• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga dla rowerów na ul. Witosa już gotowa po remoncie

Joanna Karjalainen
30 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Remont nawierzchni na drodze rowerowej wzdłuż ul. Witosa został zakończony. Remont nawierzchni na drodze rowerowej wzdłuż ul. Witosa został zakończony.

Dobiegła końca kolejna inwestycja związana z wymianą nawierzchni drogi rowerowej w Gdańsku. Tym razem zmieniono uszkodzoną nawierzchnię drogi dla rowerów wzdłuż ul. WitosaMapka na Chełmie. Wyremontowano odcinek o długości około 150 metrów. Prace zostały ukończone w zapowiadanym wcześniej terminie.



Jakiego typu rowerem zwykle poruszasz się po mieście?

Niedawno informowaliśmy o pomyślnym zakończeniu remontu nawierzchni drogi dla rowerów wzdłuż ul. Pomorskiej w Gdańsku. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zakończył właśnie kolejną podobną inwestycję. Tym razem wymieniono nawierzchnię na drodze dla rowerów wzdłuż ul. Witosa.

Powodem remontu był kiepski stan techniczny nawierzchni drogi. Nierówności dawały się we znaki zwłaszcza osobom jeżdżącym na rowerach z cienkimi oponami z niewielkim bieżnikiem, tj. szosowych i miejskich.

- Pracami objęliśmy ponad 150-metrowy odcinek drogi rowerowej od ul. MilskiegoMapka w kierunku skrzyżowania z al. HavlaMapka - informują przedstawiciele GZDiZ. - Dotychczasowa nawierzchnia znajdowała się w nie najlepszym stanie technicznym. Miejscowe pęknięcia nie sprzyjały komfortowi jazdy na rowerze.

- Po pracach, które przeprowadziliśmy we wrześniu i październiku, ten stan rzeczy uległ zmianie - dodają. - Stara nawierzchnia została usunięta, a w jej miejsce po wykonaniu podbudowy ułożony został nowy czarny asfalt. Wymienione zostały również krawężniki.

Rusza demontaż stacji Mevo. Nie parkuj tam roweru



Droga rowerowa na ul. Witosa przed remontem i po wymianie nawierzchni Droga rowerowa na ul. Witosa przed remontem i po wymianie nawierzchni

Prace zakończone zgodnie z planem



O rozpoczęciu remontu nawierzchni drogi rowerowej informowaliśmy w drugiej połowie września. W trakcie trwania prac droga rowerowa była wyłączona z użytkowania. Prace zostały ukończone w zapowiadanym wcześniej terminie.

Dzięki wymianie nawierzchni standard drogi rowerowej wzdłuż ul. Witosa został znacznie podwyższony. Korzystanie z niej przez rowerzystów powinno być teraz wygodne i w pełni bezpieczne.

Miejsca

Opinie (55) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • nowe drogi rowerowe

    To jak już wyremontowano starą drogę rowerową, to może trzeba by było zrobić jakiekolwiek drogi rowerowe w południowych dzielnicach Gdańska. Nie wiem czemu władze miasta, pozostawiają na szarym końcu te dzielnice

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie, ale (16)

    Bardzo fajnie, że są nowe drogi rowerowe. Dobrze by było ale rowerzyści nimi jeździli, niestety często jest tak, że jadą po chodniku chociaż równolegle po drugiej stronie ulicy jest ścieżka rowerowa.
    Przykład Jelitkowo i Hallera na niektórych odcinkach.

    • 33 33

    • No właśnie. Po drugiej stronie ulicy.

      A jak ktoś ma źródło lub cel podróży po tej "złej" stronie to co ma zrobić?

      • 0 0

    • Fajnie jakby kierowcy parkowali (3)

      w miejscach do tego przeznaczonych a nie na chodnikach. Przykład cała Polska.

      • 25 3

      • Co nie znaczy że nie masz jeździć ścieżką! (1)

        • 0 5

        • Ciezko jechac siezka, jak tam parkuja samochody

          • 3 0

      • Fajnie jakby kierowcy parkowali

        Fajnie jakby kierowcy parkowali w miejscach do tego przeznaczonych a nie na drogach dla rowerow - np. Kartuska,

        • 4 0

    • Jak mają ją po lewej to korzystać nie muszą (2)

      I jako kierowca powinieneś wiedzieć, dlaczego

      • 5 2

      • Pamiętaj tylko aby się zachowywać jak jedziesz chodnikiem cwaniaku (1)

        • 0 5

        • cwaniaku - uważaj zwłaszcza wtedy, gdy parkujesz swój czterokołowy pojazd na chodniku

          najlepiej tego nie rób i parkuj przy krawędzi jezdni na jezdni.

          • 2 0

    • (5)

      Fajnie gdyby infrą rowerową można było dojechać wszędzie tak jak jezdniami a nie trzeba było się teleportować na drugą stronę drogi bo tam jest infra mimo, że start lub cel podróży jest tu.

      • 17 3

      • Teleportowac? (4)

        Hmm, przejechać przejazdem na drugą stronę? Noo wyzwanie, najlepiej budować drogi rowerowe po obu stronach drogi też jeżdżę rowerem i nie mam z tym problemu

        • 4 15

        • no jest wyzwanie przejechać przez barierki krawężniki i pas zieleni... (3)

          w normalnych cywilizowanych krajach są z obu stron.

          • 10 3

          • W normalnych krajach najpierw buduje się metro, a dopiero potem zabiera się pasy samochodom i daje je rowerzystom (1)

            żeby mogli dojechać rowerami do metra, które odjeżdża co 3 minuty. U nas nie ma metra, więc zamiast rowerowej utopii czekają nas jeszcze większe korki.

            • 1 6

            • w olbrzymiej większości miast krajów doceniających znaczenie komunikacji rowerowej nie ma metra

              inwestycje w działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo korzystania z rowerów wykazują się kilkakrotnie wyższą efektywnością niż inwestycje w linie kolei podziemnej lub naziemnej. Skądinąd wiadomo, że w większych miastach najlepsze wyniki w likwidacji kongestii (korków na drogach) jest tworzenie dobrych, zintegrowanych sieci połączeń typu rower + kolej (lokalna i regionalna). Taka szansa występuje na Pomorzu, ale nadal nie jest wystarczająco doceniana.

              • 2 0

          • To za to zapłać!

            • 1 4

    • może by prawodawcy wypierdzielili do kosza ściemę (art 16 PoRD), źe w PRL" jest ruch prawostronny?

      skoro widać, że jest jak się trafi? raz rowerośmieszka lewą stroną, raz prawą, raz środkiem

      więc zamiast mędzić, że jest ruch prawostronny jak w cywilizowanej kontynentalnej Europie, może lepiej oficjalnie uznać "po uważaniu" jak w bantustanie?

      • 5 4

    • Po pierwsze to nie jest nowa droga tylko remontowana stara po drugie przykład tylko z jednej godziny 10,30 na kartuskiej na

      jednej godziny 10,30 na kartuskiej na drodze rowerowej

      były zaparkowane 3 blachoszroty ,cetralnie na całej szerokosci drogi rowerowej wiec trzeba było wjechac na chodnik by je omijac.

      • 17 2

  • Nawierzchnia jest nie równa !!!! (1)

    Położona nowa nawierzchnie jest nie równa jadąc po niej jest to bardzo odczuwalne , połączenie starej ( czerwonej nawierzchni z nowa od strony ul Witosa ) to dopiero cud techniki . Kto ta fuszerkę odebrał i za nią zapłacił ?

    • 1 2

    • odebrały urzedniki z UMGdańsk a zaplacilismy my wszyscy

      • 0 1

  • Nieprzerwanie głupota kwitnie... (2)

    Co za przyjemność jeździć rowerem wzdłuż ulic filtrując spaliny samochodowe własnymi płucami?

    Jeżdżę rowerem z przyjemnością po lasach...

    • 0 3

    • Dzbanie korzystamy zroweru nie raz w roku ale co dziennie zamiast blachosmroda i komunikacji miejskiej tak samo jak miliony

      ludzi w Holandii i na całym swiecie

      • 2 0

    • Po co?

      Do pracy.
      Żeby dojechać do lasu, albo nad morze.
      Do biblioteki oddać książkę.
      Do magistratu załatwić sprawę.
      Do znajomka pogadać.

      • 2 0

  • Ten remont to pewnie dlatego, że jakiś (2)

    urzędnik miejski kręci kilometry dla Gdańska do pobliskiego urzędu na Milskiego - więc koledzy z GZDiZ zapewnili komfort
    dla kolegów - cyklistów z Urzędu Miejskiego na Chełmie.
    Ale da się łatwo znaleźć wiele przykładów bardziej koniecznych remontów niż wyżej opisywany.
    Co na to "oficer rowerowy" przy UM w Gdańsku?

    • 7 1

    • Miałem takie samo odczucie. Dopiero z artykułu dowiedziałem się że ta droga była w złej kondycji i wymagała remontu. Nigdy tego nie odczuwałem przejeżdżając tamtędy.
      Chyba, że był to taki remont wyprzedzający przed totalną degradacją drogi w niedalekiej przyszłości.

      • 0 0

    • jak to co przyklepuje wszystko jak leci dlatego od lat ten sam na stołku w UM

      • 0 1

  • Fajnie będzie gdzie jeździć na rolkach

    • 1 0

  • Bardzo fajnie się jeździ po nowej nawierzchni

    • 0 0

  • Szkoda, że przez 6 miesięcy... (1)

    ... Nikt po niej nie pojedzie, poza może kilkoma zapaleńcami. Ruch rowerowy zamiera na pół roku i w dni deszczowe, a z dróg rowerowych taki pożytek dla komunikacji jak z wiatraków dla energetyki - gdy są potrzebne, to są bezużyteczne.

    • 2 9

    • ktoś ma skostniałe poglądy i nie śledzi danych publikowanych na stronie rowerowy Gdańsk

      deszcz pada przez tylko 6% ogólnego czasu w roku. Rowerzyści jeżdżą przez cały rok, Korzystanie z samochodów także wykazuje sezonowe wahania.

      • 2 0

  • Spadek poprzeczny (2)

    Na tej nowej nawierzchni nie został wykonany, przez co woda nie będzie odpływać. Do tego obrzeża są wyżej niż nawierzchnia.

    • 4 1

    • Ile powinien zarabiac pomocnik magazyniera? (1)

      • 0 3

      • CCCOP

        Pomocnik magazyniera powinien pracować za miskę ryżu , jak to powiedział doradca pewnego celebryty.

        • 1 1

  • Super ! (1)

    A na Hallera, nad morzem ( Brzeźno - Sopot ) dużo dziur + trochę byle jakich łat i korzenie drzew rosną pod nawierzchnią - a nawierzchnia bez zmian od wielu lat, szczególnie na Hallera jest dużo większy ruch niż na Witosa gdzie prawie nikt ie jeździ,
    na Marynarki Polskiej też bez zmian - "dzieło" firmy Wakoz za stadionem w kierunku Nowego Portu zupełnie się rozpada.

    • 11 4

    • Bo w Gdańsku sie remontuje według kaprysu urzędnika

      • 2 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum