Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-04 16:35
Zart (5)
To jest chyba jakiś żart? Coraz mniej miejsc do parkowania dla aut (wszędzie słupki) ,coraz więcej aut na drogach a coraz więcej sciezek dla pseudo królów szos.. którzy nie myślą i nie patrzą jak jadą.
- 46 29
-
2020-08-04 16:37
Każdy kilometr ścieżki/drogi rowerowej, (3)
to mniej rowerów na jezdniach - geniuszu...
- 12 5
-
2020-08-04 17:54
. (2)
Hahaha żeby jeszcze każdy rowerzysta z nich korzystal:))) geniuszu
- 4 9
-
2020-08-04 22:02
zacznij wreszcie korzystac, a nie robic siare rowerzystom swoja buraczana jazda
- 3 2
-
2020-08-04 21:07
gdyby oferowały jakiś standard, a nie były zwykłymi chodnikani to by korzystali wszyscy
- 6 4
-
2020-08-04 21:08
prawie każdy rower jadący po mieście to jeden terenochłonny pojazd jadący po tym mieście mniej
w ten sposób stopniowo miasto staje się przyjaźniejsze dla ludzi, również tych przyspawanych mentalnie do foteli samochodów.
- 5 1
-
2020-08-04 16:27
(7)
Dobrze, że przeczytałem artykuł do końca bo już się bałem drogi rowerowej wyznaczoną białą farbą.
- 36 4
-
2020-08-04 16:29
(5)
Panie Furkal kiedy ścieżka rowerowa z prawdziwego zdarzenia na Witominie?!!!!!!!!!
- 9 6
-
2020-08-04 16:31
Za 10-15 lat może będzie. (1)
- 5 1
-
2020-08-04 21:58
raczej nie, pisy wciaz okrajaja budzety samorzadow
- 2 1
-
2020-08-04 21:06
w swoim czasie lub trochę później
pamiętaj o wspieraniu projektów rowerowych na tym portalu przynajmniej przy pomocy lajków
- 0 2
-
2020-08-04 19:31
ciesz się że masz możliwość korzystać z jezdni
nie wszyscy mają taki luksus. porobią ci esy floresy na chodniku i dopiero będziesz klął.
- 5 3
-
2020-08-04 18:47
Spokojnie. Projekt za pol banki i realizacja 5 i bedzie. Wymaluja te znaczki na jezdni jak zrobili na Malokackiej i bedzie cyk fuch.
- 5 4
-
2020-08-04 16:39
Boję się że na farbie sie skończy
tak jak większość podobnych inwestycji drogowych w Gdyni w ostatnim czasie.
- 4 4
-
2020-08-04 16:24
Super pomysł,teraz zakazać w ogóle ruchu dla aut (4)
Jak się bawić to się bawić.
Gdzie ci ludzie mają mózgi?- 86 35
-
2020-08-04 21:55
niech pisy zbuduja doge czerwona, obiecywana co wybory, ale niestety to tylko jedno z klamstw otumaniajace wlasny elektorat, nizej upasc nie mozna
- 2 2
-
2020-08-04 21:14
Znajdź w googlach film o przekształceniach Times Square w Nowym Jorku
i spytaj się, gdzie ci Amerykanie mieli mózgi próbując w Los Angeles rozładować korki przez budowę kolejnych autostrad prowadzących przez miasto, które ma bardzo niskie wskaźniki jakości życia w wyniku nadmiaru samochodów i infrastruktury przeznaczonej wyłącznie dla nich.
- 5 9
-
2020-08-04 16:30
Mózg ma każdy, niestety rozum tylko wybrańcy... (1)
- 17 4
-
2020-08-04 18:47
Niektórzy mają tam gdzie powinni. I do te potrafią czytać.
- 4 1
-
2020-08-04 16:21
Pan Łucyk i jego wypowiedzi. (3)
Za każdym razem "cieszy go fakt". Przekomiczny człowiek.
- 84 2
-
2020-08-04 16:24
(1)
A każda inwestycja jest kluczowa!
- 20 1
-
2020-08-04 21:50
w/g klasyka "dochodzimy" i wciaz "jestesmy blizej" i tak od dziesieciu lat
- 6 0
-
2020-08-04 16:23
Co z pieszymi?
Dalej po torach na nielegalu?
- 48 1
-
2020-08-04 16:16
(4)
I bardzo dobrze. Dobra alternatywa dla zatłoczonych, wysłużonych ścieżek przy Morskiej. Cieszę się, że miasto idzie w kierunku bardziej zielonym i przyjaznym dla mieszkańców. Większość ludu w dalszym ciągu nie rozumie, że takie inwestycje jak ścieżki rowerowe czy woonerfy poprawiają komfort mieszkańcom i podróżnym. Ale co tam, lepiej zamknąć się w chałupie w wiosce pod Krakowem...
- 44 72
-
2020-08-04 16:34
Bardziej zielone rozwiązania (2)
Czyli jeszcze dłuższe korki i smrodzące stojące w nich samochody. A przejazd rowerem wzdłuż takiego korka to samo zdrowie...
Stanie w jeszcze większym niż obecnie korku znacznie poprawi komfort życia mieszkańców i przyjezdnych...- 11 16
-
2020-08-04 21:44
baranku spaliny masz nie tylko na estakadzie, na estakadzie najmniej sie ich akurat nawdychasz bo tam zawsze przewiew, pomysli dobry oby zostal jak najszybciej zrealizowany
- 5 0
-
2020-08-04 18:51
Według ciebie jeżdżące rowery po chodniku technicznym będą powodować większe korki? Przeczytałeś w ogóle artykuł czy tylko nagłówe i bezmyślnie komentujesz?
- 12 2
-
2020-08-04 17:06
Wonofery? Xd.
- 6 3
-
2020-08-04 16:50
Proponuję (1)
jeszcze puścić ruch rowerowy pomiędzy torami SKMki. Piękne, proste połączenie Gdańska z Wejherowem. Można też wytyczyś ścieżkę przez Zatokę Pucką na gustownym pomoście, będzie bliżej na Hel.
- 39 5
-
2020-08-04 21:10
obok linii SKM od Pruszcza do Rumi powinna powstać cyklostrada
umozliwiająca bezkolizyjne pokonywanie skrzyżowań z ulicami prostopadłymi do linii SKM
- 5 0
-
2020-08-04 17:41
(2)
I co jeszcze? Niech także płacą OC za korzystanie z dróg w takim razie
- 22 8
-
2020-08-04 21:00
30% kierowców w Polsce jeździ bez wykupionego OC
zajmij się rozwiązaniem tego problemu. Może jeszcze OC dla pieszych i użytkowników hulajnóg elektrycznych?
- 5 1
-
2020-08-04 17:44
OC to opłata za korzystanie z dróg? a to ciekawe.
- 6 3
-
2020-08-04 20:27
Skatepark
a dodatkowo skatepark dla dzieciaków co by mieli gdzie jeździć jak pada deszcz:)
- 8 2
-
2020-08-04 16:36
Perspektywa (1)
Droga Czerwona ma być finansowana ze środków CPK których nikt nie widział na oczy a inwestycje z tych środków są przewidziane na lata trzydzieste. Na Estakadzie są łącznice w niewielkiej odległości od siebie, duży ruch samochodowy i ciężarowy i jeszcze chcą tam upchnąć rowery tylko nie wiedzą jak. To jest jakaś wesoła twórczość a nie innowacyjność.
- 34 9
-
2020-08-04 20:27
Perspektywa
Nikt niczego nie będzie upychać .jakbyś nie wiedział od początku jest tam ścieżka obok estakady i nikt nią nie chodzi. To zrobią ja dla rowerów i tyle.
- 5 2
-
2020-08-04 19:31
Estakada dla rowerów
Za mało wypadków rowerowych to otwierajcie estakadę dla nich, powodzenia.
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.