Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-04 19:31
Smiech
A może udostępnić dla rowerów obwodnicę .
- 16 5
-
2020-08-04 19:26
jak już rekord gdyńskiej głupoty zagościł
Łucyk chłopie
- 13 4
-
2020-08-04 18:19
super (3)
na to czekałem. ale już widzę minusy: piesi na ścieżce. dla nich też powinno być możliwe przejście, nie może być tak, że blachosmrodziarze mogą jechać z morskiej prosto na obłuże a reszta ma latać dwa razy dłuższą drogą
- 3 14
-
2020-08-04 19:23
z buta to raczej nikt tam nie pójdzie
to odcinek dla wytrwałych...
- 3 2
-
2020-08-04 18:49
Nie bój żaby
na 99% powstanie chodnik c13/16 czyli chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem.
w 3mieście dróg dla rowerów praktycznie nie ma wcale.- 1 2
-
2020-08-04 18:23
Jeszcze trochę i będzie zaraz projekt: pas rowerowy na autostradzie :P
- 1 2
-
2020-08-04 18:50
(1)
No nie teraz te chodniki są dobre?A jak budowali zdublowaną estakadę to sam szczur zapewniał jakie te chodniki są groźne dla rowerzysty podmuch od tira miał zdmuchnąć rowerzystę 10m w dół coś się zmieniło widzę
- 18 2
-
2020-08-04 19:22
barierki postawili
i nie zdmuchnie...
Jeno wytelepie...- 0 2
-
2020-08-04 16:37
K&K (2)
Proponuję jeszcze jeden pas na obwodnicy od Karwin do Chyloni przerobić na ścieżkę rowerową. Będzie super skrót z Kacka do Chyloni i na pewno mniej wypadków bo samochody w korku będą jechać max 20 km/h. Ciekawe o ile zwiększą się korki na estakadzie?
- 42 9
-
2020-08-04 19:21
tam jest znacznie ciekawsza trasa
lasem między Witominem a Chwarznem.
- 2 1
-
2020-08-04 18:55
Przeczytaj artykuł to będziesz wiedział.
- 4 4
-
2020-08-04 19:19
ale jaja!
Czyżby ktoś czytał komentarze i pomysły w takich dyskusjach?!
Ten pomysł był kilka razy podnoszony...
Sam często tamtędy jeżdżę. Cieszę się, że przestanę "naruszać"... ;)- 4 7
-
2020-08-04 19:01
Wreszcie, można tylko ubolewać, że dopiero teraz się tym zajmą
- 6 10
-
2020-08-04 18:43
Nie robią - źle.
Robią - też źle.
Taki wasz obraz.- 3 11
-
2020-08-04 18:27
Fakt
Trochę ta kreska za krótka , bo do Unruga trochę brakuje lub się kredka skończyła
- 4 4
-
2020-08-04 17:47
A piesi? (1)
Dobra, dobra... a co z pieszymi? Brakuje możliwości przejścia estakadą z przystanku Obłuże centrum na kolejny przystanek w stronę centrum- autobusy stoją w korkach, przydałaby się taka możliwość
- 13 2
-
2020-08-04 17:50
A piesi?
Na kolejny przystanek w strone centrum idziesz zjazdem pieszo-rowerowym spod bilecika i dalej pod estakada. Tam jest chodnik... wystarczy sie rozejrzec. Chyba ze nigdy nie próbowałaś/probowales -,-
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.