• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Jesienią droga rowerowa na bulwar i przebudowa pętli

Patryk Szczerba
11 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa drogi rowerowej od istniejącej trasy w ul. Piłsudskiego na bulwar w Gdyni potrwa do późnego lata. Przebudowa pętli przy ul. Tetmajera to osobna inwestycja. Budowa drogi rowerowej od istniejącej trasy w ul. Piłsudskiego na bulwar w Gdyni potrwa do późnego lata. Przebudowa pętli przy ul. Tetmajera to osobna inwestycja.

W poniedziałek rozpocznie się budowa brakujących fragmentów dróg rowerowych wzdłuż skweru Plymouth od ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdyni do ul. Bema zobacz na mapie Gdyni oraz od ul. Tetmajera zobacz na mapie Gdyni do bulwaru Nadmorskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Prace potrwają do września. Inwestycję dofinansuje Unia Europejska. Z miejskich środków zostanie przy okazji przebudowana pętla autobusowa przy ul. Tetmajera.



Czy brakuje ci dróg rowerowych w centrum Gdyni?

Planowane odcinki powstaną w ramach międzynarodowej trasy R-10 przebiegającej w Gdyni od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. W grudniu podpisano umowę na dofinansowanie gdyńskiej części inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Miasto otrzymało ok. 8 mln zł. Dzięki temu powstaną cztery kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe dwa kilometry będą wyremontowane.

Czytaj też: 160 mln zł na międzynarodowe szlaki rowerowe na Pomorzu

Trasa R-10 w Gdyni: co nowego powstanie?



Nowe odcinki powstaną wzdłuż ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni, Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, al. Marsz. Piłsudskiego oraz wzdłuż al. Zwycięstwa - od ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Do czasu budowy ulicy Nowej Węglowej, przebieg trasy wyznaczony będzie wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni (pasami rowerowymi) oraz ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni (w strefie uspokojonego ruchu tempo 30).

Dzięki dofinansowaniu z Unii zakończą się wreszcie kłopoty rowerzystów przy skwerze Plymouth. W tym miejscu droga rowerowa dla jadących od strony Sopotu urywa się.

By dalej kontynuować jazdę w kierunku morza zgodnie z przepisami trzeba wjechać na ulicę albo jechać po mało uczęszczanym chodniku na skwerze do drogi rowerowej przy ul. Piłsudskiego. Co więcej, przy ul. Tetmajera rowerzyści znów mają problem. Niektórzy wjeżdżają na chodnik, inni przejeżdżają przez pętlę autobusową, by dojechać do bulwaru

Rowerzyści nikomu w ten sposób nie przeszkadzają, ale w praktyce to rozwiązanie prowizoryczne, a do tego niezgodne z przepisami. Urzędnicy zmiany zapowiadali wiele razy, ale faktem staną się dopiero jesienią tego roku.

Rowerem na bulwar w Gdyni bez przeszkód pojedziemy jesienią



Prace w okolicach al. Piłsudskiego ruszą jeszcze w styczniu, a zakończą się we wrześniu. W ramach inwestycji zostanie wybudowana droga rowerowa, wyznaczone zostaną pasy rowerowe o łącznej długości 630 metrów. Powstanie też "rondo" łączące istniejącą trasę rowerową wzdłuż bulwaru z al. Marsz. Piłsudskiego oraz miejsce odpoczynku dla rowerzystów wraz z toaletą.

- Istniejąca ścieżka z kostki betonowej przy al. Marsz. Piłsudskiego zostanie niebawem zastąpiona nawierzchnią bitumiczną w ramach oddzielnego zadania - informuje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Budowa drogi w okolicach skweu Plymouth i Urzędu Miasta w Gdyni pozwoli na połączenie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż al. Zwycięstwa. Budowa drogi w okolicach skweu Plymouth i Urzędu Miasta w Gdyni pozwoli na połączenie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż al. Zwycięstwa.
Przy okazji przebudowy ulic, ze środków miasta zostanie rozbudowana również pętla autobusowa przy ul. Tetmajera.

Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. Jedyną ofertę w obydwu złożyło konsorcjum firm WPRD Gravel oraz PW Elgrunt. Za pierwszym razem oferowana kwota była dla miasta zbyt duża, ale przy powtórnym postępowaniu zdecydowano o dołożeniu brakujących środków.

Kolejne drogi rowerowe w Gdyni niebawem



Kosztorys zadania opiewał na kwotę 4,7 mln zł. Ostatecznie całość będzie kosztowała blisko 6,7 mln zł. Połowę z tej kwoty pochłonie budowa drogi rowerowej, a drugą - przebudowa pętli autobusowej.

Urzędnicy zapewniają, że są gotowi do realizacji kolejnych zaplanowanych części trasy R-10, w tym - uznawanego przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia za jeden z rowerowych priorytetów - połączenia drogą rowerową al. Zwycięstwa na odcinku Kościelna zobacz na mapie Gdyni - Orłowska zobacz na mapie Gdyni.

- Wszystkie inne odcinki są już zaprojektowane i czekają na realizację - zapewnia Jakub Furkal.

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Drogi rowerowe nad morze to powinien byc priorytetd w kazdym miescie!!Niestety nie jest mimo ze to najbardziej oblegane drogi w (1)

    a poza sezonem w weekendy !! W Gdyni zaczynają do tego dojrzewa ciekawe kiedy w Gdańsku się zdecydują dokończyć drogi nad morze?
    Gdynia na Bulwar w Gdańsku na przymorzu

    • 3 4

    • naprawdę masz kłopot z dojechaniem w Gdańsku rowerem nad morze?

      tylko współczuć

      • 0 0

  • Budowa dróg rowerowych (1)

    czyli kubeł farby

    • 54 10

    • kubeł farby to tworzenie pasów do jazdy rowerem po jezdni

      droga rowerowa to poważniejsza inwestycja.

      Naprawdę wyczuwam ironię.

      • 3 0

  • M (1)

    K**** m** Najmniej potrzebny fragment, bo ruch samochodowy jest tam bardzo spowolniony. Są inne naprawdę tragiczne miejsca dla rowerzystów. Wymieniać?

    • 13 6

    • wymieniaj śmiało

      lub co najmniej daj lajka lub skomentuj propozycje zgłaszane wyżej przez innych

      • 2 1

  • (1)

    niech budują te drogi , gdzie to ma sens. Wciskają je na siłę i robią burdel. Kilińskiego i Abrahama to dopiero ciekawostka. I to ma wpływać na bezpieczeństwo ?

    • 16 4

    • dokładnie tak

      obecność rowerzystów na jezdni: na wydzielonym (pomalowanym np. na czerwono) pasie lub w ramach ruchu "mieszanego" uspokaja ruch kołowy.

      Uspokojenie ruchu kołowego poprawia bezpieczeństwo wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

      • 3 1

  • Gdzie informacja na temat kursowania autobusów ?

    • 4 2

  • Dziwne priorytety: samochody i rowery (2)

    A powinno być: komunikacja zbiorowa i piesi.

    • 5 11

    • priorytety powinny być takie: infrastruktura dla pieszych, dla rowerzystów

      oraz komunikacja szynowa.

      Komunikacja zbiorowa (typu autobus i trolejbus) jedynie jeśli nie jest narażona na stanie w korkach. Jeśli stoi w korkach, chętnych na zmianę zachowań komunikacyjnych (z samochodu na autobus lub trolejbus) w Gdyni się wielu nie znajdzie.

      Substytutem przejazdów samochodem na krótkie odległości jest przejście pieszo, przejazd rowerem, na dłuższe kombinacje przejścia pieszego z przejazdem SKM/PKM lub przejazd rowerem z przejazdem SKM/PKM.

      Jak będzie cyklostrada wzdłuż linii SKM z Sopotu do Brodwina i dalej do Gdyni, to będzie można poważnie rozmawiać o rowerach wspomaganych elektrycznie.

      • 4 0

    • po czym wnioskujesz że rower to priorytet? to są działania pozorowane. to nie jest nawet promil potrzeb. zwłaszcza że na koszt "uni", miasto nie dokłada do nich nawet grosza.

      • 6 0

  • Gdynia wreszcie buduje ściezki???

    a to przecież Gdańsk jest miastem powolnym ( najwieceuj ścieżek w kraju) a Gdynia młoda i dynamiczna :)

    • 0 4

  • Wow!!! (3)

    Z tymi 630toma metrami to ile będzie ścieżek w Gdyni??

    • 31 8

    • jak dorzucisz gruntowe to trochę tego bedzie

      • 3 0

    • spójnych? zero:)!

      • 10 3

    • 640 metrów.

      • 11 4

  • Lepiej późno, niż później...

    • 1 2

  • Nareszcie.

    dalej, szybciej ślimaki.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum