• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa na al. Legionów we Wrzeszczu gotowa

Rafał Borowski
13 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Widok na nową drogę rowerową ze skrzyżowania z ul. Kościuszki. Widok na nową drogę rowerową ze skrzyżowania z ul. Kościuszki.

Mierzy ok. 500 m, jej wykonanie trwało ok. sześciu miesięcy i pochłonęło niemal 6 mln zł, ale jest już gotowa - nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów we Wrzeszczu łączy pl. ks. Komorowskiego i ul. Kościuszki.



Czy w Trójmiescie jest wystarczająca liczba dróg rowerowych?

Nowa droga rowerowa biegnie po prawej stronie al. Legionów, jadąc w kierunku Zaspy i Przymorza. Stanowi ona uzupełnienie drogi po przeciwległej stronie ulicy. Warto podkreślić, że potrzebę budowy drugiej nitki zgłaszali okoliczni mieszkańcy.

Budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Legionów rozpoczęła się w czerwcu. Wykonała ją firma WPRD Gravel pod nadzorem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji wyniósł prawie 6 mln zł.

Droga rowerowa na Legionów tylko częściowo bezkolizyjna



Nową drogę można podzielić na dwa odcinki: współdzielony z pieszymi i bezkolizyjny. Całkowite odseparowanie od siebie drogi rowerowej i chodnika na odcinku od pl. ks. Komorowskiego do dawnego gmachu Wydziału Biologii UG nie było możliwe ze względu na zbyt małą odległość między ulicą a pobliskimi budynkami.

- Na odcinku od pl. ks. Komorowskiego do posesji przy al. Legionów 11A w związku z ograniczeniami terenowymi, koniecznością uwzględnienia ruchu pieszych oraz budowy miejsc postojowych trasę rowerową zaprojektowano w postaci ciągu pieszo-rowerowego. Wzdłuż ciągu powstały trzy zatoki postojowe dla samochodów osobowych w układzie równoległym. Na dalszym odcinku, do skrzyżowania z ul. Kościuszki, została wydzielona odrębna trasa rowerowa, oddzielona od ruchu pieszych - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oba odcinki zyskały inną nawierzchnię. Część bezkolizyjna została pokryta nawierzchnią bitumiczną w charakterystycznym, czerwonym kolorze. Część współdzielona z pieszymi - płytami betonowymi.

Gruntowna przebudowa okolicy al. Legionów



Droga rowerowa była tylko jednym z elementów wartej blisko 6 mln zł inwestycji. Oprócz niej drogowcy przebudowali sygnalizację świetlną i oświetlenie uliczne. Przy wyjściu ze Szkoły Podstawowej nr 49 przy ul. Legionów 11 zamontowano metalowe barierki, aby dzieci nie wbiegały pod koła rowerzystów.

Nowe oblicze zyskał także placyk przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki oraz rozjazdy rowerowe na pl. ks. Komorowskiego.

- Spore zmiany przeszedł plac przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, który zyskał zieleń i żwirową alejkę. W tym miejscu pojawiła się roślinność i ławki, a przy pawilonach handlowych ustawione zostały stojaki na rowery. Trasa rowerowa omija plac. Na pl. ks. Komorowskiego wprowadzono trzy nowe przejazdy rowerowe przez istniejące wloty ulic Chrobrego, Wyspiańskiego oraz Mickiewicza. Przejazdy te zlokalizowano po wewnętrznej stronie skrzyżowania równolegle do przejść dla pieszych. Nowe przejazdy dla rowerów postanowiono podkreślić, pokrywając istniejącą jezdnię czerwoną farbą - uzupełnia Zakrzacka.
Na koniec warto wspomnieć, że kilka dni temu pisaliśmy o dość osobliwym problemie, który zgłosił nam nasz czytelnik. Otóż przez aż ok. trzy tygodnie postawione w ramach inwestycji barierki, słupki czy śmietniki były owinięte folią. Fragmenty zabezpieczenia odrywały się na wietrze i fruwały po całej okolicy.

Nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów we Wrzeszczu, widok w stronę skrzyżowania z ul. Kościuszki. Nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów we Wrzeszczu, widok w stronę skrzyżowania z ul. Kościuszki.

Kolejna droga ze wsparciem unijnym



Budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Legionów została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Nie tylko ona: w środę informowaliśmy o planach budowy kolejnych odcinków dróg dla rowerzystów: wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Wrzeszczem a Oliwą oraz wzdłuż ul. Potokowej na pograniczu Wrzeszcza i Matemblewa.

- Budowa drogi rowerowej na al. Legionów już się zakończyła, a my niebawem rozpoczniemy realizację kolejnych inwestycji rowerowych. Podpisaliśmy już umowę na budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Potokowej, a w najbliższych dniach ogłosimy przetarg na budowę trasy rowerowej na liczącym 2 km odcinku al. Grunwaldzkiej - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
18:54 11 STYCZNIA 20

Zapadnięta ścieżka rowerowa we Wrzeszczu (15 opinii)

Zrobiono ułatwienie dla rowerzystów przy wyjeździe z ul. Chrobrego przy pl. Komorowskiego. Jakość tej niedużej przebudowy tragiczna. Od początku w kilku miejscach jest mocno zapadnięta jezdnia.
Zrobiono ułatwienie dla rowerzystów przy wyjeździe z ul. Chrobrego przy pl. Komorowskiego. Jakość tej niedużej przebudowy tragiczna. Od początku w kilku miejscach jest mocno zapadnięta jezdnia.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • Gdańska Nibylandia

    Kolejna droga z nikąd do nikąd.

    • 4 2

  • ciąg pieszo rowerowy (8)

    zapomnieli wrzucić zdjęć sprzed szkoły baletowej, gdzie ograniczono się do postawienia znaku drogowego, bo przecież trzeba wcisnąć miejsca postojowe, choćby nie było miejsca, jak opisano.

    • 49 8

    • Na tym ciągu pieszo-rowerowym brakuje mi w chodniku płytek z wizerunkiem rowerzystki-podobnie jak to jest na ul.Grunwaldzkiej.

      • 0 3

    • Dokladnie niema miejsca na droge rowerową ale na blachosmrody jest!Bo musza pod drzwi stawiać blachosmrody

      Tłumy dzieciaków przyjeżdża do tej szkoły tramwajem!!Ale dla buraków robi sie udogodnienia bym im było wygodnie bezpłatnie!

      • 3 2

    • stracone pieniądze (1)

      co będzie z chodnikim, przy pawilonach które stoją od kilku lat puste i napewno będą robierane. nie szkoda pieniędzy.

      • 3 0

      • robyg da radę ;)

        • 1 0

    • mieszkańcy odwożą dzieci do szkoły (3)

      i muszą gdzieś się zatrzymać, przy każdej szkole powinny być zatoczki do bezpiecznego wysadzenia dzieci. To nie autostrada że nie można się zatrzymać

      • 4 5

      • W ten sposób jedynie produkuje się kaleki odwożone i zawożone pod same drzwi.

        • 8 2

      • No bo jakby trzeba bylo przejsc przez ulice to bylby dramat. Nie mowiac o dojechaniu tramwajem, przeciez jak? Dziecko w tramwaju?
        Albo na rowerze?

        Szkoly powinny miec zero miejsc parkingowych dla rodzicow.

        • 8 2

      • Nic nie muszą. Co najwyżej mogą.

        Nie ma w konstytucji RP zapisu, że kierowca ma prawo do parkowania wszędzie, a rodzic gwarancję komfortu wożenia dzieci pod same wejście do szkoły. Miasto ma swoją ograniczoną przestrzeń, która nie jest zarezerwowana tylko dla jednej, najbardziej roszczeniowej grupy użytkowników samochodów.

        • 8 4

  • Słupkoza w pełnej krasie (9)

    • 12 1

    • Gdyby nie słupkoza (8)

      to by była parkingoza

      • 4 2

      • są jeszcze znaki drogowe (7)

        i są mandaty, tylko trzeba chcieć

        • 2 2

        • w teorii tak. (6)

          w praktyce nic nie powstrzyma kierofczyka. żadne przepisy, żadne znaki, żadne słupki. Jak ktoś nie wierzy to niech podjedzie na jagiellońską i zobaczy jak działają służby.

          • 2 1

          • zapewniam cię że mandat 500 stówek powstrzyma (4)

            tylko kto go wystawi ?

            • 1 1

            • (2)

              nikt nie wystawi bo nie ma podstaw do tego. taryfikator przewiduje 100zł za nieprzepisowe parkowanie na chodniku czu ddr. czyli tyle co nic

              • 1 1

              • czyżby ? (1)

                na drodze rowerowej od 100 do 300 złotych
                i jeden punkt karny

                • 1 0

              • W 99% przypadków zero złotych i zero punktów.

                • 1 0

            • moim zdaniem mandat za złe parkowanie powinien być 50 złotych
              (bo po co żerować na niepełnosprytnych?)

              oraz pięć punktów karnych
              oraz wywiezienie grata na parking mafii w Karczemkach
              (mafia jest mniej skorumpowana niż policja)

              • 0 0

          • Jeśli tam faktycznie służby działają to aż pojadę popatrzeć

            • 0 0

  • Dlaczego redakcja trojmiasto.pl kłamie w tytule artykułu?

    • 4 0

  • OkOŁO. 500 m i wykonanie trwało ok. sześciu miesięcy? i pochłonęło niemal 6 mln zł? (1)

    • 7 3

    • Przeczytaj artykul a nie sam naglowek

      • 2 1

  • 6 mln nieźle (1)

    A gdzie informacja jaka firma to robiła i oferty innych firm biorących udział w przetargu?

    • 14 4

    • A czy trojmiasto.pl to strona miasta?

      • 1 0

  • Tanio

    Tanio jak na Gdańsk. 500m tylko 6mln? Dulkiewicz robi interesy życia ja nie wiem jak to możliwe że Gdańsk podobno nie ma kasy jak robią same trafne inwestycje i za tak małe pieniądze.

    • 5 3

  • Czyli tandety i pseudo infrastruktury rowerowej ciąg dalszy (1)

    Pytanie jak to ma się do GSUM (Gdański standard ulicy miejskiej )???
    Projekt opracowywali dwa lata i co z niego wynika skoro dalej takie gnioty rowerowe tworzą?

    Zainteresowani niech sobie poczytają o standardach z tego dokumentu i skonfrontują ją z rzeczywistością.

    • 11 1

    • Brak odpowiedzialności = bylejakość

      • 2 0

  • dla kogo to? (1)

    od 3 msc nie wiedzialem zadnego rowerzysty

    • 10 10

    • Może wyjdź z domu?

      • 3 0

  • Drogi rowerowej to tam jest niecałe 200 metrów

    reszta to jest chodnik, z obowiązkiem poruszania się po nim (zamiast jezdni). Bzdury, że były ograniczenia terenowe - wystarczyło zwęzić pasy ruchu na jezdni. Byłoby bezpieczniej, bo kierowcy nie jechaliby w środku miasta 80km/h przy ograniczeniu do 50.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum