Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku
W drugiej połowie roku ma się rozpocząć modernizacja 1,3-kilometrowego odcinka drogi rowerowej w ciągu al. Hallera między ul. Kościuszki a Gdańską . By zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ścieżka zostanie przeniesiona w miejsce obecnego chodnika. W tegorocznych planach Gdańska są kolejne inwestycje w infrastrukturę rowerową.
W drugiej połowie roku ma się to zmienić. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego przebudowy drogi rowerowej i chodnika między ul. Kościuszki a Gdańską. Miasto zapłaci za to zadanie firmie Proinwesta z Gdańska 160 tys. zł.
Na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozostałymi formalnościami, wykonawca ma czas do końca sierpnia. Prace mają rozpocząć się po wakacjach i potrwają kilka tygodni.
Chodnik i droga rowerowa zamienią się miejscami
W ramach inwestycji zmianie ulegnie lokalizacja istniejącej ścieżki rowerowej poprzez jej przeniesienie w miejsce obecnego chodnika (zbliżenie do jezdni), wykonanie chodnika w miejsce ścieżki rowerowej i ułatwienie dostępu do przyległych nieruchomości oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Poza bezpieczeństwem poprawi się także komfort rowerzystów, którzy pojadą szeroką na 3,5 m ścieżką. Po modernizacji ma ona odpowiadać standardom dróg rowerowych w mieście. Prace obejmą także wykonanie lub przebudowę przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach.
Nowe drogi rowerowe w Gdańsku
W sumie w 2018 r. infrastruktura rowerowa w Gdańsku poprawi się jeszcze w kilku miejscach. Wydział Programów Rozwojowych, który zleca DRMG wykonanie kolejnych inwestycji, w planach ma m.in. realizację trasy rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej i przebudowę skrzyżowania ul. Polanki, Chrzanowskiego i Żeglarskiej .
Roboty budowlane rozpoczną się też na drodze rowerowej wzdłuż Jaśkowej Doliny przy skrzyżowaniu z Rakoczego, a także na trasie rowerowej wzdłuż Myśliwskiej i na skrzyżowaniach: Kartuskiej z Kolonią Zręby , Pomorskiej, Kaplicznej i Jelitkowskiej, Grunwaldzkiej z Braci Lewoniewskich , wzdłuż Grunwaldzkiej od Opata Rybińskiego do Opackiej , Chrobrego z Lilii Wenedy , Chrzanowskiego od al. Żołnierzy Wyklętych do Stachury . Ma też zostać dokończony ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Uczniowskiej (w formule zaprojektuj i zbuduj) oraz w parku Steffensa .
Natomiast sama dokumentacja projektowa (bez realizacji) ma powstać dla przebudowy Miszewskiego i Zator-Przytockiego od Dmowskiego do Wyspiańskiego.
Zadania będą zlecane pakietami do wyczerpania puli środków. Te, których nie uda się zrealizować w tym roku z uwagi na brak środków, wykonane zostaną w edycji 2019 programu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Zobacz więcej: Oceniamy nowe drogi rowerowe przy ul. Chłopskiej
To nie koniec inwestycji rowerowych. Kilka z nich zostanie zrealizowanych w ramach budżetu obywatelskiego - m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Raduni na wysokości Dworu Ferberów i parku Leśnego, kontynuowana ma być też budowa ścieżki pieszo-rowerowej na Chełmie (do parku Oruńskiego).
Ponadto w Osowej ma się pojawić rowerowy plac manewrowy i rowerowe miasteczko ruchu drogowego, a we Wrzeszczu Dolnym i na Wzgórzu Mickiewicza powstaną samoobsługowe stacje naprawy rowerów.
Opinie (245) 9 zablokowanych
-
2018-01-04 20:32
Z letniewa na Stogi
czy miasto zbuduje kolejny tunel, bo ten półśrodek czyli w sezonie autobus z przyczepką na rowery to jest pomysł jak z PRL. Gdańsk miasto absurdu.
- 11 7
-
2018-01-04 20:32
Nie no
Obcisłogaci już spie***yli skrzyżowanie Pomorska-Chłopska dając ścieżkę rowerową przez środek i znowu nowe "pomysły"??
- 9 16
-
2018-01-04 20:36
Górny taras
Tak jak już wspomniano - kiedy połączenie z górnych tarasów? Co dziennie jeżdżę wzdłuż Słowackiego z Matarni. Droga rowerowa przez odcinek leśny (między ogródkami działkowymi a Złotą Karczmą) nie istnieje - jest tylko bardzo wąski chodnik, na którym większość miejsca zajmuje bariera energochłonna, a rowerzystów nawet o tej porze roku sporo. Jest wprawdzie ścieżka w lesie, ale przy szybko zapadającym zmroku i przy opadach śniegu do wykorzystania jedynie w ekstremalnych przypadkach.
- 10 4
-
2018-01-04 20:39
Ilu podatników korzysta ze ścieżki rowerowej? (3)
Procent się liczy. Pamiętajcie o tym przy wyborach. Pamiętajcie na co idą wasze pieniądze. Jak korzystasz z roweru głosuj na tych co promują takie rozwiązania i wydają na to pieniądze. Jak masz w nosie rowerzystów głosuj na dla ciebie ważne sprawy
- 9 14
-
2018-01-04 22:16
a ile procent (sorrry promilu) budżetu idzie na te ściezki,a ile na kierowców i ich fanaberie? (2)
sam tunel to ponad miliard. Za ten miliard mozna byłoby wybudować ok 1500km dróg rowerowych w najwyższym standardzie. W Gdańsku obecnie jest 117km dróg dla rowerów.... a to tylko jeden tunel, gdzie reszta?
- 4 1
-
2018-01-04 22:24
(1)
Drogi to priorytet dla rozwoju biznesu. Chcecie mieć firmy gdzie dobrze zarobicie na rowery to muszą być dobre drogi. End of story.
- 1 5
-
2018-01-04 23:03
to mit. ten biznes to maks 10% ruchu samochodowego w mieście.
reszta to prywatne dojazdy.- 3 0
-
2018-01-04 20:40
A co z zapowiadaną od lat Kołobrzeską?
Oczywiscie miedzy Grunwaldzka a Chlopska
- 15 5
-
2018-01-04 20:40
U nas w Gdyni tyle nie powstało przez ostatnie 10 lat (1)
co w Gdańsku powstanie tylko w 2018.
- 11 4
-
2018-01-04 22:18
Obiecanki cacanki. Na poprzedni rok tez obiecywali i nic nie powstało. W tym roku będzie podobnie
- 0 3
-
2018-01-04 20:40
Była sobie ścieżka rowerowa na Hallera (1)
Całkiem sympatyczna, uczęszczana biegnąca przy ogródkach z zielenią...Nie, no trzeba ją "polepszyć", zwiększyć bezpieczeństwo..wicie rozumicie. Ścieżkę damy tu a jezioro...
Przecież zza tych drzew przy Hallera jeszcze gorsza jest widoczność niż teraz.A kierowcy to powinni uważać na codzień a będzie bezpiecznie- 22 8
-
2018-01-04 20:50
A piesi niech idą gęsiego na spacer. Żenada
- 9 2
-
2018-01-04 20:44
(1)
A może za drogi by się wzięli, bo mam wrażenie ze transport w mieście odbywa się tylko rowerami.
- 11 4
-
2018-01-04 22:20
mało ci?
sam wiadukt na biskupie górce będzie sto razy droższy niż wartość tych obiecanych projektów rowerowych (które pewnie i tak nie powstaną)
- 2 0
-
2018-01-04 20:50
A co z tego będzie dla Budynia ? (1)
- 9 4
-
2018-01-04 21:18
dostanie na własność 8 scieżek rowerowych a o jednej pewnie zapomni i nie bedzie nią jezdził
- 3 2
-
2018-01-04 21:07
Bzdura roku (1)
Co to za brednie o bezpieczeństwie? Teraz jest bezpiecznie bo rowery jadą jeden za drugim, kierowcy oraz PIESI widzą i mogą bez problemu przeciąć ścieżkę. Po zamianie będą karawany czterech rowerów obok siebie, w dwie strony. Jak kierowcy mają wyjechać z ulicy Kolonia Uroda? Może światła tam postawcie! I jak będzie rozwiązane połączenie chodnika i ścieżki na skrzyżowaniu Hallera Kościuszki? Czyżby jazda po przekątnej na skrzyżowaniu? Ktoś chyba upadł na głowę.
- 26 5
-
2018-01-04 21:21
Dokładnie
Ponadto piesi będą musieli przekraczać ścieżkę rowerową przy każdym przejściu dla pieszych, teraz nie muszą. Będzie większa kolizyjność.
to jest promenada dla pieszych wiodąca nad morze - tu musi być zachowany priorytet ruchu pieszego. No i jako ważna przestrzeń publiczna powinna zostać przebudowana ta promenada z odpowiednią nawierzchnią dla pieszych, ławkami, oświetleniem, rzeźbami fontannami....
popatrzcie jak są zaprojektowane i wykonane bay'e nadmorskie w miami, florida, rio itp.- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.