• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy poprawią przyczepność na kolejnych ulicach

Maciej Naskręt
11 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu. Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu.

Po uszorstnieniu, czyli poprawie nawierzchni, na ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest tam wyraźnie mniej kolizji i wypadków. Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier, może wydać te pieniądze na odświeżenie nawierzchni w innych miejscach. Czy z dobrodziejstwa uszorstniania skorzystają też mieszkańcy Gdyni?



Czy miasta powinny częściej poprawiać przyczepność ulic?

Przypomnijmy: w pierwszej połowie sierpnia, na leśnym odcinku ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, wykonano tzw. śrutowanie nawierzchni jezdni. Zrobiła to maszyna, która wyrzucając z siebie metalowy śrut w kierunku nawierzchni, przywróciła jej pierwotną chropowatość, a co za tym idzie - większą przyczepność.

To był pierwszy raz, gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni skorzystał z tej nowej - przynajmniej w Trójmieście - metody. Wydał na nią ok. 240 tys. zł.

Pierwsze dane z ul. Słowackiego pokazują, że uszorstnienie jezdni przyniosło efekty.

- Na obiektywne dane dotyczące efektu zleconych przez nas prac trzeba będzie poczekać do lata, aż minie rok od wykonania robót - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednak już dzisiaj widać, że na tej ulicy jest bezpieczniej, odnotowujemy tam mniej wypadków i kolizji. Dzięki temu wydajemy też wielokrotnie mniej na wymianę barier zniszczonych podczas wypadków.
Drogowcy szacują, że wydatek na uszorstnienie zwróci się im w ciągu dwóch lat. Warto nadmienić, że firma wykonująca prace udzieliła gwarancji aż na cztery lata.

- Oszczędności powstałe na wymianie barier będzie można przekazać na dalsze prace tego typu. Szykujemy się do uszorstnienia kolejnej nitki ul. Słowackiego - tym razem w kierunku Matarni - zapowiada Kotłowski.
W planach jest też poprawa nawierzchni na ul. Świętokrzyskiej i ul. Spacerowej.

Tak wyglądało śrutowanie



Uszorstnienie przydałoby się także w Gdyni



Kierowcy przekonują, że podobne prace jak na ul. Słowackiego trzeba przeprowadzić w Gdyni - na ul. Sopockiej zobacz na mapie Gdyni i zjeździe do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni od strony obwodnicy.

Pytaliśmy o to drogowców z Gdyni, ci jednak nie widzą na razie potrzeby przeprowadzenia podobnych prac.

- Do tej pory nie mieliśmy sygnałów o wątpliwej jakości wspomnianych dróg - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni monitoruje sytuację na ul. Sopockiej czy Trasie Kwiatkowskiego. Jak przekonują urzędnicy, nie zachodziła tam też potrzeba przeprowadzenia badań laboratoryjnych przyczepności jezdni.

Opinie (133) 7 zablokowanych

  • "Oszczędności powstałe na wymianie barier będzie można przekazać na dalsze prace tego typu." (2)

    Co za BZDURA !
    Za zniszczoną barierę płaci sprawca ze swojego OC !
    Jeśli osoba z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tego nie wie i marnowała nasze pieniądze z podatków na te bariery to jest do dymisji (wraz z zarządem) i zwrot kosztów do publicznej kasy !!!

    • 24 4

    • Ty (1)

      Zrozum zła nawierzchnia miasto zawiniło!!!!!!

      • 3 2

      • buahahahaha

        zamiast idota podpisałeś sie PO
        przynajmniej jestes samokrytyczny
        co do szorstkosci to byla w normach zuchu

        • 1 1

  • Spokojnie poczują się bezpieczniej i znów będą dzwony tylko poważniejsze (1)

    Wtedy wylatywało przy 80 na godzinę teraz zaczną przy 100 o będą poważniejsze konsekwencje niż barierki

    • 10 0

    • Wtedy nie wylatywało się nawet przy 140km/h (na suchej nawierzchni) i teraz jest odobnie, a nawet lepiej. Po prostu trzeba mieć czym jechać, a nie na łysych oponach padliną, która sama z siebie rozpada się na prostej drodze przy stówce na godzinę.

      • 4 2

  • A może słoje i inni wieśniacy kupiliby sobie w końcu porządne opony i zaczęli myśleć za kółkiem? Mnie tam dobrze się jeździło Słowackiego i przed uszorstnieniem nawierzchni. Jak widać zabieg ten nie był normalnym ludziom potrzebny. Wspomógł jedynie idiotów, którym szkoda paru złotych na opony. W związku z tym pojawia się pytanie - dlaczego wszyscy mają sponsorować imbecyli, którzy nie są w stanie kupić sobie przyczepnych i dobrze odprowadzających wodę opon? Pytanie oczywiście retoryczne. Lepiej jak wszyscy będą jeździć teraz po tarkach, bo "władze" wpadną na pomysł poprawy przyczepności wszystkich dróg. Żenada.

    Poza tym nie rozumiem dlaczego miasto pokrywało koszty napraw barier. Bariery chyba same się nie niszczyły, prawda? Uszkadzały je pojazdy. A skoro tak, naprawa powinna być pokrywana z OC sprawcy. Temat zamknięty. Widać, że temu miastu przydałby się menedżer z prawdziwego zdarzenia. W innym przypadku pieniądze dalej będą marnotrawione na bezsensowne operacje.

    • 6 3

  • "Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier"... (4)

    A to nie z OC sprawcy pokrywa się koszty?

    • 88 4

    • I ok

      Nie

      • 1 0

    • Ludzie głupie nie sa

      Tylko takich udają. Na miejscu musiałby zjawić się zarzadca drogi, aby spisać oświadczenie o kolizji...

      Jakiemu urzednikowi, chce się opuszczać biuro w takim celu....

      Nawet policja ma mało do gadania... Mandat i po sprawie...

      Inna kwestia jest taka, że podobno ta droga na Slowaka, była poniżej dopuszczalnej normy... A prędkości nikt tam nie mierzy i każdy mógłby powiedzieć ze jechał np.60 ale wypadł z drogi bo nawierzchnia kiepska, a następnie dochodzić odszkodowania od zarządcy drogi....

      • 8 1

    • Pewnie znaczna część kierowców nie zgłasza nikomu, że uderzyła w barierki.

      • 8 1

    • dokładnie
      to się do prokuratury nadaje

      • 13 1

  • Się Pan Mietek zdecyduje...

    "- Na obiektywne dane dotyczące efektu zleconych przez nas prac trzeba będzie poczekać do lata, aż minie rok od wykonania robót - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednak już dzisiaj widać, że na tej ulicy jest bezpieczniej, odnotowujemy tam mniej wypadków i kolizji."
    Czyli nie ma obiektywnych danych (swoją drogą co to są 'subiektywne dane'?), ale Pan Mietek wie. Wie i już liczy oszczędności. Ba - on już je wydaje! Brawo! Swoją drogą sprytne - wydać, żeby zaoszczędzić, jakież to profesjonalne i prospołeczne! Bo Przecież Pan Mietek nie gospodaruje swoimi pieniędzmi, tylko naszymi, społeczeństwa (podatki).
    Zastanawia mnie tylko jedno - te bariery, niszczone przez samochody popełniające wykroczenia (za niedostosowanie..., za spowodowanie... - tak się zaczynają paragrafy, na które powołuje się policja wystawiając mandaty sprawcom tych zdarzeń) są naprawiane z miejskich pieniędzy? A nie z OC sprawców? Hę?!

    • 9 1

  • (1)

    To i tak nic nie da, kierowcy beda jezdzic jesazcze szybciej i nadal beda ladowac w rowie czy lesie.

    • 30 18

    • Uważajta żeby na Słowackiego za mocno nie przyhamować bo opony kwadraty i będzie dyg dyg dyg..

      • 3 2

  • He he

    "miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier"
    "Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier, może wydać te pieniądze na odświeżenie nawierzchni w innych miejscach."

    Taaak? A co z szybszym zużyciem i erozją nawierzchni po uszorstnieniu ?
    P.S. Chyba powinno być uszorstkowieniu skoro mówimy i piszemy szkorstki a nie szkorstny.

    • 4 5

  • o co chodzi

    z tm na tyle duża????? ważne jest, że jest skuteczna Prawda??

    • 1 0

  • no pewnie, że jest mnie wypadków:
    jak drogowcy zablokują przejazd dla swojej machiny
    to janusze "szybcy i bezpieczni" muszą mniej szybko
    a przez to rzeczywiście jest mniej wypadków

    proste jak cep

    • 2 0

  • Kierowca

    Czyli musiało dojść do tragicznego wypadku żeby drogowcy zauważyli problem. Brawo za refleks.

    • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum