• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 4 mln zł za nową drogę rowerową w ul. Kartuskiej

Patryk Szczerba
3 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki drodze rowerowej mieszkańcy Pustek Cisowskich zyskają kolejne połączenie z Chylonią. Dzięki drodze rowerowej mieszkańcy Pustek Cisowskich zyskają kolejne połączenie z Chylonią.

Jesienią rowerzyści powinni skorzystać już z nowej drogi rowerowej przy ul. Kartuskiej w Gdyni. Przetarg na prace budowlane, które dotyczą odcinka od ul. Morskiej do Jaskółczej zobacz na mapie Gdynizostał rozstrzygnięty w ostatnich dniach. Na razie bez zmian pozostanie organizacja ruchu na odcinku Chylońska-Morska zobacz na mapie Gdyni.



Czy projekty nowych dróg rowerowych powinny być bardziej konsultowane z rowerzystami?

Budowa drogi to jeden z ostatnich elementów projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej w Trójmieście na lata 2007-2013, współfinansowanego w ramach środków Unii Europejskiej. Mogła powstać już kilka miesięcy temu, jednak zastrzeżenia do projektu zgłosili rowerzyści i radni dzielnicy nie zgadzający się m.in. na ingerencję w przestrzeń chodnika na odcinku pomiędzy Chylońską i Morską.

Ostatecznie droga powstaje na odcinku od ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni. Zostanie wydzielona z chodnika. W zakres inwestycji wchodzi m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna oraz budowa miejsc postojowych dla rowerów. Przebudowane zostaną też chodniki. Korekty będą również konieczne na skrzyżowaniu z ul. Morską.

Bez zmian pozostaną za to okolice skrzyżowania, o które również wnioskowali rowerzyści, w tym rozwiązanie zastosowane przy przystanku tuż obok skrzyżowania w kierunku Cisowej. Potrącenia w tym miejscu nie należą do rzadkości, bowiem pasażerowie wychodzą z autobusów i trolejbusów wprost pod koła nadjeżdżających rowerzystów. Wyjściem byłoby przesunięcie drogi za wiatę, ale działka, po której miałaby być poprowadzona trasa, nie należy do miasta.

Korekta nastąpi na skrzyżowaniu z ul. Morską, ale w okolicy prac budowlanych nie będzie. Korekta nastąpi na skrzyżowaniu z ul. Morską, ale w okolicy prac budowlanych nie będzie.
- To jeden z niewielu tak żmudnie konsultowanych projektów rowerowych w Gdyni. Nie jest ideałem, choć cieszą rozwiązania uspokajające ruch na głównej drodze dojazdowej z Pustek Cisowskich i Demptowa. Newralgicznym punktem pozostają wyjazdy z podwórek na Kartuską - nie ukrywa umiarkowanego zadowolenia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Na razie nie uda się zbudować odcinka drogi rowerowej w ul. Kartuskiej pomiędzy Chylońską i Morską. Zdaniem rowerzystów gotowy projekt, prezentowany po raz pierwszy dwa lata temu, jest niebezpieczny dla pieszych.

Póki co, bez zmian także w ul. Kartuskiej na odcinku Chylońska - Morska, gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower. Póki co, bez zmian także w ul. Kartuskiej na odcinku Chylońska - Morska, gdzie rowerzyści po chodniku powinni prowadzić rower.
- Udało się zatrzymać wpuszczanie rowerów na chodnik między Morską a Chylońską. Nowe rozwiązanie powinno zdecydowanie bardziej uwzględniać komfort i bezpieczeństwo mieszkańców wybierających tam rower zamiast auta, nie odbierając przestrzeni pieszym. Gdyby proponowane zmiany doszły do skutku, zmniejszyłaby się o połowę przestrzeń na chodniku w najbardziej handlowym fragmencie ul. Kartuskiej - dodaje Bosowski.

Prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej jesienią. Miasto zapłaci za nie firmie MTM 4 mln zł.

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • Ścieżka

    Ta ścieżka to kretyński pomysł.Ktoś napisał o zielonej Kartuskiej,to prawda ,ona była zielona ,ale to już przeszłość. Można te pieniądze wydać na coś bardziej potrzebnego np. okolice Dworca Kolejowego, chociaż jedną porządną toaletę publiczną ,ni ma żadnej w całej Chyloni.Ścieżki można było zrobić np. wzdłuż ul Swarzewskiej,jest przy lesie iruch mniejszy niż na Kartuskiej lub w lesie gdzie ścieżki już są tylko je zmodernizować.Władze powinny słuchać mieszkańców.

    • 0 0

  • Super! (5)

    Marzy mi się, aby w Gdyni WSZĘDZIE były drogi rowerowe :)
    i kierowcy, którzy jeżdżą przepisowo.

    • 36 15

    • ach te marzenia

      i rowerzyści , którzy mają w swoich rowerach zainstalowane swiatła i również jeżdżą przepisowo i w kaskach na głowach dla własnego bezpieczeństwa

      • 0 0

    • I rowerzysci ktorzy jezdza przepisowo :)

      • 0 1

    • (2)

      Po co ci do jazdy po drogach rowerowych przepisowo jadący kierowcy?

      • 6 9

      • (1)

        Przepisowo jadący rowerzyści ! A nie śmigający przez przejście dla pieszych bo zielone światło !

        • 15 9

        • To szkoda, że nie dodałeś przejazdy rowerowe jak ci tak strasznie przeszkadzają

          oni przez PdP.

          • 2 1

  • jaskolcza naprawcie

    Nie mam nic przeciwko rowerzystom ale mieszkam przy Jaskolczej i patrzenie jak ja łataja 2 razy w roku i sposob w jaki to robia to zenada.Niektore dziury łataja asfaltem jak powinni a mniejsze zasypuja piaskiem. Co to ma być ?!
    Oczywiście jak pada, to nie da się przejść chodnikiem nie będąc zlanym. Fakt jak patrzę z okna to fontanny jakie można zaobserwować są ogromne i nawet kierowcy czasem są zdziwieni jak przejeżdżajacy autobus czy ciężarowy zalewa sosiedni pas łącznie z chodnikiem. Zapraszam prezydenta i urzędników na spacer ul Jaskółcza w czasie i po deszczu np w niedzielę jak idą do kościoła

    • 1 0

  • po co ta ścieżka !debile!niech te dziury zalataja na ulicy kolo kosciola w strone pustek!tam rowery moze ze 3 dziennie przejezdzaja!pieniadze ida w bloto!

    • 0 0

  • Jezus Maria, 4 mln? (25)

    Przecież to masa pieniędzy, które można by przeznaczyć na coś ważniejszego, a rowerzyści mogliby jeździć ulicą. Nie rozumiem, czemu maja być uprzywilejowaną grupą uczestników ruchu.

    Może jeszcze osobne pasy dla autobusów, skuterów, motorów, ciężarówek?

    Ps. I tak psy narobią, bo ludzie je luźno poszczają, i będą leżeć kupy na tej drodze i już nie będzie tak ładnie :(

    • 102 212

    • (12)

      jako rowerzysta zgadzam się, akurat ruch od Morskiej w stronę Pustek jest zdecydowanie mniejszy i można tam spokojnie jechać ulicą (ew wyznaczyć kawałek pasa dla rowerzystów)

      • 19 11

      • (6)

        bardzo chętnie pod warunkiem, że ruch będzie jeszcze mniejszy niż jest, a kultura kierowców będzie taka jak w Skandynawii

        • 21 14

        • (4)

          sugerujesz, że do jazdy po drodze rowerowej potrzebujesz kultury kierowców jak w Skandynawii? To po co ta droga jak i tak zamierzasz jeździć po jezdni dla samochodów?

          • 10 26

          • jezdnia nie jest tylko dla samochodów (2)

            • 5 2

            • traktorów, tramwajów i autobusów i ciężarówek (1)

              konec listy

              • 0 1

              • jeszcze nie koniec...

                tramwaje poruszają się po szynach.

                są jeszcze motory, motorowery, skutery i rowery.

                • 0 0

          • nie po drodze rowerowej, tylko po ulicy - przeczytaj post wyżej zanim coś skomentujesz bez sensu

            • 22 3

        • Bardziej chyba chodzi o kulturę rowerzystów. Tam oni boją się jeździć po chodnikach ;)

          • 3 7

      • mniejszy??? ty chyba żyjesz w jakimś alternatywnym świecie :)
        tam jest bardzo duży ruch

        • 0 1

      • (2)

        Jak chcesz to śmigaj ulicą, najlepiej z trzylatkiem wiezionym w przyczepce za rowerem.

        • 22 6

        • A co idiota wozi dziecko w przyczepce !

          • 11 14

        • To weź kredyt i go odczep

          • 11 2

      • Chyba na ulicy...

        • 3 3

    • słucham?

      Psy narobią? Ścieżka rowerowa będzie graniczyła z trawnikiem, wiec pies który wybrałby ścieżkę rowerową, a nie trawnik, musiałby mieć chore zwieracze.
      Rowerzysci mogliby jeździć ulicą tak? To proszę samemu pojechac, i sprawdzić jak to jest. Ludzie wychodzący na rodzinną przejażdżkę rowerem, na pewno z miłą chęcią będą jeździć ulicą pełną wariatów, i do tego z dziećmi. Proszę się troche zastanowić przed wypowiedzią.
      Dzieci również jeżdżą na rolkach, deskorolkach, hulajnogach, rowerkach, chce Pani żeby one też jeździły ulicą? :)

      • 0 0

    • a co dopiero stadion narodowy

      pomyśl ile to kasy dla grupy idiotów drących mordę i chlejących browary

      • 2 1

    • (1)

      Z Banina jesteś i to już wszystko wyjaśnia.

      • 3 0

      • Ja tez z Banina i po tym jak liczba ludzi wzrosla tu lawinowo, drogi rowerowe i chodniki przydalyby sie na juz! To co sie tu dzieje na drogach to istny horror. Na waskich drogach z krzywymi plytami mieszaja sie piesi, kobiety z wozkami, dzieci na rowerkach, samochody pedzace na zlamanie karku. Wiec ta pani to pewnia jedna z tych piratek w SUVie.

        • 1 1

    • a Piesi?

      czemu nie mogą chodzić ulicą. Specjalnie dla pieszych buduje się chodniki? Co to za uprzywilejowaną grupa?

      • 7 0

    • Na jezdnie wydaje się znacznie większą masę pieniędzy, które możnaby przeznaczyć na coś waźniejszego. Kierowcy mogą jeździć komunikacją publiczną. Nie rozumiem dlaczego mają być uprzywilejowaną grupą uczestników ruchu.

      Aluzju poniał?

      Już wiesz, że Twoja poprzedia wypowiedź to czysty egocentryzm?
      Jeśli nie, to przetłumaczę Twój post na najprostrzy język.
      "Jak można wydawać pieniądze na coś, co mnie nie interesuje. Miasto powinno wydawać kasę tylko na to co interesuje mnie i z czego ja będę korzystał".

      • 13 2

    • Jedź w świat i zobacz a nie na wsi g. widziesz. (1)

      Pojeździj po świecie i popatrz a nie pieprzysz trzy po trzy jak baba ze wsi.

      • 15 9

      • świat? masz na myśli Norwegię czy Indie?

        Japonię czy Indonezję? Stany czy Meksyk?

        • 3 7

    • o ile byłyby tańsze bilety autobusowe, gdyby nie było tam ekranów z rozkładem,

      przyklęku i gdyby były produkcji polskiej? były wykonane obliczenia?

      • 2 3

    • Otóż problem polega na tym, że w tym kraju kierowcy uważają się za uprzywilejowaną grupę. Gdyby kierowcy potrafili przestrzegać przepisy i szanować innych na drodze, to DDR'y nie byłyby potrzebne.
      Niestety, wszyscy płacimy za to, że mamy takich kierowców a nie innych.

      • 14 6

    • Jak zrobia fotoradary co 2km i kamery na kazdym skrzyzowaniu, zweza ulice, policja bedzie lapac tych co przekraczaja predkosc i jezdza na czerwonym to bede jezdzic rowerem po ulicy.
      W przeciwnym wypadku to naklanianie do zbiorowego samobojstwa.

      • 14 5

    • np MOPS zebys miala blizej.

      • 4 1

  • budowanie ścieżek rowerowych przypomina ustawianie anten satelitarnych (1)

    25 lat temu na barakach i walących się domostwach ze strzechą na dachu - postaw się, a zastaw się!

    • 6 2

    • budowa wielopoziomowych parkingów w centrum miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego. Budowa estakad i wielopoziomowych skrzyżowań oraz szerokich dwujezdniowych arterii typu nowa Słowackiego przypomina walkę z otyłością przez popuszczanie pasa.

      • 0 0

  • proszę o obliczenie - ile kosztuje metr kwadr. (1)

    takiej ścieżki i o podanie - ile kosztuje metr kw. samej kostki?

    • 3 0

    • spytaj się także, ile kosztuje kilometr pseudoautostrady miejskiej lub sam projekt tunelu pod Pachołkiem

      może coś skumasz.

      • 0 0

  • kiedyś wynaleziono rowery - fajna sprawa (1)

    na świecie ludziska sobie jeździli rowerkami i było ok, ale bogaty Zachód wymyślił, że można pobudować drogie ścieżki rowerowe, bo już prawie wszystko miał wybudowane - elektrownie (w tym atomowe), domy mieszkalne, szosy i autostrady itp. itd. Po prostu znaleziono dla bezrobotnego przemysłu budowl. ciekawą niszę wartą miliardy. A biedna Polska podjęła rękawicę rzuconą przez rowerowe lobby i wydaje setki milionów na ścieżki, choć powinna wspomagać budownictwo mieszk. dla młodych. Jesteśmy 20 lat za Zachodem i nie musimy zaraz wszystko od nich naśladować. Na początek mieszkania, a jeśli będzie zaspokojone mieszk. w 90% to pomyślmy o ścieżkach. Ale nowoczesny prezydent Gdyni ma gdzie mieszkać, stawia na modne rowery i chce błysnąć przez Zachodem, że Gdynia też już należy do Zachodu, więc wydajemy kasę na ścieżki.

    • 5 5

    • mieszkańcy oszczędzający na samochodach - jeżdżący rowerami

      i miasto oszczędzające na budowie przewymiarowanych ulic szybko wygeneruje środki na budowę mieszkań. Miasto stawiające bezrefleksyjnie na budowę ulic, estakad i innych pseudobezkolizyjnych rozwiązań dla samochodów niedługo nie będzie miało środków na utrzymanie istniejącej infrastruktury drogowej. Nie wrzucaj "zachodu" do jednego wora: zachodnie miasta stawiające na wzrost znaczenia ruchu rowerowego zajmują wysokie miejsca w rankingach jakości życia.

      • 0 0

  • (2)

    4 mln to chyba gruba przesada. To droga rowerowa wzdłuż ul. 3 maja w Gdańsku mimo że ma dwie estakady była o połowę tańsza. Mam nadzieje że wraz z budową forum Gdańsk powstanie jej kolejny fragment w kierunku K. Raduni przez co będzie w końcu ciągłe połączenie na linii Pruszcz Gdański - Sopot

    • 7 0

    • pewnie przy okazji z pieniędzy na "rowery" ktoś zrobi remont starych instalacji podziemnych (1)

      • 1 1

      • czy ci to w czymś przeszkadza?

        po co smucisz?

        • 0 1

  • UWAGA (1)

    Ludzie -Kierowcy nie dajcie się! Byłem ostatnio w niemczech! Np . w Berlinie masa tych wariatów na rowerach. Jeżdżą jak chcą ,na czerwonym,pod prąd na ukos w poprzek jezdni! Jedzie taki porysuje ci samochód i ma wszystko gdzieś ,wywróci się po koła,nie zabić takiego to cud bo jeżdżą jak chcą.Pijani,o****ni i różnie naćpani rowerowi piraci. CHCECIE TEGO TUTAJ???? TO PATOLOGIA I TRZEBA Z TYM WALCZYĆ!

    • 5 4

    • tabletki odstawione?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum