• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia-Obłuże. Nowa droga dla rowerów prawie gotowa

Joanna Skutkiewicz
10 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Droga rowerowa na Obłużu będzie sięgać od ul. Derdowskiego do ul. Kwiatkowskiego. Droga rowerowa na Obłużu będzie sięgać od ul. Derdowskiego do ul. Kwiatkowskiego.

Prace związane z budową drogi rowerowej pomiędzy ul. DerdowskiegoMapka do ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni-Obłużu dobiegły końca. Niedługo rowerzyści będą mogli pojechać 400-metrowym odcinkiem drogi, który stanie się częścią międzynarodowej trasy EuroVelo.

Czy będziesz korzystać z drogi dla rowerów na Obłużu?


Prace budowlane, przeprowadzane przez firmę Eurovia Polska SA, zostały już pomyślnie zakończone. Zanim odcinek nowej drogi zostanie oddany do użytku, zostaną przeprowadzone procedury odbiorowe oraz proces zatwierdzenia docelowej organizacji ruchu.

- Miłośnicy jednośladów już wkrótce będą mogli korzystać z nowej infrastruktury rowerowej na północy Gdyni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Droga rowerowa poprawi komunikację jednośladów na newralgicznym odcinku drogowym wzdłuż ul. płk. Dąbka, a nowe chodniki z oświetleniem z pewnością zwiększą bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Droga dla rowerów na płk. Dąbka jeszcze w tym roku


Droga rowerowa na Obłużu jest już niemal gotowa do użytku. Droga rowerowa na Obłużu jest już niemal gotowa do użytku.


Dla pieszych i rowerzystów



W ramach inwestycji wybudowano drogę rowerową z mastyksu grysowego SMA o długości ok. 400 m, a na odcinku od ul. Andersa do ul.Kwiatkowskiego także chodniki: na wysokości skweru im. Ireny Kwiatkowskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego oraz obustronny na skrzyżowaniu z ul. Andersa. Zamontowano oświetlenie, nasadzenia zieleni oraz małą architekturę w postaci przysiadaków i podpórek dla rowerzystów.

Koszt inwestycji przeprowadzonej przez Eurovia Polska SA wyniósł 795 tys. 370 zł brutto.

Gdynia-Obłuże. Nowa droga dla rowerów niebezpieczna?




Kolejne inwestycje w Gdyni



Niebawem rozpoczną się prace nad kolejnym odcinkiem trasy EuroVelo - wzdłuż ul. Kwiatkowskiego do ul. Unruga. W kolejnym roku kalendarzowym planowana jest także budowa trasy wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego.

Inwestycja powstała w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Opinie (75) 2 zablokowane

  • (2)

    Może w końcu zamiast o rowerzystach pomyśleli by o drodze dojazdowej do płk Dąbka przed estakadę i pkmce do północnych dzielnic Gdyni?!

    • 4 0

    • Myśleli, myśleli i doszli do wniosku, że się nie da! Czas najwyższy zdać sobie sprawę, że żadnej kolei na płn Gdyni nie będzie! Na co to komu

      • 0 0

    • pomyśleli...

      i rozbolało ich to, czym myśleli...
      Więc "myślą" o rowerach... to jest dalej od konkretów a bliżej "unii".

      • 0 0

  • Fatalne wykonanie, jak zwykle

    Tylko jak ta droga wygląda? Dlaczego my nadal robimy tak fatalne błędy w budowaniu dróg rowerowych? Dlaczego ludzie, którzy budują drogi rowerowe nie otworzą sobie google.maps i nie zobaczą, jak to wygląda w Holandii? Już nie mówię, żeby tam pojechali i pojeździli po Holandii rowerem. Gdy jedzie się Dąbka w kierunku Śródmieścia to widać jak ta droga jest cała pofalowana. Są zjazdy i wjazdy, zjazdy i wjazdy, a przecież teren jest płaski. Jaka jest przyjemność z takiej jazdy? Jaki jest sens budowania w ten sposób? Dlaczego na styku z Maciejewicza i Ledóchowskiego droga rowerowa nie jest wyniesiona, tylko obniża się, aby zrównać z jezdnią? W Polsce prawie w ogóle się nie stosuje wyniesionych dróg rowerowych.

    Druga kwestia - krawężniki. Rowerowa droga asfaltowa na przejazdach przez jezdnię powinna się płynnie łączyć z tą jezdnią. A my uparcie robimy krawężniki. Nawet te niewystające ponad asfalt - ale krawężnik musi być. Czego się boimy? Że samochód wjedzie na drogę rowerową, bo kierowca nie zobaczy krawężnika? Ta wysepka na środku Dąbka, na którą najpierw trzeba wjechać, a potem z niej zjechać... Jeszcze nie przyjrzałem się, czy chociaż spiłowano te krawężniki w tym miejscu, bo były wysokie. Zresztą nie trzeba jechać do Holandii, by zobaczyć dobry przykład. Wystarczy spojrzeć jak na rogu Dąbka i Zielonej zaczyna się droga rowerowa w kierunku Babich Dołów. Czy nie możemy w ten sposób budować styków jezdni z drogą dla rowerów w całej Polsce? Bo te błędy robi cała Polska, nie tylko Gdynia. Przecięcie Dąbka jest w takim miejscu, że wypadek z udziałem rowerzysty jest tylko kwestią czasu, jak tylko przyjdzie wiosna. Kto ma tam pierwszeństwo? Rower, czy samochód? Czy, oprócz istniejących już znaków poziomych P-11, zostaną tam namalowane znaki poziome P-13? Bo tego też się nie stosuje na (lub przy) drogach rowerowych w Polsce.

    • 0 0

  • (2)

    Gdzie ta droga prowadzi?

    • 8 1

    • Wzdłuż płk. Dąbka - od Andersa do Kwiatkowskiego

      Przy Andersa jest przejazd rowerowy w poprzek ul. płk. Dąbka. Dzięki temu można dojechać do ogródków działkowych przy Andersa. Do Szperka jeszcze trochę brakuje, nie da się tam dojechać bez jazdy częściowo chodnikiem.

      • 0 0

    • wokół Bałtyku

      • 0 2

  • (2)

    a co z pierwszymi kilometrami miedzynarodowej trasy rowerowej R10 (drogą przez łąki lub inaczej drogą wewnetrzna elektrocieplowni). Niby droga jest, niby dla rowerow, niby jej stan ogolnie dobry a strach jezdzic przez zmotoryzowanych amatorow skrotu

    • 11 0

    • coś się opowiada o "drodze trzech powiatów"

      to jak R10 "pójdzie górą", to droga będzie taniej...

      • 0 0

    • obawiam się, że nastąpiła "redefinicja" R10

      I w obecnej postaci, kreowanej przez władze gmin, omija ona klimatyczne łąki i "delikatną" sprawę nagminnego łamania przepisów a drodze wewnętrznej. Obecnie R10 lansowane jest przez zabudowane tereny Pierwoszyna, Kosakowa i Gdyni aby mozna było wyciągać kasę na łatania infrastruktury po kilkaset metrów.

      No bo jak się mają opisywane "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni"

      przebiegające przez Derdowskiego w Kosakowie, Dąbka, Kwiatkowskiego do biegnącej w dolinie "popiołówki"?

      A atrakcyjny turystycznie teren pójdzie pod "dolinę logistyczną" i "drogę trzech powiatów"... czyli legalizację obecnej rozpierduchy na łąkach i osiedla na bagnach...

      • 2 0

  • Dużo jeżdżę na rowerze (1)

    Ale nie jestem rowerzystą. Bo to nie mój świat. Plusem roweru jest to że można nim pojechać po ubitej ścieżce przez pole jak np z Pucka do Rzucewa. Czy bardziej wypasionej o Orłowa do Sopotu. Czy naprawdę trzeba wydawać tak absurdalne kwoty na drogi dla rowerów? Wystarczy normalny chodnik plus niskie lub zrobione podjazdy pod krawężniki i jazda przy znikomym ruchu pieszym. Tak było przez całe lata poprzedniej komuny wszyscy się jakoś mieścili

    • 2 0

    • miało być "europejsko"...

      łatwe zadanie premiowe dla urzędnika - farba i malować chodniki...
      A im dalej w las, tym więcej drzew... I czasami "pinondz" do przytulenia...

      • 0 0

  • Szczurku daj nam spokój! (1)

    • 2 0

    • na pewno nie!

      baranki wy moje...
      do strzyzenia...

      • 0 0

  • trasa rowerowa ok

    ale chyba wazniejsza jest przebudowa drogi od estakady do płk. Dąbka

    • 2 0

  • rowerowa sciezka (1)

    A faceci w obcislych rajtuzach i wygladajacy jak ruchome slupy ogloszen i tak beda jezdzic po ulicach bo nie znaja przepisow i nie wiedza co to sciezki rowerowe a policjia razem ze straza miejska potrafia tylko kierowcow karac a na ped**arzy nie zwracaja uwagi.Takie to u nas prawo

    • 4 4

    • a którędy mają jechać jak durnowata ścieżka pojawia się nagle po drugiej stronie ulicy i ma długość 400m? gdyby tak baranku wyglądały jezdnie to ciekawe co byś powiedział

      • 0 1

  • Co za wysyp horałowych i betonowych trolli (1)

    Budują i z roku na rok jest lepiej. Domykają brakujące odcinki, wymieniają nawierzchnię i każdy kto jeździ musi przyznać że z roku na rok jest lepiej. A że Gdynia to nie Kopenhaga czy inny Amsterdam wiadomo nie od dziś

    • 0 3

    • talk jest cudownie jedziesz sobie ulicą i masz na 400m z niej zjechać bo tak bo jakiś głupek miał wizję dojedziesz tą ścieżynką do znaku że ona się kończy i dalej co?

      • 1 0

  • skąd dokąd jest ta droga? (8)

    Bareja by tego nie wymyslił.

    • 44 1

    • z kieszeni waszych (1)

      do naszych...

      • 4 1

      • hahahha

        dobre!

        • 4 1

    • (5)

      Jest napisane że to trasa rowerowa o znaczeniu międzynarodowym dobre :)

      • 15 1

      • międzynarodowe są tylko preteksty do wyciągania kasy

        ale moze się tak stać, że międzynarodowa R10, biegnąca przez łąki Kazimierza i Dębogórza, po cichu zmieni położenie na "bardziej korzystne".
        Tylko ciekawe jest komu będzie się chciało na Oksywie wjeżdżać i to przez nieciekawy, zabudowany klockami teren...

        • 1 1

      • (3)

        za Szperkiem łączy się z droga rowerową którą dojedziesz aż na Hel :-)

        • 2 3

        • żeby jechać na Hel

          nie trzeba wjeżdżać na Kępę Oksywką.
          To nie do wykonania dla 70% populacji.
          Co nie oznacza, że ta droga jest niepotrzebna.
          Ale lansowanie jej jako R10 jest grubą przesadą.

          • 2 0

        • Przecież ta droga nie łączy się ze Szperkiem

          • 2 0

        • Jakim cudem? Droga rowerowa jest tylko do Pierwoszyna.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum