• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego

Joanna Skutkiewicz
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta. Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta.

Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. UnrugaMapkaul. MorskąMapka pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.


Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.

- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.

- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.

Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni



Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.

- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.

Oferty zbierane do września



Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).

Opinie (215) 3 zablokowane

  • (2)

    Jeżeli włodarzom zależałoby na ekologi to powinni wybudować nową kladke rowerową wzdłuż estakady. I wszyscy byliby szczęśliwi.

    • 6 3

    • Niestety kładki nie da się wybudować z farby, nawet tej czerwonej

      • 1 0

    • po co? zeby było drożej?

      wiesz ile kosztowałaby taka kładka?

      • 1 0

  • Bezpieczeństwo (2)

    Tak z innej perspektywy to czy to będzie bezpieczne ?? Przy prędkościach z jakimi tam poruszają sie auta , kiedy oczywiście nie ma korków , to nie sądzę aby bezpiecznie byloby tamtędy jechać rowerem:/ po jakiejkolwiek kolizji to rower wyladowalby za nabrzeżem przy promie

    • 11 6

    • A czy to jest bezpieczne, kiedy jedziesz samochodem zgodnie z przepisami dajmy na to 90 na godzinę drogą krajową i nagle za zakrętem pojawia się rowerzysta jadący 10 na godzinę? Nie? No popatrz. Nie od dziś wiadomo, że rowery na jezdni to zagrożenie. Przede wszystkim dla samych rowerzystów, bo to oni ucierpią najbardziej w razie zderzenia, ale także dla kierowców.
      Tu na szczęście rowerzyści mają jeździć poza jezdnią.

      • 1 1

    • "Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego" który jest za barierkami

      Pisać umie, a czytać już nie

      • 9 1

  • Moze (1)

    Zabronić Samochodom jeździć po Gdyni qr.. to ci w tym mieście się wyprawia to dramat.Moze zaczniecie karać rowerzystów np. za przejazd po pasach skoro tylko dba sie o nich.

    • 22 5

    • Dokładnie, rowerzyści to święte krowy. Notorycznie powodują niebezpieczne sytuacje. I zanim ktoś napisze, że kierowcy też robią różne dziwne rzeczy - owszem, ale samochód vs samochód to zupełnie co innego i zachowanie samochodu można przewidzieć. A rowerzysta? Nigdy nie wiadomo co zrobi. Wiecznie przejeżdżają po przejściach dla pieszych, wyprzedzają prawą stroną, kiedy ruch jest na tyle powolny, że dają radę, wyprzedzają na przejściach dla pieszych i włączają się do ruchu kompletnie nie patrząc, czy coś nie jedzie. Często i gęsto wystawiają łapę, że zamierzają skręcić. No fajnie, ale to im nie daje pierwszeństwa. Potem wystawi taki łapę i nawet nie spojrzy do tyłu, a jak go ktoś otrąbi, to ma pretensje.

      • 1 5

  • W końcu, z Rumi na Wiśniewskiego nie będę musial jechać przez Obłuże i Pucką. Cała trasa Hutniczą, już widze te krwawe gały kierowców

    • 2 3

  • Wybudujmy jeszcze jakieś kolejne parki kieszonkowe, skate parki, place zabaw i chwalmy się jak to wszystko pięknie wygląda z budżetu obywatelskiego. Przeciez to jest kluczowe. Dziury w drogach , korki i krzywe chodniki naprawią się same.

    • 3 2

  • Mam wrażenie że wśród osób podejmujących decyzję w sprawach dotyczących niby północnej części Gdyni to albo nikt nie mieszka albo porusza się drogami sporadycznie i to w godzinach nocnych/wczesnoporannych, że naprawdę nie widzi problemu ... pomijając już fakt że kiedy estakada stala w dużym korku , możliwy był objazd dolem- gołębią. A tam wyrwa po deszczu i ulica dalej zamknięta. Więc skoro priorytetem jest jakiś pas rowerowy, A nie zlikwidowanie naprawdę dużych korkow i naprawienie dziurawych i koleistych ulic (Kwiatkowksiego pod górę to stan przypomina jakąś drogę z Czarnobyla) to naprawdę gratuluję intelektu

    • 2 2

  • Obiektywnie

    Przecież tym dzbanom jazda na rowerze sprawia przyjemność. Pozbawiać ich tago zabierać kilometry nonsens

    • 0 6

  • Drogi

    Za czyje pieniądze ta droga

    • 0 2

  • Estakada rowerowa to jest trafiona inwestycja

    • 5 0

  • Gdzie wy macie mózgi (10)

    A wystarczyłoby zrobić zdublowaną kładkę nad torami na poziomie stoczni,a nie korkować jeszcze bardziej zatłoczoną estakadę gdzie już nie mieszczą się samochody ,a co dopiero jak dojdzie pas rowerowy.

    • 35 19

    • tam są szerokie "chodniki" (2)

      problem jest jedynie z "współdzieleniem" pasów na "ślimakach".

      Idealne przedsięwzięcie na "farbę". Wystarczy namalować pasek na "ślimaku" i gotowe.
      Tylko trzeba znaleźć prawną "podkładkę" aby pod paragrafy nie podpaść.

      I wszystko...

      • 2 2

      • (1)

        nie dasz rady slimaku niz madrzejszego wymyslic?

        • 0 1

        • Nie dosc, ze wymyslilem...

          To stosuje.
          Jak dotad, z powodzeniem.
          Cale przedsiewziecie to katowka do odciecia zaslepki i farba do namalowania paska.To w wariancie minimum. Tego tez spodziewam sie, znajac tok myslenia "miejskich tuzow intelektu".
          Co do samego pomyslu, sluszny i potrzebny jak rzadko ktory w tym pogiegym miescie.
          Prawie jak PKM na polnoc.

          • 1 1

    • Czytaj ze zrozumieniem (4)

      Nie będzie żadnego dodatkowego pasa rowerowego tylko odseparowana ścieżka w miejscu zaślepionego obecnie chodnika technicznego.

      • 11 1

      • (1)

        Chodnik jest za wąski,trza na estakadzie wymalować białą farbą linie żeby rowerzysty się zmieścily.

        • 1 1

        • Rowerzysty to czerwona

          Bedzie "roznorodnosc".

          • 0 1

      • (1)

        Jo jo jo. Co napisali , a co wykonają to są dwie ROZNE rzeczy. Ile razy zmieniała się koncepcja krzyzowki Kwiatkowskiego z Dąbka i dalej pod Derdowskiego ?? Widać i nawet ostateczna, oddana do użytku wersja nie jest ostateczną, bo zaraz będą budować kolejny wiadukt przy BP. I znowu będzie trzeba przebudować juz istniejacy ciąg drogowy na Dabka. Także nie podniecajcie sie, bo końcowy efekt będzie jeszcze taki, że nic nie zostanie wykonane bo ktoś nie podpisze/uzyska jakiegoś tam pozwolenia i skończy się na czytaniu artykułów na trojmiasto.pl

        • 5 3

        • no chyba ze pisy zablokuja, jak bylo z budowa s6 od koszalina do gdyni

          • 1 2

    • (1)

      A kiedy artykul przeczytasz?

      • 5 2

      • Jo jo jo czyta tylko nagłówki

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum