• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: ustawiają podpórki dla rowerzystów

Maciej Naskręt
1 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nowe podpórki dla rowerzystów przy głównych drogach.
  • Grawerowana stopka dla rowerzystów.
  • Nowa instalacja dla rowerzystów przy Galerii Bałtyckiej.
  • Nowa instalacja dla rowerzystów przy Galerii Bałtyckiej.

Nie będzie trzeba zsiadać z roweru, czekając na zielone światło. Pomogą w tym podpórki wykonane w ramach budżetu obywatelskiego. Pierwsze z nich - grawerowane - można zobaczyć we Wrzeszczu. Autorom projektu jednak wykonanie nie do końca się podoba, głównie z tego względu, że większy koszt grawerowanych podpórek oznacza mniejszą ich liczbę na ulicach.



Jak oceniasz podpórki dla rowerzystów?

Przy głównych szlakach rowerowych w Gdańsku zaczynają pojawiać się podpórki dla rowerzystów ze stali nierdzewnej. Dzięki nim nie trzeba zsiadać z roweru, wystarczy prawą nogą podeprzeć się i oczekiwać na zielone światło lub wolny przejazd np. przez ulice.

Podpórki można zobaczyć m.in. przy skrzyżowaniu naprzeciwko Galerii Bałtyckiej we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska Dodatkowo na stopce wygrawerowano napis "odpocznij" lub "rowerowygdansk.pl".

- W sumie ma się pojawić 108 tego rodzaju udogodnień w ważnych z punktu widzenia natężenia ruchu rowerowego miejscach - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja została zrealizowana w ramach ogólnomiejskiego projektu zgłoszonego do budżetu obywatelskiego na 2016 r. Zakładał on poprawę bezpieczeństwa rowerzystów i uwzględnienie ich potrzeb na drogach w Gdańsku. M.in. w jego ramach wymalowano pasy dla rowerzystów i wykonano zjazdy z jezdni na drogę dla rowerów. Jego łączny koszt to 2,2 mln zł.


Warto zaznaczyć, że autorzy projektu rowerowego liczyli jednak na nieco inne, bo tańsze podpórki dla rowerzystów.

- Uważam, że ich grawerowanie to przesada. W mojej ocenie ustawienie takiej jednej podpórki to koszt 1 tys. - 1,5 tys. zł. Składając wniosek do budżetu zakładaliśmy, że pojawi ich 200 i będą bez zbędnych ozdób. Stało się inaczej. Nikt tego z nami nie konsultował - mówi Roger Jackowski, współautor projektu.
Powodem zaistniałej sytuacji jest fakt, że po głosowaniu i wyłonieniu projektów z budżetu obywatelskiego do realizacji, nikt z miasta nie konsultuje zmian w tych projektach z autorami.

- Niestety regulamin budżetu obywatelskiego ogranicza finansowo zakres inwestycji. Z uwagi na zbyt niskie oszacowanie kosztów realizacji zadania na etapie składania wniosku, poszczególne realizacje wykonywane były do wysokości dostępnych środków finansowych. Dlatego też zamówiono 108 szt. podpórek. Również z tej przyczyny, w uzgodnieniu z Wnioskodawcą, stojaki rowerowe zostały zamienione na rzecz podpórek - podkreśla Zakrzacka.
Tego, dlaczego wybrano grawerowanie podpórek zamiast ustawienia większej liczby podpórek niegrawerowanych, nie tłumaczy.

Do artykułu postanowiła się jeszcze odnieść Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Treść ich oświadczenia zamieszczamy w całości.

Miejsca

Opinie (288) 4 zablokowane

  • proste pytanie dlaczego przyjmuja do realizacji wnioski (1)

    którę przekraczaja 3 razy dostępną kwotę!! Skoro 4 miliony więcej to jak to liczyli ci z urzedu!! !! To jest ich błąd bo wnioskodawca nie zna kosztów!!
    i te stojaki powinny stać na utwardzonym terenie na płytach chodnikowych a nie na trawniku! popada deszcz i będzie tam błoto itp

    • 1 1

    • w życiu by nie przekroczyły kosztu, gdyby trzymali się pierwotnych założeń

      • 1 0

  • A gdyby jeszcze tak

    te podpórki ozdobić wyrobami Sworowskiego...

    • 3 1

  • policzy ktoś... (35)

    ile kosztuje podatnika 1km przejechany przez cyklistę? Te wszystkie ścieżki (używane praktycznie przez 3 miesiące w roku), podpórki, czerwone dywaniki, idiotyczne światła z niewidocznym rowerkiem... Ktoś się nieźle na tym pasie...

    • 15 17

    • (12)

      proponuję więcej wychodzić z domu wtedy byś zobaczył ilu nas jeżdzi przez cały rok

      • 8 4

      • no ilu. Pięciu? (10)

        no weeeź powiedz. Nie daj się prosić :)

        • 2 4

        • Jezeli chodzi o Gdańsk to w zależności od pory roku i pogody udział rowerzystów w ruchu oscyluje 3-10% (9)

          przyjmuje się że średnio to 6% całego ruchu.

          Czyli te Twoje pięć to jest ok. 10tys rowerzystów w taką pogodę jak dzisiaj do 50tys w piękny słoneczny letni dzień.

          • 4 3

          • taaa jasne twierdzisz że teraz 10 tys pedałuje w tym deszczu? żarty chyba sobie robisz (8)

            w samym gdańsku ??!! hahahaa
            sam dokonałeś takich odkrywczych badań?
            pytałem tez o co innego, ilu jest takich ekstremistów żeby jeździć cały rok.

            • 2 5

            • Są liczniki to sobie sprawdź. To nie boli (7)

              Na samej tylko ulicy 3maja było 1017 przejazdów wczoraj.
              Także te 10tys rowerzystów na całe miasto jest jak najbardziej realne

              • 7 2

              • 1000 przejazdow (6)

                nie oznacza 1000 rowerzystów. ale jak mnie przekonasz i Ci uwierzę to dopiero zacznę uważać rowerzystów za czubków :D ja jednak wierze w ludzi (jeszcze..) i nie uznaję tych liczb.

                • 2 3

              • (5)

                1000 przejazdów, bez różnicy czy "unikalnych" rowerzystów, czy kręcących się w kółko, to zwiększenie przepustowości ulicy (jezdni) o 1000 przejazdów samochodów. Już wiesz czemu należy promować rowerowy gdańsk? Czy nie dotarło?

                • 1 3

              • no dobra ale najpierw twierdziles ze 10 tysiecy ludzi jezdzi na rowerach w deszczowy dzien (4)

                a teraz właściwie przyznajesz ze to równie dobrze może być jeden rowerzysta 10 000 razy przejeżdżający pod jakaś tam kamerą. To raz.
                Dwa- w jaki sposób zamierzasz dowieść że gdyby nawet było ich 1000 to każdy z nich -jeśli nie rowerem -to jechał by tamtędy samochodem? ktoś kto jeździ rowerem w deszczu przypuszczam nie robi tego dla przyjemności tylko z przymusu. Pewnie nie ma prawa jazdy, sądowy zakaz prowadzenia samochodów itp.Szedł by pieszo albo jechał komunikacją miejską.
                Nie ma też powodów by zakładać, że nawet (!) jadąc samochodem wybrał by te samą trasę....

                poza tym - jeden samochód jeżdźący 1000 razy w ta i z powrotem nie robi korków i nie ma wpływu na przepustowość drogi :D

                • 2 3

              • odcinając się od tego co jest wyżej. (3)

                Mam prawo jazdy
                Mam samochód.
                Nie mam zakazu sądowego prowadzenia samochodu.
                Milionów nie zarabiam, ale na komunikacje miejską mnie też stać.
                Pieszo mam za daleko..... i wiesz co......

                Jeżdżę rowerem w deszczu w śniegu.... właśnie dla przyjemności.
                Runął ci świat??? Wiem nie jesteś tego w stanie pojąć. Trudno

                • 2 2

              • biedni cukrowi kierowcy, słabizny, spaślaki, wszyscy wykitujecie przed sześćdziesiątką (1)

                a ja dziś byłem z moim >90letnim ojcem w odwiedzinach na grobie mamy cmentarzu w Oliwie

                i owszem, pojechaliśmy rowerem,

                bo przyjemniej i szybciej niż samochodem przez zatkaną Czyżewskiego, bo w Parku tak ładnie i tak pusto. Nie mamy daszku, nie mam czasu zrobić, tata siedzi pod parasolem i jest zadowolony bo podjeżdżam na miejsce i nie musi człapać z parkingu :-). Taka wycieczka samochodem to 45-50 minut, a rowerem 20-30.

                • 1 2

              • co, mama nie jezdziła na rowerze?

