• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie remonty dróg w Gdańsku

Michał Brancewicz
20 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej. Mimo wysokich kosztów, drogowcy powinni dostać zielone światło na remont al. Grunwaldzkiej.

Remont trzech odcinków ulic w Gdańsku: Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, Chłopskiej zobacz na mapie GdańskaTraktu Konnego zobacz na mapie Gdańska okazał się droższy o 10,5 mln zł względem szacunków. Pomimo to dwie pierwsze inwestycje mają zostać zrealizowane, a dla trzeciej przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze raz. To pozwoli wprowadzić więcej zmian, o które proszą mieszkańcy.



Jak oceniasz rosnące koszty remontów infrastruktury?

Gdańsk nie ma ostatnio szczęścia do ofert na remonty i przebudowy infrastruktury miejskiej. Po otwarciu kopert w przetargach bardzo często okazuje się, że trzeba zwiększać budżety inwestycji.

Wytłumaczenie jest proste. Szacunki kosztów przygotowywane są z wyprzedzeniem, czasem nawet rok czy dwa lata przed ogłoszeniem postępowania. A sytuacja na rynku budowlanym, szczególnie w ostatnim czasie, dynamicznie się zmienia, bo rosną koszty realizacji inwestycji, głównie ze względu na wzrost kosztów pracy, ale też materiałów.

Tak było chociażby w przypadku Podwala Przedmiejskiego, którego remont trzeba było podzielić na etapy, a jego koszty i tak okazały się wyższe, niż zakładano. Dlatego miasto musiało dołożyć ponad 9 mln zł do przebudowy jednego skrzyżowania.

Jeszcze więcej, bo aż 40 mln zł, Gdańsk musiał wysupłać na remont linii tramwajowej na Stogi. Budżet inwestycji wynosił bowiem 70 mln zł, a najniższa oferta opiewała na 110 mln zł. Ostatecznie umowa została podpisana.

Podobnie ma być z remontem al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Opackiej do Abrahama w stronę centrum. Tutaj jako jedyna zgłosiła się firma MTM, oferując swoje usługi za 10,7 mln zł. Miasto planowało wydać 4,5 mln zł, czyli o 6,2 mln zł mniej.

Z kolei budżet na modernizację ul. Chłopskiej na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Piastowskiej (jezdnia w kierunku Sopotu) wynosił 2,25 mln zł. Wpłynęły dwie oferty i każda z nich była wyższa (WPRD Gravel 3,8 mln zł i Budimex 4,9 mln zł). W tym przypadku również powinno się znaleźć brakujące ok. 1,5 mln zł.

- Na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska [28 czerwca - red.] ma być głosowany wniosek o zwiększenie puli środków na obie inwestycje - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy wstrzymują się na razie z remontem części Traktu Konnego od ul. Smoluchowskiego do placu Zebrań Ludowych. Powodem są jednak nie tylko zbyt wysokie oferty. W tym przypadku najniższa, należąca do WPRD Gravel była i tak o 2,8 mln zł wyższa od szacunków urzędników - zakładających wydanie 3 mln zł. O unieważnieniu przetargu zadecydował także inny aspekt.

- Lokalna społeczność chce zmian w projekcie przebudowy Traktu Konnego, dlatego czas, jaki upłynie zanim ogłosimy nowe postępowanie chcemy wykorzystać na korekty w projekcie - przyznaje Bartosiewicz.

Opinie (209) 3 zablokowane

  • Dlaczego w Gdyni się nie robić chociaż 1/5 tego co w Gdańsku?

    • 5 0

  • 500+ kosztuje.... (1)

    • 10 6

    • Co ma piernik do wiatraka? To są różne budżety.

      • 2 1

  • (1)

    Mądrale z Gdańska może skorzystacie ze swoich rad udzielanych Gdyni i kupicie wiadro białej farby .to załatwi sprawę remontów i obniży koszty.obiecuję bezpłatny dowóz.

    • 6 2

    • W Gdansku jak widzisz remonty są. W Gdyni pod tym względem jest lipa

      • 2 0

  • To zmowa cenowa,mamy najdrozsze drogi i autostrady a pracownicy zarabiaja najmniej!

    W Polsce mamy najwyższe koszty budowy autostrad i dróg ,ale jednoczesnie pracownicy zarabiaja najmniej!! Wy naiwniacy ninkt z pracowników zadnych podwyżek nie widział od dawna a firmy koszty wpisuja coraz wyższe mimo ze coraz więcej ukrainców zatrudniają i to na czarno!
    A jakość wykonywanych robót jest na najniższym poziomie.

    Na wysokich kosztach i przetargach zarabiają wyłącznie firmy a potem zatrudniają za najnizsze pieniadza albo nawet na czarno!

    • 8 5

  • stawki w przetargach!!! (1)

    tak sie maja do realnych rozliczen jak "srednie wynagrodzenie", czyli nijak! w ogole stawki przyjmowane przez urzędasow we wszystkich projektavh sa nierynkowe, sa smiesznie niskie i kalkulowane chyba na podstawie sredniej z calego powiatu albo z brudnego palucha wyssane

    • 9 5

    • Na 0odst danych z pisowskiego gusu

      • 2 1

  • Te drogi (2)

    są drogie, a naprawy zawieszenia też drogie-wszedzie drogo,czy to droga czy to drogi

    • 25 5

    • (1)

      W Gdyni za to jest tanio. Studzienki poukładane jak popadnie zapadają się po roku no i mamy to co mamy

      • 2 3

      • Nie jest tani. Remont przy dworcu w rok podrożał o 5 mln

        • 1 3

  • a czy na koszt robót nie wpływa ich czas realizacji!? bo na przukład: (1)

    przy qubusie rozbabrali drogi i chodniki i od bardzo dawna tylko czasami widać kogoś jak się kręci. no ale kto z miasta by się fatygował na kontrolę.

    • 9 1

    • klasyczny MTM

      ta budowa klasyczny MTM, rozwalic wszystko, pojechac na inna budowe a pozniej prosba o aneksik bo nie zdazyli do zimy

      • 2 1

  • Ulica Sandomierska.

    Kiedy miasto Gdańsk poprawi stan nawierzchni ulicy Sandomierskiej ? Na tej ulicy są dziury ,wyboje, nierówny bruk od wielu lat a ruch bardzo duży. Niech władza miasta Gdańsk chociaż zlikwiduje dziury w asfalcie. To nie jest wielki koszt a ułatwi tysiącom codziennych użytkowników przejazd. Za skandaliczny stan tej ulicy ta władza nie otrzyma mojego mandatu by dalej rządzić w Gdańsku.

    • 3 5

  • Za 3 miloony (5)

    To można wyremontować oddział w szpitalu ( 1 skrzydło ) rigipsami a nie odcinek drogi. Z resztą teraz jest pełno młodych fachowców co już nie chcą za frajer robić.

    • 21 21

    • coś mi się tu kłóci - młody i fachowiec, gdzie są tacy? (2)

      teraz młody to w większości partacz i jeszcze każe sobie grubo płacić- wy chyba nie macie do czynienia z młodymi.

      • 4 0

      • Bo jak młody ma chociaż trochę oleju w głowie (1)

        Nie będzie robił w Polsce za śmieszne pieniądze i radość, jak w ogóle dostanie wypłatę. Siedzą już dawno za granicą, a w kraju zostają partacze... (Są wyjątki oczywiście, ale to rzadkość)

        • 4 2

        • Ps. Ajfon miesięcznie to średnia krajowa ;p

          • 2 0

    • Z resztą?

      • 1 1

    • taak piszesz jakby ludzie ( fizycznie pracujący) zarabiali po 5 tys netto ( i takie kwoty uzględnia się w kosztorysach)

      te wyceny są wysoko zawyżone

      gdyby były rzetelne- uczciwe to ulica, droga, chodnik - nie wymagałby remontu prze najbliższe 50 lat...
      a spójrz- niektóre ulice/ drogi/ chodniki remontowane 5-10 lat temu wygladają jakby czołgi po nich jeżdziły...
      także te wyceny to totalna ściema

      • 14 3

  • To mi się podoba w Gdańsku

    są priorytety, plan i realizacja. Główne arterie są remontowane. A w Gdyni.. brak słów syf i kiła. Ostatni znowu ktoś rozwalił miskę olejową na muldach w redłowie na alei zwycięstwa.

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum