Drogie remonty dróg w Gdańsku
Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej , Chłopskiej i Traktu Konnego okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.
Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.
Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.
Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.
Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.
Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.
- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.
- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2018-06-20 06:30
czyli Ukraińcy już za 4,5zł /h nie chcą już robić (8)
Polacy w Norwegii za lanie asfaltu mają stawkę nawet 19 000zł miesięcznie.
- 35 9
-
2018-06-20 11:01
Tojestes w błedzie beda robic i kolejne lata a wyzsze koszty tulko zyskuja firmy pracownicy z tego nic nie maja.
- 3 2
-
2018-06-20 06:31
(6)
A jakie są koszty życia w Norwegii?
- 11 6
-
2018-06-20 06:34
Plus podatki po 180 dniach pracy w Norge... (2)
Opowieści o 19 tys. PLN mogą być prawdziwe ale nie jest to zarobek netto.
- 11 1
-
2018-06-20 07:30
(1)
tiaa i najtańszy kebs na wiosce 100 zł
- 11 3
-
2018-06-20 10:38
Czyli godzina pracy początkującego robotnika
Czyli tak, jak u nas :)
- 2 0
-
2018-06-20 09:34
Samochód czy wakacje zagranica kosztują taniej niż u nas
- 5 1
-
2018-06-20 08:12
Za około 10 tys jesteś w stanie wyżyć w wynajetym pokoju.Jak pijesz piwko po 30 zł x5 dziennie i jesz na miescie to 18 tysi wystarczy.Mozna zarobic tyle netto.Drogowcy obsługujący maszyny mogą zarobić nawet w przeliczeniu 30 tys, ale trzeba znac norweski.
- 6 0
-
2018-06-20 07:30
porównywalne
- 6 1
-
2018-06-20 08:12
biale niewolnictwo (1)
Zdziwienie stawkami ,kończy się białe niewolnictwo ludzie pracujący na drogach w upale ,deszczu mają rodziny i chcą żyć jak ludzie za tak ciężką pracę goniące terminy praca po 10-12 godzin, żadnego zaplecza socjalnego od 2500do 3500 za tak ciężką prace to dużo? uważam że 25zł na godzinę może by przyciągnęło ludzi jak by mieli się gdzie umyć i przebrać !
- 13 3
-
2018-06-20 10:58
naiwniaku nic sie nie konczy zysk bedzie tylko dla firmy a pracownicy nic wiecej niedostana z tego
- 1 0
-
2018-06-20 10:39
Dlatego należy inwestować w rowery.
Du*a tak samo dowieziona na miejsce, a koszt?
Koszt? maks 1% tego co wydaje się na komunikacje publiczną czy transport prywatny autem.- 2 5
-
2018-06-20 08:57
Przypomnijcie sobie teraz jak spokojnie bylo za po psl tzw ciepla woda w kranie (2)
ceny staly w miejscu, ludzie co roku zarabiali wiecej i bylo dobrze. Teraz oprocz wyzszych zarobkow mamy galopujace ceny.
- 5 8
-
2018-06-20 09:52
(1)
Bzdura. Ceny w miejscu i zarobki w miejscu.
- 4 3
-
2018-06-20 10:35
A 21 nowych podatków, zwanych dla niepoznaki "daninami" to dla naszego dobra... tak?
- 1 1
-
2018-06-20 10:33
Zasada prosta: Im większa suma, tym większy "odsyp"! Vide ruch 'zegarmeistra', co go ukry przytulili.
Przyszło 9 'pindolino', zapłacił z góry za CAŁĄ dostawę-21 szt. Opłacało się jak widać!!! A 12 już stoi w krzakach...
- 5 3
-
2018-06-20 10:11
Poproszę Ameryka odkryliście przecież w Gdańsku wszystko jest drogie gdzie zaprasza turystów Norwedzy przyjeżdżają zęby robić wszystko drożeje
- 3 3
-
2018-06-20 09:23
Drogi to dramat (2)
Czemu od lat przy Manhattanie leżą płyty betonowe? Większość ulic w Gdańsku to dramat - chłopska, piekarnicza, myśliwska, kościuszki, hallera, kartuska górny odcinek. Można byłoby wymieniać. Wstyd, że główne ulice są tak zaniedbane....
- 17 4
-
2018-06-20 10:00
Bo muzea kosztują np MIiWS zamiast 300 kosztowało 500 mln. Do stadionu trzeba rocznie dopłacać 20 mln. Coś na czy gdzie indziej zarabiają u nas wymaga dopłat. Znaczy że jest przerost formy nad treścią, inwestycje za duże w stosunku do potrzeb.
- 6 3
-
2018-06-20 09:31
No dalej chłopcy i dziewczęta Mirek prawdę pisze to cisza, huzia na Mirka niech pisze o Gdyni.
- 0 0
-
2018-06-20 08:24
Nijakoścć (2)
Nie ma w naszym mieście ustalonego planu drogowego, wszędzie są dziury, wybrzuszenia i doły. Proszę przejechać się Hallera do Brzeźna - skandal, można urwać zawieszenie, a przecież jest to główna trasa nad morze, są ulice w Dolnym Wrzeszczu gdzie podłoże to piasek z dziurami, np. Klonowicza, i tak jest od lat 80- tych. W dzielnicach powstają nowe osiedla, a gdzie inwestycje drogowe????!!!! KTO uchwala te budżety, za co ci urzędnicy, myślę że korzeniami chyba spoza Gdańska biorą pieniądze. No ale na jesieni wybory, co niektórzy chyba odejdą, daj Boże
- 13 4
-
2018-06-20 09:55
Oczywiście, że są plany. Możesz o nich poczytać chociażby na stronie drmg.
No i fajnie że są realizowane, a nie odkładane jak basen olimpijski czy lodowisko w Gdyni- 0 0
-
2018-06-20 08:35
Zgadza się
Są spoza Gdańska.
Pierwsze przykłady z brzegu:
Bielawski - Tczew,
Wawrzonek - Gdynia.- 0 0
-
2018-06-20 09:52
Pomorska jest dużo gorsza niż Grunwaldzka.
- 3 2
-
2018-06-20 09:48
I tak po pół roku zapadną się studzienki
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.