                • 2 1

              • aaa to ty jestes tym co jezdzi 1000 razy tam i z powrotem w deszczu nabijajac liczniki?

                a tak na poważnie - oczywiście że jestem w stanie to pojąć, że ktoś ma takie hobby a nie inne. Ale my tu nie dyskutujemy zasadności jazdy rowerem po śniegu biorąc pod uwagę stan finansowy delikwenta - tylko zasadność budowy autostrad, tunelów i podpórek z nierdzewki dla rowerzystów :)

                • 1 4

      • Opata Jacka, połowa października, idę od pętli do stawu. Mijam trzech rowerzystów, z czego dwóch jedzie jezdnią. Jadę samochodem Rzeczypospolitej i Chłopską. Od Kościuszki do Leclerca mijam 5 cyklisów. Miesiąc później, jazda JPII, kilka razy pod rząd-zero rowerów... Tak że tego.

        • 2 3

    • Prawda jest taka że rower to najtańszy środek transportu.... (11)

      dla samego użytkownika jak i podatnika.
      Wybudowanie/utrzymanie jezdni dla aut to koszt kilkaset razy większy.
      Komunikacja miejska to też koszty kosmiczne. ( jeden tramwaj to 9mln plus tory plus utrzymanie)
      Infrastruktura pod rowery to koszt symboliczny i tak.

      Nie wierzysz?
      Sam tunel ( nie twierdze że nie potrzebny) to koszt 1.3mld zł.
      Za ten 1.3mld wybudujesz ok. 8tys km tras rowerowych (porządnych)
      Obecnie w Gdańsku mamy jedynie 117km dróg rowerowych plus kilka km pasów rowerowych.

      Dostrzegasz dysproporcje? Nawet uwzględniając udział w ruchu to i tak na infrastrukture rowerową idzie bardzo mało środków.

      • 4 5

      • ty naprawdę porównujesz rower do samochodu? (6)

        czy ja dobrze zrozumiałem, twierdzisz, że rowerzyści powinni mieć takie same ulice i tunele jak są robione dla samochodów ??? może w porównaniu do utrzymania infrastruktury drogowej dla samochodów , koszt utrzymania ścieżek rowerowych jest "symboliczny", ale nie dowiodłeś, że potrzebny . A tu raczej o to chodzi.
        a to, że rower to niski koszt dla podatnika to się chłopie sam zastanów na tym co piszesz. Dlaczego w ogóle rower ma być jakimkolwiek kosztem dla podatnika, zadałeś sobie takie pytanie kiedyś? Jak rower to dlaczego nie sanki? Albo wrotki? Może zacznijmy budować tory dla saneczkarzy i z powodu słabych zim ładować pieniądze podatnika na sztuczny śnieg? Bo to przecież mały koszt będzie w porównaniu do wydatków na kolonizację Marsa.

        • 3 4

        • Masz rację.

          Transport rowerowy nigdy nie będzie alternatywą dla ruchu samochodowego. Spróbuj mikrofalówkę lub odkurzacz przewieść rowerem. Jakiś czas temu jakiś rowerzysta starał się mnie przekonać, że rower jest alternatywą i jest możliwe odwożenie rocznego dziecka do żłobka rowerem cały rok. Pomijam choroby takiego dziecka narażonego na wiatry i deszcze. Załamać się można czytając komentarze rowerzystów. Mam rower ale uważam, że ruch rowerowy powinien być możliwy w mieście na drogach do 40 km/h poza miastem to już inna sprawa. Generalnie rower to do parku i lasu. Uważam, że w pierwszej kolejności powinno się zadbać o chodniki dla pieszych. Jakieś 30% społeczeństwa jest w podeszłym wieku i ma im się wygodnie chodzić o kulach czy laskach. Ma się wygodnie jeździć wózkiem z dzieckiem czy wózkiem inwalidzkim. Plus samym zdrowym pieszym. Jakaż to dziwna zależność: rowerzystom (w porywach latem 2% społeczeństwa) należą się idealnie równe drogi a pieszym się nie należą naprawy chodnika.

          • 3 3

        • (2)

          a jakie powinni mieć?Może ścieżynki szerokości metra z zakrętami pod kątem prostym pełne atrakcji typu latarnie śmietniki ławki przystanki itd.Koszty infrastruktury?Przecież to jest najczęściej robione w ramach przebudowy bądź budowy ulic czy chodników więc jakie to są koszty?Żadne a byłyby jeszcze tańsze gdyby częściej robiono w jezdni pasy rowerowe o szerokości 1 m po każdej stronie ulicy wtedy nie trzeba barwionego asfaltu który jest najbardziej kosztownym elementem budowy

          • 4 1

          • A zadne koszta moga byc jeszcze mniejsze ???

            • 1 1

          • Wogole nie powinni

            Temat sciezek rowerowych jest tak samo absurdalny jak te podporki z napisami z dziurek.

            • 1 2

        • ostatni akapit przeczytaj jeszcze raz. potem jeszcze raz. i jeszcze raz (1)

          • 4 4

          • probujesz mnie przekonac

            w myśl zasady: kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą ?

            • 2 4

      • (3)

        Ile ton towarów przewieźli rowerzyści polski północnej od momentu otwarcia wiaduktu? Bo wielotonowe ładunki samochody przewożą ci kilkadziesiąt sekund.

        • 3 4

        • 90% aut na drogach w mieście to auta osobowe które nic nie przewożą poza tyłkiem samego kierowcy. (1)

          • 2 3

          • to mogą być prezesi firm transportowych

            bez nich nie było by transportu. nie wożą wcale "tyłków" bez celu tylko załatwiają lukratywne kontrakty, żebyś codziennie mógł kupić sobie napój energetyczny w biedronce, a raz na miesiąc obcisłe gacie :) Dzięki niektórym paradoksalnie masz swoje podpóreczki, bo ich rowerem tez tam nie dowieziono na miejsce docelowe !

            transport to nie tylko ciężarówki, ktoś musi tym jeszcze zarządzać. Już podpowiem ze sa jeszcze działy kadr, księgowości, zaopatrzenia.... Nie wszyscy pracownicy firmy transportowej jeżdzą ciężarówkami...

            • 1 5

        • zwłaszcza osobowe fiaty, bmw i audi

          przewożą całe tony buraków

          • 4 3

    • czy jestes az tak głupi czy tylko udajesz (1)

      bo jesli nie udajesz to wracaj do podstawówki ,twoja głupota powala na kolana.

      • 7 5

      • A ty gimnazjum skończyłeś?

        • 0 5

    • trolu a czy ty widzisz ze dostep do tych podpórek zostal zastawiony !! (6)

      Jakim cymbałem trzeba byc by tak chwalić się głupotą!! z liczba rowerzystów to tysiace co roku rosnie liczba rowerzystów o 30%!! zapytaj sie głobie ile rowerów sie sprzedaje w sklepach!! rosnie liczba sklepów rowerowych!

      • 1 5

      • Mam jeden samochód i dwa rowery. Aaa, jeden rower mi ukradli, dwa oddałem, wszystkie kupiłem. I co z tego? Widzę ile ludzi jeździ, i nie jest to nawet 5% ruchu, o licząc 365/24 jeszcze mniej.

        • 2 1

      • miliardy ... (4)

        no pytam się ile rowerów się sprzedaje w sklepach? no ile?

        • 3 3

        • Około miliona rocznie w Polsce. (3)

          To mało dla Ciebie?

          • 2 3

          • a dla Ciebie duzo? (2)

            skąd takie dane? czy podana przez Ciebie liczba uwzględnia też rowerki dziecięce, trójkołowe, biegowe itp? Uzasadnij jeszcze co to ma do rzeczy czyli wydawania pieniędzy nas wszystkich na "grawerowane" podpórki. Nadal sensu nie widzę. Ilu by Was tam nie było to jazda rowerem jest tylko fanaberią upadającej cywilizacji, a nie koniecznością. Coś jak dokarmianie kotów śmietnikowych czy psie cmentarze.

            • 3 3

            • grawerowane podpórki to urzędasów wymysł a nie rowerzystów

              • 2 2

            • To jest sprzedaż detaliczna. dotyczy wszystkich typów rowerów, także elektrycznych

              Czyli się sprzedaje się ich dwa razy więcej niż samochodów.

              • 3 3

    • no niezle niezle

      Stać go nawet na "kreowanie opinii" w mediach. Dlatego na przykład tylu "rowerzystów" pisze tutaj komentarze. Mozna czasami odnieść wrażenie, że 80% ruchu w trójmieście to ruch rowerowy i strategiczny rodzaj transportu drogowego :D

      tymczasem na zdjęciach ani jednego... dlaczego jeszcze te podpórki nie są obwieszone rowerzystami z każdej strony?

      • 6 4

  • "podpórki dla rowerzystów ze stali nierdzewnej."
    "Inwestycja została zrealizowana ... Zakładał on ... w jego ramach"
    "nieco inne, bo tańsze podpórki dla rowerzystów." - inne, bo tańsze, czy tańsze, bo inne?
    "wyłonieniu projektów z budżetu obywatelskiego do realizacji"

    To już nawet nie są zwykłe błędy. Trzeba być debilem żeby tworzyć tak niedorzecznie skonstruowane teksty...

    • 8 1

  • A czy... (3)

    ...nie powinno się zsiąść z roweru i przeprowadzić go przez jezdnię?

    • 14 10

    • Czemu pojazd, jakim jest rower mam prowadzić po jezdni? Jezdnia jest od jechania, a pojazd od poruszania.

      Pewnie niewielu zdaje sobie z tego sprawę, ale rower może przekraczać jezdnię w każdym miejscu, w odróżnieniu od pieszego, który z zasady musi korzystać z przejść dla pieszych.

      • 2 1

    • jeżeli tyle % ludzi na drogach co na forum nie zna przepisów

      to Policja powinna jutro podstawić autobusy dla wracających do domów bez prawka

      • 3 0

    • Nie, bo tam są ścieżki.

      • 4 4

  • Chyba ktoś na głowę upadł.... (2)

    Jako następną inwestycję proponuję zbudować wyciągi wzdłuż ścieżek rowerowych bo pedałowanie jest niewygodnie...

    Nie jeżdżę już rowerem tyle co kiedyś ale jeździłem nim codziennie. Nawet po kilkadziesiąt kilometrów po trójmieście i jakoś nigdy nie czułem potrzeby podpórki... Dzięki wydanym - bez sensu - pieniądzom które można by przeznaczyć na jakieś bardziej potrzebne inwestycje w infrastrukturę rowerową ludzie nie będą już musieli stawiać jednej nogi na ziemi jak się zatrzymają. Hura ale ułatwienie.... Ja rozumiem, że "dobra zmiana" ale nie musimy wszyscy jako naród popadać w chorobę psychiczną jak miłościwie nam panujący...

    • 15 7

    • Do tego, te podpórki są szpetne. Tak samo jak słupki ograniczające parkowanie samochodów, tylko że w tym przypadku są prawie konieczne. O tyle w przypadku podpórek to kasa w błoto.

      • 0 1

    • Najwyrazniej nic nierozumiesz bo projekt został zrealizowanyu przez tych co im sie zmiany niepodobają

      jest realizowany przez POlityków z PO bo to oni rządzą w Gdańsku od lat

      • 0 1

  • Wreszcie - mała rzecz a cieszy i ułatwia jeżdżenie (28)

    Teraz niech Sopot, Gdynia i inne okoliczne miejscowości zaczną takie udogodnienia montować.

    • 96 96

    • to idiotyzm (7)

      ludziom którzy wybierają sport zamiast siedzenia na d*pie w aucie za trudno jest zejść z siodełka? no śmiechu warte

      • 3 6

      • jazda rowerem w mieście to nie sport

        tylko TRANSPORT.

        • 4 0

      • kolega 'idiotyzm' kiedy ostatnio jezdzil na rowerze ?? (2)

        no wlasnie..

        • 3 2

        • (1)

          kolegów to sobie szukaj gdzie indziej, jeżdżę co weekend

          • 0 5

          • i pewnie po lesie

            a my tu mówimy o codziennej jeździe przez miasto

            • 4 1

      • schodź sobie, jak na krótkim przejeździe masz kilkanaście postojów (2)

        • 6 4

        • (1)

          no tragedia, idź się do kogoś wypłakać

          • 2 6

          • puki co to ty płaczesz, że stojaki postawili

            • 4 1

    • (3)

      W Gdyni akurat są już takie "udogodnienia". Chociaż nie wiem po co. Zdjęcie nóg z pedałów nie jest aż tak wielkim problemem. Problemem jest brak ciągłości dróg rowerowych. Chyba że się mylę.

      • 13 6

      • mylisz się (2)

        Są rowerzyści którzy korzystają z spd i takie ciągle odpinane nie jest wskazane.

        • 4 2

        • (1)

          Może się mylę. Ale żeby postawić nogę na tej podpórce też muszę wypiąć but z SPD. Przynajmniej ja tak robię.

          • 0 1

          • podpórkę możesz chwycić ręką

            • 3 0

    • (3)

      Przy Galerii Bałtyckiej jeszcze trzeba jakoś podświetlić ten przejazd. Część rowerzystów nadal jeździ chodnikiem :)

      • 16 6

      • takie (2)

        Barierki są dobre tylko dla tych co mają spd reszta może schodzić z roweru

        • 0 9

        • może ale po co? (1)

          po co schodzić z roweru jeśli się ma wolną drogę?

          • 3 3

          • po to

            żeby np hemoroidów nie dostać. na każdą godzinę na rowerze powinniśmy 10 minut spędzać z tyłkiem uniesionym nad siodełkiem. przymusowe postoje na światłach to doskonała okazja ku temu. Szczególnie jeśli się siedzi cały dzień w pracy.

            • 4 4

    • (1)

      znając życie - w poprzek

      • 11 1

      • kiedy ostatnio pukałeś się w głowę?

        może warto czasem się zastanowić przed napisaniem posta?

        • 0 2

    • sr*cz przejezdny dla rowerzystów (2)

      Taki by nie trzeba było schodzić z roweru. Ma się gest miasto z podatkow zaplaci

      • 9 9

      • a za drogi w mieście kto płaci? Też wszyscy, a nie wszyscy korzystają. (1)

        • 6 2

        • Siedzisz w domu i nie wychodzisz?

          Nigdy z drogi nie korzystales? Nawet jadąc autobusem

          • 2 3

    • (1)

      To jest dla ciebie udogpdnienie?Słabo na rowerze jeździsz .

      • 12 23

      • dlaczego słabo?

        bo zatrzymuje się na czerwonym?

        • 8 0

    • dzieci głodne do szkoł chodzą a oni sobie podpórki stawiają (1)

      brawo Gdańsk

      • 9 15

      • To zacznij od siebie i je nakarm.

        • 9 6

    • głosowalismy na stojaki rowerowe dostalismy kilka wypasionych podpórek rowerowych

      Czyli zamiast tego co większość potrzebuje i pisze stojaki rowerowe w całym mieście to dali nam to czego najmniej potrzebujemy !!
      Urzędasy chcą by ludzie korzystali cały rok z roweru to zamiast więcej stojaków stawiać ,zadaszenia dla stojaków robić by nie trzeba było wsiadać na mokry rower. Bezpieczne drogi rowerowe. I całe mnóstwo dodatków zwiększające bezpieczeństwo!!

      • 3 3

    • Fajnie :) Chociaż jak w 1 chwili przeczytałam tytuł artykułu to myślałam, że chodzi o stojaki i to ucieszyło mnie bardziej, bo mega tego w Gdańsku brakuje. Nawet w centrum albo w okolicy, gdzie często są latem różne eventy kulturalne czy rozrywkowego stojaków brakuje i trzeba się przypinać do słupów, płotów czy barierek, co jest niekomfortowe nie tylko dla samych rowerzystów, ale również przechodniów...

      • 6 1

    • W Gdyni

      to się nie da.

      • 3 1

  • Rowerzysci na okolo!!! (1)

    A nie do centrow miast!!! Niech im robia drozki lesne i objazdy miast lasami. W miastach jest powietrze zanieczyszczone od spalin i niebawem beda sadzisc sie z miastem ,ze naraza ich na utrate zdrowia. Rowerzysci do lasow!!

    • 2 7

    • W lesie obcisłogacich też nie chcę.
      Niech wykopią sobie tunele i jeżdżą pod ziemią śmierdziele.

      • 0 3

  • Pytam się ,po co?.
    Co za chore miasto.

    • 3 2

  • napisy z dziurek :D (2)

    drożej się nie dało !!! chyba że złotem wypisać
    po to właśnie macie to nakręcanie rowerowej histerii żeby kase doić na nikomu niepotrzebny złom, im drożej tym lepiej . bo przykłądowo znaków drogowych już się więcej postawić nie da ...

    • 10 2

    • teraz dla imigrantow Budynia beda musieli tlumaczyc na skopsko-arabski

      • 1 1

    • czytaj ze zrozumieniem

      Pomysłodawcy chcieli zwykłe,tanie podpórki bez bajerów. To urzędnicy miejscy bez uzgodnienia zamówili do niczego niepotrzebne grawerowanie laserem które podwyższyło koszty o kilkadziesiąt procent

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum