Droga dla rowerów na ul. Witosa już gotowa po remoncie
Dobiegła końca kolejna inwestycja związana z wymianą nawierzchni drogi rowerowej w Gdańsku. Tym razem zmieniono uszkodzoną nawierzchnię drogi dla rowerów wzdłuż ul. Witosa na Chełmie. Wyremontowano odcinek o długości około 150 metrów. Prace zostały ukończone w zapowiadanym wcześniej terminie.
Powodem remontu był kiepski stan techniczny nawierzchni drogi. Nierówności dawały się we znaki zwłaszcza osobom jeżdżącym na rowerach z cienkimi oponami z niewielkim bieżnikiem, tj. szosowych i miejskich.
- Pracami objęliśmy ponad 150-metrowy odcinek drogi rowerowej od ul. Milskiego w kierunku skrzyżowania z al. Havla - informują przedstawiciele GZDiZ. - Dotychczasowa nawierzchnia znajdowała się w nie najlepszym stanie technicznym. Miejscowe pęknięcia nie sprzyjały komfortowi jazdy na rowerze.
- Po pracach, które przeprowadziliśmy we wrześniu i październiku, ten stan rzeczy uległ zmianie - dodają. - Stara nawierzchnia została usunięta, a w jej miejsce po wykonaniu podbudowy ułożony został nowy czarny asfalt. Wymienione zostały również krawężniki.
Rusza demontaż stacji Mevo. Nie parkuj tam roweru
Prace zakończone zgodnie z planem
O rozpoczęciu remontu nawierzchni drogi rowerowej informowaliśmy w drugiej połowie września. W trakcie trwania prac droga rowerowa była wyłączona z użytkowania. Prace zostały ukończone w zapowiadanym wcześniej terminie.
Dzięki wymianie nawierzchni standard drogi rowerowej wzdłuż ul. Witosa został znacznie podwyższony. Korzystanie z niej przez rowerzystów powinno być teraz wygodne i w pełni bezpieczne.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-30 12:29
Fajnie, ale (16)
Bardzo fajnie, że są nowe drogi rowerowe. Dobrze by było ale rowerzyści nimi jeździli, niestety często jest tak, że jadą po chodniku chociaż równolegle po drugiej stronie ulicy jest ścieżka rowerowa.
Przykład Jelitkowo i Hallera na niektórych odcinkach.- 33 33
-
2022-11-02 10:08
No właśnie. Po drugiej stronie ulicy.
A jak ktoś ma źródło lub cel podróży po tej "złej" stronie to co ma zrobić?
- 0 0
-
2022-10-30 16:56
Jak mają ją po lewej to korzystać nie muszą (2)
I jako kierowca powinieneś wiedzieć, dlaczego
- 5 2
-
2022-10-31 09:54
Pamiętaj tylko aby się zachowywać jak jedziesz chodnikiem cwaniaku (1)
- 0 5
-
2022-10-31 16:06
cwaniaku - uważaj zwłaszcza wtedy, gdy parkujesz swój czterokołowy pojazd na chodniku
najlepiej tego nie rób i parkuj przy krawędzi jezdni na jezdni.
- 2 0
-
2022-10-30 15:27
może by prawodawcy wypierdzielili do kosza ściemę (art 16 PoRD), źe w PRL" jest ruch prawostronny?
skoro widać, że jest jak się trafi? raz rowerośmieszka lewą stroną, raz prawą, raz środkiem
więc zamiast mędzić, że jest ruch prawostronny jak w cywilizowanej kontynentalnej Europie, może lepiej oficjalnie uznać "po uważaniu" jak w bantustanie?- 5 4
-
2022-10-30 14:55
(5)
Fajnie gdyby infrą rowerową można było dojechać wszędzie tak jak jezdniami a nie trzeba było się teleportować na drugą stronę drogi bo tam jest infra mimo, że start lub cel podróży jest tu.
- 17 3
-
2022-10-30 19:22
Teleportowac? (4)
Hmm, przejechać przejazdem na drugą stronę? Noo wyzwanie, najlepiej budować drogi rowerowe po obu stronach drogi też jeżdżę rowerem i nie mam z tym problemu
- 4 15
-
2022-10-30 20:08
no jest wyzwanie przejechać przez barierki krawężniki i pas zieleni... (3)
w normalnych cywilizowanych krajach są z obu stron.
- 10 3
-
2022-10-31 09:53
To za to zapłać!
- 1 4
-
2022-10-30 22:05
W normalnych krajach najpierw buduje się metro, a dopiero potem zabiera się pasy samochodom i daje je rowerzystom (1)
żeby mogli dojechać rowerami do metra, które odjeżdża co 3 minuty. U nas nie ma metra, więc zamiast rowerowej utopii czekają nas jeszcze większe korki.
- 1 6
-
2022-10-31 16:05
w olbrzymiej większości miast krajów doceniających znaczenie komunikacji rowerowej nie ma metra
inwestycje w działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo korzystania z rowerów wykazują się kilkakrotnie wyższą efektywnością niż inwestycje w linie kolei podziemnej lub naziemnej. Skądinąd wiadomo, że w większych miastach najlepsze wyniki w likwidacji kongestii (korków na drogach) jest tworzenie dobrych, zintegrowanych sieci połączeń typu rower + kolej (lokalna i regionalna). Taka szansa występuje na Pomorzu, ale nadal nie jest wystarczająco doceniana.
- 2 0
-
2022-10-30 14:25
Po pierwsze to nie jest nowa droga tylko remontowana stara po drugie przykład tylko z jednej godziny 10,30 na kartuskiej na
jednej godziny 10,30 na kartuskiej na drodze rowerowej
były zaparkowane 3 blachoszroty ,cetralnie na całej szerokosci drogi rowerowej wiec trzeba było wjechac na chodnik by je omijac.- 17 2
-
2022-10-30 13:58
Fajnie jakby kierowcy parkowali (3)
w miejscach do tego przeznaczonych a nie na chodnikach. Przykład cała Polska.
- 25 3
-
2022-11-01 13:01
Fajnie jakby kierowcy parkowali
Fajnie jakby kierowcy parkowali w miejscach do tego przeznaczonych a nie na drogach dla rowerow - np. Kartuska,
- 4 0
-
2022-10-31 09:53
Co nie znaczy że nie masz jeździć ścieżką! (1)
- 0 5
-
2022-11-01 13:01
Ciezko jechac siezka, jak tam parkuja samochody
- 3 0
-
2022-10-30 12:39
O jak ładnie i o to chodzi. Prawdziwa droga rowerowa a nie jakaś malowana na ulicy ściema (1)
Gdynia powinna sie uczyc. Brawo!
- 18 7
-
2022-10-30 20:15
całe 100m ;)
dalej to esy floresy na chodniku
- 4 2
-
2022-10-31 09:33
Super ! (1)
A na Hallera, nad morzem ( Brzeźno - Sopot ) dużo dziur + trochę byle jakich łat i korzenie drzew rosną pod nawierzchnią - a nawierzchnia bez zmian od wielu lat, szczególnie na Hallera jest dużo większy ruch niż na Witosa gdzie prawie nikt ie jeździ,
na Marynarki Polskiej też bez zmian - "dzieło" firmy Wakoz za stadionem w kierunku Nowego Portu zupełnie się rozpada.- 11 4
-
2022-10-31 10:10
Bo w Gdańsku sie remontuje według kaprysu urzędnika
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.