• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • Gdynia XXI w.

    Czy tam nie ma błędu ? 392 dni ?
    Toż budowniczowie Gdyni na takie terminy realizacji to się w grobach przewracają !

    • 2 2

  • bardzo fajnie !!!!

    P.S. Kiedy będą próby Sylwestra ?

    • 0 3

  • Niby włodarze miast dążą do rozwoju przemieszczania się eko-pojazdami, ale ...

    ... coś nie do końca i wiecznie z bólami.
    W Kopenhadze - śnieg, deszcz czy słońce - tysiące ludzi używa rowerów. Tam mają tylko jeden problem: gdzie zaparkować rower (a nie samochód), bo i rowerów coraz więcej. Reszta - czyli infrastruktura rowerowa - jest rozbudowana pod kątem dobra pieszych i rowerzystów, a nie wyłącznie kierowców aut. Rowerzyści nie muszą się martwić o nic więcej i rzeczywiście się nie martwią. A u nas wieczne wyrywanie z kawałka chodnika czy z zatłoczonego tirami asfaltu, drogi dla rowerów i jeszcze przekonywanie wszystkich dookoła, że to jest bezpieczne. W ten sposób, mieszkańcy miast nigdy nie zdecydują się na liczniejsze, częstsze itp używanie roweru jako głównego pojazdu w życiu codziennym. Na niektórych odcinkach to jest albo igranie z kalectwem lub śmiercią (korzystanie z drogi dla aut), albo totalna mordęga (dziury, głębokie kałuże, różnica więcej niż 1 cm pomiędzy asfaltem a drogą dla rowerów na chodniku, konieczność noszenia roweru po schodach, nagle kończąca się droga, nieodśnieżane drogi dla rowerów zimą a jesienią nie usuwanie ton liści ... itp itd).
    Szczytem głupoty jest wymalowany pas dla rowerów na Starowiejskiej. Nie dosyć, że kocie łby, to jeszcze wzdłuż parkujących samochodów, w których kierowca kiedy wyjeżdża tyłem (a innej opcji wyjazdu nie ma), może nie zauważyć rowerzysty.
    Prawda jest taka, że w polskich miastach wszyscy tylko mówią o rozbudowywaniu infrastruktury rowerowej, a niewiele robią, albo robią na pół gwizdka. Niewielu liczy się z człowiekiem, który czy to pieszo czy na rowerze, ma najmniejsze szanse w starciu z kupą pędzącej blachy. Buduje się węzły, drogi, mosty dla ruchu samochodów, na to wydaje się miliardy, a dla pieszego i rowerzysty to tak byle gdzie, byle jak, a najlepiej to aby tylko zamknąć buzie postulującym. Nie ma z prawdziwego zdarzenia zespołu architektów dróg rowerowych i ciągów pieszych, ani z prawdziwego zdarzenia planów przekształcenia miast przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów. Wszyscy budują wyłącznie drogi dla aut.

    • 5 1

  • Ciekawe, czy wybrany zostanie znowu projekt BPBK ...

    bo to już taka gdyńska tradycja ...

    • 2 2

  • Tylko nie róbcie już żadnych szalonych estakad, dobrze? :) (4)

    • 86 21

    • (1)

      Ja osobiście korzystam z estakady rowerowej, jak wiele osób - nie wiem czemu niektórzy na tym portalu tak biadolą.

      • 8 7

      • ,

        estakada jest potrzebna i rowery tam są potrzebne

        • 0 2

    • Estakada jest fajna

      nie wiem o co halo

      • 10 8

    • w tym stylu coś

      Przenieść plan estakady z Redłowa. co prowadzi z znikąd donikąd.

      • 7 4

  • Gdynia 'chce' (6)

    i tak można podsumować większość planów komunikacyjnych Gdyni pod rządami Wojciecha Pierwszego Zbaw Gdynię Pięciu Kadencji:

    - przebudowa ulic w Centrum - sztuk 1 (słownie jeden) przez ponad 20 lat rządów, czyli Świętojańska
    - Starowiejska, 10-lutego, SkwerKościuszki, Abrahama, Batorego, Dworcowa, Wójta Radtkego, Portowa, Żeromskiego, Jana z Kolna, Śląska, Warszawska itd- odłogiem bez żadnych planów
    - OPAT Gdynia chce
    - Obwodnica Witomina - Gdynia chce
    - przedłużenie Różowej do Klifu i Kolibek - Gdynia chce
    - przedłużenie Janka Wiśnieskiego do OPAT/Rumi - Gdynia chce
    - dwupasmowe dokończenie Kwiatkowskiego z Płk Dąbka - Gdynia chce
    - przebudowa skrzyżowania Dworcowa - 10-go lutego, też Gdynia chce
    - ścieżka rowerowa wzdłuż plaży do Sopotu, a jakże, chcemy

    • 17 6

    • (2)

      A co ty zrobiłeś dobrego dla miastach?

      • 3 5

      • obywatele tego miasta ponoszą opłaty na jego rzecz to wystarczy, rządząca klika ma prawny obowiązek wydawać je z najlepszą intencją rozwoju tego miasta póki co widzę że pierdoły typu gondola na pagórek 40 metrowy stoją wyżej niż nieruszane od dziesięcioleci drogi nawet w centrum lub blisko niego

        • 6 1

      • Za tzw. komuny były podobne hasła. To nie państwo było dla człowieka, ale człowiek miał być dla państwa.

        • 5 2

    • (2)

      I lotniska chce. I waterfrontu. I strefy prestiżu... I rozumu.

      • 8 3

      • Ma infobox z listą życzeń.

        • 3 1

      • Żeby chcieć tego ostatniego,

        trzeba czuć potrzebę.

        • 4 3

  • Jeszcze o kontrapasach (4)

    Czy Trójmiasta nie stać na takie, WIDOCZNE i TRWAŁE rozwiązanie?

    bi.gazeta.pl/im/fotomon/bloxlite/f640x640/54/85/15/013b0bcea6.jpg

    A podobno Gdańsk najlepiej gospodaruje środkami z UE na infrastrukturę. Wątpię.

    • 3 2

    • rozwiązanie ciekawe, ale nie w miejscach, gdzie kwitnie parkowanie na ulicy (2)

      • 1 0

      • To ul. Mokotowska w Warszawie (1)

        Uwierz mi, że samochody tam parkują po obu stronach jezdni, ale nie blokują ruchu rowerzystom. Da się, trzeba tylko oderwać strażników miejskich od fotoradarów i wysłać parę razy, by wypisali mandaty. Tak się stało na tej ulicy i cały czas jest dobrze.
        Nawiasem mówiąc nie bardzo rozumiem, co ma dobrze widoczna farba do parkowania na ulicy?

        • 2 0

        • Na zdjęciu widać zatoczki plus obszar wyłaczenia z ruchu

          Gorzej, jeśli tych zatoczek by nie było - wymalowany kontrapas przy osi jezdni jednokierunkowej? Trochę bez sensu.

          • 1 0

    • pod śniegiem jest mało widoczne

      wzdłuż ulic z dużą liczbą parkujących może się nie sprawdzać.

      • 0 1

  • OPAT Szczurek też chce wybudować i nic z tego nie wynika (1)

    OPATU nie ma i pewnie jeszcze przez bardzo wiele lat nie będzie

    • 9 4

    • Jasne. Horala z łopatą wybuduje buhahaha

      • 1 0

  • Znowu Gdynia coś chce. (6)

    Za to, ja chcę, żeby Szczurek odszedł - mniej więcej ten sam poziom chciejstwa. Swoja drogą, kładka rowerowa jest już otwarta ? Bo nie widziałem tam, od dwóch lat, żadnego rowerzysty.

    • 14 7

    • (3)

      Na Szczęście większość mieszkańców ma odmienne zdanie niż ty.

      • 2 2

      • (1)

        Jaka większość!? 150 tys.w ogóle nie poszło zagłosować.

        • 3 2

        • to ich sprawa, że nie poszli - teraz nie mają prawa się wypowiadać. Poza tym nie 150 tys. Gdyby tak wszyscy byli mu przeciwni to poszliby na pewno :)
          A ci pozostali kandydaci to był mega obciach.

          • 2 2

      • Większość rozbitków z Posejdona zginęła, niestety.

        Gdy tonął, wybrali złych przewodników, ci poprowadzili ich w złą stronę, wszyscy się potopili i nie było to ich szczęście...

        • 3 2

    • Znów jakiś trójmiejski frustrat :)

      • 4 3

    • podobno chcieli ją sprzedać Gdańskowi, ale ten wybudowal jednak własną wzdłuż ul. 3 maja...

      jeszcze chętna była Ukraina, ale teraz wojna jest i zaniechali. Można zwiedzać całą dobę, póki co stoi tam, gdzie stała. Trochę reklamy i myślę, że można by na niej zarobić. Ot taki ewenement na skale światową - kładka w polu, donikąd.

      • 6 1

  • Git.

    Niech robią nowe ścieżki w całej Gdyni. Jak dla mnie super.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum