• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • (18)

    To prawda dróg rowerowych w Gdańsku jest dużo ,są w dobrym stanie duży plus dla włodarzy za infrastrukturę rowerową w Gdańsku! Nie jeździ jeszcze tylu ludzi co w Holandii ale każdego roku rowerzystów przybywa.Jest gdzie jeździć rowerem w w naszym regionie czy to za Żuławach czy Kaszubach.

    • 196 23

    • nie prawda (10)

      w tym roku rowerzystów ubyło. popatrz na dane z liczników

      • 14 25

      • (4)

        Dane z liczników? Normalni ludzie jeżdżą rowerami na Żuławy,Kaszuby ile ty rowerem przejeżdżasz w sezonie? Bo ja w tym sezonie prawie cztery tyś km zrobiłem.Jeśli chodzi o dojazd do pracy czy po zakupy rowerem , to oceniając w skali od 1 do 10 jest 9 w Gdańsku!

        • 12 20

        • Sam jesteś tyŚ...

          A jak jeżdżę po mieście, bo jestem kutafonem na kolarzówce w obcisłych majtach to jestem nienormalny?

          • 0 0

        • a ja w tym roku zrobiłem 7000km po mieście (1)

          i co pan nam zrobisz :P

          • 4 6

          • a ja mam ładniejsze gacie

            • 12 6

        • Dokładnie :-) dobrze, że jeszcze inwestują, bo warto inwestować w coś, w czym jesteśmy jednymi z najlepszych ;)

          Ja miałam slabe tylko lato, ledwo 1,5tys ale jeżdżę ;) ewentualnie nie podobają mi się leśne progi zwalniające

          • 9 4

      • Ja tam nie wiem czy ubyło (2)

        Widzę przez okno, że rowery jeżdżą w aktualnej aurze. Jest ich mniej, to prawda, ale z roku na rok przybywa. Dłuższe wycieczki w tej pogodzie wymagają dobrej odzieży i wiadomo, że sezonowi rowerzyści inwestować ceny dobrego roweru w ubranko nie zechcą. Deszcz i błoto, to dodatkowy minus gdy rower trzyma się w domu. Jest jednak coraz więcej ludzi jeżdżących cały rok i bardzo dobrze.

        • 19 6

        • (1)

          Ja osobiście nie jestem zwolennikiem jazdy rowerem od początku listopada do połowy, końca marca. Jadąc teraz np.Od urzędu marszałkowskiego przez:Olszynke,Przejazdowo ,Dziewieć włók ,Bystrą Wróblewo,Trutnowy ,Miłocin,Cedry wielkie,Serowo ,Kiezmark,Przegaline ,Świbno ,Sobieszewo Przejazdowo Olszynkę, jest ok 80 km. Pogoda jest teraz paskudna ,zimno ,deszcz mi to nie pasi. Odnośnie ubrań na rower do takiej aury nie są to duże koszta.Późną jesienią i zimą lepiej iść na basen czy lodowisko. Masz rower MTB? Jak tak to polecam gdy jest ciepło pojechać na plaże do Świbna i gdy są fale można jechać po twardym piasku do samych Górek wschodnich! Fakt czkowiek jest cały mokry i można wpaść do morza ale jest super.Rower trzeba po takiej jeździe opłukać wodą na myjce bo od soli morskiej rdzewieją części metalowe roweru.

          • 10 8

          • Ty i rower, już to widzę szpilek. Ty ciągle online i komentarze piszesz.

            A co do jazdy jesień, zima. To nie ciągle pada. Ostatnio było kilka dni słonecznych, można jeździć. Oczywiście chodzi o rekreację, a nie dojazdy do pracy, bo to inna bajka.

            • 2 1

      • (1)

        Gdzie można popatrzeć na dane z liczników?

        • 4 2

        • rowerowygdansk.pl

          • 11 2

    • tak to jest jak sie wazeliniarz wypowiada a sam roweru nieposiada (2)

      • 1 5

      • Żadnym zaściankiem

        Gdańsk ma gęstą sieć dróg rowerowych i niewiele jest miejsc gdzie jeździ się ciężko.
        I, jak widać po artykule, będzie ich coraz mniej.

        • 2 1

      • Mam dwa dobrej firmy Niemieckiej.

        • 1 4

    • co do jakości ścieżek to bym nie przesadzał, starsze ścieżki wykonane z czarnego asfaltu jak na Chełmie na skrzyżowaniu Łostowickiej z AK praktycznie cała jest popękana, nierówna i co najwyżej wlepią jakiegoś kleksa na odwal jak się robi wyrwa. Nie rozumiem dlaczego po rozkopaniu asfaltowej ścieżki zalepiają dziury kostką ? No i powinni poprawić oznaczenia poziome na ścieżkach.

      • 2 3

    • Wez wyjedz gdzies za trojmiasto. Jak ty to nazywasz dobrym stanem....

      • 2 12

    • niech nam źyje nasza władza

      niech się święci 1 maja

      • 4 7

    • jednak powiesz cos przyjemnego od czasu do czasu.

      ostatnio Cie oskarzalen, ze tylko trujesz. zwracam honor.

      • 7 3

  • jak dojechać z osowy do oliwy rowerem ?

    czy jest jakaś ścieżka na spacerowej,tej wspaniałej czteropasmowej drogi ?

    • 1 0

  • W roku 1972 zdałem egzamin na KARTĘ ROWEROWĄ. (3)

    Szkoła Podstawowa mnie to zapewniła. Wtedy my rowerzyści jeździliśmy po ulicach. Znaliśmy przepisy. A kurs i egzamin był za darmo w szkole.
    Teraz mam prawo jazdy, jeżdżę samochodem i często rowerem.
    Rowerzyści często jadą po chodniku, np. po ulicy Wajdeloty. Jezdnia ulicy im nie wystarcza. Policjanci zajrzyjcie na Wajdeloty.

    • 0 10

    • Wtedy rowerzysci tak samo jeżdzili chodnikami!!I mieli też drogi asfaltowe!! (1)

      • 4 1

      • Oczywiście, że jeździli.

        W latach 70-tych ciężko było o rower, ale jeździli tak samo. Dodatkowo wiele ulic było brukowanych i wtedy rowery były na chodnikach i nikogo to nie dziwiło, nie przeszkadzało itd.
        Jak dzieciak jechał jezdnią, to ludzie zwracali mu uwagę, że to niebezpieczne, a ruch w tamtych czasach był zerowy w porównaniu z dzisiejszym.

        • 1 0

    • Sie chwalisz czy zalisz?

      • 4 0

  • (5)

    Akurat na tym odcinku Uczniowskiej ruch jest szczątkowy i robienie tam DDR to wyrzucanie kasy w błoto.

    • 10 3

    • bardziej potrzebna jest ścieżka na ul. Gdańskiej

      Uczniowską spokojnie można przejechać chodnikiem, bo ruchu tam nie ma dużego. Czasami tam jeżdzę bez problemu.
      Natomiast jazda krzywym chodnikiem po ul.Gdańskiej rowerem od biedronki do Łozów jest bardzo niewygodna. Nie jeżdzę nigdy ulicą.
      Radziłabym projektantom ścieżek i osobom decydującym o kolejności realizacji przejechać się rowerem po planowanych inwestycjach. Dobrze to zrobi dla zdrowia i sensowności podejmowanych decyzji.

      • 0 0

    • rowerzysta (1)

      zgadzam się

      Ruch rowerowy powinien być jak najrzadziej separowany. powinny być pasy w jezdni, jak na Jana Pawła. Tylko na drogach, gdzie dopuszczalna prędkość jest pow. 50 powinny być DDR.

      • 5 1

      • DDR lub pasy dla rowerów są potrzebne gdzie jest duży ruch

        a nie tylko tam, gdzie kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości 50 km/h

        • 0 1

    • Dokładnie. (1)

      Tam kontrapas jest świetnym rozwiązaniem. Jezdnia szeroka a ruch znikomy.

      • 1 1

      • chodzi o to że tam jest najtaniej zrobic. a statystyki zawsze będą lepsze

        a czy tam jest to potrzebne to już inna sprawa

        • 0 1

  • najbardziej rowerowe miasto Europy? (5)

    chyba ktos nie byl w Amsterdamie czy Kopenhadze!

    • 8 1

    • To jest bardziej konkurs "najlepiej rozwijające się śmieszki rowerowe, wśród państw słabo rozwiniętych".

      • 0 0

    • jednak tak (1)

      chodzi o doroczną rywalizację European Cycling Challenge, w której Gdańsk zwycięzył dwa razy z rzędu. Amsterdam i inne holenderskie miasta nie brały udziału. Pewnie kurtuazyjnie bo z pewnością by zwyciezyły, ale w zawodach chodzi przede wszystkim o propagowanie rowerowego transportu w miastach, W Holandii to już niepotrzebne :)

      • 2 2

      • Czyli tak samo najbardziej rowerowe

        miasto, jak stolica Kaszub. Niech żyje budyniowa propaganda i wyzwania dla ogłupionych mas.

        • 1 1

    • A jednak NIE!!Bo gdańsk nie droównuje zadnemu zachodniemu miastu nawet do piet (1)

      i jak niemasz pojecia to sie niewypowiadaj w tej rywalizacji nie startuje na zachodzie wiele zachodnich miast bo nie maja potrzeby!! Ruch rowerowy unich jest od kilkudziesieciu lat na poziomie który my bedziemy mieli moze za lat 10!!I jeszce jedno .Gdybys miał pojecie to bys wiedział ze specjalnie dla POlaków został w rywalizacji zmnieniony regulamin bo 80% startujących w Gdańsku oszukiwało!!

      • 1 2

      • a czytać ze zrozumieniem potrafisz? I doczytałeś do końca mój post ??? przecież właśnie tam było że nie wszystkie miasta startują i te "od kilkudziesięciu lat" super-rowerowe nie.

        • 1 0

  • A w Śródmieściu (1)

    dramat. Przez Starówkę nie można normalnie przejechać rowerem, przeprowadzić wózka albo walizki na kółkach. Nie mam nic do bruku, ale są ulice, gdzie chociaż chodnik powinien być równy. Nowa ul. Stągiewna to jakiś żart z dwupoziomowym wielkim chodnikiem, za to bez ścieżki. Jeździmy więc pomiędzy spacerującymi turystami z walizkami. Dalej jedziemy na ul. Nowe Ogrody, gdzie ścieżka jest narysowana albo nie, na części są po prostu ciemniejsze płyty chodnikowe, a piesi oczywiście nie mają pojęcia, że tam jest ścieżka. Jest też wydzielony pas z ulicy, który służy jako parking. Brawo.

    • 5 3

    • Na Nowe Ogrody nie ma ścieżki. To jest stara pozostałość. Trzeba jeździć jezdnią (strefa 30) lub jest dopuszczony ruch po chodniku, ale z pierwszeństwem pieszych.

      • 0 0

  • bez sensu (2)

    i tak ulica bedą jeździć, nie raz widać obok droga rowerowa a oni i tak na ulice wjeżdżają jaki to ma sens ?

    • 7 8

    • Jaki ma sens budowanie na odcinku np. 1km jezdni, drogi rowerowej o długości w porywach kilkuset metrów, i kończącej się "nigdzie"? I potem jedzie taki kierowca-janusz i mówi, no czemu on nie jedzie po ddr?

      • 0 0

    • zaczniesz jezdzić rowerem to zrozumiesz.

      • 4 3

  • brakujący odcinek z Osowy do Gdańska (1)

    Osowa to taki obszar, gdzie płaci się podatki w Gdańsku i za to się dostaje przystanek PKM w Barniewicach i kładkę nad obwodnicą w Karczemkach

    • 6 0

    • Kładki toście sami nie chcieli

      Znaczy, każdy chciał, byle koło domu sąsiada.

      • 1 0

  • Skoro parkowanie aut płatne to korzystanie z wyznaczonych ścieżek rowerowych też powinno być płatne (5)

    • 4 20

    • pomyśl także o płatnościach za korzystanie z chodników przez pieszych

      dlaczego mają mieć to za darmo?

      • 2 0

    • zgadzam sie podwarunkiem jak za chwalenie sie głupota tez bedzie płatne

      • 2 0

    • ok, czyli za korzystanie z ulic przez kierowców też powinno być płatne (1)

      • 10 0

      • proporcjonalnie do masy pojazdu i odległości

        proponuję 10 groszy /kgkm ;)

        • 1 0

    • Zanim coś napiszesz zastanów się czy ma to sens

      A co z korzystaniem z wyznaczonych ulic. Też chcesz płatne?

      • 9 0

  • (1)

    Dużo lepiej byłoby zrobić ścieżkę wzdłuż gdańskiej, a nie uczniowskiej. Tam na drodze i chodniku jest konkretny ruch. Na uczniowskiej? Sżeroka ulica z kontrapasem albo szeroki pusty chodnik z kostki.

    • 47 10

    • TU i TU ......

      ..... i na Gdańskiej i na Uczniowskiej dokończyć !

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum