• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie remonty dróg w Gdańsku

Michał Brancewicz
20 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej. Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej.

Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, Chłopskiej zobacz na mapie GdańskaTraktu Konnego zobacz na mapie Gdańska okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.



Jak oceniasz rosnące koszty remontów infrastruktury?

Gdańsk nie ma ostatnio szczęścia do ofert na remonty i przebudowy infrastruktury miejskiej. Po otwarciu kopert w przetargach bardzo często okazuje się, że trzeba zwiększać budżety inwestycji.

Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.

Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.

Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.

Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.

Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.

- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.

- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.

Opinie (209) 3 zablokowane

  • czyli Ukraińcy już za 4,5zł /h nie chcą już robić (8)

    Polacy w Norwegii za lanie asfaltu mają stawkę nawet 19 000zł miesięcznie.

    • 35 9

    • Tojestes w błedzie beda robic i kolejne lata a wyzsze koszty tulko zyskuja firmy pracownicy z tego nic nie maja.

      • 3 2

    • (6)

      A jakie są koszty życia w Norwegii?

      • 11 6

      • Plus podatki po 180 dniach pracy w Norge... (2)

        Opowieści o 19 tys. PLN mogą być prawdziwe ale nie jest to zarobek netto.

        • 11 1

        • (1)

          tiaa i najtańszy kebs na wiosce 100 zł

          • 11 3

          • Czyli godzina pracy początkującego robotnika

            Czyli tak, jak u nas :)

            • 2 0

      • Samochód czy wakacje zagranica kosztują taniej niż u nas

        • 5 1

      • Za około 10 tys jesteś w stanie wyżyć w wynajetym pokoju.Jak pijesz piwko po 30 zł x5 dziennie i jesz na miescie to 18 tysi wystarczy.Mozna zarobic tyle netto.Drogowcy obsługujący maszyny mogą zarobić nawet w przeliczeniu 30 tys, ale trzeba znac norweski.

        • 6 0

      • porównywalne

        • 6 1

  • biale niewolnictwo (1)

    Zdziwienie stawkami ,kończy się białe niewolnictwo ludzie pracujący na drogach w upale ,deszczu mają rodziny i chcą żyć jak ludzie za tak ciężką pracę goniące terminy praca po 10-12 godzin, żadnego zaplecza socjalnego od 2500do 3500 za tak ciężką prace to dużo? uważam że 25zł na godzinę może by przyciągnęło ludzi jak by mieli się gdzie umyć i przebrać !

    • 13 3

    • naiwniaku nic sie nie konczy zysk bedzie tylko dla firmy a pracownicy nic wiecej niedostana z tego

      • 1 0

  • Dlatego należy inwestować w rowery.

    Du*a tak samo dowieziona na miejsce, a koszt?
    Koszt? maks 1% tego co wydaje się na komunikacje publiczną czy transport prywatny autem.

    • 2 5

  • Przypomnijcie sobie teraz jak spokojnie bylo za po psl tzw ciepla woda w kranie (2)

    ceny staly w miejscu, ludzie co roku zarabiali wiecej i bylo dobrze. Teraz oprocz wyzszych zarobkow mamy galopujace ceny.

    • 5 8

    • (1)

      Bzdura. Ceny w miejscu i zarobki w miejscu.

      • 4 3

      • A 21 nowych podatków, zwanych dla niepoznaki "daninami" to dla naszego dobra... tak?

        • 1 1

  • Zasada prosta: Im większa suma, tym większy "odsyp"! Vide ruch 'zegarmeistra', co go ukry przytulili.

    Przyszło 9 'pindolino', zapłacił z góry za CAŁĄ dostawę-21 szt. Opłacało się jak widać!!! A 12 już stoi w krzakach...

    • 5 3

  • Poproszę Ameryka odkryliście przecież w Gdańsku wszystko jest drogie gdzie zaprasza turystów Norwedzy przyjeżdżają zęby robić wszystko drożeje

    • 3 3

  • Drogi to dramat (2)

    Czemu od lat przy Manhattanie leżą płyty betonowe? Większość ulic w Gdańsku to dramat - chłopska, piekarnicza, myśliwska, kościuszki, hallera, kartuska górny odcinek. Można byłoby wymieniać. Wstyd, że główne ulice są tak zaniedbane....

    • 17 4

    • Bo muzea kosztują np MIiWS zamiast 300 kosztowało 500 mln. Do stadionu trzeba rocznie dopłacać 20 mln. Coś na czy gdzie indziej zarabiają u nas wymaga dopłat. Znaczy że jest przerost formy nad treścią, inwestycje za duże w stosunku do potrzeb.

      • 6 3

    • No dalej chłopcy i dziewczęta Mirek prawdę pisze to cisza, huzia na Mirka niech pisze o Gdyni.

      • 0 0

  • Nijakoścć (2)

    Nie ma w naszym mieście ustalonego planu drogowego, wszędzie są dziury, wybrzuszenia i doły. Proszę przejechać się Hallera do Brzeźna - skandal, można urwać zawieszenie, a przecież jest to główna trasa nad morze, są ulice w Dolnym Wrzeszczu gdzie podłoże to piasek z dziurami, np. Klonowicza, i tak jest od lat 80- tych. W dzielnicach powstają nowe osiedla, a gdzie inwestycje drogowe????!!!! KTO uchwala te budżety, za co ci urzędnicy, myślę że korzeniami chyba spoza Gdańska biorą pieniądze. No ale na jesieni wybory, co niektórzy chyba odejdą, daj Boże

    • 13 4

    • Oczywiście, że są plany. Możesz o nich poczytać chociażby na stronie drmg.

      No i fajnie że są realizowane, a nie odkładane jak basen olimpijski czy lodowisko w Gdyni

      • 0 0

    • Zgadza się

      Są spoza Gdańska.
      Pierwsze przykłady z brzegu:
      Bielawski - Tczew,
      Wawrzonek - Gdynia.

      • 0 0

  • Pomorska jest dużo gorsza niż Grunwaldzka.

    • 3 2

  • I tak po pół roku zapadną się studzienki

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum