• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje jazdę na rowerze

Krzysztof Kochanowicz
3 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Rowerem do na uczelnię, bądź do pracy Rowerem do na uczelnię, bądź do pracy

W tym roku Gdańsk będzie uczestniczył w dwóch kampaniach promujących rowery: "European Cycling Challenge" i "Rowerowy Maj". Pierwsza to rowerowe zmagania europejskich miast, w których poszczególne drużyny stworzą mieszkańcy, którzy przy pomocy darmowej aplikacji na smartfon zarejestrują swoją codzienną rowerową aktywność. Druga natomiast zachęca do codziennej aktywności fizycznej. Kampania "Rowerowy Maj" ma zachęcić dzieci do regularnej jazdy na rowerze.



European Cycling Challenge to rowerowa rywalizacji europejskich miast zainicjowana w 2012 r. przez Bolonię W tegorocznej edycji Gdańsk powalczy o tytuł "Najbardziej Rowerowego Miasta" wraz 32 miastami z całej Europy.

Miasta będą nagradzane w dwóch kategoriach: najdłuższy łączny dystans przejechany przez mieszkańców oraz najbardziej rowerowe miasto (najdłuższy dystans w przeliczeniu na liczbę mieszkańców).

Aby wziąć udział w kampanii, która ruszy 1 maja, trzeba będzie pobrać darmową aplikację na smartfon "Cycling365", wybrać swoją drużynę - "Gdańsk", a następnie jeździć na rowerze przez cały maj i rejestrować wszystkie swoje przejazdy przy użyciu aplikacji.

Osoby, które nie posiadają smartfona, będą mogły uczestniczyć w kampanii, rejestrując pokonane na rowerze dystanse bezpośrednio na stronie European Cycling Challenge

W ramach przygotowań do kampanii European Cycling Challenge, miasto zorganizuje warsztaty z zakresu promocji komunikacji rowerowej w gdańskich firmach, podczas których holenderscy eksperci zademonstrują, w jaki sposób prorowerowa polityka firmy może stać się skutecznym narzędziem poprawy zarówno wizerunku jaki i sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, a także zdrowia i samopoczucia pracowników. Warsztaty odbędą się podczas VI Kongresu Mobilności Aktywnej, 10 kwietnia br. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo.

Więcej informacji na temat kampanii European Cycling Challenge będzie można uzyskać również podczas Bike Festiwal (11-12 kwietnia w Amber Expo) oraz Rowerowy Zawrót Głowy (18-19 kwietnia w Centrum Alfa na Przymorzu).

Na wszystkie pytanie dotyczące kampanii European Cycling Challenge można dostać odpowiedź pisząc na adres: ecc@gdansk.gda.pl.

Kampania Rowerowy Maj

Jest to już druga edycja kampanii, która odniosła w zeszłym roku ogromny sukces. Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia wśród uczniów szkół podstawowych, których staramy się zachęcić do codziennej aktywności fizycznej. Kampania jest odpowiedzią na narastający wśród polskich dzieci problem chorób wynikających z siedzącego trybu życia, w tym otyłości i chorób układu krążenia.

W 2014 roku w kampanii wzięło udział 25 gdańskich szkół podstawowych, a w zwycięskiej klasie 83 proc. uczniów dojeżdżało do szkoły rowerami.

- W bieżącym roku planujemy podwojenie liczby uczestników. Formuła kampanii przewiduje nagrody indywidualne dla najlepszych uczniów (akcesoria rowerowe), nagrody klasowe dla najlepszej klasy w każdej ze szkół (bilety wstępu do różnych centrów zabawy i nauki itp.). Nagrodę główną dla najlepszej szkoły będzie budowa zadaszonego parkingu rowerowego - zapowiadają organizatorzy kampanii.

Dzieci biorące udział w "Rowerowym Maja" będą zbierały naklejki za przyjechanie do szkoły rowerem. Regularne umieszczanie ich na klasowych plakatach konkursowych oraz w indywidualnych książeczkach rowerowych sprawi, że rywalizacja będzie przejrzysta i bardziej emocjonująca.

Elementem kampanii będą zajęcia dydaktyczne Mobilność w Mieście, podczas których specjaliści ds. inżynierii ruchu i mobilności odpowiedzą na pytania: dlaczego warto poruszać się pieszo i na rowerze oraz jak odczytywać i interpretować znaki drogowe. Zajęcia prowadzone będą do 29 maja br. w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Organizatorami kampanii są:

- Miasto Gdańsk,
- Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku
- Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Szczegóły na stronie: Rowerowy Gdańsk.pl

Opracował:

Opinie (75) ponad 500 zablokowanych

  • stac mnie na bilet miesieczny... (1)

    nie musze do pracy dojezdzac na rowerku

    • 0 4

    • stać mnie na samochód

      palący 15l/100 km po mieście. Nie muszę do pracy dojeżdżać kiepsko działającą komunikacją, patrzeć codziennie na biedę, wąchać smród trawionego alkoholu, niemytych ciał i jak idiota płacić za takie usługi.

      Ależ jestem mądry... i bogatszy od wielu...

      A może niektórzy wolą jednak rowerem? Nie pomyślałeś o tym? Dzięki temu ktoś w tramwaju ma jedno miejsce siedzące więcej.

      • 2 0

  • Polandia to nie Holandia. (6)

    • 6 27

    • będzie druga Holandia lub Dania (5)

      Gdzie masy zdechlych lewackich cieniasow zaiwaniaja na swych zdezelowanych rowerach zapinanych pod domem na 3 lancuchy, bo mogą nawet kolo ukraść, taka tam bieda, a nam piszą pismaki o najlepszym systemie socjalnym w tych krajach.

      • 3 21

      • (3)

        Chyba masz rację:) Polska przy tych krajach to oaza bogactwa. Tu każdy ma samochód, a nawet dwa. Najwięcej samochodów na mieszkańca w dużych miastach w Europie!
        To nic, że większość starocie ponad 10-cio letnie, że mamy najgorsze powietrze w całej Europie! Liczy się komfort jazdy wypasionych anty-lewaków i aby do przodu!!!
        Szable w dłoń:)

        • 23 2

        • Tymczasem w Chinach i Indiach (1)

          przez wiele lat wszyscy jeździli rowerami i zawsze mieli gorsze powietrze. Jak to możliwe? Pewnie dzięki temu mają coraz więcej kasy i kupują najwięcej nowych aut? Oni już się napedałowali, my dopiero zaczynamy?

          Trochę prawdziwych danych, zamiast bzdur z tvn:

          http://www.eea.europa.eu/highlights/eleven-countries-exceed-air-pollutant

          • 3 6

          • i zero norm zanieczyszczenia powietrza

            samochody to 30% zanieczyszczenia pyłami i tlenkami azotu. W Polsce. Kolejne 40% to niska emisja (głównie przez spalanie śmieci po zmroku).

            • 3 0

        • żebyś wiedział

          Wystarczy spojrzeć tam na osobe z niskiej warstwy społecznej i porównać z polskim odpowiednikiem,a odpowiedź komu się lepiej żyje widać gołym okiem.

          • 2 5

      • mam nadzieje, ze chociaz twoj rower jest bezpartyjny

        • 22 2

  • Propozycja dla "specjalistów"

    ds. inżynierii ruchu. Zajęcia dydaktyczne powinny się nazywać: "Jak wyrzucać w błoto cudze środki i nie trafić do więzienia." Na pewno zaciekawi to więcej osób niż "Mobilność w mieście", mająca polegać na chodzeniu pieszo i poruszaniu się rowerem, którego nie ma gdzie zostawić.

    • 4 3

  • I artykuł z trojmiasto.pl (1)

    Tytuł brzmi:
    " Mamy dokumenty TRISTARA. Prawie nic w nim nie działa" data 05.2015.

    Chcecie dalszych konkursów? Miłej zabawy życzę.

    • 3 2

    • DATA 05.03. 2015

      Przepraszam, coś ucięło.

      • 0 0

  • Nie widzę już nic na ekranie, tak go oplułem

    Dlatego tylko cytat, p. Stępa wiceprezydent Gdyni:
    " wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny m.in. za tę inwestycję: Trzeba przyznać, że na razie są kłopoty, ale nigdy nie ukrywaliśmy, że one będą. To projekt o skali, jakiej w Polsce jeszcze nikt nie realizował. Mamy natomiast polskiego wykonawcę, który skorzystał z niedoskonałości polskiego prawa i niejako "pożyczył" wymagane w specyfikacji przetargu doświadczenie od innego wykonawcy, który de facto tego projektu nie realizuje i pewnie nawet nie śledzi."

    Czytaj więcej na:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mamy-dokumenty-Tristara-Prawie-nic-w-nim-nie-dziala-n88268.html#tri

    Dziękuję Ci władzo, która wybrałaś słusznie wykonawcę. Teraz przestanę jeździć samochodem, będę chodził piechotą do pracy, bo bez TRISTARA to jest siara.
    Ach, rower, jak na nim jeździć bez TRISTARA? Jak wziąć udział w konkursach, gdy na drogach co chwila czerwone?

    • 2 2

  • (2)

    Dlaczego w Gdansku "promocja" rowerow i komunikacji miejskiej musi przyjmowac forme wrecz terroru "wybierajacych inaczej"? Tak się budzi jedynie opor i awersje a sukcesow w zachecaniu nie odnosi wielkich. A co czytam o "promocji" to tylko mniej parkingow, kary za wjazd do centrum, zakaz dieslom i inne rewelacje. To nie jest promocja a szukanie grupy ludzi, na ktorych najnormalniej w swiecie mozna się wyzyc. Nazywajmy po imieniu - w Gdansku nie ma promocji rowerow i komunikacji miejskiej a jest szykanowanie kierowcow i ich wyborow. Bez zadnej rozsadnej alternatywy czy zachety.

    • 9 6

    • Dokładnie jak piszesz (1)

      Gdańsk w imię konsumpcji pożyczek z UE stał się miastem terroru, agresji na ulicach i w necie, dziur i pseudo eko-propagandy. Nie mamy się co równać z wieloma zachodnimi miastami, gdzie ludzie jeżdżą na rowerach, bo u nas nikt nie potrafi napisać i "sprzedać" projektu na bezpieczne miejsca do zostawiania rowerów. Stojaki o wymyślnych lub nie kształtach, a na pętli na Łostowicach rowerów brak. Taka piękna wiata. Dlaczego nikt tam nie zostawia roweru? Wiele razy okazało się, że miejski monitoring to ściema, nie działa lub obraz beznadziejny. Czy to takie trudne? A gdzie obiecywane wypożyczalnie rowerów? Jeśli na ulicach pełno dziur, rowerem trzeba jechać środkiem, lub chodnikiem A ile kosztuje budowa byle jakiej jakości DDR, a ile porządna naprawa nawierzchni? Wszyscy trąbią, że rowery powinny się poruszać drogami, nie po chodnikach, a tu odwrotnie. Byle wydać kasę.
      Jak za głębokiej komuny. 3000% normy. Niech wszyscy jeżdżą rowerami, biją rekordy, a my dalej będziemy dla nich zadłużać miasto na budowę DDR i wymyślimy nowe konkursy. Ciekawe, ż czego oddamy UE tą kasę?

      • 3 2

      • i dlatego zamiast Wielkiego Przejazdu Rowerowego

        powinno się organizować Wielki Przejazd Blachosmrodów, zakopcić miasto na 1 dzień w roku i pokazać, że nie opłaca się jeździć po tych dziurach drogim i nowoczesnym autem, tylko rzęchem. Może to uzmysłowi UM, że naprawa ulic i radykalna poprawa przepustowości polepszy komfort życia nie tylko kierowcom, ale i rowerzystom i pieszym?
        Czytam artykuł z jedynie słusznej Gazety Wyborczej - maj 2014. "TRISTAR ruszy dopiero w grudniu". "System na 110 skrzyżowaniach, kamery i rejestratory". Myślę o ile mniej spalin szło by do atmosfery, gdyby dzięki temu nie tworzyły się korki. Ale na stronie GIK czytam tytuł z 2014-06-30 "TRISTAR jak to będzie działać?" Opluwam monitor ze śmiechu i współczuję intelektu ludziom, którzy w wyborach samorządowych po raz kolejny dali się zrobić w bambusa. "Infrastruktura i Środowisko" czy może "Korupcja i Mafia"? A dlaczego taka wielka cisza? Ktoś dziennikarzom GW zakneblował usta, już nie piszą o cudownym systemie? A główny wykonawca to nie ta sama firma, która tak wspaniale spisała się z systemem elektronicznego zliczania głosów w tych wyborach? TA SAMA, nazywa się QUMAK. W grudniu nie uruchomiono, coś bąknięto o karach umownych...
        A teraz zamiast tego mamy konkursy dla rowerzystów.

