• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe drogi rowerowe

Patryk Szczerba
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką. Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką.

Połączenie skrzyżowania ul. Władysława IV i Armii Krajowej z drogą na 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni przy budynku PLO, zmiany w okolicach węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim zobacz na mapie Gdyni to najbliższe inwestycje dla rowerzystów w Gdyni. Do połowy lipca trwać będzie poszukiwanie projektantów.



Czy jeździsz rowerem po chodniku?

O tym, że planowane inwestycje są potrzebne, od dawna można było usłyszeć od rowerzystów. Szczególnie w centrum poszatkowane drogi sprawiają im sporo problemów. Dwa zamówienia na projekt dotyczą "dziur" przy głównych arteriach w Śródmieściu.

Chodzi o okolice węzła Wzgórze a także przejazd ul. Władysława IV za skrzyżowaniem z Armii Krajowej w kierunku dworca i dalej ul. 10 Lutego.

Połączenie Władysława IV z 10 Lutego



W pierwszym przypadku nowa droga rowerowa ma prowadzić ul. Władysława IV od skrzyżowania z Armii Krajowej i później 10 Lutego do skrzyżowania z Mściwoja i łączyć się z trasą zbudowaną przy okazji przebudowy skrzyżowania przy dworcu.

Planowane są dwa warianty:

  1. zawężenie jezdni ul. Władysława IV i wysunięcie miejsc postojowych, droga rowerowa przy autach, pozostawienie żywopłotu. Droga za pomnikiem ks. H. Jastaka
  2. zmiana żywopłotu, droga rowerowa przed pomnikiem ks H. Jastaka

Projektowane trasy mają być połączone z inwestycjami powstającymi w ramach umów drogowych. Chodzi o drogę rowerową na 10 Lutego przy Banku Polskim, gdzie buduje Moderna oraz Armii Krajowej, gdzie powstaje inwestycja Hossy pod nazwą Plac Unii.

Uporządkowanie przejazdu przy Węźle Wzgórze



W planach jest też uporządkowanie jazdy przy stacji SKM Wzgórze. Drugie opracowanie projektowe ma pozwolić na budowę drogi rowerowej od okolic przystanku autobusowego "Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - Kapliczka" do przystanku "Urząd Miasta - Władysława IV" w pasie drogowym ul. Władysława IV po stronie zachodniej.

Proponowane zmiany:

  • Odcinek południowy do przystanku autobusowego "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" ma zostać poszerzony do 2,5 m oraz wyprostować łuki. Nawierzchnia drogi rowerowej pozostaje bez zmian - będzie to dalej kostka.
  • Odcinek przy samym przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" pozostaje bez zmian.
  • Na odcinku od przystanku do skrzyżowania z al. Piłsudskiego ma pojawić się nowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m w nawierzchni bitumicznej.
  • Na odcinku od al. Piłsudskiego do zjazdu do szkoły - X Liceum Ogólnokształcącego - zostanie zamieniony chodnik z drogą rowerową i powstanie skrzyżowanie dróg rowerowych (do al. 17 Grudnia). Nawierzchnia drogi rowerowej bitumiczna.

Nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim



W planach jest także zaprojektowanie drogi rowerowej na wysokości głównego budynku Uniwersytetu Morskiego w Gdyni oraz remont odcinka drogi rowerowej do wysokości przystanku SKM Gdynia-Stocznia.

- Nowe projekty mają za zadanie uzupełnienie ciągłości kolejnych części tras rowerowych: w Śródmieściu, Wzg. Św. Maksymiliana oraz przy Uniwersytecie Morskim. Najbardziej istotny z punktu widzenia poprawy komunikacji rowerowej jest odcinek łączący ul. Armii Krajowej z drogą rowerową na ul. 10 Lutego - mówi Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Do połowy lipca trwa przetarg na wybór projektantów. Jeśli uda się go rozstrzygnąć bez przeszkód i w terminie, to dokumentacja będzie gotowa do końca roku.

- W sprzyjających warunkach realizacja mogłaby odbyć się w przyszłym roku - wskazuje Furkal.

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • pieniadze wywalone w bloto (9)

    zaden ped**arz nie bedzie po tym jezdzil

    • 63 55

    • (3)

      teraz przy szkole morskiej jadę jezdnią bo mam w d... ten bruk na którym zęby dzwonią w ustach przy wzgórzu jego eminencja kosiedowski wielki inżynier architekt bubla wzgórze umyślił sobie w tym chorym mózgu że rowerzysta ma na kładki wjeżdżać oczywiście z łukami pod kątem prostym i tracić tam czas ważne że samochody mają szerokie i proste jezdnie prowadzące tam gdzie się jedzie a rowerzysta niech sobie nadkłada drogi zwiedza pijackie zaułki w okolicach stacji SKM co tam przecież ma czas

      • 8 5

      • przeciez ten węzeł jest po całości schrzaniony, nie tylko dla rowerów

        "ważne że samochody mają szerokie i proste jezdnie prowadzące tam gdzie się jedzie". popatrz jak szeroko i prosto prowadzi Al. Zwycięstwa w Świętojańską. Niedużo lepsze zawijasy

        • 2 0

      • A co nie masz czasu, wielki pedalujacy?

        • 3 8

      • Ciągle powtarzam, że infrastruktura rowerowa w Polsce,

        to koncepcja sprowadzona do absurdu, która znalazła się w rękach wariatów.
        Kiedy twierdzisz, że rowerzysta powinien możliwie najkrótszą drogą zmierzać w obranym kierunku, to zaraz zostajesz zaatakowany przez imbecyli różnej maści mieniących się regulatorami ruchu rowerowego.

        • 9 3

    • W błoto to są wywalone pieniadze na remont ulic i tak wiadomo ze blachosmrody je zniszczą.

      A ped**arze to naturalnie ci w blachosmrodach w końcu maja 3 pedały wiecej niz w rowerze.

      • 6 3

    • (1)

      Wypad blachosmrodzie na chodnik!!

      • 8 13

      • Zamilcz gaciarzu, bo kaze siodelko wkrecic.

        • 4 5

    • Chodzi o to, żeby uporządkować ruch na chodniku

      są sytuacje, że nie muszą jeździć tą infrastrukturą. W czym problem?

      • 5 5

    • Jak porzadnie zrobią to wszyscy będą jezdzic.

      • 15 2

  • Fajnie, a nie można było 10 lat temu? (4)

    • 63 16

    • może i było można (1)

      jakie oczekiwania zgłaszałeś dziesięć lat temu? w jaki sposób dawałeś wyraz dążenia do zrównoważonego rozwoju miasta? Po co takie pytania zadajesz? W jaki sposób prowadzi to do poprawy jakości życia w mieście? Ja się tylko pytam.

      • 0 3

      • Czy ten śmieć kosiedowski twórca węzła wzgórze św Maksymiliana brał cokolwiek pod uwagę? To ja mam takiego barana dyplomowanego uczyć jak ma iść droga dla rowerów? Sorry ale dla mnie ten gościu to głupek bo tylko głupek może zaprojektować DDR w postaci kładki gdzie masz po dwa zakręty pod kątem prostym. Poza tym na tej drugiej kladce w okolicach figurki św Jana ledwo mogą się wyminac dwa rowery a tam jest jeszcze ruch pieszych dopuszczony miejsca było od groma by zrobić szeroką i łagodnie prowadzona ścieżkę no ale po co głupek po studiach inżynierskich wie lepiej

        • 3 0

    • Nie, nie można

      wtedy biała farba była bardzo droga.

      • 9 9

    • Jeszcze kilka i**otycznych rowiązań rowerowych i sprzedaję rower

      Czekam aż jakiś i**ota wpadnie na pomysł, żeby wybudować rowerówkę przez Kaszuby.

      • 3 10

  • (8)

    Nie ośmieszajcie się z tymi budowanymi ścieżkami bo aż krew człowieka zalewa jak sie widzi jak wyglądają budowy w tym mieście.Odcinek dlugości 100 metrów w Redłowie robicie już rok,Kamienna Góra w Gdyni co miała być zrobiona na ten sezon cała rozkopana ,co tam się przejdziesz to jeden trochę macha łopatą a dwudziestu nie robi nic,chodzą po krzakach popiają i debatują,podobnie z budową parku na Piłsudzkiego spojrzysz przez płot a tam wszyscy siedzą i debatują, jak się na to wszystko patrzy to cholera człowieka zalewa,że takie małe budowy trwają latami a ktoś za to wszystko bierze kasę.S trach pomyśleć jak mielliby budować basen lub podobny obiekt to trwałoby to w tych realiach chyba z 10 lat.Teraz wiadomo dlaczego te miasto tak słabo sie rozwija ,wszystkie mniejsze miasta już Gdynię przegoniło aż wstyd.Na koniec jedna z nielicznych atrakcji w tym mieście wielki młyn ,zastąpiono jakimś młynkiem dwupiętrowym z lat siedemdziesiątych jak to dzisiaj zobaczyłem to stwierdzilem że te miasto cofa sie w rozwoju.

    • 52 3

    • Pod rządami szczurka sie cofa

      • 2 0

    • A podobno gdynianie są najbardziej zadowolonymi ludźmi w całej Polsce (2)

      • 5 1

      • si (1)

        Tylko nie bardzo wiadomo z czego...

        • 4 1

        • z warunków życia wynikających z naturalnego położenia miasta nad morzem

          i przy ścianie lasu.
          Dlaczego jednak liczba mieszkańców Gdyni maleje? (głosują nogami: przeprowadzają się do sąsiednich gmin korkując codziennie drogi dojazdowe do centrum miasta).

          • 2 0

    • (1)

      Nie kłam, w Redłowie robią dopiero ok 1,5 mies. Za to w Orłowie od prawie roku.

      • 6 3

      • no i co tydzien jak tam jestem to efekt prac ten sam a to tylko 153 m drogi

        • 5 1

    • Sluszna racja o tym mieście,ale najlepsza jest błękitna flaga dumnie wywieszona na plaży .....a w wodzie syf totalny i jeden prysznic na całą plażę na kilka tys ludzi.W czasie sinic plaża aż śmi...dzi od potu spoconych ludzi którzy nawet nie mają gdzie się przemyć i ochłodzić.Czy tak trudno połączyć parę prysznicow.

      • 8 2

    • duzą część prac można pewnie wykonać w 1/4 czasu

      ale pewnie wtedy nie będzie się to zgadzać z wykazanymi kosztami.

      • 5 2

  • (3)

    Dopóki rowerzyści nie będą karani za nagminne łamanie przepisów bezpieczniej jeździć samochodem niż chodzić pieszo. Nie zamierzam uskakiwać co 5 minut przed pędzącym po chodniku rowerem.

    • 9 7

    • nie ściemniaj, przecież i tak musisz mijać zaparkowane na chodniku samochody częściej niż co 5 minut (1)

      • 1 5

      • to że minusujecie, nie znaczy że macie argumenty

        posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie podstawy do roszczenia sobie prawa do parkowania samochodu na arbitralnie wybranej części przestrzeni miejskiej.

        • 2 0

    • dziwne. bo z winy rowerzysty

      jeden pieszy zginał i zaledwie 117 zostało rannych w 2018r.

      z winy kierowców zgineło prawie 700pieszych i ponad 4tys zostało rannych.

      biorąc pod uwagę że wspolną przestrzen kierowcy z pieszymi mają tylko praktycznie na przejściach to ..... zrodło. raporty roczne policji z wypadków drogowych

      • 2 0

  • przestańcie do pospołu z tymi nawiedzonymi rowerowcami niszczyć całą infrastrukture komunikacyjną Miasta ! (3)

    sam jestem rowerzystąi to od b. dawna -zawsze jeżdziłem i poruszałem się wszędzie rowerem bez problemów ! , owszem kiedy gdzie trzeba było zejść z roweru i go przeprowadzić przez ruchliwą ulice -robiłem to !, i nic mi się nie stało ! Bądżmy wszyscy świadomi ,że nigdy nikt nie przygotowywał układów komunikacyjnych - ulic ,jezdni , parkingów do tak intensywnego ruchu jaki jest dziś - za komuny zakładano ,że wystarczy komunikacja zbiorowa i szerokie chodniki !!! Ale niestety , czasy się zmieniły i wszystko trzeba zmieniać !!! - nie róbmy znowu następnego bajzlu ! .Wszystko powinno być robione z rozmysłem i z zadowoleniem wszystkich ! nie może jedne grupa "terroryzować " i żądać spełnienia tylko ich potrzeb!

    • 8 9

    • na tworzeniu dobrego systemu (sieci) udogodnień dla rowerów

      zyskują wszyscy mieszkańcy. Piesi zyskują więcej miejsca na chodnikach, kierowcy mają mniej kłopotów ze znalezieniem miejsca do parkowania i tracą mniej czasu na stanie w korkach. Działania na rzecz wzrostu skali ruchu rowerowego w mieście do strategia typu 'win-win' - zyskują na tym naprawdę wszyscy mieszkańcy. Na tworzeniu infrastruktury z myślą wyłącznie o ruchu pojazdów tracą wszyscy mieszkańcy.

      • 2 0

    • Znawca od siedmiu bolesci samozwaniec ,a raczej burak z blachosmroda!Rower to ty ogladasz z (1)

      puszki trującej spalinami.Nikt ciebie buraczku poważnie nie traktuje, ale się zgadza wszystko do tej poro było robione pod blachosmrody kosztem innych.Obecnie się to zmienia bo w koncu doszli do tego ze blachosmrody sa największym szkodnikiem miasta.

      • 3 1

      • Prawda boli, a argumentów na nua brak...

        Zaoszczędz siły na pedałowanie.

        • 0 3

  • Gdynia XXI w. (4)

    Wrzawa propagandowa.Tu coś ,tam trochę zamiast kilkuletniego programu.Co z dojazdem Wielkopolska do Al.Zwycięstwa ?

    • 13 1

    • Tam się normalnie jezdnią jedzie bezproblemowo (3)

      • 1 3

      • to że szosowcy nie widzą problemu jadąc normalnie jezdnią (2)

        nie znaczy, że budowa wydzielonych dróg dla rowerów nie jest tam potrzebna. Infrastrukturę miejską warto tworzyć z myślą również o kobietach, które nie mają odwagi jeździć rowerem wraz z innymi pojazdami. Tak czy inaczej istnienie wydzielonej drogi dla rowerów nie powinno automatycznie skutkować zakazem poruszania się rowerem po leżącej obok jezdni.

        • 0 4

        • Mentalność i**otow tworzących tzw przepisy jest dalej w latach 80 czy 90 nadal króluje mit św przepustowości tzn infrastruktura rowerowa to dopust bozy i guzik to kogo interesuje że to jest gorsze i bardziej niebezpieczne niż jazda jezdnia ważne żeby samochodziki miały wolna jezdnię

          • 2 1

        • no i dlatego tak kierofczyki sie rozbestwiły. jak by rowerzystow nie spychano na chodniki czy inne "sciezki" w polsce byłaby cywilizacja na drogach.

          • 1 0

  • (2)

    Ok skoro wiadomo że w jakimś miejscu rowerzyści bardzo często przejeżdżają przez przejście mimo iż jest to zabronione to ja się pytam: gdzie jest policja? Wiele razy mi w tamtym miejscu rowerzysta próbował wjechać pod samochód a potem takie zdziwienie że chyba się na aktora szkoli. Tylko policji tam nie ma. Rozumiem że czekamy aż jakiś dzieciak się zabije i wtedy wielka akcja?

    • 13 8

    • Dlaczego żaden d**il projektujacy 10 lat temu to skrzyżowanie nie pomyślał o tym co teraz będzie robione? Takie to było trudne do przewidzenia że ludzie nie będą kluczyc po jakichś kladkach i turlac się między menelnia przy stacji kolejki tylko pojadą prosto? Dlaczego ty baranie jezdni w stronę Sopotu nie puszczono zawijasem przez skrzyżowanie z kielecka?

      • 3 1

    • przygadał kocioł garnkowi

      może kierowcy najpierw zaczeliby od siebie? bo to co wyprawiacie to jest mały miki w zestawieniu z rowerzystami

      • 3 1

  • nowe

    trolejbusowe drogi rowerowe

    • 3 1

  • Po co (4)

    Po co wydawać grube pieniądze na ścieżki rowerowe jak rowerzyści i tak jadą ulicą i to najlepiej srodke a ścieżka rowerowa jest obok

    • 14 6

    • Jakby policja kilku ściągnęła według prawa i nagłośniła temat to (1)

      By zaraz wjechali na ścieżki

      • 4 3

      • Policja woli się nie ośmieszac zatrzymywaniem ludzi którzy mają gdzieś sciezynke pełna pieszych długości 300 m

        • 2 0

    • Po co wydawać pieniądze na buble osiolku wyjaśnisz sens budowania prowizorycznej infrastruktury która powoduje tylko zagrożenie i utrudnia normalne używanie roweru? Dla kogo buduje się te waziutkie glupawe ścieżki na chodniku? Czy ci imbecyle urzedasy nie widzą zagrożenia jakie wynika z mieszania ruchu pieszego ok 6 kmh z rowerowym nawet ponad 30 kmh

      • 1 1

    • zdałbyś uczciwie prawko to byś głupich pytań nie zadawał

      • 3 0

  • A kiedy (1)

    będą nowe remonty?
    Chwarznieńska zrobiona na odwal, a jak miały być mistrzostwa to cały fragment Małokackiej ogarnęli w parę dni....
    Ale po co remontować drogi lepiej aby panował krajobraz księżycowy...

    • 61 10

    • Mogliby poprawić od Wiczlińską od Niemotowa do Marszewskiej

      bo to jakiś dramat jest. Rowerem trzeba środkiem jechać.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum