Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-04 16:09
W głowie się nie mieści.... (7)
- 110 18
-
2020-08-04 20:27
Spoko do pierwszego wystrzału opony z ciężarówki :) (2)
To nie miejsce dla rowerów...
- 14 13
-
2020-08-07 20:54
na jakiej drodze może nie wystrzelić opona w ciężarówce
że akurat tam, jest to takie szczególnie niewskazane miejsce?
- 3 0
-
2020-08-04 22:17
niech pis buduje wreszcie obiecana droge czerwona do portu
- 9 2
-
2020-08-05 09:35
Gdynia
Czy to dom wariatów ???
- 3 2
-
2020-08-04 16:23
super, będzie można nawdychać się dużo świerzych....spalin (2)
- 23 10
-
2020-08-04 23:10
już teraz można wdychać je jadąc samochodem
powietrze wewnątrz samochodu jest zwykle bardziej zanieczyszczone niż to które jest na zewnątrz tego pojazdu także przecież emitującego spaliny. Wielu cierpiących na samochodozę o tym nie wie.
- 5 3
-
2020-08-04 17:36
na rowerze racej słabo
głowa sporo powyżej, najwięcej spalin w strefie 0.3 do 1.0m między barierami jezdni.
Pozdrawiam zdeklarowanych samochodziarzy- 11 9
-
2020-08-07 18:27
Najpierw przeczytajcie ze zrozumieniem artykuł
Wyraźnie autor pisze, że planują wykorzystać nieużywany chodnik techniczny i dobudować przejazdy w miejscach gdzie go nie ma. Kierowcy na tym nie ucierpią, ewentualnie mały ból odwłoka gdy rowerzysta będzie ich mijał podczas stania w korku.
- 3 0
-
2020-08-04 16:12
Wreszcie! (2)
Co ja się natargalem tą ośkę przez te tory żeby dostać się na morską, Pucką można było plomby pogubić plus wiecznie zamniety przejazd, a przez stocznię nosić górą też padaczka była. Super sprawa ale pewnie z 10 lat to im zajmie
- 90 21
-
2020-08-05 13:06
(1)
Kup sobie rower z amortyzatorem, to ci plomby nie będą wypadały. Albo przesiądź się jak człowiek do normalnego, czterokołowego środka transportu.
- 2 12
-
2020-08-07 13:24
serio?
normalny człowiek wychodzi czasem na rower albo chociaż przejść się na własnych nogach, zamiast wszędzie wozić 4 litery, nawet do sklepu za rogiem.
- 4 0
-
2020-08-04 16:22
brawo ten pan z farbą... (4)
- 70 1
-
2020-08-04 16:22
polnocne dzielnice walczą o polaczenie kolejowe i oto prosze rezultaty... (3)
- 71 2
-
2020-08-07 13:18
po co?
czy serio jest taka potrzeba, jeśli do dworca można dojechać w kwadrans komunikacją miejską? teraz przynajmniej te dzielnice są wolne od hałasu kolejowego, pomieszkaj chwilę na Leszczynkach to będziesz wiedział o czym mówię...
- 1 0
-
2020-08-04 16:35
Prawda, że genialne? (1)
Po co odnawiać linię kolejową na Oksywie? Dojedź rowerem do Grabówka i masz dzielnicę północną połączoną z koleją... Naprawdę, głos na Szczurka to złoto.
- 28 1
-
2020-08-04 20:48
Ale tak na poważnie,
To obie rzeczy się dzieją równolegle. Gdzieś w tym roku ma być gotowa dokumentacja i studium wykonalności dla kolei, potem jeden czy dwa przetargi i gotowe. Kolej ma być realizowana w perspektywie unijnej 2021-27.
- 3 7
-
2020-08-07 10:24
Niech zgadnę
Inwestycja będzie polegała na zastosowaniu kubła farby ?
- 0 1
-
2020-08-06 23:16
Absurd za absurdem.
Pomyśleli by lepiej o połączeniu pkmki i szybszym dojeździe do północnych dzielnic. Na pewno więcej ludzi korzystało by z tego środka transportu niż z auta.....- 2 0
-
2020-08-06 21:28
Nie wierzę
Kto wymyślił taką durnotę. Może jeszcze obwodnicą będą jeździć. Nie wiem czy to jest dobre dla zdrowia same spaliny
- 1 4
-
2020-08-04 19:27
Malpa z brzytwa (5)
Drogi sie sypia a um gdynia opanowany przez fornali Szczurek, Lucyk, Furkal, Wolek, Guc.... Robia wioske z Gdyni i wszedzie widza jedynie rowery.
- 20 7
-
2020-08-04 20:59
jeśli ktoś widzi miasto tylko z fotela i zza szyby samochodu stojącego w korku (4)
trudno się dziwić, że ma nieprzyjazny stosunek do innych ludzi. Przebywanie w samochodzie stojącym w korku powodowanym przez samego siebie i innych kierowców budzi agresję skierowaną do całego otoczenia, w tym do innych kierowców oraz innych użytkowników dróg. To się leczy przy pomocy odpowiedniej polityki transportowej, stawiającej na poprawę warunków ruchu rowerów i pieszych.
- 4 4
-
2020-08-05 13:26
(2)
Poprzyj swoje wywody o agresji do otoczenia jakimiś poważnymi badaniami (nie, tendencyjne badania przeprowadzone przez aktyw miejski i rowerowy nie są poważne), albo skończ opowiadać głupoty.
- 1 2
-
2020-08-06 15:37
wystarczy wygooglać w internecie 'road rage' (1)
i będziesz miał setki tysięcy odnośników. Spróbuj wbić się w korek wśród jadących na Hel w weekend i sam tego doświadczysz na sobie. Agresja "wewnątrzgatunkowa" kierowców jest spotykana bardzo często, ale na tym portalu dostaje się głównie rowerzystom.
- 1 1
-
2020-08-06 19:13
Mylisz przyczyny
ze skutkami.
Lub, co gorsza, swiadomie zamieniasx je miejscami.- 0 0
-
2020-08-06 19:12
Agresje budzi przede wszyskim dysonans poznawczy
Oraz lekcewazenie, gdy intrlokutor w zywe oczy usiluje "nawijac maakaron na uszy", poslugujac sie oderwana od zycia demagogia i wzorcami z zupelnie odmiennych rzeczywistosci...
- 0 0
-
2020-08-04 17:35
(4)
Trzymajcie się tam mieszkańcy najstarszych dzielnic, władza ma was w poważaniu, miała być SKM będzie węższa droga i drużka dla rowerów xd
- 24 3
-
2020-08-04 21:05
jedna inwestycja nie wyklucza drugiej (3)
Lokalna kolej powinna traktować osoby korzystające z rowerów jako strategicznych sojuszników. W Holandii ponad 30% pasażerów kolei dociera do stacji rowerem. Podobnie jest w Danii i wielu miastach RFN. U nas też tak może być.
- 3 2
-
2020-08-05 13:14
(1)
W Holandii panuje zupełnie inna kultura, tamtejsze miasta od podstaw różnią się od naszych i przede wszystkim holenderskie miasta są płaskie jak stół. U nas to nie ma prawa bytu, nikt zdrowy na umyśle nie będzie jeździł rowerem po tych polskich pagórkach na co dzień.
Zresztą, nawet w Holandii wszyscy klną na rowerzystów. To nie jest tak, że tam nikt nie ma samochodów. Wręcz przeciwnie, niemal w każdej rodzinie jest samochód, a nierzadko kilka samochodów, dokładnie tak jak u nas. Inna sprawa, że sami potem wsiadają na rower i robią dokładnie to samo, na co narzekają, ale cóż. Taki już kraj. Holendrzy są bardzo specyficzni, strasznie dziwny naród. Nic w tym kraju nie jest poukładane z myśleniem na czele. Jedyne, co im wychodzi, to ład architektoniczny.
A RFN nie istnieje od lat.- 3 2
-
2020-08-06 15:43
RFN istnieje w szerszych granicach, Zjednoczenie RFN z NRD i Berlinem Zachodnim nastąpiło w roku bodajże 1991.
W Holandii większość mieszkańców to niekiedy rowerzyści - potrafią nabrać dystansu do siebie i nie przejmują się wyrazami krytyki zbyt mocno. Tak czy inaczej mają jedne z najlepszych statystyk bezpieczeństwa ruchu drogowego. Warto dowiedzieć się dlaczego. U nas też tak może być.
- 1 1
-
2020-08-06 09:13
U nas rozbiera sie linie kolejowe i buduje tam drogi dla rowerów wiec raczej o to trudno
- 3 1
-
2020-08-04 22:58
(3)
Pas dla rowerów, pas dla wózków i moze jeszcze przejście dla dzików, co ?. I estakada mchem zarosnie. Może estakade calkowicie zamknąć na bo zaraz przyszłe wyścigi rowerowe/triatlony /biegi /marsze , spacery, nie wiadomo co Jeszce? Na środku to lądowisko dla helikoptera jeszcze walnąć. Brawo Gdynia. Korki są. Będą większe. Niedługo to będziemy z centrum już z buta zasuwac
- 10 4
-
2020-08-05 13:32
(1)
Przejście dla dzików to zdecydowanie lepszy pomysł niż droga dla rowerowców.
- 1 2
-
2020-08-06 15:33
jakieś argumenty?
- 1 0
-
2020-08-05 10:26
Oooo I to jest mysl. Przejscie DLA dzikow.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.