        Pomyśl trochę, zwolenniku ekologii i miejski rowerzysto, kto powinien za te kłamstwa beknąć?

        • 2 3

  • Czym skorupka za młodu nasiąknie... (2)

    Super pomysł, żeby tylko miał przełożenie w konsekwentnych działaniach miast ----> rozbudowa dróg rowerowych.

    • 28 4

    • proponuję więcej wysiłku przeznaczyć na tworzenie polityki zarządzania popytem na parkowanie (1)

      na chodnikach. Bez spójnej polityki parkingowej miasto nie stworzy warunków odpowiedniego komfortu ruchu pieszych i rowerzystów.

      • 1 4

      • Bez ostatecznego przegonienia pedalarstwa z chodników

        nie będzie odpowiedniego komfortu ruchu pieszych.

        • 1 4

  • niech najpier urzedasy wywala na zbity pysk leserów jak oficer rowerowy i innych odpowiedzialnych za to co jest obecnie! (2)

    a potem zaczna budowac drogi rowerowe a nie fuszerki jak obecnie!!Drogi rowerowe juz sa dziurawe,zapadniete ,łatane kostkami bo były fuszerkami!!Drogi jedno kierunkowe , drogi gdzie jechac dalej trzeba przeniesc rower po schodach 300metrów na druga strone ulicy by jechac dalej.Drogi wykonane z dziurawych płyt !!Przejazdy z krawężnikami ,drogi do znikąd ,donikąd ,można tak długo wymieniać!!
    Na przejazdach rowerowych czasowe progi niech sie kierowcy nauczą ze niema wjazdu na pełnej prędkości na przejscie dla pieszych i jednocześnie na przejazd rowerowy w niektórych miejscach to juz zastosowano i sie sprawdza a tak trzeba na wszystkich bo wymuszenie pierwszeństwa kierowców to codzienność!!
    A do tego potrzebna edukacja nowych rowerzystów po niewiedzą jak sie na drogach zachowac jadą pod prad ,srodkiem waskiej drogi rowerowej, obok siebie,zatrzymują sie w poprzek drogi by sobie fejsa na smartfonie zobaczyc:),albo zatrzymuja bu sobie poplotkowac.przydała by sie obowiazkowa karta rowerowa ale jak niema to potrzebna jest edukacja!!

    • 11 5

    • Bla bla bla (1)

      Co ty opowiadasz? Oczywiście, że zawsze może być lepiej i jest wiele do zrobienia. Proponuję jednak pojeździć rowerem po innych miastach w Polsce i szybko przekonasz się, że nie ma w Polsce innego miasta, które chociaż częściowo dorównać może sieciom dróg rowerowych w Gdańsku. Ale najprościej jest narzekać i krytykować... Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę:)

      • 5 3

      • Proponuję nie wciskać

        taniego PR. Wolę jeździć po Warszawie rowerem niż w 3mieście,infrastruktura o niebo lepsza, kierowcy wyczuleni i w porządku.

        • 1 6

  • Mam wątpliwość co do prawdziwości intencji tej akcji. (5)

    Z jednej strony Gdańsk "promuje" jazdę rowerami, a z drugiej strony nadal czekamy na konkretne rozwiązania w sprawie budowy newralgicznych ścieżek rowerowych zapisanych w planach rozwoju infrastruktury rowerowej.
    Zamiast tego co chwila pojawiają się pomysły budowy/rozbudowy ulic "ułatwiających" (na krótka chwilę) kierowcom. Pomysły te, jeżeli dojdą do skutku pochłoną masę pieniędzy i będziemy mogli zapomnieć o rowerowym Gdańsku.

    Ze swej strony liczyłbym jednak, że Gdańsk poza organizacją konkursów, wykona realne kroki, aby zachęcić mieszkańców do rowerów.

    • 14 5

    • dokladnie rowerem dziennie robie od minimum 20 km do 50km i napewno niebede brał udziału w tej akcji (1)

      bo to jest tylko promowanie urzedasów miasta !!A oni niemaj zielonego pojecia o rowerach i tworzeniu rowerowych połaczeń a co dopiero o tym jak powinny byc wykonane drogi rowerowe!!

      • 4 3

      • Ależ przecież

        oni mają rowery składane,kupione niedawno dzięki operatywności Oficera Rowerowego. Dlaczego ich nie widać na rowerach? Dlaczego nie dają innym przykładu?

        • 1 2

    • Aplikacja tylko na Androida:( (2)

      No to d...a:(
      Iphone'y i urządzenia z Windows'em poza rywalizacją. Napisałem na adres kontaktowy z zapytanie, czy planują dostarczyć inne wersje. Jak coś odpiszą, to dam znać.

      • 2 3

      • (1)

        Apka w najbliższych dniach będzie dostępna na wszystkie typy systemów operacyjnych

        • 1 1

        • OK, dzięki za info.

          :)

          • 0 0

  • Jeżdżę od lat przez cały rok rowerem bo lubię dobrze mi to robi dla zdrowia. (3)

    Jak to całe socjalistyczne lewactwo z hasłami o rowerach zacznie płacić za przejechane kilometry to dopiero będzie wesoło. Przodownicy socjalizmu typu Francja czy Szwecja już pilotażowo mają takie programy. A jak wiadomo nasze urzędniactwo brutalnie oddzielone od ZSRR od kilkunastu lat jest zapatrzone w socjalizm zachodni.

    • 6 7

    • niecałe dwa lata po oddaniu odcinka żabianka-ETC wzdłuż Rzeczypospolitej (2)

      i już w wielu miejscach wybite dziury (załatane polbrukiem) albo wybicia od korzeni drzew lub źle zagęszczonego podłoża. OK, niby nic wielkiego.
      Ale...
      Gdzie są ci urzędnicy rowerowi, żeby pilnować napraw gwarancyjnych od wykonawcy? Czy obudza się dopiero jak minie okres gwarancji i rozłożą bezradnie ręce - nie ma środków na naprawę? Czy wychodzą zza swoich biurek od kiedy dostali posady w UM jako wielcy miłośnicy dwóch kółek?

      BTW, trasa na Brzeźno wzdłuż Hallera tez powoli dogorywa i rok po roku coraz więcej tam wybojów. Może zamiast działań marketingowych i zakupów opasek i gadżetów wydać te pieniądze na chociaż częściowe remonty istniejących tras rowerowych ?

      • 7 5

      • rozumiem, że z podobną energią uczestniczysz w dyskusjach na temat budowy Nowej Politechnicznej (1)

        i budowy tunelu pod Pachołkiem?

        • 5 1

        • O czym dyskutować

          Mało było ględzenia o STER? Mało jest kampanii typu "Orzeł Może"?
          Nic z tego nie wynika, dziur przybywa, aut nie ubywa, nikomu od tego się nie polepsza, poza urzędnikami. Sztuka dla sztuki. A gdybyś pomyślał nie o dyskusjach , tylko o skutkach za parę lat dla Polski?

          Zruinowany, tonący w długach kraik w środku starzejącej się Europy, w którym jest tak fajnie, że w wielu miastach i wsiach zostali sami starzy ludzie. Przykład? Popatrz na ulice Gdańska i Warszawy, porównaj ilu tu jest młodych a ile w Warszawie. Porównaj to z Grudziądzem jeszcze.
          Z czego to państwo, które sprzedało wszystkie zakłady produkcyjne ma łatać dziury na ulicach i w budżecie? Z kilometrów, które wykręci garstka rowerzystów? Czy może z podatku drogowego, akcyzy i VAT?

          Nie ma o czym dyskutować, bo nie z podatków są te inwestycje, ale z pożyczek, których nie będzie miał za chwilę kto spłacać.

          • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum