Droga rowerowa zamiast miejsc postojowych. Zmiany przy hali w Gdyni
Ruszyły prace związane z wyznaczeniem dwukierunkowej drogi rowerowej na ul. Jana z Kolna na odcinku od placu Kaszubskiego do ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni. Droga będzie gotowa za kilkanaście dni. Rowerzyści pojadą lewą stroną, na której do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
Przejście przy hali pomaga pieszym
Blisko rok temu, na wysokości hal targowych, pojawiło się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. To efekt starań mieszkańców o stworzenie miejsca do bezpiecznego przekraczania ulicy dla robiących zakupy i idących do przystanków autobusowych.
Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła
Lewy pas wcześniej był lewoskrętem oraz miejscami postojowymi dla samochodów, które jednak znikną. Trwają bowiem prace nad wyznaczeniem drogi rowerowej, dzięki której pas zajmą rowerzyści. Będą mogli jechać w obydwu kierunkach pomiędzy pl. Kaszubskim i ul. Janka Wiśniewskiego.
Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe
Droga rowerowa pomoże cyklistom
- Od ruchu samochodowego rowerzyści będą odseparowani za pomocą słupków i separatorów. Zadbaliśmy o to, żeby ich kolorystyka była stonowana. Najbardziej nierówne fragmenty jezdni, po koleinach od parkujących samochodów, zyskały już nową równą nawierzchnię - informuje Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria
Droga rowerowa ma zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom do tej pory stroniącym od jazdy ulicą w tym miejscu. Będzie też alternatywą dla wybudowanej niedawno i mocno zatłoczonej drogi wzdłuż ul. 10 Lutego.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizGdynia dramat w centrum (48 opinii)
Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.
Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.
Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni Zobacz więcej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-06 07:37
(95)
wycie kierowców będzie straszne ale pomijając to trzeba docenić fakt odgrodzenia drogi rowerowej od samochodów słupkami oraz wyrównanie nawierzchni - często rowerem nie da się jechać prosto ze względu na dziury własnie
- 125 365
-
2022-10-07 13:50
Wycie?
Pewnie jesteś jednym z tych którzy nie potrafili zdac kursu na prawko albo jeszcze gorzej nie stać cię na najtańsze auto ani paliwo.
- 0 1
-
2022-10-07 13:31
Będziesz sam wył jak ci przyjdzie
w zimie wieźć na rowerze kogoś bliskiego do szpitala.Oby nie.
módl się żeby taki przypadek nie wydarzył się w weekend w czasie maratonu albo triathlonu.- 1 0
-
2022-10-07 07:09
Typowy złośliwy, zawistny ped**arzyk z ciebie wychodzi
Treść twoich wypocin nie pozostawia wątpliwości z kim mamy do czynienia. Ale w końcu ten szał się odwrócić, bo starający się wam zrobić dobrze dotrą do ściany i miarka się przebierze. Wtedy nie będzie tobie i tobie podobnym do śmiechu.
- 1 1
-
2022-10-06 13:16
Sugeruję zmianę leksyki. Każdy tekst jest klonem poprzedniego.
- 1 1
-
2022-10-06 10:55
Czemu blokujecie komentarze.
Blokowanie odpowiedzi pokazuje jak odbywa się komunikacja odnośnie bezsensownych inwestycji w Gdyni.
- 14 7
-
2022-10-06 10:30
(5)
Czemu słupki? Niech postawią płot skoro chcą wydawać niepotrzebnie pieniądze...
- 12 6
-
2022-10-06 13:13
Żebyś nie próbował z pasa rowerowego robić parkingu, jak na Starowiejskiej (4)
- 5 9
-
2022-10-06 18:49
Kto to wymyśla (3)
To może na Starowiejskiej bezsensownie zbudowano kotrapas dla rowerów na miejscach parkowania samochodów. W płytkiej zatoce parkując skośnie zawsze tył auta będzie wystawał na taka kretyńską ścieżkę. Oficer rowerowy, ciekawe ile płacą z tę fuchę.
- 6 3
-
2022-10-06 19:16
Na Starowiejskiej parkuje się równolegle na jezdni. (1)
- 1 0
-
2022-10-07 10:13
powinno się tak parkować, ale zdarzają się "łosie" którzy chcą parkować i parkują na skos
tak jak i wielu innych rejonach miasta.
- 0 0
-
2022-10-06 18:59
To, że jesteś ofiara losu i nie potrafisz legalnie zaparkować
nie czyni organizacji ruchu bezsensownej
- 1 6
-
2022-10-06 09:45
(3)
Opodatkować rowerzystów i z tego budować ścieżki i drogi rowerowe.
- 12 12
-
2022-10-07 10:13
wskaźniki efektywności nakładów na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu rowerów
kształtują się znacznie wyżej od wskaźników efektywności inwestycji na jakiekolwiek inne elementy infrastruktury miejskiej. To kierowcy powinni być najbardziej zainteresowani radykalnym podniesieniem skali nakładów na promocję korzystania z rowerów - dzięki temu będą mieli mniej do czynienia z uciążliwościami, które generuje w mieście nadmiar samochodów.
- 0 0
-
2022-10-06 10:28
spoko, ale tak samo opodatkować kierowców
biorąc pod uwagę generowane koszty przez jednych i drugich :)
- 11 4
-
2022-10-06 10:24
Są opodatkowani w takim samym stopniu jak kierowcy.
Więc chętnie przyjmą twój postulat, każdy płaci za siebie. Infra rowerowa jest radykalnie tańsza...
- 10 7
-
2022-10-06 08:50
(37)
a jakieś podatki od rowerów płacicie? To dlaczego mamy przede wszystkim o was dbać. Tylko nie pisz że płacisz podatki, bo ci wstrętni obrzydliwi (wg ciebie) kierowcy też płacą
- 37 19
-
2022-10-06 19:13
A na co płacisz jako kierowca ? Jedynie w cenie paliwa podatki dla GDDKiA na budowę i utrzymanie dróg krajowych,
a nie na ulice w miastach, gdzie na nie idzie kasa z podatków niezwiązanych z ruchem drogowym. Te podatki płacimy wszyscy, w tym rowerzyści, zatem nie kłam bezczelnie że rowerzyści nie płacą podatków na drogi miejskie.
A kasy dla GDDKiA jest tyle z podatków z paliwa, że drogi krajowe buduje się głównie za kasę z UE.- 1 2
-
2022-10-06 09:39
Kierowcy dostali możliwość dojazdu samochodem absolutnie wszędzie. (22)
Nie będę wybrzydzał, dokładnie to samo ze ścieżkami rowerowymi w zupełności wystarczy.
- 13 8
-
2022-10-06 13:01
(5)
A kto ci broni? Rowerem dojedziesz w o wiele więcej miejsc niż samochodem. Sytuacja jest raczej odwrotna. Problemem są oczekiwania rowerzystów; że cały świat rozstąpi się na ich widok aby mogli zasuwać po prostej autostradzie. Wykonanie skrętu, poczekanie na światłach, przepuszczenie pieszych, przejazd boczną ulica czy przez drogę nieutwardzoną? Niemożliwe.
- 8 10
-
2022-10-07 10:09
syndrom sztokholmski czy co?
Jeździsz rowerem i wypisujesz takie dyrdymały na temat oczekiwań rowerzystów czy też dopisujesz się do chóru cyklofobów? Gdyby cykliści faktycznie mieli oczekiwania, o których piszesz, nikt by nie jeździł rowerem.
- 0 0
-
2022-10-06 18:44
(1)
No to jedź rowerem po zakupy na halę targową. Zostawiasz rower i nie masz po co wracać.
- 2 4
-
2022-10-11 16:48
Hala
Zawsze można rower zostawić na parkingu strzeżonym przy hali.
- 0 0
-
2022-10-06 15:38
Bądźmy konsekwentni i przeróbmy obwodnicę na drogę nieutwardzoną
Przecież żaden problem
- 8 1
-
2022-10-06 14:49
Większość manewrów które trzeba zrobić rowerem żeby zwyczajnie się przemieszczać jest nielegalna.
Czy możliwość jazdy zgodnie z prawem to aż tak niewyobrażalny wymóg?
- 8 4
-
2022-10-06 10:59
(9)
Dojedziesz samochodem wszędzie, ale co z tego, skoro nie będziesz mógł się tam zatrzymać. Po co w ogóle drogi dla samochodów, skoro nie będzie miejsc do zaparkowania - żeby sobie pojeździć tranzytem przez centrum? Nie można popadać z jednej skrajności w drugą.
- 14 7
-
2022-10-06 19:14
Co ty za banialuki opowiadasz ? Co kilka dni jestem w centrum Gdyni samochodem i miejsce mam zawsze. Dzięki
wyższym opłatom za parkowanie.
- 1 7
-
2022-10-06 13:12
W centrum nie ma żadnych problemów z parkowaniem
Chyba, że masz na myśli z parkowaniem za darmo. Wtedy tak, dokładnie tak ma być.
- 6 13
-
2022-10-06 12:26
miejsc do zaparkowania nie będzie, bo będą zajęte przez zaparkowane samochody :D
Tak to jest, jak zamiast jednego samochodu kupuje się trzy szroty, żeby jeden jeździł...
- 6 8
-
2022-10-06 11:04
(5)
pojedź autobusem i nie będziesz miał tego problemu. nie ma za co i pozdrawiam
- 10 18
-
2022-10-06 13:04
(1)
Nie, dziękuję. Jazda autobusem po trójmieście to koszmar. Nigdy więcej. Może po jakiejś kompleksowej rewolucji... na którą nie liczę.
- 11 6
-
2022-10-06 15:31
skoro samochodem ci lepiej to o co ten ryk?
- 5 4
-
2022-10-06 13:01
Żeby wsiąść do tego autobusu (2)
to najpierw musiałbym wsiąść do tramwaju, a później SKMki. Całe wesołe 1,5h (+ powrót). Po prostu zostawię swoje pieniądze gdzie indziej.
- 13 6
-
2022-10-06 14:48
Nie ma problemu. (1)
Na Twoje miejsce przyjdzie ktoś, kto ma pieniądze i nie musi mieszkać 1.5h od centrum :)
- 6 10
-
2022-10-06 15:52
jakoś tych ktosiów deklu coraz mniej....
- 7 2
-
2022-10-06 10:25
(5)
A rowerzyści dostają możliwość jazdy ścieżką rowerową a mimo to i tak pchają swe pojazdy do komunikacji miejskiej. W Gdańsku to nawet dali im przyczepy
- 12 12
-
2022-10-06 10:31
(4)
tak, w jednym miejscu gdzie jest zakaz jazdy rowerem są przyczepy. a zakaz jazdy rowerem jest... żeby nie drażnić kierowców bo wiadomo że o spokojną jazdę uprosić się nie da. także nie ma co, argument rewelacyjny
- 13 6
-
2022-10-06 18:40
Do Sobieszewa też mimo że jest zrobiona ścieżka rowerowa
- 2 1
-
2022-10-06 13:03
(2)
Jesteś poważny? Rower na trasie tranzytowej, w tunelu? Pierwszy Tir zepchnął by Cię na betonową ścianę samym pędem powietrza. Ludzie, wy macie jakąkolwiek wyobraźnię ?
- 7 8
-
2022-10-06 15:52
to trzeba było wydrążyć szerszy tunel proste
- 3 2
-
2022-10-06 15:25
Zdecydujcie się, czy wożenie tam rowerów jest cacy czy wprost przeciwnie
bo wam się narracja plącze
- 10 0
-
2022-10-06 09:38
kierowcy nie są dla cyklistów obrzydliwi: 80% cyklistów w Gdyni to posiadacze prawa jazdy (4)
i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Jedynie część kierowców (cierpiących na samochodozę) cierpi także na cyklofobię. To wyraźnie widać na tym portalu.
- 15 15
-
2022-10-06 10:23
(3)
Niby jak to sprawdziłeś? Może młodzież też ma auto prawo jazdy i jeździ rowerem?
- 7 7
-
2022-10-06 10:44
Ta młodzież to własnie te 20% bez prawa jazdy (2)
Prawie cała reszta prawko posiada
- 12 3
-
2022-10-06 18:39
No to bardzo mało dzieciaków i starszych jeździ na rowerach ledwie 20 procent?
- 0 2
-
2022-10-06 18:42
No i jeździ bez celu drugim samochodem rodziców .
- 1 1
-
2022-10-06 09:38
kierowcy też nie płacą,a ciągną z budżetu 1000razy tyle (2)
- 11 19
-
2022-10-06 10:08
(1)
co robią? Podaj przykład to się zapiszę na listę.
- 10 7
-
2022-10-07 10:05
po prostu korzystają z infrastruktury jezdniowej i chodnikowej za darmo w wielu rejonach miasta
parkują także na jezdni w wielu miejscach za darmo. Skądinąd wiadomo, że posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia do prawa parkowania nim za darmo na dowolnym fragmencie powierzchni miasta, choć wielu kierowców tak uważa.
- 0 0
-
2022-10-06 09:36
Płacą taki sam procent
dostają 100x tyle na infrastrukturę ;)
- 12 3
-
2022-10-06 09:12
Podatek od samochodu został zlikwidowany w latach 90 (2)
- 18 8
-
2022-10-06 10:49
(1)
~~ ale jest zawarty w paliwie a u ciebie chyba w gazach o...........
- 14 9
-
2022-10-06 11:41
z którego ani 1 zł nie idzie na drogi miejskie
dziękuję, do widzenia
- 12 8
-
2022-10-06 09:11
jak zaznaczysz w PIT, że jeździsz rowerem to płacisz 0% podatku
Tak, Masz racje, nie płacą ;)
- 20 5
-
2022-10-06 08:29
Jakie wycie? (26)
Po prostu, w najbliższych wyborach należy zastanowić się, czy aby na pewno władze robią to, czego od nich oczekujemy...
- 62 16
-
2022-10-06 10:21
Mieszkańcy sąsiednich gmin głosu w tych wyborach nie mają (11)
(w każdym takim wątku zaraz wypływa mieszkanie w Puckach, Chwaszczynach i innych Bojanach), a mieszkańcy obszarów centralnych i owszem. Ci drudzy maja już dość tej samochodowej stonki absolutnie wszędzie - czy chodnik, czy trawnik, czy legalnie, czy nie. I może się okazać, że Szczurek, który jest kiepskim gospodarzem, po przejrzeniu nastrojów społecznych wygra ponownie.
- 16 21
-
2022-10-06 10:57
Mają dość, a będą mieli jej więcej - im mniej legalnych miejsc parkingowych, tym większa presja na rozjeżdżanie trawników i wpychanie się w każe podwórko.
- 10 6
-
2022-10-06 10:47
(5)
Przejedż się do tych miejscowości to zobaczysz,że tam ścieżki są z prawdziwej kostki a nie namalowane farbą !!
- 17 9
-
2022-10-06 13:01
Ścieżka z kostki to największa patologia, jaka może być (4)
na szczęście tam, gdzie ktoś w praktyce jeździ są asfaltowe. A gdzie do tego zrobił jakikolwiek research w krajach bardziej doświadczonych, są pasy rowerowe. Tak, robione farbą.
- 8 8
-
2022-10-06 18:58
(3)
to jest bardziej skomplikowane.
porzadny duński czy holenderski pas rowerowy nie jest "maźnięty" farbą na jezdni
tylko oddzielony i od jezdni i od chodnika dla pieszych niziutkimi krwężnikami
kierowca je wyczuje jak najedzie, ale rowerzysta nie ryzykuje życia przejezdzając taki krawężnik
owszem, zdarzaj się i tam pasyto jest bardziej skomplikowane.
porzadny duński czy holenderski pas rowerowy nie jest "maźnięty" farbą na jezdni
tylko oddzielony i od jezdni i od chodnika dla pieszych niziutkimi krwężnikami
kierowca je wyczuje jak najedzie, ale rowerzysta nie ryzykuje życia przejezdzając taki krawężnik
owszem, zdarzaj się i tam pasy "maźnięte", ale zwykle ta farba jest wtedy b.b. szorstka, albo są wbite "kocie oczka"
wierzcie, lub nie, ale w normalnych, doroslych krajach na rowerzystach się nie oszczędza, nie s ostatni na liscie priorytetów i wydatków- 7 1
-
2022-10-06 19:08
Ty wiesz, że Google ma pewną aplikację zwaną "street view", gdzie można zobaczyć m. in. jak wygląda holenderska (2)
infra rowerowa, gdzie "farbowanki" nie są tam rzadkością ? Tu wiedz, że Gdynia naśladuje farbą holenderskie rozwiązania.
- 0 2
-
2022-10-07 10:02
47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się na jezdniach ulic, które często są "ulicami rowerowymi"
na których rower ma pierwszeństwo lub "woonerfami" na których dopuszczalny jest jedynie dojazd samochodem w celu zaparkowania (z zakazem "ruchu tranzytowego'). Na wielu ulicach nie ma ani pasów do jazdy rowerem malowanych farbą, ani jednokierunkowych dróg dla rowerów oddzielanych od jezdni niskim krawężnikiem. Jeśli natężenie ruchu na ulicy
na których rower ma pierwszeństwo lub "woonerfami" na których dopuszczalny jest jedynie dojazd samochodem w celu zaparkowania (z zakazem "ruchu tranzytowego'). Na wielu ulicach nie ma ani pasów do jazdy rowerem malowanych farbą, ani jednokierunkowych dróg dla rowerów oddzielanych od jezdni niskim krawężnikiem. Jeśli natężenie ruchu na ulicy zbiorczej przekracza pewien limit, to buduje się obok dwukierunkowe, wydzielone drogi dla rowerów. Warto wejść na stronę filmów holenderskiej ambasady rowerowej (Dutch Cycling Embassy) i tam obejrzeć sposoby budowania różnych elementów infrastruktury rowerowej. Wiele z tych filmów ma polskie napisy wyjaśniające angielskojęzyczną narrację prezenterów.
- 0 0
-
2022-10-06 23:34
ty masz street wiew ( liżesz loda przez szybkę )
ja mam stamtąd najlepsze wspomnienia, do dziś żałuję, że wróciłem- 1 1
-
2022-10-06 10:29
(1)
ja na miejscu władz Gdyni postawiłbym brami na granicy miasta i powiedział: tyle samochodów wpuszczam, więcej nie - ogarnijcie sobie autobus czy cos.
- 14 11
-
2022-10-06 13:00
Gdańsk dokładnie to zrobił, w sposób na papierze subtelny
Urąbał drogę przy lotnisku.
- 6 2
-
2022-10-06 10:25
Samochodowa stonka - dobrze ujęte :) (1)
- 11 25
-
2022-10-06 12:57
i**otycznie
- 10 7
-
2022-10-06 09:37
ludzie są różniści: niektórzy oczekują, że w Gdyni powstanie sieć bezkolizyjnych skrzyżowań i tras szybkiego ruchu (12)
inni wiedzą, że rower w mieście na odległość do 7 kilometrów zwykle dociera szybciej niż samochód. Na większe odległości korzystają z opcji rower + SKM, której częstotliwość powinna ulec zwiększeniu a tabor wymieniony. Na taki program wielu by zagłosowało, gdyby go ktoś wyartykułował.
- 18 22
-
2022-10-06 10:21
(11)
To albo ścieżka rowerowa albo SKM trzeba się zdecydować
- 7 16
-
2022-10-07 09:49
poznaj pojęcie "aktywnej intermodalności" (2)
w Holandii ponad 60 procent pasażerów lokalnych linii kolejowych dociera do ich stacji rowerem. Cyklofobia wyraźnie zmniejsza ostrość widzenia i ogranicza wyobraźnię. Warto ją leczyć.
- 1 4
-
2022-10-08 08:39
Samochodofobia ma podobne objawy ;) (1)
Nie wszyscy pracują w odległości kilku km od domu, wbijcie to sobie w końcu do głów.
- 1 1
-
2022-10-08 10:10
samochodoza wyraźnie ogranicza wyobraźnię i ostrość widzenia
Wystarczy, że te kilka(naście) procent pracujących w odległości 5 i mniej kilometrów od domu, a korzystających codziennie na dojazd do pracy samochodem zmieniło swoje zachowania komunikacyjne (np. na rower lub SKM lub kombinację tych środków transportu) to wszystkim byłoby lżej. Kierowcy nie traciliby czasu i paliwa na szukanie wolnego miejsca do
Wystarczy, że te kilka(naście) procent pracujących w odległości 5 i mniej kilometrów od domu, a korzystających codziennie na dojazd do pracy samochodem zmieniło swoje zachowania komunikacyjne (np. na rower lub SKM lub kombinację tych środków transportu) to wszystkim byłoby lżej. Kierowcy nie traciliby czasu i paliwa na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania. Osoby cierpiące na samochodozę po prostu nie rozumieją, że promocja korzystania z rowerów i wzrost skali ruchu tych energo- i terenooszczędnych środków transportu jest korzystna także dla nich i oskarżają osoby zaangażowane w działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych i rowerzystów o brak tolerancji. Chodzi o zrozumienie sensu zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu a nie o stygmatyzowanie jeżdżenia samochodem po mieście.
- 2 0
-
2022-10-06 12:24
Oba. (7)
Gdyby nie drogi i parkingi zajmujące ponad 80% powierzchni miasta, można by bez problemu zmieścić i rowery i komunikację.
- 12 17
-
2022-10-07 07:21
Gdyby dwukołowym nie starano się robić dobrze aż do zarzygu, to wszystko by się mieściło. (2)
Naprawdę, nie trzeba na każdej jednej uliczce (jak w centrum Gdyni) kontrapasa, rowerzysta naprawdę nie zdechnie jak będzie musiał np. z Zygmunta Augusta przejechać na Abrahama.
Czy naprawdę tobie i tobie podobnym nie daje nic do zrozumienia że spada popularność takich decyzji, a wasze komentarze (ciągle w tym samym tonie) mają corazNaprawdę, nie trzeba na każdej jednej uliczce (jak w centrum Gdyni) kontrapasa, rowerzysta naprawdę nie zdechnie jak będzie musiał np. z Zygmunta Augusta przejechać na Abrahama.
Czy naprawdę tobie i tobie podobnym nie daje nic do zrozumienia że spada popularność takich decyzji, a wasze komentarze (ciągle w tym samym tonie) mają coraz gorszy współczynnik głosów na TAK i na NIE? Nastąpiło już przesilenie i rządzący zaczną zbierać tego plony, a potem i wy jeśli nie zmienicie swojego podejścia. Kierowcy to nie Żydzi pod koniec lat 30-tych w Niemczech, którym kazano się cieszyć że jeszcze w ogóle pozwala im się żyć; jak już maksymalnie im się utrudni życie, to w pewnym momencie ty i twoi koledzy na rowerkach bardzo się zdziwicie że się skończyło i będziecie się mogli pluć na "wschodnią mentalność władz". Nie starajcie się za wszelką cenę zmobilizować tych, którzy są zbyt zajęci pracą kiedy aktywiści mają za dużo wolnego czasu.. Bo jak już ich zmobilizujecie, to nagle przekonacie się że nie jesteście w większości i jakie są tego skutki...- 2 2
-
2022-10-07 09:55
przez kilkadziesiąt lat robiono czterokołowcom dobrze aż do zarzygu, teraz nieśmiało próbuje się zmienić kierunek (1)
przesuwania granicy niezbędnego kompromisu. Samochody - najbardziej terenochłonne środki transportu stanowią główne źródło dyskomfortu osób, chcących poruszać się samochodem po mieście. Twój wywód, Gdynianie, jest wyrazem zaślepienia nienawiścią do osób, chcących poruszać się mniej terenochłonnymi rodzajami transportu (pieszo rowerem lub
przesuwania granicy niezbędnego kompromisu. Samochody - najbardziej terenochłonne środki transportu stanowią główne źródło dyskomfortu osób, chcących poruszać się samochodem po mieście. Twój wywód, Gdynianie, jest wyrazem zaślepienia nienawiścią do osób, chcących poruszać się mniej terenochłonnymi rodzajami transportu (pieszo rowerem lub hulajnogami) Komentarze są w bardzo różnym tonie i zbierają różne "współczynniki" głosów na tak i na nie. Te współczynniki nie są miarodajne jeśli porówna się ich bezwzględną liczbę z całą ludnością miasta. Pokazują jedynie, że miasto nie podejmuje wystarczających wysiłków by wyjaśniać ludziom proste zależności.
- 2 4
-
2022-10-08 08:37
W kwestii komentarzy: problem polega na tym że tak jak aktywiści uzurpujesz sobie prawo do wypowiadania za innych.
Tutaj po prostu trzeba zrobić referendum wśród mieszkańców tych terenów, tylko nie na tej zasadzie że zrobi się je w terminie który będzie pasował tylko mającym nadmiar czasu aktywistom, ale i tym wszystkim pracującym i korzystającym z aut, którzy przez pracę nie mają czasu i sił na pierdoły.
A zaślepienie najczęściej widać właśnie uTutaj po prostu trzeba zrobić referendum wśród mieszkańców tych terenów, tylko nie na tej zasadzie że zrobi się je w terminie który będzie pasował tylko mającym nadmiar czasu aktywistom, ale i tym wszystkim pracującym i korzystającym z aut, którzy przez pracę nie mają czasu i sił na pierdoły.
A zaślepienie najczęściej widać właśnie u dwukołowych, retoryka jak za pierwszej międzynarodówki (czyli nie spoczniemy nim wytłuczemy "tych ohydnych blachosmrodziarzy" do nogi). Na razie to nie kompromis, kompromis to jest wtedy kiedy wszystkie grupy są RÓWNO, a jeśli jedna jest uprzywilejowana, a druga traktowana na zasadzie "cieszcie się że definitywnie nie wywalono was ze śródmieścia", to nie ma mowy o kompromisie tylko o dyskryminacji. I piszę jako mieszkaniec Śródmieścia: tu mieszkam, tu płacę podatki i mam mimo wszystko większe prawo do wypowiadania się na temat tej dzielnicy niż rowerzysta z obrzeży.- 2 2
-
2022-10-06 18:37
(1)
Gdyby nie rozbieranie linii kolejowych i robienie tam ścieżek rowerowych to byłoby mniej aut w miastach.
- 9 5
-
2022-10-06 18:56
Jezu, znowu te głupoty, jak zdarta płyta...
- 4 2
-
2022-10-06 18:38
(1)
Chory czy masz obsesję rowerową?
- 5 6
-
2022-10-07 09:50
80% cyklistów w Trójmieście ma prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym
To znaczy, że problemem jest raczej obsesja antyrowerowa występująca na tym portalu bardzo często
- 1 0
-
2022-10-06 08:41
W sumie robią, tylko trochę wolno
ta droga rowerowa już dawno powinna tam być
- 24 46
-
2022-10-06 07:57
ja to bylo mozliwe jezdzic rowerem za komuny, chyba inteligencja wyrownywalo sie braki w infrastrukturze (14)
a teraz jest chyba na odwrot
- 38 14
-
2022-10-06 08:40
(13)
Mało kto jeździł , było nieprzyjemnie niekomfortowo i niebezpiecznie.
- 15 36
-
2022-10-06 09:17
Tak, tak za komuny wszyscy jeździli autami... (12)
Zabierzcie już tych aktywistów
- 41 7
-
2022-10-06 09:34
za komuny autami jeździła nomenklatura i tzw. krajowcy dewizowi (11)
agresywny styl jazdy dominujący wówczas wypychał rowerzystów na chodniki. Skądinąd nabycie dobrego roweru za komuny to był niezły wyczyn: w stałej ofercie były tylko rowery Ukraina bez przerzutek. Rowery 18 biegowe znajdowały się poza zasięgiem wyobraźni.
- 14 27
-
2022-10-07 13:32
Ty chyba w jakiejś radzieckiej
komunie żyłeś bo nie pamietam żadnej agresji na drogach w tych czasach.
- 0 1
-
2022-10-06 18:35
Co ty wiesz jak było za komuny? (4)
Za komuny było mniej samochodów i bez strachu można było jeździć ulicami po centrum Gdyni, a nie po chodnikach. Wycieczka z Gdyni do Sopotu nawet Ukrainą za 750 zł czy tańszym Uralem po ulicy Władysława IV i dalej al. Zwycięstwa była w wakacje normalną rzeczą do czasu aż nie wprowadzono zakazu jazdy rowerem na tej ostatniej. Rowery były do kupienia
Za komuny było mniej samochodów i bez strachu można było jeździć ulicami po centrum Gdyni, a nie po chodnikach. Wycieczka z Gdyni do Sopotu nawet Ukrainą za 750 zł czy tańszym Uralem po ulicy Władysława IV i dalej al. Zwycięstwa była w wakacje normalną rzeczą do czasu aż nie wprowadzono zakazu jazdy rowerem na tej ostatniej. Rowery były do kupienia np. w sklepach sportowych lub w sklepie rowerowym na Starowiejskiej, pomijam Popularne, Goplany czy Ambasadory dla listonoszy, ale były też i "wyścigówki" jak czerwony Sport goły i wesoły i dość wypasiony zielony Maraton. Dzisiaj są inne czasy.
- 6 4
-
2022-10-06 22:43
Był Huragan polskiej produkcji i Czeski Favorit. (2)
- 0 1
-
2022-10-08 10:02
Huragan bywał
za wysoką cenę
- 0 0
-
2022-10-07 09:47
bywał na wystawie osiągnięć gospodarki narodowej w Moskwie
tylko dla wybranych. Ta ostatnia wystawa to był zestaw towarów, których nie można było kupić w normalnych sklepach (chyba że na lewo od kierownika sklepu lub spod lady dla znajomków).
- 0 0
-
2022-10-06 19:04
Rowery nie były dostępne za komuny jak piszesz. Sam stałem w 1984 roku w 3 godzinnej kolejce do sklepu na rogu
Starowiejskiej i Mściwoja II - po rowery Wigry.
A ruch rowerowy za wielki za komuny nie był. Praktycznie sam jeździłem po ulicach, gdy reszta rowerzystów to były dzieciaki jeżdżące rowerami jedynie po podwórkach. W Wejherowie w latach 80 jeździła chyba połowa mieszkańców.
Wysyp dorosłych rowerzystów był jedynie na czas strajku w sierpniu 1980, gdy "zbiorkom" też strajkował.- 2 5
-
2022-10-06 10:34
wyczytales to na fejsie z ajfonika czy przezyles? bo jakos za komuny rowery z przerzutkami byly dostepne (4)
- 27 8
-
2022-10-07 09:44
za komuny były (niekiedy) dostępne rowery szosowe, nienajlepsze do jazdy miejskiej
w Gdańsku na ul. Św. Ducha sklep otrzymywał dwa takie rowery na kwartał, a systemu zapisów w kolejce nie było.
- 0 0
-
2022-10-06 13:13
ALe 18 biegowych nie było. Zazwyczaj 2x5 = 10. (2)
Z prostego powodu - "górale" pojawiły się dopiero w latach '90, a na asfalcie tylu biegów nie potrzeba.
- 13 2
-
2022-10-07 06:50
góral z oscypiek ci sie pomylil...
rox
- 0 1
-
2022-10-06 15:23
Żeby jeszcze była ta z przodu...
- 6 0
-
2022-10-06 07:19
No i słusznie! (40)
Gdansk niech sie uczy. Bo z tymi swoimi chodnikami z nakazem jazdy rowerem tylko wstyd przynosi
- 108 442
-
2022-10-06 10:46
Niedługo nikogo nie będzie stać na poruszanie się samochodem (2)
Więc trzeba inwestować w kolej i transport publiczny. W sumie dobrze, będzie znowu bieda jak za komuny i ludzie będą mniej zawistni
- 4 9
-
2022-10-06 18:55
Tego transportu też nie będzie.
- 1 2
-
2022-10-06 12:21
Już teraz mało kogo stać.
Niestety poziom stacji diagnostycznych leży, więc mamy miliony szrotów które na zachodzie nie były już dopuszczone do użytku.
- 2 5
-
2022-10-06 07:49
Niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego większość dała narzucić sobie rację mniejszości? (24)
jest kilku aktywistów rowerowych którzy najgłośniej wyją i mimo, że jest ich garstka, to zmieniają centrum pod siebie. Reszta czyli 90 procent mieszkańców, karnie znosi ich fanaberię. Dlaczego nikt się nie buntuje?
- 72 31
-
2022-10-06 10:41
Ponieważ większość nie musi mieć racji
Chłopski rozum kontra statystyki wypadków, statystyki korków, statystyki ilości klientów w sklepach, doświadczenia innych miast, a nawet innych miejsc w tym samym mieście.
Chłopski rozum mówi że im szersze drogi i więcej pasów tym mniejsze korki. Badania naukowe i statystyki mówią że to nie musi być prawda.- 12 5
-
2022-10-06 10:32
Ja się buntuję, buntuj się i Ty! (6)
Z punktu widzenia pieszego idącego obok głównego wejścia poczty na 10 Lutego czy spacerowicza po Kieleckiej koegzystencja z rowerzystami wypada bardzo źle. Ludzie idący per pedes boją się utraty zdrowia, a nawet życia. Ścieżka powinna być odseparowana od chodnika. Nie namalowaną linią, bo to jest groteskowe. Rowerzyści, hulajgoniści pędzący z
Z punktu widzenia pieszego idącego obok głównego wejścia poczty na 10 Lutego czy spacerowicza po Kieleckiej koegzystencja z rowerzystami wypada bardzo źle. Ludzie idący per pedes boją się utraty zdrowia, a nawet życia. Ścieżka powinna być odseparowana od chodnika. Nie namalowaną linią, bo to jest groteskowe. Rowerzyści, hulajgoniści pędzący z prędkością 50 km/h z góry ulicy prosto na idących ludzi czy przemieszczający się po ul.Władysława IV po stronie, gdzie ścieżka nie została wytyczona, stwarzają zagrożenie dla pieszych nie mniejsze niż samochody. I co ciekawe, tego zagrożenia nie dostrzegają służby miejskie ani policja.
- 19 2
-
2022-10-07 10:25
nie ma to jak wiedza anegdotyczna nie poparta rzetelnymi badaniami
największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi, że piesi i rowerzyści nie mogą bezproblemowo współistnieć na ulicach i placach miasta uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów (a mogą). Najśmieszniejsze są tezy, że rowerzyści pędzą po chodniku (ddr na 10 lutego) z prędkością 50 km/h a także, że stwarzają tam pieszym zagrożenie nie mniejsze niż samochody. Cyklofobię warto nazywać po imieniu i ją leczyć.
- 0 0
-
2022-10-06 10:38
zgadza się, ścieżka powinna być odseparowana od chodnika (4)
w przeciwnym wypadku piesi wchodzą na ścieżkę i tragedia gotowa
- 11 8
-
2022-10-06 18:53
A odwrotnie nie?
- 0 0
-
2022-10-06 12:51
W cywilizowanym świecie robi się po prostu pasy rowerowe (1)
Jak widać w końcu się władze zorientowały, że tak można (na Legionów też zrobili)
- 5 4
-
2022-10-06 13:12
Tymczasem na Myśliwskiej w Gdańsku robi się pasy rowerowe...
I wysepki wymuszające wjeżdżanie na te pasy samochodem.
- 6 1
-
2022-10-06 12:17
Człowiek człowiekowi wilkiem. Drapieżni młodzi contra starsi.
Brawo, gratulujemy!
- 5 7
-
2022-10-06 08:54
Słychać wycie. Znakomicie
- 13 20
-
2022-10-06 08:37
bo większość to idioci :)
- 11 9
-
2022-10-06 07:54
bo każdy uważa te zmiany za słuszne (10)
samochody są zbyt uciążliwe, jest ich za dużo!
- 33 62
-
2022-10-06 09:00
Każdy???? Nie uzurpuj sobie prawa do wypowiadania się za innych! (5)
- 17 9
-
2022-10-06 15:41
W samym tym wątku kierowcy wypowiadają się za wszystkich wyborców i mieszkańców miasta
To już cię nie bulwersuje?
- 3 5
-
2022-10-06 09:30
każdy rozsądny (3)
jest ich coraz więcej. Im więcej rowerzystów, tym mniej kłopotów z konkurowaniem o miejsce na parkingu czy na jezdni: rowery są dużo mniej tereno- i energochłonne niż samochody. Na małe odległości po mieście jak znalazł.
- 15 25
-
2022-10-06 23:05
I w autobusach więcej rowerów, zamiast na drogach.
- 4 1
-
2022-10-06 11:38
Zwłaszcza w zimie (1)
- 17 5
-
2022-10-06 12:19
A co za problem jeździć zimą?
Szybciej jest rowerem niż skrobać pół godziny samochód.
- 6 14
-
2022-10-06 07:56
ale weganskie pudelka musza byc pod drzwi dostarczone? (3)
- 53 16
-
2022-10-06 07:58
są rowery kargo. Niech odstawcy też jeżdżą rowerami, Panie Szczurek prosimy o zakaz wjazdu aut do centrum! (2)
- 17 44
-
2022-10-06 10:35
A ja proszę by wszyscy prezydenci i radni z RM (1)
docierali do pracy nie tymi obrzydliwymi samachodami, lecz rowerami.
- 20 1
-
2022-10-11 16:41
Jestem absolutnie za.
Będą mieć lepsze pojęcie jak dalej kontynuować zmiany. Jeśli nie chcą rowerami to akceptowalne jest też jeśli będą jeździć zbiorkomem, bo to też świetne rozwiązanie którego potrzebujemy.
- 0 0
-
2022-10-06 07:56
(2)
a patologicznie uzależnionych od samochodu to ile niby jest? fakt że sporo ale czy większość?
- 14 29
-
2022-10-07 10:21
w każdym razie na tym forum wykazują się ponadprzeciętną aktywnością
- 0 0
-
2022-10-06 08:38
W Gdyni samochodoza niestety pełną gębą
- 14 25
-
2022-10-06 07:38
Popieram, niech wszyscy wskakują na rowerki a jak nie to niech siedzą w domu (11)
- 11 41
-
2022-10-06 09:36
Każdy kto wskoczy na rowerek, to jeden samochodzik w koreczku dla Ciebie mniej. (10)
- 14 20
-
2022-10-06 10:16
(9)
Każda linia kolejowa rozebrana po to by zbudować ścieżkę rowerową to setki aut w mieście więcej.
- 14 13
-
2022-10-06 11:45
Wskaż linię kolejową która została celowo zamknięta i zlikwidowana w celu położenia ścieżki rowerowej. (8)
Czekam na przykłady, możesz się wykazać.
- 10 8
-
2022-10-06 18:44
(3)
Linia kolejowa Twarda Góra Nowe linia do Krokowy do Skarszew...dalej wymieniać?
- 2 3
-
2022-10-07 06:04
Przecież tej linii nie likwidować o po to
By puścić po niej drogę dla rowerów.
Zlikwidowano bo zlikwidowano. Gwoździem do trumny dla mnie była budowa A1 bo nie ma wiaduktów.- 1 0
-
2022-10-06 19:01
Wymieniaj do woli, byle zgodnie z pytaniem (1)
celowo zamknięte by puścić DDR. A nie te, gdzie DDR puścili jak już był niereanimowalny trup
- 1 3
-
2022-10-08 15:18
a jaki był stan infrastruktury na obecnej PKM przed jej budową? tam też były plany budowy ścieżki rowerowej
- 0 0
-
2022-10-06 12:49
Był pytany o to setki razy, bo wkleja ten tekst pod każdym artykułem (3)
jeszcze nigdy nie potrafił odpowiedzieć - trole nie są od odpowiadania
- 7 5
-
2022-10-06 18:45
(2)
Fakt popatrz sobie na wąskotorówki to zrozumiesz o co chodzi
- 2 2
-
2022-10-07 06:07
Wąskotorówki? (1)
Przecież waskotorowek w wielkości nie było już za czasów komuny gdy jeszcze żadnej drogi dla rowerów w Polsce nie było.
- 2 0
-
2022-10-08 15:19
na Pomorzu? no to chyba słabo się orientujesz
- 0 0
-
2022-10-06 07:08
Super że w końcu się uda (42)
Tyle lat czekałem na bezpieczne poruszanie się rowerem po tej ulicy.
- 115 414
-
2022-10-06 13:46
No i własnie skończyło się bezpieczne jeżdżenie rowerem po Jana z Kolna (2)
a zaczęło się tworzenie konfliktów kierowców i rowerzystów. Były dwa szerokie pasy na ulicy z dość małym ruchem, kierowcy mogli bez problemu bezpiecznie wyprzedzać rowerzystów jadących prawym pasem. Parking był po lewej a rowerzysta jechał po prawej więc nie było też kolizji z wyjeżdżającymi z parkingu. A że jeden kierunek to i co z tego, obok w
a zaczęło się tworzenie konfliktów kierowców i rowerzystów. Były dwa szerokie pasy na ulicy z dość małym ruchem, kierowcy mogli bez problemu bezpiecznie wyprzedzać rowerzystów jadących prawym pasem. Parking był po lewej a rowerzysta jechał po prawej więc nie było też kolizji z wyjeżdżającymi z parkingu. A że jeden kierunek to i co z tego, obok w drugą stronę równie szeroka i bezpieczna Radkego. No ale nie, widać urzędnicy nie jeździli tam rowerem ale bardzo chcieli się wykazać. Coraz mniej przyjazne to miasto dla rowerzystów. Będzie kolejna droga dla rowerów z kiepską widocznością, kolizyjnymi skrzyżowaniami i koniecznością teleportacji na obu końcach. Jak wszystkie w Gdyni.
- 12 6
-
2022-10-06 22:59
Dodatkowo będą ataki rowerzystów na pieszych (1)
i pieszych na rowerzystów.
- 4 1
-
2022-10-07 10:30
ciekawe czy przyznasz się do błędu gdy to nie nastąpi?
- 0 0
-
2022-10-06 11:51
dlaczego kłamiesz - przecież jeżdzisz po chodniku
- 2 5
-
2022-10-06 07:42
Tam żaden rower nie jeździ (26)
Bo po drodze do nikąd więc nie opowiadaj dyrdymałów Kukla
- 41 15
-
2022-10-06 22:10
To ja chyba tamtędy codziennie na...
latającym dywanie przefruwam do pracy skoro NIKT nie jeździ rowerem.
- 3 3
-
2022-10-06 08:54
Ta droga rowerowa będzie fragmentem międzynarodowych tras rowerowych Eurovelo 10 i 13. (13)
Tak więc jak najbardziej będą jeździły tam rowery.
- 16 18
-
2022-10-06 10:38
Miasto porasta gorczyca polna. To wstęp do
przepoczwarzenia się gminy miejskiej w gminę wiejską.
- 7 5
-
2022-10-06 09:00
(11)
gdzie i dokąd?
- 13 10
-
2022-10-06 10:12
kończy się w błocie przed klifem w Mechelinkach (4)
- 8 7
-
2022-10-06 10:50
Gdzie właśnie wymieniają błoto na nawierzchnię szutrową (3)
- 5 1
-
2022-10-06 12:44
(2)
szuter fajna nawierzchnia
- 4 2
-
2022-10-06 13:42
Bardzo fajna. (1)
Jeździ mi się po niej zdecydowanie przyjemniej niż po kostce czy dziurawym asfalcie.
- 3 2
-
2022-10-06 15:35
na gravelu :)
- 2 0
-
2022-10-06 09:32
tamtędy i dalej wokół Bałtyku (4)
- 16 3
-
2022-10-06 10:55
(3)
lewacka utopia unijnych id..tów kolejna z resztą
- 8 10
-
2022-10-06 15:31
Droga rowerowa = lewacka utopia
autostrada = dobro podstawowe
Nie ma to jak elementarna konsekwencja ;)- 5 1
-
2022-10-06 10:59
Co jest w tym utopią? (1)
Bardzo fajna trasa, polecam np. fragment z Gdańska do Krynicy Morskiej. Przepiękna trasa.
- 8 5
-
2022-10-06 12:44
też szutry albo płyty ażurowe?
- 1 7
-
2022-10-06 09:04
Sprawdź sobie na google, czy to takie trudne?
Portal kasuje linki więc niestety nie wkleję.
- 8 8
-
2022-10-06 07:50
Kukla, Lewandowski, Piesiewicz, Rutecki plus nieudolne władze Gdyni i mamy gotowy przepis na upadek miasta. (10)
- 40 10
-
2022-10-06 11:52
(1)
ten pierwszy i ostatni K i R to asy jakich mało. Dobry jest jeszcze jedne nie wymieniony z nazwiska
- 1 1
-
2022-10-06 12:14
Barczewski? Kimel?
- 0 0
-
2022-10-06 08:54
Dokładnie :) (2)
Chłopcy z ferajny na rowerze
- 9 4
-
2022-10-06 09:15
W większości starzy kawalerowie mieszkający w centrum z mamą (1)
- 13 7
-
2022-10-06 16:22
Nie mierz innych swoją miarą.
- 2 4
-
2022-10-06 08:39
to wyprowadz się do Pucka (4)
- 10 25
-
2022-10-06 08:43
Jestem z Pucka. W Gdyni tylko pracuję. (3)
Na szczęście.
- 26 7
-
2022-10-06 14:59
no i takie osoby
grożą, że poczekamy na wybory xDDDD komedia
- 3 3
-
2022-10-06 10:15
to znajdź sobie jeszcze pracę w Pucku
- 6 13
-
2022-10-06 09:39
Się może życia "na hubę" skończyć
Moja firma już zlikwidowała wszelkie parkingi (a jesteśmy w strefie) poza rowerowymi i preferuje kandydatów lokalnych
- 10 16
-
2022-10-06 07:37
Władze Gdyni konsekwentnie wykańczają handel i usługi w centrum (10)
- 55 24
-
2022-10-06 15:06
(1)
bo w Gdyni bez zmiany od lat tym miastem żądzą barany. Jak nie fontanny to pomniki a jak nie drogi rowerowe to buspasy
- 9 6
-
2022-10-06 15:29
Nie samym asfaltem człowiek żyje
Jak uważasz, że w Gdyni jest za dużo fontann czy buspasów, przejedź się trochę po innych krajach UE
- 5 8
-
2022-10-06 09:33
Przykład cywilizowanych państw sugeruje odwrotnie. (4)
Miejsca dostosowane do ruchu pieszego i rowerowego raczej zyskują na handlu i usługach niż tracą, bo pieszych i rowerów może w danym miejscu być więcej (nie taszczą ze sobą pół tony stali) i mają więcej kasy (nie mają pół tony stali w kosztach życia).
- 17 24
-
2022-10-06 11:57
Jasne, kto ci przyjdzie na zakupy (3)
jeśli będzie je musiał taszczyć nie wiadomo gdzie do auta?
- 15 10
-
2022-10-06 15:43
Patrz, w Wiedniu masz sklep IKEA bez żadnego parkingu (1)
Oblegany jak mało który. Jak to możliwe?
- 3 8
-
2022-10-11 10:09
Jak załatwisz darmowy transport kurierem do domu zakupów, to też będziesz mieć obleganą halę.
- 1 0
-
2022-10-06 12:22
Na zakupy które się taszczy, nie jedzie się do centrum, tylko do hipermarketu na zad*piu, gdzie problemu z parkowaniem nie ma.
- 10 13
-
2022-10-06 09:31
uwalnianie ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów zwiększa obroty w sklepach (2)
i lokalach gastronomicznych, które są przy nich położone. Sprawdzone empirycznie (ostatnio w Gdańsku na ulicy Stągiewnej).
- 19 28
-
2022-10-06 12:52
(1)
Ulica Stągiewna zawdzięcza to zupełnie innym powodom. Nie krytykuje wprowadzenia tam deptaka, ale piszesz bajki. Sam deptak, gdyby nie nowa zabudowa wyspy niczego by nie zmienił. Z resztą, było tak zaraz po oddaniu go do użytku.
- 7 6
-
2022-10-07 10:28
nie piszę bajek, tylko opieram swoją opinię na wielu badaniach
prowadzonych w wielu miastach Europy i Polski. Stągiewną podałem jako dość blisko położony, stosunkokwo świeży przykład.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.