Gdynia: 4 mln zł za nową drogę rowerową w ul. Kartuskiej
Jesienią rowerzyści powinni skorzystać już z nowej drogi rowerowej przy ul. Kartuskiej w Gdyni. Przetarg na prace budowlane, które dotyczą odcinka od ul. Morskiej do Jaskółczej został rozstrzygnięty w ostatnich dniach. Na razie bez zmian pozostanie organizacja ruchu na odcinku Chylońska-Morska .
Ostatecznie droga powstaje na odcinku od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej . Zostanie wydzielona z chodnika. W zakres inwestycji wchodzi m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna oraz budowa miejsc postojowych dla rowerów. Przebudowane zostaną też chodniki. Korekty będą również konieczne na skrzyżowaniu z ul. Morską.
Bez zmian pozostaną za to okolice skrzyżowania, o które również wnioskowali rowerzyści, w tym rozwiązanie zastosowane przy przystanku tuż obok skrzyżowania w kierunku Cisowej. Potrącenia w tym miejscu nie należą do rzadkości, bowiem pasażerowie wychodzą z autobusów i trolejbusów wprost pod koła nadjeżdżających rowerzystów. Wyjściem byłoby przesunięcie drogi za wiatę, ale działka, po której miałaby być poprowadzona trasa, nie należy do miasta.
- To jeden z niewielu tak żmudnie konsultowanych projektów rowerowych w Gdyni. Nie jest ideałem, choć cieszą rozwiązania uspokajające ruch na głównej drodze dojazdowej z Pustek Cisowskich i Demptowa. Newralgicznym punktem pozostają wyjazdy z podwórek na Kartuską - nie ukrywa umiarkowanego zadowolenia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Na razie nie uda się zbudować odcinka drogi rowerowej w ul. Kartuskiej pomiędzy Chylońską i Morską. Zdaniem rowerzystów gotowy projekt, prezentowany po raz pierwszy dwa lata temu, jest niebezpieczny dla pieszych.
- Udało się zatrzymać wpuszczanie rowerów na chodnik między Morską a Chylońską. Nowe rozwiązanie powinno zdecydowanie bardziej uwzględniać komfort i bezpieczeństwo mieszkańców wybierających tam rower zamiast auta, nie odbierając przestrzeni pieszym. Gdyby proponowane zmiany doszły do skutku, zmniejszyłaby się o połowę przestrzeń na chodniku w najbardziej handlowym fragmencie ul. Kartuskiej - dodaje Bosowski.
Prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej jesienią. Miasto zapłaci za nie firmie MTM 4 mln zł.
Miejsca
Opinie (291) 4 zablokowane
-
2015-06-03 13:44
(4)
a co to za tekst "Póki co, bez zmian także w ul. Kartuskiej na odcinku Chylońska - Morska, gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower." może do centrum też sobie zaprowadzą rower albo i zawiozą autobusem.
Nie ma drogi rowerowej to się jeżdzi ulicą a nie prowadzi rower.- 8 3
-
2015-06-03 13:56
(3)
Czytanie ze zrozumieniem kuleje? Napisane jest, że jeżeli po chodniku, to rower należy prowadzić, nie ma nic o jeździe po ulicy.
- 0 3
-
2015-06-03 22:50
dlaczego takie portale jak ten nie napiszą tego wprost jak ma jechać rowerzysta kiedy nie ma ścieżki i na chodniku jest dużo pieszych skąd taka dziwna idiotyczna nagonka na drogi rowerowe że tylko po nich mamy jeździć?
- 2 0
-
2015-06-04 16:29
kuleje pisanie ze zrozumieniem (1)
tekst "(..)gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower." jest niedorzeczny - zasada prowadzenia roweru po chodniku jest powszechna.
- 0 0
-
2015-06-06 00:36
a ciężarne kobiety powinny chodzić na rękach
żeby w ścisku nie poroniły
- 0 0
-
2015-06-03 14:02
i więcej dróg rowerowych i większa moda na rowery, (1)
tym więcej wypadków, w tym śmiertelnych (ostatnio pijak przejechał matkę i 2 córki - 2 ofiary śmiertelne). Moda na rowery zabija!
- 5 8
-
2015-06-04 14:17
gdyby szły - też by zginęły
"ale nie byłyby martwymi rowerzystkami" - taka jest twoja logika.
- 0 0
-
2015-06-03 14:05
Przodkowie p. Łukasza (sądząc z nazwiska) chodzili i to nawet bez obuwia (2)
teraz powinien zmienić nazwisko raczej na Rowerski...
- 6 4
-
2015-06-03 14:06
(1)
Pochwal się, jak masz na nazwisko, też coś wymyślimy :-*
- 3 3
-
2015-06-03 15:49
niemal wszystkie nazwiska można skomentować w aspekcie zawodu
stanowiska, funkcji itp. - wbij do G "Magia nazwisk" (jako pierwsze)
- 1 1
-
2015-06-03 14:06
Tam gdzie publiczne pieniądze,
tam wszystko kosztuje miliony.Bogaty kraj.
- 13 1
-
2015-06-03 14:39
Parodia!
To jest zarządzanie miastem? Tam droga na Pustki Cisowskie nawet oznakowania poziomega nie ma! Koleiny Jaskółcza to jeden wielka koleina. Parodia i tyle
- 6 1
-
2015-06-03 14:43
(1)
Na drogę nie ma pieniędzy , na oznakowanie nie ma. Nawet nie narysują znaków na drodze bo nie ma kasy albo nie wiem co. Jaskółcza jedna koleina i dziura. Ludzie gdzie logika i sens? Co mnie obchodzą rowerzyści? Najważniejści są a nawet nie płacą ubezpieczenia oc, jeżdzą bez oc itd.
- 7 6
-
2015-06-03 16:33
Gdzie OC tylko na jazdę rowerem płacą rowerzyści ? W jakich krajach ?
Może przestaniesz robić z Polski dziwoląga i egzotykę ? A piesi to co ? Wchodząc na czerwonym przed auto, jeśli przeżyją to płacą z OC "pieszego" ? "Przeżyją" - mały procent wypadków (mniej niż 2 %) to takie, że kierowca unika potrącenia pieszego, który wchodzi na jezdnię na czerwonym świetle przez nagły skręt kierownicą i w efekcie wylatuje z jezdni, gdzie może wylądować na drzewie. Kiedyś gazety w PRL miały "kroniki" wypadków i chyba raz wyczytałem, że kierowca zginął na drzewie czy na słupie, a winowajca czyli pieszy ocalał.
- 3 1
-
2015-06-03 14:47
mieszkaniec
Tylko żeby nie przebudowali naszego pabu lesne echo
- 4 2
-
2015-06-03 14:49
rowerowe drogi
z obłuża na skm grabówek połączenie gdzie jest???
- 5 0
-
2015-06-03 14:49
Albo dlaczego nie ma zrobionego normalnego parkingu przy bloku na ul. Kartuskiej, auta parkują praktycznie w ulicy , to jest niebezpieczpne. Po deszczu kiepska widoczność, refleksy itd. Najlepiej zamknąć wszystko zrobic sciezki i drogi rowerowe bedzie super modnie i wspaniale
- 5 3
-
2015-06-03 14:54
na zdjęciach skrzyżowań widać że piesi dla gdyńskich urzędników nie istnieją
próba przejścia dwu krzyżujących się jezdni zawsze kończy się ucieczka przed rozpędzonym wariatem/ką w obcisłych gaciach
to ewidentnie planowa polityka- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.