• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogi rowerowe w Gdańsku do poprawki

Katarzyna Moritz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami. W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami.

Otwarty zaledwie dwa tygodnie temu kontrpas dla rowerzystów na ulicy Ogarnej momentami zaczął przypominać szwajcarski ser. Miasto ma szybko zareagować.



Jak oceniasz jakość trójmiejskich dróg rowerowych?

Pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd" otwarto na ulicy Ogarnej zobacz na mapie Gdańska 22 września, notabene z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu.

Rowerzyści zyskali możliwość bezpiecznego przejazdu przez Główne Miasto bez mandatu. Odkryli też jednak wadę nowego kontrpasa - poruszanie się nim przypomina jazdę po tarce, jest bowiem kilka dziur, które przecinają go na całej szerokości. Poza tym samochody parkujące przy ul. Ogarnej parkowane są skośnie, a nie równolegle do jezdni, i często wjeżdżają na pas dla rowerów.

Skargi rowerzystów we wtorek weryfikowały służby miejskie. - Trzy największe nierówności będą załatane w przeciągu miesiąca, szczególnie te przy posesjach nr 98, 118 i 119. Ale kompleksową naprawę przeprowadzimy dopiero na wiosnę. Dlaczego? Mamy ograniczone środki finansowe. Poza tym ruch rowerowy zimą będzie ograniczony - przewiduje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

To nie jedyny rowerowy problem w śródmieściu Gdańska, któremu we wtorek przyglądali się urzędnicy. Przy dworcu głównym PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdzie ścieżka rowerowa biegnie częściowo po chodniku, stoją przystanki autobusowe prywatnych przewoźników. Efekt: piesi i rowerzyści wzajemnie wchodzą sobie w paradę.

- Niestety, nie możemy tu postawić słupków wydzielających, jest zbyt wąsko. Ich ustawienie wywołałoby protesty pasażerów, ponieważ na przystanku zostałoby za mało miejsca. Namalujemy natomiast nowe oznaczenia na pasie - zapowiada Wawrzonek.

Podobny problem z konfliktem piesi rowerzyści jest po drugiej stronie Podwala Grodzkiego, na wysokości Krewetki. Ale tu już są przygotowane rozwiązania. Ścieżka rowerowa zostanie przesunięta, tak aby nie dzieliła na dwie części ciągów pieszych. Zmiany mają nastąpić najpóźniej na wiosnę przyszłego roku. Co się zmieni?

- Jadąc od strony Wrzeszcza droga rowerowa kończy się przy kościele św. Elżbiety. Chcemy, aby rowerzyści dalej pojechali kontrpasem na ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej, którędy dojadą do Targu Drzewnego. Natomiast na wysokości Krewetki nastąpi wygrodzenie drogi rowerowej od chodnika na tym odcinku, gdzie piesi wysiadają z autobusów. Prowadzimy też rozmowy z ZTM o przeniesieniu części przystanków autobusowych, żeby ludzie poruszali się wydzielonym przejściem - zapowiada Remigiusz Kitliński , odpowiedzialny za sprawy rowerowe w gdańskim magistracie.

Jeśli masz jakieś uwagi do dróg rowerowych w Trójmieście napisz do nas, a przekażemy je odpowiednim służbom.

Opinie (278) 8 zablokowanych

  • (7)

    niestety piesi ciągle wchodzą na drogi rowerowe a później zdziwieniu że są potrącenia, samochody tak samo nie mają gdzie parkować tylko ścieżki dla rowerów , oczywiście trzeba takiego zarysować :)

    • 66 24

    • Jak drogi rowerowe robi się kosztem dróg pieszych, to taki rezultat!

      • 1 0

    • pajac

      • 1 2

    • Nie trzeba zarysować, ale też właściciele pokiereszowanych przez rowery pojazdów nie powinni mieć pretensji, jeśli zajmują pas dla rowerów...

      • 6 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Powiedz tylko gdzie. (1)

      To i ciebie ktoś porysuje chamówko jedna.

      • 5 13

      • buldog to kaganiec i do budy

        • 4 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (17)

    nie wiem po co te drogi jak rowerzysci jeżdza gdzie i jak chca :/

    • 41 118

    • (7)

      a ja jestem ZA !!!!
      samochodem jezdzi sie cały rok a rowerem ? :)

      • 1 13

      • jezdze rowerem caly rok (3)

        W zimie tez jeżdżę do pracy TYLKO rowerem. A autko mam kabriolet. ICTP?

        • 6 1

        • więc (2)

          Ty i ci pozostali jestescie nie tylko głupi, ale też niebezpieczni, bo rower na śliskiej drodze to igranie z ludzkim życiem. głównie pieszych.

          • 2 5

          • A ile tych śliskich dni zimą jest?

            Zwykle tylko szaro buro i ponuro.

            • 0 1

          • ...

            a słyszałeś o oponach zimowych ? :D

            • 1 0

      • też

        • 0 0

      • też

        • 2 2

      • tez

        • 10 3

    • (1)

      podobnie jak piesi wchodzący na ścieżki (mimo że pusty chodnik tuż obok) i nie reagujący na dzwonek rowerowy. Z reguły większość rowerzystów jeśli są ścieżki jeździ nimi no ale zdarzają się niestety wyjątki

      • 18 2

      • ja zawsze mówie " CHODNIKA NIE MA?!"

        • 2 0

    • a gdzie mają jeździć ??????

      po tej ścieżce za prawie 1,5mln na Długich Ogrodach ??? za to ktoś powinien odpowiedzieć, trochę farby, powyrywane ograniczniki, parkujące samochody i straż m(w)iejska która siedzi w barze i przygląda się parkującym na niej samochodom.
      Kolesiostwo i nic więcej

      • 2 0

    • (2)

      Jeżeli nie ma zakazu poruszania się dla rowerzystów, to mogą oni jeździć ulicą - proste chyba?

      • 6 4

      • właśnie, że nie takie proste (1)

        jeśli jest droga rowerowa, podwyższone ograniczenie prędkości, chodnik odpowiedniej szerokości, pobocze....

        • 4 0

        • zgadza się

          z wyjątkiem tego podwyższonego ograniczenia chyba? bo to zdaje sie działa w druga strone- nie ma zakazu, ale wtedy można jechać po chodniku(jesli nie ma pobocza/ściezki) nawet, jeśli ma pół metra szerokości....

          • 0 2

    • a kierowcy parkują tam gdzie chcą

      przenieś się na Marsa lub zacznij myśleć

      • 0 1

    • Cudowne dziecko dwóch pedałów

      To proste , ponieważ dróg rowerowych jest za mało.

      • 1 3

    • jeżdżą gdzie i jak chcą

      właśnie dlatego, że brakuje ścieżek rowerowych.

      • 12 2

  • Drogi reowerowe i toytoy-je

    W tym mieście to jakaś wielka kpina się odbywa, czy osoby które to wszystko robią od czasu do czasu ruszą szarymi komórkami czy to za ciężka praca ?

    rogi rowerowe są, monitory na przystankach też są, kolory dzielnic też są. A jak mieszkaniec tego miasta lub turysta ma potrzebę fizjologiczną to szuka krzaków. Ale przeważnie są tam strażnicy miejscy i piszą mandaty. Może by tak ktoś zainwestował w toy toy-je bo chodzenie do mc donalda lub kfc jest trochę męczące i daleko. A na dworcu za opłatą to żart.

    Lub niech radni tego miasta jako pierwsi wprowadzą podatek od potrzeby fizjologicznej w przyszłości za oddychanie a na końcu podatek że jest się gdańszczaninem oraz podatek turystyczny.

    Wtedy będzie bardzo dobrze

    • 1 1

  • Rowerzysta zimą

    "Poza tym ruch rowerowy zimą będzie ograniczony - przewiduje Tomasz Wawrzonek". Szokuje mnie odkrywczość tego stwierdzenia.

    Sądzę mimo wszystko, że ruch rowerowy ograniczony by nie był gdyby służby miejskie raczyły ścieżki odśnieżać! Wiadomo, zimy mamy coraz cieplejsze ale jak śnieg już spadnie okazuje się, że odśnieżone są tylko chodniki dla pieszych a na ścieżkach rowerowych zalegają zwały śniegu przez które ni jak przejechać rowerem miejskim a nawet górskim się nie da! Więc znów wchodzimy w paradę pieszym lub kierowcom...

    Pozdrawiam ciepło wszystkich całorocznych rowerzystów!

    • 6 0

  • slabo mi sie robi... (7)

    Nowa Slowackiego, obwodnica poludniowa - prace juz sie praktycznie zaczely, poza tym skonczony remont Podwala, remont Aleji Zywciestwa, modernizacja obwodnicy, tramwaj na Chelm - to malo? Przeciez nie da sie zrobic wszystkiego na raz! Kasa wydawania na sciezki w Gdansku to kropla w porownaniu z inwestycjami drogowymi, Dajcie juz spokoj, naprawde. No ale jesli czyjes zycie ogranicza sie do "dom za obwodnica - dzieci do szkoly - praca - dom za obwodnica - zakupy w galerii baltyckiej w weekend" to nic dziwnego, ze miasto mogloby sie skladac tylko ze sklepu, zakladu pracy i 8-pasmowych ulic - ale tylko na drodze dojazdu do sklepu i pracy, u siebie za obwodanica to juz nie, bo przeciez samochody halasuja i smrodza.

    • 24 1

    • Powiedz mi pliss ... (3)

      ... gdzie jest ta Nowa Słowackiego?? Kiedy ruszają roboty? Podwale OK, ale ile go wyremontowali?? 300 metrów?? Modernizacja obwodnicy - gdzie i kiedy to miało miejsce, bo nie pamiętam??:-O
      Ja nie wymagam, by w Gdańsku było jak w Tokio, ale nie wiem do końca czy wiesz o czym piszesz?
      Pozdro

      • 3 6

      • slabo mi sie robi... (2)

        Wlasnie zaczely sie wyburzenia na trasie przebiegu Nowej Slowackiego. Tak na odcinku wzlduz Slowackiego, jak i na przedluzeniu trasy wzdluz ul Hynka. Czy naprawde tak trudno zrozumiec, ze nie mozna robic wszystkiego na raz i ze miasto potrzebuje czegos wiecej niz drogi? Przeciez nie mozna ot tak pstryknac sobie palcem i zaczac naprawiac wszystko. Mozna dyskutowac o zakresie i jakosci prac, ale nie mozna w kolko powtarzac spiewki o nicnierobieniu, ECS i stadionie. Swiat nie jest taki prosty jak wielu wam sie zdaje, a jakosc zycia nie zalezy tylko od drog. Nawet gdyby jutro, z dnia na dzien, powstaly nowe piekne, szerokie ulice, tak czy siak stalbys w korkach i tak samo narzekal, a odczuwalna jakosc zycia niewiele by soe poprawila. W calej Europie w miastach stoi sie w korkach i tyle. W wielu miastach wjazd do centrum jest platny. Poszerzanie drog nic nie pomoze. W Stanach sa najszersze drogi na swiecie i jakos korki nadal sie tworza.

        Czy Bilbao stalo sie znane w calej Europie, dlatego, ze ma dobre drogi, czy dlatego, ze Gehry zbudowal Muzeum Sztuki Wspolczesnej? Jakie jest jedno z pierwszych skojarzen z takimi miastami jak Amsterdam, Kopehnaga? Wygodne drogi dla samochodow? Chyba nie. Dzieki inwestycjom w tak pozornie nieistotne dziedziny, nei dosc, ze podniosla sie jakosc zycia, to wiele miast zaczelo byc obecne w powszechnej swiadomosci, a to jest niezbedny czynnik dla dobrej pozycji miasta na rynku europejskim. Nie mozna myslec o infrstrukturze drogowej w oderwaniu od innych funkcji miasta.

        • 6 2

        • Tobie naprawdę jest bardzo słabo, jak zobaczyłeś na Słowackiego "wyburzenia".

          Wizje na siodełku?

          • 0 0

        • w Europie niekoniecznie się stoi w korkach

          nieźle kombinujesz, ale co do korków w miastach europejskich niekoniecznie masz rację.

          W wielu miastach europejskich korków jest coraz mniej albo dawno są pod kontrolą: centralne dzielnice miast są zamieniane w strefy pieszo- rowerowe i nie ma sprawy

          Nawet w Krakowie w obrębie plant już nie ma korków, bo ruch samochodowy jest mocno ograniczony

          • 3 0

    • mnie też się slabo robi, jak słucham kolejnego przemądrzałego rowerzyste

      "prace juz sie praktycznie zaczely" - praktycznie na Słowackiego to gdzie?

      Na rowerze też trzeba jeździc przytomnie, nie posród wizji;)

      • 0 0

    • co ci przeszkadza dom za obwodnica? (1)

      to chyba normalne ze miasto rozwija sie tam gdzie sa wolne przestrzenie i atrakcyjne tereny.
      gdzie bys chcial budowac domy?

      • 3 2

      • jak miasto rozwija się tylko na zewnątrz

        atrakcyjne tereny zamieniają się w monotonne przedmieścia

        W Gdańsku jest wiele atrakcyjnych terenów wewnątrz miasta do zabudowy

        Chodzi o to, by budujący się na zewnątrz nie domagali się potem wyburzania śródmieścia na rzecz poszerzania ulic i budowy autostrad śródmiejskich i nie parkowali gdzie bądź

        rozwój miasta zależy od rozsądnej polityki mobilności - ograniczającej potrzebę korzystania z samochodu który pożera przestrzeń - kumasz czy ci mało?

        • 1 0

  • ORUNIA GÓRNA -- GDAŃSK (2)

    Kiedy powstanie ścieżka rowerowa Gdańsk - Orunia Górna ?? zrobili by chociaż chodnik na odcinku Małomiejska - Świętokrzyska ...
    a rozwiązanie koło krewetki to totalna porażka, za każdym razem można w kogoś wjechać po ludziki chodzą po ścieżce jak po chodniku.
    Takich nie wypałów jest więcej, by się przekonać wystarczy wsiąść na rower ... i niech się nie wypowiadają osoby co rowerkiem się nie poruszają ..

    • 11 1

    • Zaorać Orunię Górną!

      I będzie spokój! Żadnych korków, gówniarzy, bandytów, dziwek!

      • 0 0

    • a najbardziej to szkoda tych młodych mam wózkami i staruszek z wielkimi torbami jak idą po ścieżce koło krewetki ......... edukacja "drogowa" by się przydała aa i okaże się że miejsca na ścieżki jest dość i znikną konflikty piesi -roweżyści

      • 1 0

  • Gorąca prośba (3)

    Bardzo proszę Drogich rowerzystów, aby w Gdańsku Wrzeszczu jeździli mniej nerwowo po ścieżce rowerowej prowadzącej do Brzeźna, nieraz idę do pracy albo wracam z niej i muszę dokładnie oglądać się przechodząc przez ścieżkę dla rowerzystów czy nie jedzie rower a on sobie bezkarnie na pasach ( na tej ścieżce rowerowej są pasy ) przejeżdza z ogromna prędkością, jest to denerwujące. wieadomo że ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, ale nic nie poradzę iż muszę codziennie przechodzic przez nie narażając swoje zdrowie, ulica też jest dla samochodów a ci musza stosować sie do przepisów i puszczac na pasach pieszego.

    • 5 2

    • zawsze przepuszczam pieszego

      jadac rowerem. niemniej obowiazek ogladania sie kiedy chcesz przejsc przez przejscie dla pieszych (na jezdni czy drodze rowerowej) to juz twoja sprawa i nawet najlepsza kultura rowerzystow czy kierowcow tego z ciebie nie zdejmie

      • 2 0

    • samochody na pasach też szybko jeżdżą

      • 1 0

    • a jak często puszczają?

      • 1 0

  • za wąsko na bierki ...

    "Niestety, nie mozemy tu postawic slupków wydzielajacych, jest zbyt wasko. Ich ustawienie wywolaloby protesty pasazerów, poniewaz na przystanku zostaloby za malo miejsca. Namalujemy natomiast nowe oznaczenia na pasie - zapowiada Wawrzonek."
    Zatem face jawnie przyznaje, że kest za mało miejsca i nie stawiają słupków, bo piesi się nie pomieszczą. Czyli z góry założono, że piesi bedą wchodzić na ścieżkę z braku miejsca ...TO PO CO MALOWANIE ZNAKÓW!!!

    • 3 0

  • DO GDAŃSKIEJ KAMPANI ROWEROWEJ (2)

    ZAŁUŻCIE SOBIE SIADEŁKA CHŁOPAKI TO MOŻE ZACZNIECIE LOGICZNIE MYŚLEĆ, A JAK NIE TO DO ROBOTY I KUPICIE SOBIE AUTA,WTEDY WIĘCEJ ZAŁATWICIE SPRAW W CIĄGU DNIA I JUŻ BĘDZIE LEPIEJ.

    • 0 16

    • przeciętna prędkość samochodu w mieście: poniżej 11 km/h (1)

      przeciętna prędkość roweru w mieście: ponad 15 km/h

      ile spraw załatwisz jednym albo drugim?
      Kiedy ostatnio jechałeś rowerem?

      • 1 1

      • ROZUMIEM CIE CHLOPIE ZYJESZ Z TEGO.HAHAHAHAHA

        • 0 0

  • ach ten gdańsk............ (1)

    drogi fatalne , dziura obok dziury , przymorze , zaspa , wrzeszcz i gdańsk głowny , wstyd i wizytówka adamowicza , drogi rowerowe owszem ale najpierw poważne sprawy ty niezdarny prezydencie gdańska , kto podejmuje takie decyzje ja się pytam kto , gdzie są rodzice.

    • 8 13

    • Gdynia kontra Zaspa

      Mimo nie nie rewelacyjnych ścieżek na Zaspie są one o kilka klas lepsze niż te w Gdyni. Ścieżka przy grunwaldzkiej na Zaspie nie jest nowa ale są dużo pilniejsze bardziej potrzebne miejsca gdzie w ogóle nic nie ma.
      W Gdyni ten co ścieżki projektował nigdy rowerem nie jeździł. Nie mają żadnego składu i ładu kompletny chaos.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum