tym stracił... Uuu, może być kiepsko z czasem na wykonanie tak wielkiej i skomplikowanej inwestycji.

      Tymczasem w Lądku Zdrój... pomysł mają taki:

      /www.fosterandpartners.com/media/1348696/img0.jpg

      • 2 0

      • podobne cyklostrady - kryte - chciała budować Moskwa (1)

        u nas miejsce na cyklostradę by się znalazło wzdłuż torów SKM i PKM - dość łagodne nachylenia i brak kolizji z ruchem samochodowym

        • 2 0

        • Tak znalazłoby się

          tylko że to chyba za trudne i zbyt kosztowne. No ale z drugiej strony nad dworcem PKP w Gdańsku mamy taki cud, że szok. Trzeba by jeszcze raz pewnie PKM planować i od nowa budować.

          • 2 1

  • (2)

    rowerzyści mi nie przeszkadzają ale powinni mieć OC w razie W . teraz uszkodzenie samochodu i naprawa np. urwane lusterko lakierowanie idzie w tysiące . rowerzysta na pewno wyjmie z kieszeni i mi zapłaci , już to widzę . sprawa do sądu , komornik bo rowerzysta niewypłacalny . OC nie jest takie drogie a warto mieć

    • 8 7

    • szkody spowodowane przez rowerzystę raczej nie przekroczą 5 tysięcy

      szkody spowodowane przez kierowcę samochodu raczej nie spadną poniżej. Obowiązkowe OC na rower raczej nie spopularyzuje tego środka transportu. A kto potrzebuje, ten ma - np. za dopłatą 30 złotych rocznie do OC w życiu prywatnym.

      • 7 1

    • oczywiście, numery rejestracyjnei prawo jazdy. Rowerzyści to plaga, bezkarna bezczelna chamska plaga

      • 2 9

  • (2)

    Bardzo dobrze oby więcej tras rowerowych:-) coraz więcej ludzi uprawia sport

    • 11 11

    • jazda rowerem to niekoniecznie sport, to po prostu tranSPORT

      • 9 0

    • Niech sobie uprawiają, ale w lesie.

      Mam już dość rowerowego terroryzmu.

      • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum