Drogie remonty dróg w Gdańsku
Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej , Chłopskiej i Traktu Konnego okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.
Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.
Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.
Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.
Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.
Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.
- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.
- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.
Opinie (209) 3 zablokowane
-
2018-06-20 09:47
Dlaczego w Gdyni się nie robić chociaż 1/5 tego co w Gdańsku?
- 5 0
-
2018-06-20 08:22
500+ kosztuje.... (1)
- 10 6
-
2018-06-20 09:45
Co ma piernik do wiatraka? To są różne budżety.
- 2 1
-
2018-06-20 08:25
(1)
Mądrale z Gdańska może skorzystacie ze swoich rad udzielanych Gdyni i kupicie wiadro białej farby .to załatwi sprawę remontów i obniży koszty.obiecuję bezpłatny dowóz.
- 6 2
-
2018-06-20 09:41
W Gdansku jak widzisz remonty są. W Gdyni pod tym względem jest lipa
- 2 0
-
2018-06-20 09:40
To zmowa cenowa,mamy najdrozsze drogi i autostrady a pracownicy zarabiaja najmniej!
W Polsce mamy najwyższe koszty budowy autostrad i dróg ,ale jednoczesnie pracownicy zarabiaja najmniej!! Wy naiwniacy ninkt z pracowników zadnych podwyżek nie widział od dawna a firmy koszty wpisuja coraz wyższe mimo ze coraz więcej ukrainców zatrudniają i to na czarno!
A jakość wykonywanych robót jest na najniższym poziomie.
Na wysokich kosztach i przetargach zarabiają wyłącznie firmy a potem zatrudniają za najnizsze pieniadza albo nawet na czarno!- 8 5
-
2018-06-20 06:33
stawki w przetargach!!! (1)
tak sie maja do realnych rozliczen jak "srednie wynagrodzenie", czyli nijak! w ogole stawki przyjmowane przez urzędasow we wszystkich projektavh sa nierynkowe, sa smiesznie niskie i kalkulowane chyba na podstawie sredniej z calego powiatu albo z brudnego palucha wyssane
- 9 5
-
2018-06-20 09:35
Na 0odst danych z pisowskiego gusu
- 2 1
-
2018-06-20 06:10
Te drogi (2)
są drogie, a naprawy zawieszenia też drogie-wszedzie drogo,czy to droga czy to drogi
- 25 5
-
2018-06-20 08:25
(1)
W Gdyni za to jest tanio. Studzienki poukładane jak popadnie zapadają się po roku no i mamy to co mamy
- 2 3
-
2018-06-20 09:32
Nie jest tani. Remont przy dworcu w rok podrożał o 5 mln
- 1 3
-
2018-06-20 07:57
a czy na koszt robót nie wpływa ich czas realizacji!? bo na przukład: (1)
przy qubusie rozbabrali drogi i chodniki i od bardzo dawna tylko czasami widać kogoś jak się kręci. no ale kto z miasta by się fatygował na kontrolę.
- 9 1
-
2018-06-20 09:24
klasyczny MTM
ta budowa klasyczny MTM, rozwalic wszystko, pojechac na inna budowe a pozniej prosba o aneksik bo nie zdazyli do zimy
- 2 1
-
2018-06-20 09:08
Ulica Sandomierska.
Kiedy miasto Gdańsk poprawi stan nawierzchni ulicy Sandomierskiej ? Na tej ulicy są dziury ,wyboje, nierówny bruk od wielu lat a ruch bardzo duży. Niech władza miasta Gdańsk chociaż zlikwiduje dziury w asfalcie. To nie jest wielki koszt a ułatwi tysiącom codziennych użytkowników przejazd. Za skandaliczny stan tej ulicy ta władza nie otrzyma mojego mandatu by dalej rządzić w Gdańsku.
- 3 5
-
2018-06-20 06:21
Za 3 miloony (5)
To można wyremontować oddział w szpitalu ( 1 skrzydło ) rigipsami a nie odcinek drogi. Z resztą teraz jest pełno młodych fachowców co już nie chcą za frajer robić.
- 21 21
-
2018-06-20 08:32
coś mi się tu kłóci - młody i fachowiec, gdzie są tacy? (2)
teraz młody to w większości partacz i jeszcze każe sobie grubo płacić- wy chyba nie macie do czynienia z młodymi.
- 4 0
-
2018-06-20 09:01
Bo jak młody ma chociaż trochę oleju w głowie (1)
Nie będzie robił w Polsce za śmieszne pieniądze i radość, jak w ogóle dostanie wypłatę. Siedzą już dawno za granicą, a w kraju zostają partacze... (Są wyjątki oczywiście, ale to rzadkość)
- 4 2
-
2018-06-20 09:02
Ps. Ajfon miesięcznie to średnia krajowa ;p
- 2 0
-
2018-06-20 07:29
Z resztą?
- 1 1
-
2018-06-20 06:45
taak piszesz jakby ludzie ( fizycznie pracujący) zarabiali po 5 tys netto ( i takie kwoty uzględnia się w kosztorysach)
te wyceny są wysoko zawyżone
gdyby były rzetelne- uczciwe to ulica, droga, chodnik - nie wymagałby remontu prze najbliższe 50 lat...
a spójrz- niektóre ulice/ drogi/ chodniki remontowane 5-10 lat temu wygladają jakby czołgi po nich jeżdziły...
także te wyceny to totalna ściema- 14 3
-
2018-06-20 09:02
To mi się podoba w Gdańsku
są priorytety, plan i realizacja. Główne arterie są remontowane. A w Gdyni.. brak słów syf i kiła. Ostatni znowu ktoś rozwalił miskę olejową na muldach w redłowie na alei zwycięstwa.
- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.