• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Kamila Lulińska
6 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku. Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku.

Rowerzystów na drogach coraz więcej - nie tylko w Gdańsku. Tydzień temu sprawdziliśmy, jakie inwestycje rowerowe planowane są na 2020 rok w Sopocie. Tym razem, aby dowiedzieć się, co w tym sektorze planuje Gdańsk, pytaliśmy pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, co takiego miasto planuje w tym roku.

Czy uważasz, że infrastruktura rowerowa w Gdańsku dobrze się rozwija?


Pięć głównych projektów wartych prawie 50 mln złotych oraz sześć tras rowerowych realizowanych w ramach inwestycji drogowych - takie plany rysuje Gdańsk na rok bieżący. Poniżej przedstawiamy każdy z projektów. Już dziś wiemy, które z dróg rowerowych powstaną niedługo, a które z istniejących zostaną zmodernizowane.

Nowe trasy rowerowe w ramach węzłów integracyjnych



Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska - 30 mln 20 tys. 280 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie, III etap (0,4 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej, odcinek od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (1,2 km);
  • droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej, strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ulicy Dmowskiego, odcinek od al. Grunwaldzkiej do dworca PKP Wrzeszcz (0,3 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej, strona wschodnia (0,5 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Nowatorów od ulicy Budowlanych do ulicy Kartuskiej (1,1 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko od ul. Podwale Grodzkie do ul. Elżbietańskiej (0,4 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Budowlanych od ul. Jesiennej do ul. Nowatorów (1,5 km);
  • pasy rowerowe w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk-Osowa (0,1 km).


Drogi dla rowerów o "większym znaczeniu"



Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-9 Wiślana Trasa Rowerowa - 9 mln 899 tys. 471 zł. Zadania planowane do realizacji:


Więcej szlaków rowerowych w TPK



Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami - 3 mln 847 tys. 184 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa turystyczna o nawierzchni szutrowej, częściowo asfaltowej od granicy z gminą Kolbudy do granicy z Sopotem; rozpoczęcie realizacji.


Budżet Obywatelski i kilka nowych dróg rowerowych



Budżet Obywatelski - 1 mln 619 tys. 600 zł. Zadania planowane do realizacji:


Nie tylko infrastruktura, lecz także bezpieczeństwo



Rozwój Komunikacji Rowerowej - 1 mln zł. Planowane zadania:
  • realizacja kolejnych zadań programu poprawy bezpieczeństwa w ruchu rowerowym.

Mandat dla rowerzysty - za co i ile?



Kilkanaście kilometrów nowych tras rowerowych w ramach inwestycji drogowych



Ponadto w ramach inwestycji drogowych zostaną zrealizowane następujące trasy rowerowe:


- Wśród realizowanych i planowanych inwestycji należy wyróżnić dwie: drogę rowerową wzdłuż alei Adamowicza oraz drogę wzdłuż linii tramwajowej w ulicy Nowej Warszawskiej - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej. - To bardzo ważne połączenia międzydzielnicowe, komunikujące rowerowo południowe dzielnice Gdańska: Jasień, Ujeścisko czy okolice ulicy Jabłoniowej. Wyczekiwanymi połączeniami są również trasy wzdłuż ulicy Budowlanych i Kartuskiej, włączające dzielnicę Kokoszki do sieci tras rowerowych.

Opinie (125)

  • Kilometry tras !

    Powalająca ilość kilometrów.

    • 4 1

  • Ścieżki pieszo rowerowe to dopiero niebezpieczna głupota (1)

    Chodnik na którym dopuszczono ruch rowerowy informując o tym kilkoma ciemnymi płytami chodnikowymi z ciemnym wizerunkiem rowerzysty (brak kolorowej farby?)to jest głupota! nikt z pieszych nie zwraca na to uwagi! a rowerzysta musi jechać slalomem!i do tego wysłuchiwać wyzwisk że to chodnik nie dla rowerów!Nie raz tego doświadczyłem!chciałbym poznać ,,geniusza"który wpadł na tak i**otyczny pomysł!

    • 7 1

    • Ma być wygodnie kierowcom. Nie rowerzystom, nie pieszym.

      • 2 1

  • (1)

    Nie ma ścieżki prowadzącej od Przymorza w kierunku dworca SKM - Kołobrzeska -brak, Bora Komorowskiego - brak ,Krzywoustego - brak. Dopiero na Żabiance na Pomorskiej. Na Czarnym Dworze miedzy dawnym pasem startowym a Hallera postawiono znak "droga do remontu",który to znak stoi kilka lat i sprawa załatwiona. A dziury tam jak w serze szwajcarskim. Ale centrum jest ważniejsze

    • 18 1

    • No centrum to raczej rowerem również nie przejezdne. No chyba że preferujesz jazdę chodnikiem

      • 0 1

  • (9)

    Myśliwska!!!
    To jest skandal, że nie ma tam jeszcze pożądnego DDR! I mówię to jako mieszkaniec, rowerzysta, pasażer komunikacji miejskiej, pieszy i kierowaca!

    • 19 11

    • Henryczku szanowny, Myśliwska to strefa tempo 30 (4)

      więc możesz spokojnie śmigać bądź wlec się na rowerze po ulicy. A że twoi sąsiedzi mylą strefę z ograniczeniem do 30km/h ze strefą 30 mil na godzinę albo i lepiej? zapukaj im do drzwi i zapytaj dlaczego.

      • 18 4

      • (2)

        Bosz... co za i**otyczny komentarz! Co z tego, że jest strefa tempo 30! U nas na drodze panuą zwyczaje i zachowanie żywcem wyjęte z serialu Wikingowie, a jazda z dzieckiem powyżej 11 roku życia po ulicy, w strefie tempo 30 to sport ekstremalny!

        • 11 6

        • jedziesz środkiem pasa i problemu nie ma. Ja tam często bywam rowerem i nie podzielam twoich obaw. jest bezpieczniej niż na większości chodnikowych "ścieżek"

          • 2 1

        • Dobrze prawisz Henryk!
          Myśliwska od dawna jest skrótem dla osób jadących z obwodnicy do centrum, a skrót wiadomo jest po to, żeby zaoszczędzić czas, więc tym 30 na znaku to się za wiele osób nie przejmuje. A ten post zaczynający się od słów Henryczku szanowny pisał naiwny marzyciel żyjący w idealnym świecie, gdzie kierofczyki szanują innych na drodze, chodniku, trawniku, w lesie...

          • 6 1

      • go_no a nie strefa tempo 30

        • 3 1

    • (3)

      A ja jako rowerzysta mówię nie.

      Jeżeli nie pamiętasz, to kiedyś wzdłuż Myśliwskiej była "ścieżka" i to była porażka na całej linii.
      Obecnie jest niezły kompromis, bo jak ktoś jeździ szybko, to spokojnie po jezdni może. Dla jeżdżących tempem spacerowym masz dopuszczony ruch po chodniku od północnej strony.

      Gdzie ewentualnie przydałaby się ingerencja, to pasy rowerowe na podjazdach, czyli:
      -w stronę Bulońskiej od Myśliwskie Wzgórze do Morenowe Wzgórze
      -od przystanku Zacna 2 do zjazdu na osiedle Alfa Park
      -jeszcze ewentualnie przed rondem (Jasieńska)

      Inna kwestia, że kierowcy notorycznie przekraczają tutaj prędkość.

      • 7 3

      • (2)

        No właśnie @zkz...
        Inna kwestia, że kierowcy notorycznie!
        Dlatego rozwiązaniem jest porządny DDR odseparowany od ulicy i chodnika! Miejsca jest dosyć!

        • 4 4

        • (1)

          Nie ma tam miejsca na taką inwestycję, a na pewno nie na całej długości. No chyba że chcesz to zrobić kosztem chodników.
          Poza tym separacja nie rozwiąże problemu, a wręcz doda nowych wynikających ze "ślepoty" kierowców skręcających i wyjeżdżających.

          • 4 3

          • zkz - przy części od ostoi myśliwskiej do Bulońskiej w kierunku bulońskiej można po prostu prawy pas przeznaczyć na rowerery, chociaż w kierunku nowej bulońskiej. Samochody niech jadą nową wołkowyską. Da się wiele, tylko trzeba myśleć i mieć chęci.

            • 2 0

  • Widać, że nikt ważny w UM Gdańsk nie mieszka w Osowie

    Ścieżka rowerowa wzdłuż Spacerowej urywa się w szczerym polu i ewentualni rowerzyści-samobójcy muszą jeździć po ruchliwej drodze, utrudniając życie kierowcom i ryzykując własne. Za to dubluje się już istniejące ścieżki i "maluje trawę na zielono"...

    • 7 1

  • (1)

    Te same są co roku, te same były rok temu tylko więcej. Przecież w rekordowym budżecie rowerowym 2019 planowano kołobrzeską i prawie wszystko z tej listy. Reszta to jakieś odcinki po 10 metrów.

    • 8 1

    • nie po 10m, nie po 10m, tylko po 0,01m (wg. przyjętych w artykuliku jednostek)

      • 0 1

  • (1)

    Drogi rowerowej, aby dostać się do/z Osowej dalej nie widac

    • 6 0

    • Ee, dlaczego? Wydostanie się w stronę Chwaszczyna: nie narzekam... Zwykle jeżdżę tamtędy sam, samiuteńki, w lecie też, nie tylko teraz. Aż głupio być jedyny rowerakiem, na tej względnie porządnej śmieszce. Może nam niepotrzebne?

      • 0 2

  • Pieniądze wyrzucone w błoto. (2)

    Są drogi rowerowe, a rowerzyści jeżdżą ulicą. To powinno być karalne!!!

    • 0 12

    • Tak czy inaczej będą jeździć ulicą

      chyba, że chodziło Ci o jezdnię :)

      • 2 0

    • gdzie ty w 3miescie masz drogi rowerowe?

      wymień chociaż jedną. 95% to zwykłe pieszo-rowerówki.

      • 7 0

  • (2)

    Kiedy Dlugie Ogrody

    • 4 2

    • Tam jest strefa 30

      • 2 0

    • oby wcale. tam się dobrze jezdnią jeździ.

      • 1 1

  • (2)

    Kiedy ścieżka rowerowa na ul. Długie Ogrody?!!!!! Tym bardziej, że ma być tam strefa płatnego parkingu.

    • 2 5

    • Strefa 30

      • 2 0

    • A po co tam?
      Ta ulica to prawie jak parking wygląda, więc wszystko się wlecze i spokojnie można po jezdni jechać zamiast meandrować wśród pieszych i ryzykować kolizje ze ślepymi kierowcami.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum