• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku

Maciej Korolczuk
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Droga rowerowa zostanie przeniesiona na chodnik, by rowerzyści byli lepiej widoczni dla kierowców.
  • Obecnie droga rowerowa wzdłuż Hallera przebiega tuż przy ogródkach działkowych. Wkrótce w tym miejscu będą chodzić piesi.

W drugiej połowie roku ma się rozpocząć modernizacja 1,3-kilometrowego odcinka drogi rowerowej w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między ul. Kościuszki zobacz na mapie GdańskaGdańską zobacz na mapie Gdańska. By zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ścieżka zostanie przeniesiona w miejsce obecnego chodnika. W tegorocznych planach Gdańska są kolejne inwestycje w infrastrukturę rowerową.



Obecna trasa pieszo-rowerowa łącząca Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem jest mocno wyeksploatowana i znacznie odbiega standardem od powstających i modernizowanych dróg rowerowych w innych częściach miasta, choćby odnowionego fragmentu w ciągu al. Hallera między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym zobacz na mapie Gdańska.

W drugiej połowie roku ma się to zmienić. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego przebudowy drogi rowerowej i chodnika między ul. Kościuszki a Gdańską. Miasto zapłaci za to zadanie firmie Proinwesta z Gdańska 160 tys. zł.

Na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozostałymi formalnościami, wykonawca ma czas do końca sierpnia. Prace mają rozpocząć się po wakacjach i potrwają kilka tygodni.

W sumie przebudowany zostanie odcinek o długości 1,3 km. W sumie przebudowany zostanie odcinek o długości 1,3 km.

Chodnik i droga rowerowa zamienią się miejscami



W ramach inwestycji zmianie ulegnie lokalizacja istniejącej ścieżki rowerowej poprzez jej przeniesienie w miejsce obecnego chodnika (zbliżenie do jezdni), wykonanie chodnika w miejsce ścieżki rowerowej i ułatwienie dostępu do przyległych nieruchomości oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Poza bezpieczeństwem poprawi się także komfort rowerzystów, którzy pojadą szeroką na 3,5 m ścieżką. Po modernizacji ma ona odpowiadać standardom dróg rowerowych w mieście. Prace obejmą także wykonanie lub przebudowę przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach.

Nowe drogi rowerowe w Gdańsku



W sumie w 2018 r. infrastruktura rowerowa w Gdańsku poprawi się jeszcze w kilku miejscach. Wydział Programów Rozwojowych, który zleca DRMG wykonanie kolejnych inwestycji, w planach ma m.in. realizację trasy rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej zobacz na mapie Gdańska i przebudowę skrzyżowania ul. Polanki, Chrzanowskiego i Żeglarskiej zobacz na mapie Gdańska.

Roboty budowlane rozpoczną się też na drodze rowerowej wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska przy skrzyżowaniu z Rakoczego, a także na trasie rowerowej wzdłuż Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska i na skrzyżowaniach: Kartuskiej z Kolonią Zręby zobacz na mapie Gdańska, Pomorskiej, Kaplicznej i Jelitkowskiej, zobacz na mapie Gdańska Grunwaldzkiej z Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska, wzdłuż Grunwaldzkiej od Opata Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska do Opackiej zobacz na mapie Gdańska, Chrobrego z Lilii Wenedy zobacz na mapie Gdańska, Chrzanowskiego od al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska do Stachury zobacz na mapie Gdańska. Ma też zostać dokończony ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska (w formule zaprojektuj i zbuduj) oraz w parku Steffensa zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast sama dokumentacja projektowa (bez realizacji) ma powstać dla przebudowy Miszewskiego zobacz na mapie GdańskaZator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska od Dmowskiego do Wyspiańskiego.

Nowa droga dla rowerów będzie kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Gdańską (na zdjęciu). Nowa droga dla rowerów będzie kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Gdańską (na zdjęciu).
Zadania będą zlecane pakietami do wyczerpania puli środków. Te, których nie uda się zrealizować w tym roku z uwagi na brak środków, wykonane zostaną w edycji 2019 programu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Zobacz więcej: Oceniamy nowe drogi rowerowe przy ul. Chłopskiej

To nie koniec inwestycji rowerowych. Kilka z nich zostanie zrealizowanych w ramach budżetu obywatelskiego - m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Raduni na wysokości Dworu Ferberów i parku Leśnego, kontynuowana ma być też budowa ścieżki pieszo-rowerowej na Chełmie (do parku Oruńskiego).

Ponadto w Osowej ma się pojawić rowerowy plac manewrowy i rowerowe miasteczko ruchu drogowego, a we Wrzeszczu Dolnym i na Wzgórzu Mickiewicza powstaną samoobsługowe stacje naprawy rowerów.

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • Z letniewa na Stogi

    czy miasto zbuduje kolejny tunel, bo ten półśrodek czyli w sezonie autobus z przyczepką na rowery to jest pomysł jak z PRL. Gdańsk miasto absurdu.

    • 11 7

  • Nie no

    Obcisłogaci już spie***yli skrzyżowanie Pomorska-Chłopska dając ścieżkę rowerową przez środek i znowu nowe "pomysły"??

    • 9 16

  • Górny taras

    Tak jak już wspomniano - kiedy połączenie z górnych tarasów? Co dziennie jeżdżę wzdłuż Słowackiego z Matarni. Droga rowerowa przez odcinek leśny (między ogródkami działkowymi a Złotą Karczmą) nie istnieje - jest tylko bardzo wąski chodnik, na którym większość miejsca zajmuje bariera energochłonna, a rowerzystów nawet o tej porze roku sporo. Jest wprawdzie ścieżka w lesie, ale przy szybko zapadającym zmroku i przy opadach śniegu do wykorzystania jedynie w ekstremalnych przypadkach.

    • 10 4

  • Ilu podatników korzysta ze ścieżki rowerowej? (3)

    Procent się liczy. Pamiętajcie o tym przy wyborach. Pamiętajcie na co idą wasze pieniądze. Jak korzystasz z roweru głosuj na tych co promują takie rozwiązania i wydają na to pieniądze. Jak masz w nosie rowerzystów głosuj na dla ciebie ważne sprawy

    • 9 14

    • a ile procent (sorrry promilu) budżetu idzie na te ściezki,a ile na kierowców i ich fanaberie? (2)

      sam tunel to ponad miliard. Za ten miliard mozna byłoby wybudować ok 1500km dróg rowerowych w najwyższym standardzie. W Gdańsku obecnie jest 117km dróg dla rowerów.... a to tylko jeden tunel, gdzie reszta?

      • 4 1

      • (1)

        Drogi to priorytet dla rozwoju biznesu. Chcecie mieć firmy gdzie dobrze zarobicie na rowery to muszą być dobre drogi. End of story.

        • 1 5

        • to mit. ten biznes to maks 10% ruchu samochodowego w mieście.
          reszta to prywatne dojazdy.

          • 3 0

  • A co z zapowiadaną od lat Kołobrzeską?

    Oczywiscie miedzy Grunwaldzka a Chlopska

    • 15 5

  • U nas w Gdyni tyle nie powstało przez ostatnie 10 lat (1)

    co w Gdańsku powstanie tylko w 2018.

    • 11 4

    • Obiecanki cacanki. Na poprzedni rok tez obiecywali i nic nie powstało. W tym roku będzie podobnie

      • 0 3

  • Była sobie ścieżka rowerowa na Hallera (1)

    Całkiem sympatyczna, uczęszczana biegnąca przy ogródkach z zielenią...Nie, no trzeba ją "polepszyć", zwiększyć bezpieczeństwo..wicie rozumicie. Ścieżkę damy tu a jezioro...
    Przecież zza tych drzew przy Hallera jeszcze gorsza jest widoczność niż teraz.A kierowcy to powinni uważać na codzień a będzie bezpiecznie

    • 22 8

    • A piesi niech idą gęsiego na spacer. Żenada

      • 9 2

  • (1)

    A może za drogi by się wzięli, bo mam wrażenie ze transport w mieście odbywa się tylko rowerami.

    • 11 4

    • mało ci?

      sam wiadukt na biskupie górce będzie sto razy droższy niż wartość tych obiecanych projektów rowerowych (które pewnie i tak nie powstaną)

      • 2 0

  • A co z tego będzie dla Budynia ? (1)

    • 9 4

    • dostanie na własność 8 scieżek rowerowych a o jednej pewnie zapomni i nie bedzie nią jezdził

      • 3 2

  • Bzdura roku (1)

    Co to za brednie o bezpieczeństwie? Teraz jest bezpiecznie bo rowery jadą jeden za drugim, kierowcy oraz PIESI widzą i mogą bez problemu przeciąć ścieżkę. Po zamianie będą karawany czterech rowerów obok siebie, w dwie strony. Jak kierowcy mają wyjechać z ulicy Kolonia Uroda? Może światła tam postawcie! I jak będzie rozwiązane połączenie chodnika i ścieżki na skrzyżowaniu Hallera Kościuszki? Czyżby jazda po przekątnej na skrzyżowaniu? Ktoś chyba upadł na głowę.

    • 26 5

    • Dokładnie

      Ponadto piesi będą musieli przekraczać ścieżkę rowerową przy każdym przejściu dla pieszych, teraz nie muszą. Będzie większa kolizyjność.
      to jest promenada dla pieszych wiodąca nad morze - tu musi być zachowany priorytet ruchu pieszego. No i jako ważna przestrzeń publiczna powinna zostać przebudowana ta promenada z odpowiednią nawierzchnią dla pieszych, ławkami, oświetleniem, rzeźbami fontannami....
      popatrzcie jak są zaprojektowane i wykonane bay'e nadmorskie w miami, florida, rio itp.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum